ishi Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Hallo allemaal!Ik ben Ishi en terwijl ik aan het typen ben twijfel ik eigenlijk al.Na zo veel jaren onopgemerkt te hebben gedronken ben ik het helemaalzat, en zou graag willen stoppen. Niemand in mijn omgeving weet het.Voor hun ben ik nog steeds hun vertrouwde mens.Wat ik ook heimelijk zou willen zijn voor hun.Greetings Ishi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Welkom Ishi. Twijfelen is normaal. Je neemt een grote stap door hier je vertrouwen te leggen. Je 'moet' ergens beginnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Het lijkt me ook goed dat vóór je stopt je informatie tot je neemt want het is niet voor iedereen gezond 'cold turkey' te stoppen. Dat hangt van je levensstijl af en hoeveel je hebt gedronken en b.v. weinig hebt gegeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Wat is eigenlijk precies je twijfel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ishi Geplaatst 13 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Hai HannahThx voor je reaktie.Mijn twijfel is mijn angst. Bang voor verandering nu niemand wat in de gaten heeft.Ik moet toch echt ergens beginnen, realiseer ik, dus probeer het voorzichtig via een site als dit.Inderdaad een van de redenen waarom ik zou willen stoppen is dat ik nauwelijks nog eet. Heb het idee geen voedsel nodig te hebben. In mijn omgeving heb ik altijd z.g al gegeten. Ik werk ook nog eens achter de pc waardoor ik heel makkelijk mijn eigen stiekeme gang kan gaan.twee flessen wijn per dag is niets.dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Mijn advies zou zijn ook naar je huisarts te gaan en met hem te overleggen. Zomaar stoppen kan echt gevaarlijk zijn en je hebt zeer waarschijnlijk baat bij Thiamine-injecties. Als mensen lang achter elkaar flink hebben gedronken en weinig hebben gegeten (hoorde ik in de Jellinek) dan moeten ze als ze op 0 promilage zitten eerst thiamine hebben.Ik begrijp je twijfel omdat je het altijd goed verborgen hebt weten te houden. Heeft echt nooit iemand iets over je drankgebruik gezegd of komt dat omdat je misschien thuis werkt?Ja, verandering is eng, je weet niet wat je te wachten staat als je stopt. Als je wat meer leest van mensen die echt gestopt zijn dan vind je daar misschien wat hoop en neemt het iets van je angst weg? Ik vind het iig heel goed dat je zelf in de gaten hebt dat er iets moet veranderen. Daar zit ook een wil achter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ishi Geplaatst 13 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Op de een of andere manier, (waarschijnlijk de andere), krijg ik het steeds wel voor elkaar mezelf in te dekken. Ik ben vormgever en werk vanuit huis. Als ik bezoek krijg of naar vrienden of familie ga(moet), kan ik me makkelijk camoufleren, hoop dat je snapt wat ik probeer te zeggen. Ik wil wel naar een dokter, dat had ik me al een aantal keer voor genomen. Noem het laf of laconiek, maar ik heb het telkens weer naar me neer gelegd.Deze keer probeer ik echt door te zetten.thx. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 quote: Deze keer probeer ik echt door te zetten. Dat is een goede stap! Laat je goed voorlichten en gelijk een bloedonderzoek doen hoe het met o.a. je lever is gesteld. Je kunt niet alles tegelijk aanpakken. Het belangrijkste heb je nu gedaan, je hier aanmelden. Rustig naar de volgende stap toeleven en probeer hier je twijfels en angsten en vragen te blijven plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Hoe gaat het op DIT moment met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ishi Geplaatst 14 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Ik wou dit door zetten omdat ik er helemaal klaar mee wil zijn.Heb er geen zin meer in. Dit is de eerste keer dat ik iemand, zoiets over me vertel. Doet me goed.Welterusten! x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Slaap lekker, ik kruip er ook in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Welkom Ishi, Je bent er klaar mee. Dan is het goed dat je hier komt buurten. Bij het item 'ditjes en datjes de dagdraad' kun je met de medeforummers over van alles en nog wat praten (op een wat normaler tijdstip dan natuurlijk , nu is er niemand behalve ikke), en er is hier bij allerlei items van alles over stoppen en alles er omheen te vinden. Maar voorlopig heb je al een heel belangrijke stap gezet..... ik hoop dat dit forum je net zo gaat helpen als dat het mij doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Hallo Ishi,Welkom hier. Goed dat je ziet dat je een probleem hebt waar je wat aan wil doen. Mij helpt het om hier iedere dag even bij de dagdraad mijn neus te laten zien (Ditjes en Datjes). Ook heb ik mijn stopdatum onderaan mijn berichtjes staan, dat helpt me ook om bij de les te blijven. Hoop dat je je plan doorzet, om met of zonder hulp niet meer afhankelijk te zijn van iets anders (lees: drank). En zelf de regie van je leven weer in handen neemt.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Ishi welkomOeps altijd maar over je schouders kijken en in de schaduw van jezelf staanzodat niemand het te weten komt van jou geheimwant dat is het toch??Wat een zwaar leven lijkt me dat,goed dat jij je hier hebt aangemelden ik vind het knap dat je er wat aan wilt doen Mijn vraag is dan ook zoek je er hulp bij?Zelf heb ik de ADB internet behandeling gedaanen er heel veel aan gehad,dat is volledig anoniem, misschien ook wat voor jouWens je heel veel sterkte en kracht toeLieve knuffel van Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Ishi, zo eng is het niet hoor. Ik werk ook aan de pc (tekstschrijfster) en het was tot een jaar of twee geleden geen enkel "probleem" dat ik zo'n twee liter wijn op een dag dronk.Het enge zit er inderdaad meer in: hoe verander je, wat ga je doen als je niet meer drinkt? Durf je de confrontatie met jezelf aan?Want dat er dingen gaan veranderen als je stopt met drinken is wel heel duidelijk.Ik wens je er alle succes mee. Mijn vraag aan jou is nog even: ben je het meest bang voor wat je zelf moet (wil) gaan veranderen, of wat anderen van je zullen vinden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Hoi Ishi,Welkom hier. De eerste stap heb je gezet. En dat is misschien niet eens dat je je hier hebt aangemeld. Nog belangrijker is het dat je het gewoon zat bent. Van daar uit zet je de nodige stappen.ik ben niet zo voor het geven van allerlei adviezen. Maar ik sluit me toch aan bij het advies naar je huisarts te gaan. Wees open daar. Hij/zij is wel wat gewend en zal heus niet vreemd opkijken. Schaam je vooral ook niet.Zelf heb ik heel veel pogingen gedaan te stoppen. Het lukte me nooit. Pas toen ik naar de AA ging en lotgenoten ontmoette lukte het na een poosje. Het alleen doen is heel moeilijk. Maar ik heb geen ervaring met internetbehandeling.Stoppen was voor mij de enige optie. Ik weet nu dat ik niet in staat ben te minderen.Ik wens je heel veel sterkte.Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Hallo Ishi,Dat je twijfelt is logisch, je gaat namelijk je leven radicaal andersinrichten. Een leven zonder drank !Wat een ontzettende goede stap! Knap hoor!!!Hoe gaat het inmiddels met je??Ben wel benieuwd!Bij mij viel het mij op dat mijn omgeving wel goed in de gatenhad dat ik teveel en te vaak dronk.. dacht dat ik dat wel een beetjeverborgen had gehouden...Kauwgom en afstand lossen de alcoholkegel niet altijd op... zekerniet als je niet eet.Daar maak ik mij een beetje zorgen om.. dat je niet eet...Niemand dwingt je hier tot iets, je kunt hier vooral veel steun vinden van lotgenoten, of je nu actief meeschrijft of alleen leest...Zelf heb ik de anonieme adb internetbehandeling gedaan. Die heeftmij veel inzichten verschaft over mijn drank(mis)gebruik en mij handvattenaangereikt om ermee om te gaan. Misschien ook iets voor jou?Lees er anders eens over, staat allemaal op de site van AdB vermeld.Laat je snel eens iets horen weer Ishi???? Doen hè? Je hebt immers eengoede stap gezet!!!!LiefssssCoco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Hoi Ishi,Ik hoop dat je vandaag weer hier terug komten doorzet. Het is zo'n eenzame strijd als je hetallemaal alleen en stiekum moet doen.Ik wacht je af en schrijf dan meer, als ik je weer lees. Succes meid!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Serena Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Hoi Ishi,Welkom van een andere nieuwkomer! Wat ik in jouw verhaal heel erg herken is het stiekem drinken. Een aantal jaren terug was het voor veel mensen nog wel duidelijk dat ik veel dronk. De laatste jaren kan ik het echter heel goed in de hand houden bij feestjes, en ook als ik de volgend dag moet werken. Maar als ik alleen ben en ik hoef de volgende ochtend niets, dan gaan de remmen af en toe helemaal los:$Hopelijk helpt dit forum en de internetbehandeling je om te stoppen of het drinken onder controle te krijgen.Heel veel succes,Serena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ishi Geplaatst 14 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Iedereen bedankt voor zijn berichtje, ik ga er zeker mee aan de slag.Ben zelfs al begonnen vandaag. Jullie allemaal sterkte ook uiteraard.Ik lees in ieder geval af en toe actief mee, schrijven komt nog hoop ik.Warme Greetings Ishi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 14 april 2010 Rapport Share Geplaatst 14 april 2010 Hoi Ishi,Ik wil je even welkom heten.Fijn dat je bij ons bent en goed van je dat je de alcohol de baas wit zijn.Dikke pluim voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
emoke Geplaatst 15 april 2010 Rapport Share Geplaatst 15 april 2010 Welkom aan alle mensen die hier nieuw zijn , ( ben hier zelf ook nog maar drie dagen hoor )Heb hier vorig jaar ook een maand of drie actief geweest , maar spijtig genoeg terug hervallen Deze keer ga ik voor de verslaving , hi hi hi De verslaving om hier te blijven en dus ook nuchter te blijven bedoel ik he Ik vind het hier wel een beetje moeilijk om terug mijn weg te vinden tussen al deze discussiesEn zoals jullie al gemerkt hebben , ben hier één van de enige belgen Hopelijk kom ik begrijpend over want ik spreek een ander taaltje Zonnige en nuchtere groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 april 2010 Rapport Share Geplaatst 15 april 2010 Goed blijven meelezen EmokeBelgen zat hier hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 15 april 2010 Rapport Share Geplaatst 15 april 2010 Voor Emoke: leuk juist dat taaltje van jullie!Door o.a. Vlaams meisje kom ik ook wel eens in de verleiding om'gekke' dingen te zeggen als: ik ga me terug herpakken (of zoiets). hihihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chris Geplaatst 16 april 2010 Rapport Share Geplaatst 16 april 2010 Hallo ishi ook ik heb het jaren anoniem proberen op te lossen maar dat is me nooit gelukt maar nu ik hulp heb gaat het beter al heb ik nog steeds moeite met het openbaar maken van mijn zwakte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden