Spring naar bijdragen

Daar ben ik dan eindelijk.


sienna

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw en stel me even voor. Als ik de berichtjes lees is het net thuiskomen in een familie. Leuk!! Ik heb er zin in.
De reden dat ik hier ben is omdat is zo graag gedoseerd wil drinken. Dus, voor de gezelligheid of omdat het vrijdagmiddag is. Ik sla nu telkens teveel door en grijp veel situaties aan om maar wéér een wijntje te nemen.
Ik heb al veel boeken gelezen over drankgebruik en hoopte dat ik op eigen kracht een balans zou kunnen vinden. Nou, mooi niet dus. Jammer, maar ik hoop dat het nu wel werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom H.K.Z.G.,
Als je met ditjes en datjes mee gaat babbelen, zal het wel een afkorting worden van jouw naam. Het klopt dat je dat gevoel hebt het is ook een viruele huiskamer waar iedereen met z'n problemen, verdriet, ellende maar ook met heel veel plezierige dingen, kan komen. Dat is ook waar we ons allemaal op richten. Begrip en een hoop warmte, lieve woorden maar ook wel eens een fikse confrontatie. Allemaal gebasserd op het helpen van elkaar.
Ja ook ik kan niet praten over matig drinken. Maar voor heel veel mensen die zich hier aan melden is het idee om hun grootste (vriend) helemaal te moeten laten vallen, erg eng, dus probeer te gaan minderen en kijken of het je lukt. Heel veel succes en nogmaals welkom.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hetkanzogaan
Ik heb jarenlang gedoseerd gedronken,
maar ja wat is een dosis, hoe groot en hoe vaak?
In elk geval werden de doses steeds groter en
frekwenter en toen ik het zat was heb ik me aangemeld bij de adb voor de behandeling,
op 4 augustus. De laatste dosis had een overdosis kunnen zijn, maar was in elk geval
ergens goed voor, want was tot nu toe echt mijn laatste. Voor mij geen dosis drank meer.
Wees er op voorbereid dat je misschien ook niet tot die uitzonderingen behoort die het kunnen.
Dan sta je ook open om eventueel niet bmeer te willen drinken. Alles is mogelijk nl.
Ik wens je veel wijsheid en geniet ervan welke keus je ook maak, want je gaat je beter voelen
als je ADB wordt, dat is zeker. Met ups en downs net als in levens die niet bezig zijn met drinken.
Ik hoop dat je je snel opgenomen voelt hier en mee komt schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom HKZG,

Na al jaren op diverse manieren te hebben geprobeerd mijn drankgebruik te beteugelen heb ik bij de ADB-behandeling geleerd dat voor mij er maar één manier is: volledig stoppen.

Vandaag 4 maanden, en het geeft veel rust: niet meer twijfelen over nog één of niet, geen strijd meer, geen schuldgevoel over toch weer iets teveel. Gewoon steeds weer een droge dag aan het geheel plakken.
Het wordt steeds gemakkelijker!

Greetz, Alaine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, mijn naam is niet zo tactisch gekozen. Te lang, maarja, maak er maar wat van.
Als ik de verhalen zo lees moet ik toch wel sterk in mijn schoenen staan wil ik een gezelligheidsdrinker kunnen worden.
Ik ga het proberen maar heb er eigenlijk nu al een hard hoofd in.
Een jaar of 5 geleden heb ik 2 jaar niet gedronken en daarna nooit gedacht dat het een saaie tijd was. Wel is het soms niet zo prettig op feestjes. Als het erg laat is en de meeste feestgangers een aardig slokje ophebben worden ze toch (in nuchtere ogen) vervelend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met je eens Niwi
en HKZG die feestgangers die raar gaan doen
eb jij die dat vervelend vind, dat kan toch
nooit een reden (of smoes?) zijn om te gaan drinken.
Juist eerder als motivatie gebruiken om er niet meer aan mee te willen doen.
persoonlijk mijd ik die situaties nu juist, vind er niks meer aan, maar niet voedend,
en gewoon niet leuk dus. Zat andere dingen om mijn energie in te steken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Hkzg,

Heel veel succes met het bewandelen van je pad. Het lijkt me moeilijk om sociaal te drinken zoals dat heet. Mij lukt het niet meer in ieder geval..Je zult snel genoeg merken denk ik hoe of jou weg eruit gaat ziet mèt of zonder drank...Maak in ieder geval de keuze voor jezelf en niet voor een ander.
Ik bedoel...met een feestje vol vervelende zatlappen ga je toch lekker weg ipv er zelf ook eentje te worden??


Aanpassing was een rare tikfout...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk ben ik het ook helemaal met niwi eens. In mijn hart weet ik dat ik geen sociaal drinker kan worden. Ik stop er maar helemaal mee. Vanaf vandaag dus.....
16.00 uur is mijn gevaarlijke tijd.
Bedankt! Voor alle ondersteunende woorden.

HKZG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hetkanzogaan

goed van je dat je inziet dat je niet sociaal kunt drinken
is echt geen ramp hoor,
heel veel mensen kunnen niet sociaal drinken(waaronder Ik)
en definitief stoppen geeft echt veel meer rust
dat heb ik wel ondervonden,

vindt het knap van je dat je aangeeft wat je probleem uur is
en als dat om 16.00 uur is
dan kom je toch gewoon naar de dagdraad
daar zijn genoeg mensen die je erbij ondersteunen

wens je heel veel succes ermee
al is het geen gemakkelijke weg
maar het is de moeite waard

Knuffel van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...