Spring naar bijdragen

Zondag 28 december 2014

jowan

Aanbevolen berichten

Heb zojuist heerlijk met de hond gewandeld. 

Geen wind, het vriest en de zon schijnt.... 

Echt een cadeautje, mijn dag kan niet meer stuk (denk ik).

En ja, dementie... vreselijk.

Wat mij betreft prima om er geintjes over te maken, daar doe je volgens mij niemand kwaad mee hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen om 7 uur vanmorgen de wekker ging ( na een uiterst matige nachtrust)

dacht ik " je bent niet goed wijs ... Wie gaat er nu op zondagochtend om 8 uur naar yoga"

maar ik herinnerde me al snel weer mijn euforie van vorige week dus ik ging het gewoon doen.

Dat mens kan toveren ....ben weer zo fit als een hoentje.

Mooie dag allemaal ! De zon schijnt hier ☀️

bewerkt door Skip
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

De meeste prut is al weggedooid in het zonnetje.

Wegglijden in dementie, daar is vaak niks moois aan, heb ik de afgelopen tijd van dichtbij gezien.

Toch maken we er onderling soms grapjes over, gelukkig.

Het is ook ons oordeel erover vaak.

Over hoe het zou moeten zijn en hoe het niet zou mogen zijn.

Het is zoals het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag beste mensen,

Het zadel van mijn fiets zat los. Omdat het geen gemiddelde fiets is, is ook de constructie van dat zadel anders dan bij andere fietsen.

Ik had de boel losgemaakt, bekeken, terug gezet, maar kreeg het zadel niet goed vast. Ik stond al op het punt om de fiets naar de fietsenmaker te brengen.

Mijn vrouw vroeg wat er aan de hand was en voordat ik het had uitgelegd, kwam ze in vragende vorm met de oplossing. Ik had gewoon niet goed gekeken en niet goed nagedacht. En dat doe ik nou juist vaak wel.

Ik meen dat dit soort zaken me de laatste tijd wel vaker overkomt.

Dan lees ik hier vandaag over dementie, Alzheimer en Korsakov ... hmmm.

Aan de andere kant: het zonnetje schijnt en ik ga zo mijn hardloopschoenen aantrekken.

Fijne dag iedereen, sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Prachtig weer hier, zo maar even het bos in met de hond en wat hout voor de kachel sprokkelen.

Nu na meer dan twee maanden droog begin ik een nieuw stadium in te gaan. Nu het min of meer normaal is om niet te drinken, denk er verder ook niet veel aan, merk ik pas dat ik nog steeds een verslaafde ben. Mateloos eten, steeds het gevoel hebben ergens zin in te hebben, geen moment stil zitten en nog zo wat verschijnselen. Mn brein is nog net zo verslaafd als het altijd al was en realiseer me dat ik nog lang niet ben. De verslaafdheid is nog niet aangepakt met het stoppen met roken en drinken. Het meeste werk moet nog beginnen eigenlijk. Met de refusal, die ik s'ochtends meteen naar binnen slinger moet ik ook door deze nieuwe fase heen. Er zijn vast mensen hier die dat herkennen. Ik weet nog niet zo goed of ik dit bewust kan aanpakken of dat het moet slijten? wie o wie heeft ervaring hiermee?

Maar ik blijf de dag plukken en drink er niet meer bij!

Carpe diem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt, het was ook mijn ervaring dat met stoppen met drinken de verandering pas begint. Het stoppen is niet het einde van een proces, maar het begin.

Ik ben er nog steeds mee bezig en probeer nu mijn eetgedrag te veranderen. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap voor je mannetje wijfie...

Hoop dat het meevalt.

Misschien alleen wat spierpijn na klapper.

Hier boodschapjes binnen.

Was van plan om uitgebreid te koken voor mijzelf, maar nu alleen maar trek in een vette hap...

Dus vanavond op het menu, aardappelkrokketjes met cheese-sticks en een salade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt, je vraagt of mensen herkennen dat je ná het loslaten van het middel van keuze je niet bevrijd werd van verslavingsgedrag. 

Welkom in de club. Bij het kopje Thema's vind je genoeg leesvoer van genoeg mensen die óók ontdekten dat er na het afkicken nog wel wat eigenschappen en denkstructuren.om aandacht vroegen. Veel leesplezier en na al die thema's vervalt je vraag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Luna, je hebt een druk leven, een aantal ergernissen en dat alles bij elkaar lijkt me een goede voedingsbodem om af en toe wat te vergeten.

Toen ik in februari stopte met drinken, meende ik wat geheugenproblemen te hebben. Ik heb voor mijzelf besloten het een jaar aan te kijken, omdat ik verwacht na een jaar toch wel behoorlijk ontgift te zijn. Ik houd het in de gaten en als ik straks echt twijfel of er echt last van heb, dan ga ik wel een keertje bij de huisarts langs.

Als je je echt zorgen maakt, dan kun je dat natuurlijk altijd met je ha een keer bespreken.

Wijfie, ik begrijp dat je je niet fijn voelt zo. Drank voegt niets toe, hou dat in ieder geval vast. Je hond en je man moet je proberen te verduren. Makkelijk gezegd door mij, ik besef dat ook wel, maar ik hoop dat het je lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...