Spring naar bijdragen

Even voorstellen

ishi

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben Ishi en terwijl ik aan het typen ben twijfel ik eigenlijk al.
Na zo veel jaren onopgemerkt te hebben gedronken ben ik het helemaal
zat, en zou graag willen stoppen. Niemand in mijn omgeving weet het.
Voor hun ben ik nog steeds hun vertrouwde mens.
Wat ik ook heimelijk zou willen zijn voor hun.

Greetings Ishi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Hannah

Thx voor je reaktie.
Mijn twijfel is mijn angst. Bang voor verandering nu niemand wat in de gaten heeft.
Ik moet toch echt ergens beginnen, realiseer ik, dus probeer het voorzichtig via een site als dit.
Inderdaad een van de redenen waarom ik zou willen stoppen is dat ik nauwelijks nog eet.
Heb het idee geen voedsel nodig te hebben. In mijn omgeving heb ik altijd z.g al gegeten.
Ik werk ook nog eens achter de pc waardoor ik heel makkelijk mijn eigen stiekeme gang kan gaan.
twee flessen wijn per dag is niets.

dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn advies zou zijn ook naar je huisarts te gaan en met hem te overleggen. Zomaar stoppen kan echt gevaarlijk zijn en je hebt zeer waarschijnlijk baat bij Thiamine-injecties. Als mensen lang achter elkaar flink hebben gedronken en weinig hebben gegeten (hoorde ik in de Jellinek) dan moeten ze als ze op 0 promilage zitten eerst thiamine hebben.
Ik begrijp je twijfel omdat je het altijd goed verborgen hebt weten te houden. Heeft echt nooit iemand iets over je drankgebruik gezegd of komt dat omdat je misschien thuis werkt?

Ja, verandering is eng, je weet niet wat je te wachten staat als je stopt. Als je wat meer leest van mensen die echt gestopt zijn dan vind je daar misschien wat hoop en neemt het iets van je angst weg? Ik vind het iig heel goed dat je zelf in de gaten hebt dat er iets moet veranderen. Daar zit ook een wil achter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de een of andere manier, (waarschijnlijk de andere), krijg ik het steeds wel voor elkaar mezelf in te dekken. Ik ben
vormgever en werk vanuit huis. Als ik bezoek krijg of naar vrienden of familie ga(moet), kan ik me makkelijk camoufleren,
hoop dat je snapt wat ik probeer te zeggen.
Ik wil wel naar een dokter, dat had ik me al een aantal keer voor genomen.
Noem het laf of laconiek, maar ik heb het telkens weer naar me neer gelegd.
Deze keer probeer ik echt door te zetten.
thx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Deze keer probeer ik echt door te zetten.

Dat is een goede stap! Laat je goed voorlichten en gelijk een bloedonderzoek doen hoe het met o.a. je lever is gesteld. Je kunt niet alles tegelijk aanpakken. Het belangrijkste heb je nu gedaan, je hier aanmelden. Rustig naar de volgende stap toeleven en probeer hier je twijfels en angsten en vragen te blijven plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ishi, Je bent er klaar mee. Dan is het goed dat je hier komt buurten.
Bij het item 'ditjes en datjes de dagdraad' kun je met de medeforummers over van alles en nog wat praten (op een wat normaler tijdstip dan natuurlijk ;), nu is er niemand behalve ikke), en er is hier bij allerlei items van alles over stoppen en alles er omheen te vinden.
Maar voorlopig heb je al een heel belangrijke stap gezet..... ik hoop dat dit forum je net zo gaat helpen als dat het mij doet. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ishi,

Welkom hier. Goed dat je ziet dat je een probleem hebt waar je wat aan wil doen. Mij helpt het om hier iedere dag even bij de dagdraad mijn neus te laten zien (Ditjes en Datjes). Ook heb ik mijn stopdatum onderaan mijn berichtjes staan, dat helpt me ook om bij de les te blijven. Hoop dat je je plan doorzet, om met of zonder hulp niet meer afhankelijk te zijn van iets anders (lees: drank). En zelf de regie van je leven weer in handen neemt.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ishi welkom

Oeps altijd maar over je schouders kijken en in de schaduw van jezelf staan
zodat niemand het te weten komt van jou geheim
want dat is het toch??

Wat een zwaar leven lijkt me dat,
goed dat jij je hier hebt aangemeld
en ik vind het knap dat je er wat aan wilt doen

Mijn vraag is dan ook zoek je er hulp bij?
Zelf heb ik de ADB internet behandeling gedaan
en er heel veel aan gehad,
dat is volledig anoniem, misschien ook wat voor jou

Wens je heel veel sterkte en kracht toe

Lieve knuffel van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ishi, zo eng is het niet hoor. Ik werk ook aan de pc (tekstschrijfster) en het was tot een jaar of twee geleden geen enkel "probleem" dat ik zo'n twee liter wijn op een dag dronk.
Het enge zit er inderdaad meer in: hoe verander je, wat ga je doen als je niet meer drinkt? Durf je de confrontatie met jezelf aan?
Want dat er dingen gaan veranderen als je stopt met drinken is wel heel duidelijk.
Ik wens je er alle succes mee.
Mijn vraag aan jou is nog even: ben je het meest bang voor wat je zelf moet (wil) gaan veranderen, of wat anderen van je zullen vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ishi,

Welkom hier. De eerste stap heb je gezet. En dat is misschien niet eens dat je je hier hebt aangemeld. Nog belangrijker is het dat je het gewoon zat bent. Van daar uit zet je de nodige stappen.

ik ben niet zo voor het geven van allerlei adviezen. Maar ik sluit me toch aan bij het advies naar je huisarts te gaan. Wees open daar. Hij/zij is wel wat gewend en zal heus niet vreemd opkijken. Schaam je vooral ook niet.

Zelf heb ik heel veel pogingen gedaan te stoppen. Het lukte me nooit. Pas toen ik naar de AA ging en lotgenoten ontmoette lukte het na een poosje. Het alleen doen is heel moeilijk. Maar ik heb geen ervaring met internetbehandeling.

Stoppen was voor mij de enige optie. Ik weet nu dat ik niet in staat ben te minderen.

Ik wens je heel veel sterkte.

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ishi,
Dat je twijfelt is logisch, je gaat namelijk je leven radicaal anders
inrichten. Een leven zonder drank !
Wat een ontzettende goede stap! Knap hoor!!!
Hoe gaat het inmiddels met je??
Ben wel benieuwd!
Bij mij viel het mij op dat mijn omgeving wel goed in de gaten
had dat ik teveel en te vaak dronk.. dacht dat ik dat wel een beetje
verborgen had gehouden...
Kauwgom en afstand lossen de alcoholkegel niet altijd op... zeker
niet als je niet eet.
Daar maak ik mij een beetje zorgen om.. dat je niet eet...

Niemand dwingt je hier tot iets, je kunt hier vooral veel steun vinden van
lotgenoten, of je nu actief meeschrijft of alleen leest...

Zelf heb ik de anonieme adb internetbehandeling gedaan. Die heeft
mij veel inzichten verschaft over mijn drank(mis)gebruik en mij handvatten
aangereikt om ermee om te gaan. Misschien ook iets voor jou?
Lees er anders eens over, staat allemaal op de site van AdB vermeld.

Laat je snel eens iets horen weer Ishi???? Doen hè? Je hebt immers een
goede stap gezet!!!!

Liefssss
Coco ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ishi,

Welkom van een andere nieuwkomer! Wat ik in jouw verhaal heel erg herken is het stiekem drinken. Een aantal jaren terug was het voor veel mensen nog wel duidelijk dat ik veel dronk. De laatste jaren kan ik het echter heel goed in de hand houden bij feestjes, en ook als ik de volgend dag moet werken. Maar als ik alleen ben en ik hoef de volgende ochtend niets, dan gaan de remmen af en toe helemaal los:$
Hopelijk helpt dit forum en de internetbehandeling je om te stoppen of het drinken onder controle te krijgen.
Heel veel succes,

Serena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor zijn berichtje, ik ga er zeker mee aan de slag.
Ben zelfs al begonnen vandaag.
Jullie allemaal sterkte ook uiteraard.
Ik lees in ieder geval af en toe actief mee, schrijven komt nog hoop ik.

Warme Greetings Ishi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom aan alle mensen die hier nieuw zijn , ( ben hier zelf ook nog maar drie dagen hoor )
Heb hier vorig jaar ook een maand of drie actief geweest , maar spijtig genoeg terug hervallen
Deze keer ga ik voor de verslaving , hi hi hi
De verslaving om hier te blijven en dus ook nuchter te blijven bedoel ik he
Ik vind het hier wel een beetje moeilijk om terug mijn weg te vinden tussen al deze discussies
En zoals jullie al gemerkt hebben , ben hier één van de enige belgen
Hopelijk kom ik begrijpend over want ik spreek een ander taaltje

Zonnige en nuchtere groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...