Spring naar bijdragen

Woensdag, 25 februari 2015

jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen medefrummers. Zijn jullie allemaal onbehoorlijk geweest? Ik heb wel eens zien staan bij mij 0 punten en dat zal nog wel zo zijn, want ik ben natuurlijk een heel net en braaf persoon. Leest de moderator dan de hele dag alles mee? Nou, dan ga ik nog meer op mijn woorden letten. Sterkte Kabouter. En iedereen die moet werken: werk ze en iedereen die andere dingen gaat doen: geniet er vooral van (dat mogen diegenen die aan het werk zijn natuurlijk ook). Wij hebben alweer een flinke wandeling achter de rug met een loopse hond die heel veel tijd nodig had om overal te snuffelen en een klein plasje te doen. Wij moeten matig intensief bewegen, maar dat gaat echt niet als je elke 10 meter moet stoppen. Ik doe maar weer mee met de dagpact. Als ik tenminste 's avonds nog de energie heb om me af te melden, want dat lukt op 't moment nog niet goed

Dagpact: 
jowan 
Blondie 

Albert

Kaboutertje

Katey

Blekje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, gisteren te moe om me af te melden, bij deze dus en weer aanmelden. Laatste voorlopig, morgen vertrek ik voor een week op vakantie. Hopelijk kan ik daarna (eindelijk ) starten met de internetbehandeling van Tactus. Heb echt nog een hoop stappen te zetten en helemaal alleen (ondanks forum) lukt het niet erg goed!

Afijn eerst maar voorbereiden voor reisje. Genieten van mooie weer.

Fijne dag allemaal!

Dagpact: 

jowan 
Blondie 

Albert

Kaboutertje

Katey

Blekje

Joris

Agnieta

Jette

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Manlief bracht zijn moeder ergens heen, maar ze wist de route niet meer. Onderweg kwamen ze langs een beeld. 

"Wacht, daar staat iemand, ik vraag het wel even." 

Huh?

Zij de auto uit.

Zij de auto in.

"Wist het ook niet zeker?"

Hadden haar stembanden maar de kracht van haar zicht, dan was ik misschien wel wat minder afstandelijk. Maar ik beloof niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Ploffie, je moest eens weten.

Ik ga naar Schotland beste vriendin opzoeken. Heb besloten niet te drinken.

Maar we hebben op 2, 3 en 4 maart een bezoek aan Islay gepland waar we ook 3 whiskey distilleerderijen gaan bezoeken.

Ik moet dus mijn vriendin nog vertellen dat ik niet drink.

En is whiskey proeven voor mij verboden? Ik betaal wel want is al geboekt... Of zeg ik ja ik mag proeven maar de rest van de week niet drinken? Daar ben ik nu dus mee bezig...

Ik wil niet het niet drinken tot erna uitstellen omdat ik bang ben dat het dan elke avond raak is.

Ik kan haar alleen de tastings laten doen.

Of ik nip alleen bij de tastings en neem niet het glas wat je krijgt.

Zoveel opties. Ik weet jullie kunnen me er ook niet bij helpen.

Misschien vind men het hier wel dom dat ik dit nu zo besluit of neerschrijf.

Maar ja dit was al een half jaar geleden gepland en mijn besluit te stoppen daarmee ben ik serieus op 7 februari begonnen.

Net begrepen trouwens dat ik met Tactus vanaf 10 maart ongeveer mag gaan starten....

bewerkt door Jette28
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow Jette wat begrijpelijk en wat een dilemma voor je

alles mag he?

niks is fout, niks is goed, niks is verplicht en niks verboden

alleen geen onzin-argumenten ; je mag ons voor de gek houden maar niet jezelf:

er is al geboekt............... 

ik begin heus wel bij tactus

ik wist niet dat ik ging stoppen

enz

Je mag net zoveel pauzes nemen als jijzelf wilt of kunt of durft. Omdat alles mag heb je nooit geen smoes nodig. 

Tot het niet meer mag van jezelf natuurlijk........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik ga naar Schotland beste vriendin opzoeken. Heb besloten niet te drinken."

eigenlijk heb jij geen dilemma, je hebt alleen kosten van proeverijen waar je geen gebruik van maakt, gezien je besluit.

Hier op het forum lopen er zat die wel véél duurdere dingen weggegooid hebben omdat ze nu eenmaal besloten hadden dat ze niet meer drinken.

Je besluit staat vast of je twijfelt. Beide mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Monster voor je reactie.

Goed om even op een rijtje te zetten wat smoesjes zijn en wat heldere argumenten.

En inderdaad je besluit om niet te drinken of je twijfelt dat zijn de keuzes. Dat is tevens ook iedere keer mijn valkuil ....

Ik ga nog even twijfelen ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jette je bent niemand verantwoording schuldig. Het kan maar helder zijn. Voor jezelf en voor niemand anders. Als jij na die proeverijen er niet door op achterstand gezet wordt; geniet. Als je besloten hebt om niet meer te drinken; dan zijn het smoezen.

Je twijfel is :

ik ben gestopt

of

ik ben begonnen met proberen ooit te stoppen als er tenminste niet..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...