Spring naar bijdragen

Woensdag 1 april 2015


Aanbevolen berichten

Succes Nancy!

 

Net een elektrische fiets gekocht

Voor 50 euro!!

Hij is uiteraard niet nieuw, maar ziet er wel degelijk uit.

Is van iemand die er niet meer op kan fietsen.

Zij had hem toen ook al tweedehands gekocht, maar hij ziet er echt heel mooi uit

Van de week de accu opgeladen, en net een stukje gefietst.

tjee, dat gaat als een speer zeg.

Alleen, moet er een andere standaard op, want hij is topzwaar, en valt anders om.

Hoop, alleen, dat de accu nog even mee gaat, want hoor wel eens dat als die ouder zijn het niet meer zo goed doen, en een nieuwe wel 300 euro kost.

Van de week maar naar de fietsenmaker voor een servicebeurt en advies.

remmen moeten ook bij gesteld worden.

Phoe, spannend.

Zit ik met 2 fietsen in de schuur straks.

Hoop, dat ik er geen spijt van krijg, want de servicebeurt is ongetwijfeld duurder dan de hele fiets.

Maar goed, 50 euro, is volgens mij wel een koopje hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor, veel mensen over sombere gevoelens, ook door het weer.

Nou, nergens last van hoor

Elke dag van hot naar her fietsen, door storm en regen, geeft gek genoeg veel energie

Bovendien, buitenlucht genoeg op die manier, dus vang voldoende licht op.

En dat helpt, echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach nee hoor Sugartje je hoeft daar niet over in te zitten, ze komt lekker bij jou. Nee ik heb hier teveel dieren.

Maar je zal zelf merken hoe lief ze is.

 

Das inderdaad een koopje Rapske, en al rijd je er maar een jaartje mee dan heb je hem al dik en dubbel uit.

Ik zou inderdaad maar eens wat meer naar buiten moeten. als het wat beter weer wordt maar eens de tuin hier in en m'n vijver klaar maken zodat de waterval weer kan stromen. Daar ben ik wel een paar uurtjes mee bezig.

Dank voor je advies en je reactie. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over dat ik pas programma; daar hadden we een discussie over tijdens de lunch op mijn werk. Ik zou nooit een discussie over drinken en niet drinken beginnen op mijn werk. Ik zou nooit zeggen van ik kom dagelijks op een site die heet alcohol de baas en daar ondersteunen alcoholisten (waar ik er een van ben) elkaar. Zo geaccepteerd is drinken en zo niet geaccepteerd is het hebben van een drankprobleem en daarover open en eerlijk kunnen zijn. Ik doe mee aan de uitdaging van een maand niet drinken kan je wel zo op je werk zeggen en dan vinden ze dat een goed voornemen van je.

 

Alleen dat al die voornemens schijnbare succesverhalen worden geeft de indruk dat iedereen makkelijk stopt terwijl ik denk dat het verrassend veel mensen veel meer moeite kost, veel meer moeite dan ze willen toegeven. Dan lijk je vrij alleen te staan met je alcohol probleem.....maar gelukkig kan ik hier op adb wel dagelijks verhalen lezen over mensen net als ik.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal dit aankomende jaar niet veel bijdragen aan de Ned. schatkist hoor. Er staan weer 60 tabaksplantjes voor het raam en als het goed is komen er daar nog 60 bij. Dan heb ik zo'n 120 planten. Nou daar kom ik het jaar wel mee door hoor. :D  Dus ik koop geen tabak uit de winkel. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo frummers,

Hier even een dingetje van mij. zit ik ergens binnen. Komt er een vrouw binnen. En het eerste wat ik roep is......

He ik ken jou ergens van......Hup er zomaar uit. En ze verstijfd. en de sfeer wordt zo verschrikkelijk ongemakkelijk. 

en ik dacht ohhhhhhh tut had je mond dicht gehouden. Oh wat erg vond ik het.

Ze zei ook helemaal niets meer. En ik durfde ook niets meer te zeggen. 

Want ik kende haar van de AA van een paar jaar geleden. En zij was daar super aardig tegen mij. 

Maar ik weet wel dat ze daarbuiten altijd net deed alsof ze mensen niet kon. 

 

Oh er zit een hele bal in mijn buik  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spijker op zijn kop Erik, dat deed mij ook juist zo'n pijn. Ik kon het niet dat passen 30 dagen het lukte niet maar bij de Ik Pas las je daar niets over alleen maar over hoe makkelijk het was schijnbaar ja, want het is blijkbaar niet geaccepteerd om in het openbaar toe te geven dat het je moeite kost.

Daarom ben ik inderdaad ook blij met dit forum.

 

Luna kan me voorstellen dat je je er rottig over voelt, maar het was gewoon een enthousiaste reactie, misschien dat je die vrouw er een keer over kan aanspreken tijdens een meeting? 

Geeft ook weer aan wat een taboe er ligt op het (toegeven van) hebben van een alchoholprobleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@luna, weet je, jij was spontaan en enthousiast en deze dame kon daar niet zo goed mee omgaan. Ik snap je rottige gevoel. Maar het is haar reactie iets waar zij last van heeft. Je kunt nou eenmaal niet altijd voorkomen dat je mensen tegenkomt in "het gewone leven" die je kent uit een tijd dat je het moeilijk had. Het ligt niet aan jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pijnlijk Luna. Hoop dat je de kans hebt een keer 1:1 met haar te praten. Jullie hadden heel goed iets kunnen verzinnen anders als AA maar waarschijnlijk schrok ze zo dat ze daar niet aan dacht en jij ook niet.

 

En moet erover denken;

Jou heb ik dus ook een keer gezien. Als ik je weer zou zien in een hele andere context, zouden we dan laten blijken dat we elkaar kennen of doen alsof we elkaar niet kennen. En als we laten blijken dat we elkaar kennen laten we dan blijken waarvan? Ik zou kijken wat de ander doet en ik zou het prima vinden om te laten blijken dat we elkaar wel kennen maar waar je elkaar van kent....ja dat blijft lastig en kan je niet zeggen eigenlijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand wel doet alsof hij niemand kent die te maken heeft met je alcohol problemen zoals een AA groep. Zo kwam ik de zus van mijn beste vriend tegen bij de GGZ, ik was met ouders, zij met vriend. We deden net alsof we elkaar niet kende en daarna als ik haar zag hebben we nooit meer gesproken over die wachtkamer waar we elkaar duidelijk gezien hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er bestaat ook rookdraad. !!!

 

Slaap wel

 

Waarom die uitroeptekens zo? Kan toch dat er een gesprek over ontstaat. Wat doe je dwingend opeens.... :face-icon-small-shocked:

 

edit:

Zo al mijn reacties over roken zijn weg......heb totaal geen zin in discussies als er zo dwingend gedaan wordt wat wel en niet besproken mag worden. Lekker hypocriet ook. Eerst een bericht over roken liken, je mengen in de discussie en vervolgens zo doen en gelijk offline gaan. Bij mijn weten mag het hier over het avondeten, sokken, drank, lief en leed en alles gaan.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...