Spring naar bijdragen

Donderdag 23-04-2015


plof

Aanbevolen berichten

goeiemorgen frummers

beetje laat voor mijn doen, maar

kom niet op gang.

 

kabouter en agnieta, wat een herkenning,

wat een onmacht soms van mensen

om te praten.

die daardoor van jouw sores

hun sores lijken te maken.

maar wat hebben we slecht leren praten

en wat heerlijk dat schrijven op een forum

zoveel lagere drempels heeft.

zo lang wij maar blijven uiten

in contact blijven...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat is even geleden dat ik hier voor het laatst actief was op het forum (14 januari om precies te zijn). Toch even een kort berichtje, vandaag ben ik 200 dagen zonder alcohol. Ik heb veel meegemaakt het afgelopen jaar, en dan met name nare dingen. Toch is het geen moment in mij opgekomen om de narigheid "weg te drinken". Eigenlijk is het mij allemaal heel makkelijk afgegaan, geen enkel moment gekend waarin ik heb getwijfeld. Tegelijkertijd heb ik mij ook geen seconde beter gevoeld zonder alcohol, en dat had ik anders verwacht. Natuurlijk, er zijn geen katers meer, maar daar heb ik nooit veel last van gehad. Ik had wel verwacht dat ik zou afvallen en dat mijn hardloopconditie zou verbeteren, maar dat is dus niet zo. Ik voel mij zo sterk dat ik het probleemloos heb volgehouden, dat ik nu in een gedachtenpatroon zit dat ik makkelijk gecontroleerd zou kunnen drinken. Het lukt mij toch immers ook moeiteloos om helemaal niet te drinken? Maar ik weet dat daar ook de valkuil is waar al velen, inclusief ikzelf, al vaker ingevallen zijn. Hoe het ook verder gaat, ik ben trots op deze periode van langer dan een half jaar zonder alcohol. Groetjes, meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meedoen,

 

Gefeliciteerd met je 200 dagen! Je kunt daar terecht trots op zijn.

Jammer dat je er weinig positiefs aan ervaart; misschien was je verwachtingspatroon niet realistisch, of te hoog.

Of misschien werkt het voor jou anders.

De valkuil die je noemt, ken ik goed. Ik loop er met een wijde boog omheen; ik kijk niet eens uit nieuwsgierigheid over het randje, hoe diep het is.

Leuk om je even te horen en op naar de volgende 100 dagen. Da's bijna een jaar trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn weekend is begonnen en deze maal vier dagen! Die maandag had ik vanmiddag pas in de gaten; dat was een leuke verrassing.

Mijn vrouw is de hort op en ik heb net gebakken eieren met bacon gegeten. Lekker makkelijk.

En verder doe ik vanavond helemaal niets. Een beetje op de bank hangen, televisie loeren, hier wat kijken ... ik hoef even niets.

Morgen weer aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen: Voor mij is dit zeer herkenbaar: dit is exact waar ik op dit moment zit. Het zouden mijn woorden kunnen zijn. Niet dat ik in deze gedachtengang van het alcoholstemmetje mee ga, maar hem wegstoppen heeft ook geen zin.

Kastanje en dat terwijl jij toch al 2 jaar gestopt bent! Voor mij is de les hiervan dat ik er rekening mee moet houden dat dat stemmetje nooit meer uit mijn (en jouw) hoofd(en) zal verdwijnen. Ik ben nu bijna 20 jaar geleden gestopt met roken (pakje per dag) en zelfs nu nog heb ik af en toe gedachten om er weer eens eentje op te steken. Dat ga ik niet doen, want ik voel mij daarover zo sterk dat ik rustig durf te beweren dat ik dat nooit meer zal doen. Aan de andere kant, nooit meer is zo definitief...... Goedzo dat je niet toegeeft aan dat stemmetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar zit ik dan. Een dag achter de rug met pittige gesprekken in de kliniek. Nuttig zijn ze wel!

Het is hier verder goed vol te houden. Eigenlijk een luxe positie op het moment. Er zijn een aantal mensen op weekendverlof en nu ben ik hier nog de enige. Op 2 man personeel na dan natuurlijk. Een beetje saai, veel tijd om na te denken en verder heb nu toch nergens zin in dus ik hang maar een beetje.

Het lichaam is aan het ontgiften, dan is de rust toch wel prettig.

Fijne avond frummers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeg weekend daar bij jouw Lucide.

 

Wens je sterkte en alle succes. Weet wat het is en bewondering voor je. Je wordt er alleen maar beter van, hoe moeilijk het nu soms ook is.

 

Wens allen een fijne avond. Geen idee wat ik zelf moet doen, maar ja, geeft niks, alleen mijn probleem :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Joris, lastig is dat van die aanvallen van trek.

Kun je ze zien aankomen, of overvalt het je?

Het overviel me eigenlijk. Ik was aan het post lopen en door

de warmte was mijn ene flesje water op den duur wel op.

Vanaf morgen deze zomer maar twee flesjes meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen barretjes of meisjes die daar tegenover wonen Joris :D

Hi Suiker, die bar waar Baantjer werd opgenomen is café Lowietje, derde Goudsbloemdwarsstraat 2, en is in de Jordaan,

en dus niet op de Wallen, de Rosse buurt. De prostituees die je op de achtergrond zag was een decor dat elke keer weer werd opgebouwd en dus met actrice prostituees.

Grappig hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Lucide, goed van je.

Hier zo'n beetje de hele dag bezig geweest met voorbereiden voor sollicitatie morgen.

Duimen jullie voor me?

En als het niks wordt, heb ik tenminste mijn kennis weer opgefrist en mijn schoenen weer eens gepoetst.

En ga ik gewoon weer verder met mijn andere dingen.

Welterusten voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...