Spring naar bijdragen

Zaterdag 14-3-2015


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Er bestaat toch zoiets als maatschappelijk werk ed bol.Je kan niet de hele wereld helpen he.

 

Weet niet van situatie natuurlijk, maar volgens mij zijn er andere wegen.

 

Goed dat je eigen grenzen aan geeft. Begrijp dat het niet goed voelt, maar je bent geen ds Visser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, er zijn grenzen en vandaag heb jij er een op dit punt getrokken. Begrijpelijk dat dat niet goed voelt, maar je moet ergens die streep trekken.

Goed gedaan dus, wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je reactie Akkie en Ger.

Ja ik weet het maar wat is het moeilijk om het niet toch te doen. Morgen heb ik dienst met die persoon, dus zal het, als hij nog niets anders gevonden heeft, heel moeilijk zijn. Maar het moet. Ik moet het niet doen, en ik beloof dat ik het ook niet ga doen. Wilde net ook al bellen om te vragen of er al slaapgelegenheid is maar ook dat heb ik niet gedaan.

Ben soms een beetje hardleers.

Dank jullie voor het advies. IK DOE HET NIET, DAS BELOOFD. :):lips::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik heb vergelijkbare valkuilen en ben daarmee aan het werk. Het wordt makkelijker in de loop van de tijd om je grenzen te bewaken.

Veel mensen kijken er ook niet van op, ze vinden het kennelijk goed te begrijpen.

Zet hem op Bol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even kijken of er al bericht is van Kaboutertje en Lieselot. Niet dus. Wel spannend toch hoor hoe het met Clown gaat. 

Dank je wel Gerrit. Ik ben niet helemaal moedeloos hoor. Vaak denk ik er tegenwoordig ook niet meer aan. Maar gewoon het idee dat het je toch altijd kan overvallen. Niet eens zo zeer dat ik nooit meer zou kunnen drinken. Maar een onbewaakt ogenblik en je zit weer in de val. Ik ken mezelf. Ik ben ooit 12 jaar gestopt geweest met roken en toen ook weer in een opwelling begonnen. Wel bewust, maar toch. En in september ook weer in een boze bui shag gaan halen nadat ik 2 jaar tevreden was dat ik niet meer rookte. Maar ik overweeg ook maar om misschien de rest van mijn leven de Refusal te blijven gebruiken. Dan heb ik in ieder geval even tijd om echt te overwegen of ik echt zou willen gaan drinken, mocht ik weer zo'n bui hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel verstandig van je Bol, dat je niet op het verzoek bent ingegaan. Je kunt inderdaad niet de last van iedereen die in de moeilijkheden zit op je nek nemen. Maar ik snap best dat het heel moeilijk is als er rechtstreeks een beroep op je wordt gedaan. Dus; :rose:  Je doet ook al zoveel voor je buren. Grenzen zijn zo belangrijk

Zo, ik ga weer verder met haken. Lekker rustig met een muziekje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een gevoel in mijn brein

waarom weet ik niet , maar het is niet fijn

Het geeft een trekkend gevoel.

Er is ook maar een doel.

Mijn hoofd wil alleen maar een fles.

maar luister naar deze les

het gebeurt heel snel en dan is je leven verpest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen die alcoholgerelateerde issues heeft moet die posten want dat houdt de discussie gaande, dus 1 of 2 of 3 wijntjes drinken, meld het, zet mij in ieder geval weer ah nadenken...niet of ik dat zou kunnen want nee dus, maar als het een ander lukt roept dat bij mij op nog weer dieper over mijn alcoholisme na te denken, over het ZIJN dus ik ben op een rare manier wel blij de posting van Gipsy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...