Spring naar bijdragen

Hoi, ik ben Serena


Serena

Aanbevolen berichten

Van mijn arts mag ik drie keer per week twee glazen, maar dan niet op aaneengesloten dagen. Gisteren waren het twee flessen:( Vanochtend wel keurig om zeven uur opgestaan, dus een beetje discipline heb ik nog wel.Wat is jouw doel Cathy, als ik vragen mag?
Nog even iets anders: ik ben niet zo bekend met de mores op dit forum dus ik reageer nu steeds op mijn eigen draadje, maar moet ik niet ergens anders heen? Bij ditjes en datjes voel ik me nu niet zo thuis, ik denk dat ik op dit moment niet luchthartig genoeg ben:)
Verder kan ik er nog niet helemaal wijs uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat kan zeker, Serena, maar ik heb zelf de ervaring...indien ik er van geproefd heb, dat het eind zoek is.
Na het 1e glas is de rem er volledig af en moest ik door blijven drinken om weer een roes te bereiken en
iedere keer meer om diezelfde roes te bereiken.
Dus waarom zou ik drinken als ik weet dat het leidt tot zelfvernietiging ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik dan echt begonnen met de internetbehandeling! Het invullen van de vragenlijst "Voor- en nadelen" was een fluitje van een cent. De antwoorden op de vragen in de brief van mijn behandelaar, n.a.v. mijn intake, kostten wat meer tijd en moeite. Daar ben ik een uur mee bezig geweest. Over een aantal dagen hoor ik weer van haar, ik ben benieuwd.
Van de afgelopen zes dagen heb ik er vier niet gedronken, helemaal tevreden ben ik niet, het kan beter, maar het kan ook veel en veel slechter.
Hier op mijn eigen "stekkie" zal ik zeker nog verslag doen.
Groetjes,

Serena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jane4

four out of six aint bad Serena!!!


en morgen nemen we die eerste gewoon niet:present:



Zo slecht vond ik het inderdaad niet (maar ook niet zo goed). En morgen hou ik het lekker droog, vrijdag moet ik weer fit zijn!

Serena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Serena,
ik hoop dat je vandaag fit was?

Mijn doel was minderen totdat ik toch dat patroon zag (tijdens de internetbehandeling) waarin ik elke week 1 a 2 x de mist inging. Gelukkig niet met 2 flessen want dat trek ik al heel lang niet meer, dat soort van hoeveelheden, maar soms toch wel ineens 5 of 6 glazen. Yaggh.
Ik heb gemerkt dat het me amper meer smaakt en de afgelopen week heb ik helemaal niet gedronken. Ik mis het niet en ik ga gewoon doorzetten. Hoewel? Als ik straks een paar dagen vrij ben mag ik een kwart wijnflesje van mezelf..... in dat opzicht ben ik nog een eigenwijs stuk vreten.... maar eigenlijk lokt het me nauwelijks nu ik er zo aan denk.
Wel zorg ik ervoor geen honger te hebben, dus ik zit behoorlijk bij de chocolade. Ook probeer ik te kijken naar ander verslavend gedrag, want iets dwangmatigs hebben we denk ik allemaal wel. Het forum is daar 1 van.....

Ach, drinken, waar is het goed voor? Ik kan er steeds nuchterder naar kijken, hoewel dat best veel tijd heeft gekost!!

Ik wens je veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

(waarom Joris hier steeds gesprekken met anderen aangaat ontgaat mij).

Mijn behandeling bij AdB is 14 april gestart, tot nu toe gaat alles naar wens.:)
Mijn plan was om ook aan het forum deel te nemen, maar daar zie ik vanaf. De laatste dagen heb ik me een beetje ingelezen. Daarnet ook weer, chronische slapeloosheid heeft zijn voordelen want dan zit je echt in alle rust achter de computer.
Zeventig procent van de tijd gaat het nergens over (buikspieren als doelstelling op een alcoholforum??!!), de rest van de tijd wordt besteed aan het elkaar vliegen afvangen en katten, m.n. als het gaat over minderen vs stoppen. Zelfs het verplaatsen van een spelletje van het ene forum naar het andere leidt tot zwaar ongenoegen. Iemand die een ernstig probleem heeft met een alcoholistische moeder wordt gesust met tegeltjeswijsheid.
(gedeelte verwijderd door de moderator)
Iemand omschreef mij dit forum als een warm bad. Ze vergat te zeggen dat er een flinke scheut natronloog doorheen zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Serena,
" Iemand omschreef mij dit forum als een warm bad. Ze vergat te zeggen dat er een flinke scheut natronloog doorheen zat. "

Jammer dat het zo ziet, ik denk dat je dan toch net niet genoeg ingelezen bent.
Het forum IS over het algemeen een warm bad, waar iedereen terecht kan met luchtige , grappige en serieuze zaken.
Mensen die hulp nodig hebben kunnen die krijgen , er wordt van alle kanten een helpende hand toegestoken.

Het geval waar jij je boos over maakt heeft een lange intensieve geschiedenis.
De opmerking werd echt niet zomaar neergezet.

Dat jij je niet thuisvoelt op de dagdraad kan, maar jouw oordeel is iets te snel en te weinig overwogen vind ik.

Jouw opmerking over Joris begrijp ik al helemaal niet.

Maar goed, ik wens je heel veel succes met minderen .
Ik ga je geen vliegen afvangen op dat gebied, ook ik ben een minderaar en dat gaat prima samen met de stoppers.

Groetjes, Yvonne.

aanpassing: woordje 'en'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt je reactie hier erg negatief, maar zo zie je het nu blijkbaar. Denk wel dat je je mening nogal snel klaar hebt staan. Als ik het goed lees ben je pas sinds 1 april hier op het forum aangemeld...Jammer dat je de dingen niet meer tijd geeft, want ik denk dat je hierdoor iets laat schieten wat waardevol kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Serena
(waarom Joris hier steeds gesprekken met anderen aangaat ontgaat mij).


Serena, dat komt omdat het forum voor iedereen is dus iedereen mag datgene plaatsen waar hij dat wil.
Er is hier niet zo iets als een draadje voor één persoon.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft een hardnekkige mythe dat minderen op de D&D niet of minder bespreekbaar is
Dat is maar ten dele waar. Het is heel goed bespreekbaar, sterker nog,
ik vind het persoonlijk ongelooflijk knap als je het voor elkaar kunt krijgen
om te minderen en daar wil ik best bij helpen ook al kan ik het zelf niet.
Natuurlijk is minderen de beste optie: je kunt ervan blijven genieten
en je hebt het in de hand, ideaal toch? Ik hoop voor je dat het lukt.
Als ik eraan kan bijdragen dat het jou wel lukt dan doe ik dat graag.

En ja het forum gaat niet altijd over drank, ogenschijnlijk dan, want
al het tussendoor gepraat, de 70 %, dient ook een doel: je gedachten verzetten
om niet aan de drank te denken en om een nieuw leven op te
bouwen zonder drank of met minder drank..En soms loopt het wat uit de hand ja
het is net het echte leven, vaak komt het ook weer goed. Laat dat geen reden zijn
om weg te blijven. Ik zou zeggen: het is hier een warm bad, maar soms is het water
wat kouder (geen natronloog hoor) en dan moet er weer wat warm bij. Dat komt dan ook
er zijn hier heel lieve mensen die met iedereen begaan zijn.
Kom op Seleentje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...