eline Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Onverwacht een afspraak vervallen, even bankhangen... Waar is Ietje??? Ietje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Goeiemiddag. Lekker, een plakje cake van Jaap na de huishoudelijke klussen. Gefeliciteerd Jaap! Een hele dag thuiswerken vond ik altijd te lang. 8 uur achter elkaar is dan best saai. Een ruime halve dag ging prima. Op kantoor zit je dan met zijn allen achter zo'n scherm te ploeteren en maak je af en toe een klein praatje. Maar met de hele dag vrij thuis zijn heb ik nooit moeite gehad, genoeg verschillende dingen te doen afgewisseld met rustmomentjes. Zo'n dag als Kastanje zou mij dan weer iets teveel zijn. Vannacht in mijn droom aan het opruimen geweest, kasten op het werk leegruimen. Hoe symbolisch. PM, beterschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Neem dan maar een extra plakje cake, A3. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Goedemiddag beste mensen, Â Mijn werkochtend zit er weer op 8.30 begonnen, en 12 uur klaar Een uur later dan de bedoeling was. Liep allemaal weer heerlijk uit. We hebben een uur om iemand te wassen, aan te kleden, medicatie aan te reiken en ontbijt klaar te maken. Ik red dat niet, de mensen zijn uiteraard niet erg snel in hun handelingen, en er hoeft maar wat tussendoor te komen (en er gebeurt altijd wel wat), of je loopt uit. Dus hectisch allemaal, alsof je constant achter jezelf aan loopt. Â Nieuwe schoenen aan gehad de hele ochtend. Tja, wat zal ik zeggen? Het lijkt wat meer steun te geven en lijkt iets minder pijnlijk met lopen. Maar nu ben ik thuis, en heb de schoenen uit, en even gezeten, dan is het weer hinkepoten hoor. Nou ja, zal maar stoppen met het gezeur. Rustig aan doen vanmiddag. Â Jaapioo... Â Van harte gefeliciteerd met je verjaardag man. Â Â Maak er een mooie dag van. (Je cake was lekker hoor ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Van harte gefeliciteerd Jaap. Ik was niet van plan om hier nog aan de bel te trekken, maar doe het toch maar. Ben er na aan toe om bier te halen. Of iets van mijn man's whiskey te proberen of ik er ziek van word. Heb gisteren mijn refusal niet gehad en ik gebruik een lage dosering dus denk ik dan dat ik het er best op kan wagen. Voel me zo vreselijk k.. Ik heb ook niet de energie of de moed om mijn daglichtlamp op te zoeken en ervoor te gaan zitten. Dat moet ook 'smorgens. Net met mijn therapeut gebeld en die was wel heel aardig tegen me. Dat ik misschien aardige leuke dingen over mezelf kon bedenken in plaats van mezelf de grond in te boren. Nou, ik kan niet zo wat bedenken. Ben nog steeds niet aangekleed. Ik had dit moeten zien aankomen. Maar ik heb al zo lang geen depressie meer gehad dat ik bijna vergeten was wat de voortekenen waren. Maar ja, ik maakte me al een tijdje ongerust over het feit dat ik zo weinig voelde, bij het onverschillige af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Blekje;  Plan de campagne; 1-refusal nemen 2-onder de douche springen 3-mooi aankleden 4-Keuze; lamp opzoeken, en erbij gaan zitten, eventueel met boekje of (misschien nog beter),  Flinke wandeling maken, frisse lucht opsnuiven.  Kom op, je kan het, en je zal je veel beter voelen!! Goed, dat je aan de bel trekt. Dat doe je niet voor niets. Kom op he  Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Blekje??? Niet van plan hier nog aan de bel te trekken maar het toch maar gedaan.... En nu? Heb je het plan de campagne van rapilos gelezen, hierboven? Geen slecht plan, hoor.. Of ben je daar al mee bezig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Blekje, luister naar Rapi, wijze vrouw, doorzetter, heeft vaak pijn, werkt omdat het niet anders kan.....kan goed relativeren, gaat ook wel eens op haar bipsje en geeft zich dan ook bloot, maar zal het nooit bij een ander neerleggen... zoekt het bij zichzelf.... een voorbeeld... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 precies tegelijk Koh, en nu maar hopen dat Blek nog even wat laat horen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Eline, pleurcake is cake die Jaap hier vanmorgen om 8.17 uur neerpleurde. Â Jaap, gefeliciteerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 En wéér tegelijk, eline.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 aha, ik snap het... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Koh dit is spooky.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 ja, nou ben ik te laat.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Dagpact : Blekjejowan Blondie Albert Petervdww Tatum   Jaap, gefeliciteerd met je verjaardag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Blekje...heeft niet iedereen weleens een baaldag Lig je te lang in bed...daarba nog eens lanterfanten in je pyama...achter de feiten lopen daar weer van balen. Waar je toch al van baalde kan er ook nog wel bij. Word de baal nog groter En ja vandaag gaat toch niks meer worden. Is het erg om een baaldag te hebben.... Je kan niet altijd vrolijk zijn Drank maakt die dag niet mooier..dat weet je Morgen maar anders doen en voornu de refusal nemen Ik baal met je mee...kwam ook pas 14 uur het bed uit Baalde ervan..wou xoveel doen maar komt er niet van. En sta nu nog naar een fikke afwas te kijken..bah Maak op dit moment een afspraak...ik foe dede afwas ..kook eten..en vanavond ga ik naar een les filosofie En de klokt tik door..ga nu aanstalten maken. Kom op blekje...dat je je peut opbelt zegt al genoeg dat je niet wil drinken Das geweest. Laat d Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 En de toetjes op mobiel werken ook al niet mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Â Â Kijk nou, huttula... dit toetje deed het goed.. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Dank jullie wel voor de peptalks en het PdC. Ik heb een gedeelte uitgevoerd, de douche, aangekleed. En daarna een natuurfilm gekeken. Geen Refu. Aldoor maar janken. Ach ik durf toch niet te drinken nu. Heb hem zaterdag gehad en ben veel te bang om er alsnog ziek van te worden. Hoewel ik dat er vandaag wel voor over zou hebben gehad. Ik probeer gewoon te accepteren dat ik me nu even zo voel. En dat 't misschien ook wat langer gaat duren. Want dit heeft zich al een hele tijd opgebouwd eigenlijk. Die leegheid in me, het gebrek aan verbondenheid met anderen, gebrek aan empathie. Alles liet me van de week koud om me heen. Niet meer kunnen genieten, nergens meer enthousiast voor zijn. etc etc. En jezelf zo waardeloos vinden dat je je nergens toe kunt zetten. Ik heb het zo vaak gehad, maar de laatste jaren bleven ze weg, die depressies. Twee jaar al niet meer. En nu is het zo'n vreselijke teleurstelling dat het er toch weer is. Ondanks alle therapieën, mijn harde werken, niet drinken nu toch al meer dan vier maanden, waar ik niet eens trots op kan zijn. Waar doe ik het eigenlijk allemaal voor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Op dit forum geldt: niet drinken (sorry, minderaars, nu even niet gaan kissebissen..) is het belangrijkste. Jezelf nu waardeloos vinden, teleurstellingen bij elkaar optellen, geen vooruitgang zien, niet trots kunnen zijn en je tot slot van dit rijtje afvragen waar je het allemaal voor doet is allemaal niet prettig en lijkt uitzichtloos. Maar bedenk alsjeblieft dóór al deze zwartgalligheid heen dat, als je nu niet gaat drinken, je refusal inneemt en blijft communiceren, er een tijd komt (kijk maar naar het verleden..) dat je blij bent dat je doorgezet hebt. Nu zie je dan niet waar je het allemaal voor doet, maar dán ben je blij dat je het gedaan hebt.  Het enige wat je vóóruit laat gaan ipv terug is: neem die eerste niet.. :rose: Burchill en huttula reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Voor jezelf Blekje ...puur en alleen voor jezelf Omdat je het anders wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Zo boerenkoolstampot met spekkies Eet smakelijk voor straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Ik begrijp niet goed waarom ik niet blij kan zijn dat ik nu al zo'n tijd droog ben. Als ik de afgelopen jaren wel eens een maand of twee niet gedronken had, was ik supertrots op mezelf. Dit maakt het niet gemakkelijker, want dan denk ik: wat maakt het uit, als ik mezelf er niet eens beter om kan voelen dat ik het laat staan. En ik weet natuurlijk ook best dat het niets oplost en dat ik er dan gewoon weer een probleem bij heb. Maar ik vind het in deze situatie erg moeilijk om de motivatie te vinden. Vooral omdat het zo moeilijk is om afleiding te vinden. Ah, neem ik nog maar een kop decaf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 Geliof niet alles wat je denkt. Vooral als je het al weet Moeilijk om afleiding te vinden. Waarom Ou je afleiding zoeken als je deze baaldag hebt. Baaldagen kun je van leren Wat zou voor jou minder baaldag maken Gewoon maar iets wat in mij opkomt Blekje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 4 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2015 (bewerkt) . 25 februari 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden