Spring naar bijdragen

Donderdag, 26 februari 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Ik heb een rotdag vandaag.

Wil van alles doen, maar kom nergens aan toe. Kan me er maar niet toe aanzetten.

Zin om te schreeuwen en te gaan janken.

Lijkt wel of ik mijn werk nodig heb om mij goed te voelen... Blehhh!

Afijn, nu maar effe een bakkie thee.

Kaboutertje, blij voor je

Nancy, wat mooi om te lezen. Kippenvel hier.

Jopie, idem dito

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Kabouter met de goede uitslag!

Al hebben we tot nu toe nog geen communicatie gehad, ik heb je met spanning in al je wederwaardigheden gevolgd hoor.

Je hebt al heel wat achter je kiezen gehad. Het nieuws van vandaag is toppie.

Laten we het nu maar eens voor een tijdje goed met je gaan en met de koters.

 

Tony.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag weer even,

 

Kabouertje;

Pak van je hart he :)

 

Blondie,

Je moet teveel van jezelf!

Waarschijnlijk, had je je dag "nuttig"en "zinnig"door willen brengen vandaag.

In plaats daarvan, heb je :niets"gedaan, en voel je je schuldig.

Klopt dat, of zit ik er erg naast?

Voor mij namelijk zeer herkenbaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit aan refusal Agnieta, maar dat neemt trek niet weg, maar is wel 100% veilig nu.

 

Weet dat het niet kan. Wel overwogen andere middelen te slikken, maar als ik daar wel bij kan drinken gaat het mis.

 

Slik het ook zoals ik al eerder vermeld heb onder begeleiding. Kreeg ik veel kritiek op destijds, jammer, maar doe het voor mijn eigen leven.

 

Kaboutertje, toppie!

 

Hoop dat eline vanavond ook weer thuis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Agnieta, maar lees hier zoveel goodfeeling verhalen. Vandaar dat ik hier ook vaker niet dan wel ben.

 

Bij velen verdwijnt de trek na korte periode, nou bij mij dus niet. Ook niet na aantal maanden.

 

Weet dat ik niet enige ben, maar voel me hier soms wel zo.

 

Daarom denk ik dat ik het maar moet accepteren. Wil me graag voelen zoals velen hier, maar helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suiker,

 

Je bent zeker niet de enige...ik ervaar elke dag wel trek. Denk ik.

Behoefte of in ieder geval zit het in mijn gedachte. Weet niet of dat echt 'trek' is.

De momenten dat ik echt de neiging heb om overstag te gaan meld ik me.

 

Als ik het zo uit mijn herinnering haal, de eerste maanden niet zo..Toen was ik zo blij dat het lukte.

Maar nu het wat langer duurt weer wel. Ik vind het ook lastig.

De reden waarom ik er niet zoveel over praat is dat ik het dan juist veel aandacht geef,

onder het mom: wat je aandacht geeft groeit.

 

En suiker, het gras lijkt altijd groener...

Misschien dat we soms wel eens mooier schrijven dan we werkelijk voelen? 

Of zelfs door het woordgebruik het mooier lijkt?

Da's ook een 'gevaar' van woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat bedoel ik, maar waarom kunnen anderen het wel zonder pillen!!!

 

Suikertje, ik weet niet waarom anderen het zonder pillen kunnen, ik weet alleen waarom het mij

tot nu toe lukt zonder pillen.

Ik heb hulp gehad, veel hulp.

Maar hulp zonder zelf in aktie te komen heeft in het verleden bij mij tot niets anders geleid dan schuld- en schaamtegevoel.

Tot afhankelijkheid ook.

 

Hulp om het theoretisch allemaal op orde te krijgen leek me in eerste instantie genoeg om het voortaan goed te doen.

Toch ging het allemaal werkelijk beter toen ik me over mijn angsten en vooroordelen heenzette en

op zoek ging naar de échte redenen van mijn drinken.

Toen ik me daar op vaak pijnlijke wijze van bewust werd kon ik, alweer met hulp, de moed opbrengen

om mijn "karaktermisvormingen" onder ogen te zien en -óók weer met hulp- de moed opbrengen om

me daar in eerste instantie mee te verzoenen, en in tweede instantie ze om te bouwen tot zinvoller karaktertrekken.

Mijn zgn. "character defects" zijn in wezen niets anders dan verkeerd (lees: egocentrisch) gebruikte talenten.

Ik probeer te woekeren met de talenten die ik heb.

 

In actieve verslaving gebruikte ik ze (die talenten) om mezelf zo goed mogelijk weg te laten komen in bedreigende situaties.

Nu in herstel gebruik ik ze om me over mijn eigen angsten en vooroordelen heen te tillen en aldus een "bredere kijk" te

creëren. Dit is wat ik versta onder spiritualiteit. Niks zweverigs aan, wel doodeng soms. Mezelf tot de grond durven afbreken

en daarna met wat ik allemaal leer weer opbouwen.

Die bredere kijk maakt alcohol tot een totaal overbodig iets. Waardoor ook geen trek.

 

In het héél kort is dit wat mij het (nogmaals tot nu toe) mogelijk maakt het zonder pillen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kohtje, moet je berichten vaak wel aantal keren lezen vaak.

 

Vooral laatste zinnen hebben betrekking op me. Mezelf tot op grond toe afbranden. (eigen woorden).

 

Ik lees soms wel hier, maar wil niet teveel met alcohol bezig zijn.

 

Ik zit nu aan pillen, heb verslavingzorg en mw stopgezet, alleen verzoek gedaan om maatje, via forum lukt niet.

 

En moet je zeggen, voel me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Over die trek wil ik wel even wat melden hoor.

 

JA, ik heb al bijna een maand iedere dag de trek naar drank, wil niet zeggen `s morgens vroeg al maar zodra het 13.00 uur is geweest begint het (en dat was niet eens drinktijd voor mij)

Weet niet waar dat mee te maken heeft, en wil er dus ook niet aan toegeven hoor, ik slaap wel heel goed overigens.

Dadelijk dus maar weer naar de AA.

Meld me later weer Kanjers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verder is het bericht dat Suikertje schreef net of ik het had geschreven.

Herkenning dus.

 

Quote: Drink al poos niet, trek is er helaas elke dag. Heb ook niet idee dat dit nog gaat veranderen.

 

Blijf angstig persoon, denk ook niet dat dit anders wordt, vandaar ook mijn zucht naar verdoving. Ben eigenlijk al heel blij dat ik het altijd alleen bij drank heb weten te houden en niet aan de drugs ben gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga dadelijk weer bowlen kanjers. Neem m'n bal al mee hoewel ik er nog niet mee kan gooien omdat er nog gaten ingeboord moeten worden maar m'n schoenen kan ik al aan trekken.

Ben heel benieuwd hoe m'n mijn bal vind. Een 3d. bal met slangenkoppen erop.

Hier hutspot met spek. Een spekkie voor nu en eentje voor vanavond als ik terug kom, :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...