Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 januari


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Goedemiddag beste mensen.

 

Loper, ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaring met de AA. Mijn ervaring is, dat je het even de tijd moet geven. Ook schijnen de verschillende AA-groepen flink te kunnen verschillen van elkaar qua sfeer en omgang. Ik heb zelf gekozen voor een andere zelfhulphulpgroep en ben blij dat ik wat te kiezen had, zo dicht bij huis.

 

N.a.v. de posting van Fruitvlieg: spiritueel narcisme is geen onbekende voor mij. Ik heb het idee dat mijn zelfhulpgroep op het moment belangrijk is om me bij die valkuil wat weg te houden.

 

Onmatigheid blijft ook voor mij een issue. Blekje is wezen gokken. Voor mij is het de laatste tijd weer het snoepen. Afgelopen zomer heb ik dat een tijdje goed onder controle gehad. Laatst betrapte ik mezelf erop, dat ik aan het einde van de werkdag ging nadenken over wat ik zou gaan snoepen, als ik thuis kwam; en of dat er dan wel was of dat ik nog even langs de supermarkt moest fietsen. Hoe herkenbaar, bah. Soms word ik er moe van. Ik ben er nog lang niet.

"Don't fix your problems, fix your thinking!" Klopt, pfffft.

 

Hier is alles wit. Ik ga straks het bos even in om een wandeling te maken, denk ik. Hoge schoenen aan, muts op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger. ik heb het gevoel dat we als we gaan zoeken overal wel verslaafd kunnen raken aan iets. We moeten dingen zeker niet bagetaliseren maar zeker ook niet alles schuiven onder (we kunnen daar ook wel eens verslaafd aan raken). Dan hebben we geen leven meer. Bovendien denk ik dat dan zo'n beetje bijna iedereen wel ergens aan verslaafd is. We moeten ook nog kunnen leven en kunnen genieten van dingen, ook al doen we die dingen vaak.

Als we maar niet doorslaan, en de hele dag bezig zijn met iets wat we graag doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hm

 

is het eigenlijk wel relevant of iets een mug, dan wel een olifant is?

 

Is het niet meer dan zien:

" he, er komt iets op mijn pad

kan ik daar wat mee?

moet ik daar wat mee?" 

 

is het onderscheid tussen mug of olifant

niet enkel van belang

als je overweegt

(bewust of onbewust)

om in paniek te raken?

 

Ja, nou, hier maak je volgens mij van een olifant weer "gewoon" een mug.

't Is pas relevant als je last hebt van die olifant.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van olifanten heb ik minder last dan van muggen :)

Is verslaving niet gewoon egodenken. Het idee dat je iets nodig zou hebben.

Het is maar welk kader je gebruikt.

 

En ja, als een volwassen mens afhankelijk wordt van snoep of overeten.

Dat lijkt me wel iets om wat mee te doen.

En niet te bagatelliseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond, Ik ben vanmorgen voor het eerst op een NA meeting geweest. De opkomst viel wat tegen. Er lag toch nog wel wat sneeuw in Deventer. Wat me opviel was dat er veel werd voorgelezen. Ik heb het idee dat ik een aantal meetings moet bijwonen voordat het aanslaat. Volgende week ga ik weer. Ik heb wel twee sleutelhangers gekregen. Eentje omdat ik nieuw was en eentje omdat ik langer dan 30 dagen abstinent ben (31 dagen). Vanmiddag lekker met de krant thuis gezeten. Zometeen zuurkool in de ping en vanavond darten kijken. Morgen ga ik dan wel weer lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je je nichtje zo blij gemaakt hebt Gipsy. Zo kun je goedkoop aan leuke spullen komen. Wij halen ook vaak dingen uit de kringloop. Ik heb ook wel eens wat van Garnstudio gebreid. Handige site hoor. Ik ben lekker productief geweest vandaag, maar wel aldoor trek. Ik meld me ook droog en nuchter af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3, toch mooi dat je het gedaan hebt. Ik heb het idee dat ik tegenwoordig ook iets makkelijke wat langer blijf zitten, als er om mij heen flink wordt doorgedronken. Gelukkig verkeer ik niet vaak in die omstandigheden. Wie weet wen ik er ooit nog eens aan; en anders maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rotdagen heeft iedereen weleens

En nee daar hoef je niet blij mee te wezen.

Maar wel het feit dat je een rotdag toelaat en niet verdrinkt

Rotdagen zijn er om de mooie dagen nog mooier te beleven

Als alle dagen mooi zijn ..welke zijn dan werkelijk mooi

Zoiets Agnieta?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...