Spring naar bijdragen

Tien jaar forum alcoholdebaas


moderator

Aanbevolen berichten

Dit jaar bestaat Alcoholdebaas.nl en dus ook het forum tien jaar! In die tijd zijn er op dit forum oneindig veel berichten geplaatst, vragen beantwoord en lief en leed gedeeld. Een goed moment om de balans eens op te maken. We willen graag van jullie weten of en hoe het forum jullie heeft geholpen. Wat is de kracht van het forum? Wat heeft het jou persoonlijk opgeleverd? Wat zijn jouw ervaringen en wat zijn je wensen? Laat het hier weten. Dank!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hij doet het!

 

Hoi Mod,

 

Dat is een mooie mijlpaal, 10 jaar!

Ik ga zeker reageren op je vragen. Vooraf heb ik er een paar voor jou; misschien kun je daar nog iets over schrijven.

 

- is er een uiterste datum, waarop jullie reacties willen ontvangen?

- wat gaan jullie doen met die reacties?

- als er bijv. wensen zijn t.a.v. de werking van het forum, is er dan geld en tijd beschikbaar om het forum wat aan te passen?

- wanneer is het feestje? (misschien een gesponsorde meeting of zo; ik zeg maar wat hoor)

 

 

* naamgebruik ook aangepast

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet zo van de hulpverlening. Daarom is dit forum voor mij prima geschikt als hulp bij het stoppen.

 

Door met elkaar over van alles en nog wat te hebben hier op het forum, ben ik eigenlijk onbewust bezig met stoppen en de alcoholverslaving zonder het voor mij heel zwaar te laten worden. Daarnaast is er hier ruimte voor iedereen en dat is prettig.

 

Het zou fijn zijn als ik ook bij het toevoegen van plaatjes via een url ook de grootte (lengte x breedte zoals het op forum moet verschijnen) mee kan geven. En wat meer smileys graag. :)

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Wat mij doet verbazen is het volgende: MG noemt de moderator / administrator bij een naam. Een beetje google-en en je ben op Twitter. Momenteel is er veel gedoe op oa Facebook, ik ben er erg terug houdend mee. En nu lees ik hier een naam, en vraag mij af hoe het met de privacy gesteld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste moderator hier een posting van een dankbaar lid.

Ik voel me gezien en gehoord ( wat in het dagelijks leven qua alcohol niet het geval is )

ik kan hier altijd terecht in welke stemming ik ook ben.

Het inspireert mij enorm door dat de medeforummers allerlei leuke en goede onderwerpen aandragen.

Men is over het algemeen respectvol. ( jullie meekijkend helpt wel )

Als het forum afgeschaft zou worden zou ik wel willen pleiten voor een ander forum waar ik dan weer naar toe kan gaan om van dit forum af te kicken. Want ik geef toe : verslaafd ben ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé die Mod,

 

Tja of het forum goed draait weet ik niet maar ikzelf ben nu 5 jaar droog dus voor mij heeft het erg goed geholpen.

De kracht van het forum vind ik dat men mij serieus neemt, ik word gehoord, ik voel me hier geen buitenstaander, ik voel me hier iemand ondanks dat ik alcoholist ben, dus ik vind het forum prima zo het nu is.

Dank jullie wel. :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ADB worden,zijn dat doe je niet ff

dat is een groeiproces van gevoelens,gedachtes,meningen en keuzes

Herkenning en erkenning

Waar in het echte leven vaak geen tijd,aandacht en begrip voor is.

word ik hier vriendelijk ontvangen.

Een zorg,frustratie,traan of een blij moment kan ik delen

Het tikken van een bericht kan opzich al verlichtend werken.

Een reactie,een herkenning,een vind ik leuk leverd vaak meerwaarde

Verslaafd worden doe je niet zomaar..

verslaafd blijven is een keus.

Het forum geeft mij de vrijheid wat ik wil zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de kracht van het forum is voor mij dat ik hier het fenomeen verslaving niet hoef uit te leggen, alsmede verslavingsgedrag, craving, obsessie, onmatigheid en ga zo maar door

 

het forum heeft geholpen omdat andere verslaafden mij andere invalshoeken laten zien................ iets wat ik van niet-verslaafden minder snel aan zou nemen

 

mijn ervaringen zijn dat de schrijvers zich voor elkaar interesseren en inzetten om te helpen waar ze dat kunnen, in de vorm van interesse of tips of sociale 'controle'

 

mijn wens is: behalve een vinkje voor: 'vind ik leuk' een vinkje voor: 'mee eens' of 'ik hoor je' of iets waaruit blijkt dat iemand gelezen en gesnapt wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum is een laagdrempelig manier om met je, in mijn geval, alcoholprobleem bezig te zijn. Je bent anoniem en je kunt zelf kiezen wat je wilt doen, wanneer en in welke mate; en of je wilt schrijven, lezen, meepraten of vragen stellen. Via de persoonlijke berichten kun je eventueel één op één informatie uitwisselen, die je niet openbaar op het internet wilt hebben staan.

Het forum volgt geen methodiek, kent geen verplichte onderwerpen en ondanks het feit dat het rond het thema van verslaving aan een aantal zaken is georganiseerd, is er alle ruimte voor onderwerpen die daar niet rechtstreeks aan gerelateerd zijn.

Voor mij is het belangrijk, dat ik geen kant en klare oplossingen gepresenteerd krijg, maar aan het werk moet om de voor mij relevante informatie uit te zeven uit een grote hoeveelheid van opmerkingen, verhalen, zienswijzen, ervaringen en veronderstellingen. Ik word daardoor gestimuleerd om aan het werk te gaan met mijn eigen probleem. Omdat er deelnemers zijn met veel verschillende achtergronden en in allerlei stadia van ontwikkeling, kan ik me in mijn eigen tempo verder ontwikkelen, op onderwerpen die voor mij relevant zijn.

Er worden geen oplossingen gepresenteerd, maar mogelijkheden of ervaringen, tips en trucs, waaruit ik zelf moet en mag opmaken of ik daar wat mee kan, moet en wil. En dat veelal op een vriendelijke en betrokken manier

Ik kan dus in mijn eigen tempo en eigen wijze groeien.

 

Mijn ervaringen zijn dus positief. Een enkele maal loopt er op het forum even iets van de rails, maar ook dat is altijd tijdelijk. De aanwezigheid van moderators heeft daarop een positieve invloed.

Ik moet er op dit moment niet aan denken, dat het forum er opeens niet meer zou zijn.

 

De leesbaarheid van met name de "dagdraad" laat wat te wensen over. In wat wel onze virtuele huiskamer wordt genoemd, wordt door meerdere deelnemers over meerdere onderwerpen geschreven. Als een bericht meerdere reacties krijgt in de loop van de dag, dan is het wat lastig om zo'n deel-draad in de dagdraad in beeld te brengen. Misschien is het handig om binnen een draad weer berichten aan elkaar te kunnen koppelen bij het plaatsen, zodat je kunt kiezen om een draad gewoon volgtijdelijk te lezen (zoals het nu is), of op gekoppelde berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Haddock,

 

Lotus66 heb ik in een PB geantwoord, omdat het in feite niets toevoegt aan het onderwerp. De oorspronkelijke oproep is inmiddels onder een andere naam opnieuw geplaatst (het meer neutrale "Administrator") en ik heb mijn eerste reactie overeenkomstig aangepast. 't Zal dus inderdaad niet de bedoeling zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG, ik heb je PB gelezen / gezien. Fijn dat jij het toelicht. Anderzijds zou ik als modeator het vinden sieren om zelf even wat te laten horen. Het onderwerp (Ik noem het maar discretie, privacy, zorgvuldigheid) is voor mij wel van belang. En nu hou ik er over op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum is voor mij een goede plek om lotgenoten te treffen. Zo af en toe hier buurten houdt mij scherp en gefocust op mijn eigen probleem met alcohol. Het is voor mij goed om de verhalen, ervaringen, adviezen, worstelingen en belevenissen van de andere forumleden te lezen. Dat helpt mij zeker bij het nuchter blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betwijfel of ik zonder het forum zou zijn gekomen waar ik nu ben: vandaag 7 maanden ADB!

Ik heb veel aan de steun (gehad) van medeforummers.

Bijzonder prettig dat je hier anoniem bent.

Wil je wat dieper ergens op ingaan dan is er de mogelijkheid voor een PB. Heel fijn.  

Het lezen over gedachten en belevenissen van anderen houdt mij scherp.

Ik heb ook veel aan de tips, trucs, adviezen en ervaringen van anderen.

Af en toe gaat het er heftig aan toe, daarom is het goed dat de moderator meeleest en zo nodig ingrijpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag willen dat inloggen op het forum gaat via een gecodeerde verbinding. En niet zoals nu gaat dat het paswoord verstuurd wordt over een ongecodeerde verbinding, denk ik. Tenminste, dat geeft het security programma aan op de computer (van moeder).

 

De kracht van dit forum is dat er genoeg mensen zijn die schrijven. Een forum waar 1 of 2 berichtjes op staan werkt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...