Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Sebas

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

 

Mijn naam is Sebas, ik ben midden veertig en vier dagen geleden (weer) gestopt met drinken.

Na de eerste nachten onrustig geslapen te hebben (het gevoel hebben dat je valt en daarvan heftig wakker schrikt) 

heb ik vannacht de eerste nacht rustig geslapen en ben vanochtend met een bevrijd gevoel wakker geworden, heerlijk!

 

Zowaar weer wat extra energie vandaag! Topdag..

 

Sinds ik me kan heugen heb ik altijd graag gedronken en eigenlijk altijd net teveel (en soms veel te veel). Toen ik midden dertig

was kreeg ik depressieve klachten, waardoor het natuurlijk alleen maar van kwaad tot erger werd, omdat de drank voor mij een 

soort zelfmedicatie was tegen mijn slechte zelfbeeld. Ik hoef niemand hier uit te leggen dat dat de volgende ochtend niet echt beter was.

Gelukkig dronk ik alleen 's avonds en heb ik mijn werkzame leven grotendeels 'gewoon' kunnen blijven uitvoeren.

 

Dat slechte zelfbeeld zat me echter in de weg, vandaar dat ik nu in therapie ben vanwege mijn depressies en hoop het met behulp van

die therapie vol te kunnen houden. In het verleden ben ik wel vaker gestopt, maar had geen vangnet. Eenmaal een tijdje droog drongen

de depressieve klachten weer naar de voorgrond en had ik de verdoving weer 'nodig'. Hopelijk nu niet meer!

 

Ik heb er genoeg van mezelf slecht te voelen door een kater, me door de dag heen te slepen om 's avonds te denken: nou het gaat wel

weer, beetje rustig aan doen.. en hop weer hetzelfde verhaal. Ik heb er genoeg van om de buurt rond te fietsen om iedere keer een andere

glasbak te kunnen gebruiken, of bij zes verschillende supermarkten boodschappen te doen omdat je denkt dat ze er wat van vinden..

Maar bovenal heb ik er genoeg van om meer op de drank te vertrouwen dan op mezelf, om mezelf weg te geven aan de alcohol.

 

Er komt vanalles boven als je nuchter bent, hele vervelende dingen ook, maar ik verwelkom de helderheid. 

 

Fijn dat dit forum er is. Ik hoop dat ik er een bijdrage aan kan leveren waar anderen iets aan hebben.

 

Sebas

X

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sebas, welkom hier!  

Goed dat je al een aantal dagen niet gedronken hebt, fijn dat je dat overdag al kunt merken!

Tja, we hebben/hadden allemaal zo onze redenen om te drinken, maar beter werd het er niet van.

Eerder hield drank ons gevangen in al die depressieve gevoelens en angstaanvallen,

in ieder geval in mijn situatie.

Ook ik heb daar middels therapie aan gewerkt en ik hoop oprecht dat dat voor jou ook gaat helpen.

De verhalen hier zijn over het algemeen ook zeer herkenbaar en dit kan ook helpend zijn,

alsmede het opschrijven van je eigen verhalen en wederwaardigheden. 

Dit forum heeft meerdere draadjes, kijk en lees maar eens rond.

Voor de dagelijkse beslommeringen zitten we op de Ditjes, Datjes en Dagdraad.

Ik hoop je daar ook tegen te komen.

Sebas, alvast veel succes gewenst !!

 

Groetjes, Nance. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sebas, één en al herkenning

(ik werk toch nog fulltime? nou dan!)

welke super zal ik nou weer kunnen bezoeken?

hoe kom ik van mijn afval af?

 

Ook ik was slaaf geworden. Ooit was het plezierig, daarna werd het slaapmedicatie. Vervolgens werd de alcohol een kalmeringsmiddel en tenslotte werd het mijn baas.

 

Eenmaal gestopt was alles niet grappig. De onrust, de irritaties, de slapeloosheid, de hoofdpijn. Dat was pas een begin.

Daarna van alles opruimen waar ik van weggelopen was.

Ondertussen wel een heleboel eerlijkheid en authenticiteit terug gevonden.

En als laatste mijn energie en visie weer terug.

 

Kosten / baten-analyse?

 

NOOIT MEER TERUG. Ik heb mijn leven terug. Ik ben geen slaaf meer. 

Geef niet op bij het eerste pijntje. Er zullen er nog wel méér volgen. Maar het is méér dan de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...