Spring naar bijdragen

maandag 2 februari

blondie6173

Aanbevolen berichten

Ook goedemorgen allemaal,

Vandaag ook maar eens beginnen met grenzen stellen net als Kastanje.  Wat voor mij het belangrijkste is, dat ik daadwerkelijk begin met mijn huiswerkopdrachten van mijn studie. Dat heb ik de laatste tijd teveel laten versloffen en me teveel mee laten slepen door schuldgevoelens jegens een vriend. Totdat ik me vorige week realiseerde dat die schuldgevoelens niet terecht zijn maar dat het die vriend is die een veel te groot beroep op me doet. Ik heb hem dit verteld en gezegd dat ik voorlopig afstand neem.

Vervolgens lopen er op mijn werk allerlei projecten en initiatieven waar ik voor gevraagd ben maar waar ik mezelf ook voor had aangemeld. Daar ga ik de komende week even de uitdunschaar doorheen halen en het slechts bij één project houden.

Mijn vermoeidheid speelt ook parten maar nu ik besloten heb niet meer te drinken, hoop ik dat dit gaat weg ebben.

En nu aan de slag met mijn studie.  (hoewel als ik naar buiten kijk is de verleiding groot om lekker de witte wereld in te stappen met mijn hondje, maar ik ga het niet doen !)

Een fijne en mooie dag allemaal vandaag. Geniet van alles wat je hebt en wees blij met wie je bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb m'n eerste 24 uur nicotinevrij er opzitten... :blush: Was nog niet eens de bedoeling..ik was nog aan het overwegen.

Maar goed, overwegen met 24 uur nicotinevrij maakt het doorslaan van de weegschaal naar niet meer roken toch wel

iets waarschijnlijker.

Voor de veiligheid blijf ik nog even overwegen.

Ik zei gisteren dat februari een ideale maand is om te stoppen omdat je dan na 28 dagen al je eerste maand "binnen" hebt.

Zondag 29 maart is natuurlijk een ideale dag om te stoppen. Heb je met 23 uur je eerste dag al "binnen"...

Zit nou al uitvluchten voor mezelf te bedenken.. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Scheelde dat het gisteren zondag was en ik geen boodschappen hoefde te doen.

Daarnet boodschappen gedaan en moest mezelf wel even langs de "rookbalie" heen denken..

Moest toch wel even denken aan alle verhalen hier over moeite met het "drankpad"..

Daar heb ik zelf nooit moeite mee gehad, ook niet toen ik net gestopt was met alcohol.

't Gekke is wel dat dat langs die rookbalie heen denken bestond uit: wees blij dat je niet hoeft,

maar ik weet dat dat straks nog wel gaat veranderen in: wat jammer dat ik dat niet meer "mag"..

om daarna weer langzaam terug te keren naar: blij dat ik niet meer hoef.

Da's een proces, een (lange) weg, dat weet ik.

En ik zou die lange weg probleemloos kunnen afleggen

als ie maar niet langs de afgronden van verslaving zou lopen.

Goed, ik ben op mijn hoede en ik vraag hulp aan de fellows hier en in de meetings.

Misschien moet ik ook maar op het dagpact. Want op het rokersforum zie ik zoiets niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Ploffie, ik lees je inderdaad liever op je eetdraadje B) .

Verleden jaar zat ik nu ook in een stopperiode. Is nog wel terug te vinden op het roken-de-baas forum.

Bij "hoe staat het er voor" of zo.

Ben er toen zo'n 120 dagen af geweest. Maar ipv makkelijker vond ik het steeds moeilijker worden.

Was ook een kwestie van de "voordelen van roken" harder te laten groeien dan de nadelen..

M.a.w. ik probeerde op wilskracht maar verloor van de ziekte verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag.

Misschien gaat het nu makkelijker Kohtje, omdat je al die inzichten al hebt.

Het stoppen is al vanzelf gegaan, als je die eerste niet meer neemt.

Dus Jowan moet zijn scheetjes gewoon laten knallen tijdens het wandelen, dan krijgt hij geen hoofdpijn, hi.

Ik heb wel eens hoofdpijn van de kou gekregen. Of misschien komt het wel van de temperatuur schommelingen, buiten binnen, wie zal het zeggen. Krimpen en uitzetten van de aderen.

Ik liep vanmorgen door een rustig winkelcentrum en voelde me een blij mens.

Niet meer naar kantoor, geen deadlines, eisen, hoge druk, bijwerken op vrije dagen.

Wat een vrijheid. Wat een last kan er nu van me afvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste mensen,

Hier alles onder controle,

Schoonmaakadresje gehad, terug geweest naar de podotherapeut, die de steunzolen terug genomen heeft, en ze dikker gaat maken of zo iets.

Ik zei, dat ik er nu wel eens van af wilde, en er lang genoeg mee gelopen had.

Nou, zei ze, met zo'n instelling kom je er niet hoor.

Dit duurt minimaal een jaar!!

Nou, lekker is dat dan.

Als het goed is komen morgen, laat in de middag, mijn bestelde flipfflop schoenen aan

Moeten heerlijk lopen, volgens zeggen, en goed bij een hielspoor.

Zoooo, benieuwd!

Vanochtend 10 minuten in bed oefeningen gedaan met een fietsband.

Om je voorvoet slaan, en dan de kuit oprekken.

Lachen met mij he :P

Pfff, hoop toch dat het snel minder gaat worden 

Maar..vanaf mijn 60e verjaardag drink ik niet meer, en het gaat nog steeds goed.

Dat zijn dan weer de goede berichten he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...