Spring naar bijdragen

Hoi, ik ben Serena


Serena

Aanbevolen berichten

Vanochtend heb ik dan de stap gezet om me aan te melden bij AdB. Spannend! Het zal wel ff duren voor ik de werking van dit forum hlemaal door heb, vrees ik.
Over mijzelf: ik ben een vrouw van 47, single, geen kinderen. Ik kom uit het onderwijs maar ben een aantal jaren geleden afgekeurd.
Een tijdlang is het goed gegaan met mijn alcoholgebruik (64 dagen geen druppel), maar de laatste weken is het weer goed mis. Dit is een duidelijk patroon, al jaren, en het wordt nu eens tijd om dat patroon te doorbreken:$
Veel verder dat dit kom ik nu even niet, eerst maar eens kijken of het me lukt dit berichtje te plaatsen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goeie middag Serena,
Welkom ook voor jou, op ons forum. Ja zo'n patroon doorbreken is moeilijk maar niet onmogelijk, dat zul je wel gelezen hebben.
Heb je zin om bij "ditjes en datjes"te komen? We hebben inmiddels Borretje er ook bij en samen staan jullie sterk, samen met ons.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,

Mijn plan is heel duidelijk en wordt ook een beetje vergemakkelijkt door mijn medicijngebruik. Van mijn arts mag ik nl. maar 6 glazen per week drinken, verdeeld over drie dagen en dan niet aaneengesloten.
Simpel toch:)?
Groetjes,

Serena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Serena,
welkom hier.
Ik hoop dat je veel aan dit forum zuilt hebben. Velen zijn je al voorgegaan!

Ik word wel heel nieuwsgierig naar het soort medicijnen wat je gebruikt!

Hier een medeworstelaar! Laten we elkaar maar helpen!!
Succes gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Serena en een warm welkom hier!
Zelf heb ik goede ervaringen met de ADB-behandeling
dus ik denk dat je, zeker met medicijngebruik als extra stok achter de deur,
hier zult vinden wat je nodig hebt om weer voor een zo gezond mogelijk leven te kiezen.
Op de ditjes en datjes draad van vandaag hebben we een soort van huiskamergesprek en daar kun je ook altijd terecht voor steun of tips. Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emmaroos,

Ook jij bedankt voor je welkomstgroet. Wat ik me afvraag: zijn hier mensen die wel op het forum zitten maar niet de internetbehandeling doen? Ik dacht namelijk dat dat sowieso samen ging, maar ik heb nog niet de tijd en de rust gehad om me in alles van AdB te verdiepen. Kan iemand mij hierover een beetje wijzer maken:$?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serena, ik doe de internetbehandeling (nog) niet.
Eerst wilde ik dit helemaal niet doen omdat ik al jaren bij de verslavingszorg loop.
Volgens mij gaat dat niet samen...maar ik heb momenteel niet zo'n leuk contact met mijn hulpverlener en denk erover om toch de internetbehandeling te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serena, je kunt je aanmelden als cliënt en anoniem de internetbehandeling doen. Ik deed m via de zorgverzekeraar en dus via een brief van de huisarts. Maar dat hoeft geloof ik niet. Kun je navragen of bekijken op de home page van AdB.

Ik zit nu na de online behandeling in een soort van natraject. Mijn hulpverlener kijkt mijn alcoholregistratie in en reageert daar elke week nog een keertje op.
De behandeling zelf duurt een week of 8 a 10. Stapsgewijs ga je kijken naar het soort gedrag wat je hebt rondom drinken. Je krijgt tips, advies, maar vooral is er iemand die met je meekijkt en zinnige vragen stelt waarover je dan mag nadenken en op kunt reageren.

Ik vond het erg fijn! Het heeft me veel duidelijk gemaakt.

Nu jij (en Emma roos...) en veel suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Serena,

Welkom en succes. Ik heb die internettherapie niet gedaan. Wist niet eens van het bestaan. Ik ben naar de AA gegaan en wist al snel dat minderen voor mij geen optie was. En ik heb gemerkt dat helemaal stoppen veel makkelijker is dan met mate drinken. Maar dat was voor mij zo. Ben benieuwd hoe het jou vergaat.

Nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Serena,

Mooie naam, roept bij mij associaties op van iets heel zuivers, onaantastbaar, maar dat terzijde.

Ik doe de internet behandeling niet, geen enkele behandeling trouwens.
Heb net even zitten tellen en ben nu 55 dagen alcoholvrij.
Het kost me weinig moeite en ik voel me prima.
Ik kom van gemiddeld een pilsje of 4 en en anderhalf à 2 flessen wijn per dag.

Had me voorgenomen 3 maanden helemaal niet te drinken en dan weer voorzichtig te proberen.
Alleen als er visite is, we op visite zijn, als we uit eten gaan en op een terrasje.

Ik kijk uit naar die datum, 6 mei, maar ben er tegelijk ook zo bang voor.
Bang dat ik weer geen maat zal kunnen houden, veel te veel zal drinken.
Heb er ook weinig vertrouwen in dat ik na een paar wijntjes op een terras thuis de fles dicht kan laten.

Misschien kan ik wat van jouw leren, jij hebt het blijkbaar al meer gedaan, een tijd niet drinken..

Ik wens je veel sterkte en wellicht spreken we elkaar nog, succes.
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Serena,

Ik ben ondertussen aan de 96 ste dag zonder alcohol begonnen en voor de rest is mijn verhaal wonderwel gelijklopend aan dat van lotgenoot 'Teveel', dus ook zonder behandeling.

Oorspronkelijk was mijn gedachte ook om na enkele maanden misschien wel terug af en toe een glaasje te drinken op een sociaal aanvaardbare manier. Stilaan ben ik echter tot het besef gekomen dat nièt drinken eigenlijk veel comfortabeler en minder belastend is dan wél drinken.

Ik moet me nl. nog maar om één ding bekommeren : niet drinken.

Ik moet er niet meer bij stilstaan of dat hetgeen ik drink wel goed voor me is, moet geen schuldgevoel hebben dat ik weer eens meer opheb dan eigenlijk goed voor me, ik lig er niet wakker van of er wel genoeg drank in huis is, ik moet geen excuus zoeken om op café te gaan of naar de supermarkt om drank te gaan, of ik niet teveel gedronken heb om nog met de auto te rijden, of 's morgens alle alcohol wel uit mijn bloed is om veilig met de auto te rijden, of mijn adem niet gaat stinken naar de resten van de alcohol van enkele uren tevoren of van de avond tevoren, of ik 's nachts wel veilig de kinderen kan gaan halen of brengen naar een fuif, of er wel voldoende gelegenheid zal zijn om genoeg te drinken, ik zit niet af te tellen tot het uur waarop er normaal kan gedronken worden. Vul zelf maar aan wat er voor jezelf ook belastend was/is als je drinkt/dronk...

Dat is allemaal weggevallen...

Als je niet meer drinkt heb je af en toe een moment dat je het niet gemakkelijk hebt, maar als je wél drinkt zijn er véél meer moeilijke momenten naar mijn bescheiden mening en ervaring.

Zou ik het risico nemen om mezelf heel die miserie terug op de nek te halen om af en toe te kunnen genieten van één of twee drankjes ?

Jij mag dat voor jezelf uitmaken, maar op dit moment neig ik naar : neen, laat maar zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Serena

Ik heet je ook van harte welkom!!!!:moon:
Ben ook nog maar kort bij "de club". Ik doe wel de ADB behandeling, anoniem. Je kunt dat heel gemakkelijk via de site aanvragen.
Waarom ik de behandeling doe? Ik wilde zeker weten dat ik echt aan de slag zou gaan, en ik wist dat ik dat zeker zou doen als ik me voor de behandeling aan zou melden.
Ik ben nu 3 weken bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik zit al de hele week met spanning te wachten op een bericht van een behandelaar, nu is het te druk! Niet bevorderlijk voor de motivatie. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, moesten jullie ook lang wachten op een AdB behandeling?
Een behoorlijk depri groet,

Serena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi serena.
ik doe ook de adb behandeling. echt lang wachten is het niet. denk je er wel aan dan dat goede vrijdag voor velen geen werkdag is en 2e paasdag ook niet. dan hebben ze natuurlijk ook nog wat werk in te halen dus zal het wel even langer duren. maar mijn ervaring is goed.
ben je zelf al begonnen om je wijntje te laten staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Igor,

Die dagen had ik zelf al meegenomen in mijn berekening. Het gemak waarmee ze zeggen dat je maar naar je HA moet, terwijl je die nauwelijks kent, vond ik nogal stuitend. Over die wijntjes laten staan: het gaat de ene dag beter dan de andee, vandaag niet zo goed. Ik ben echt heel teleurgesteld. Even voor alle duidelijkheid: het gaat dus niet een dagje langer duren, maar meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Serena,
Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren. Als je een keer start is de betrokkenheid erg groot hoor.
Maar laat je teleurstelling niet als excuus dienen om maar weer te gaan drinken. Beschouw het maar als een testje om te kijken of je motivatie stand houdt juist. Ook al zou je snel starten, dan krijg je toch met teleustellingen te maken en we moeten af om dingen buiten onszelf de schuld te gaan geven.
Vandaag de eerste niet nemen. Heb je m al op, dan de rest wegkiepen en morgen met een schone lei beginnen. je zult eens zien wat een rust je krijgt als je de knop zo om krijgt.
Op de dagdraad komen mischien nog wat mensen laat inloggen, als je een nachtmens bent, vraag hun steun dan. En anders lekker gaan slapen met een beker warme melk, ook zoet, warm en troostrijk.
Heel veel succes meis en ik lees je morgen hoop ik weer. Truste:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

Die teleurstellingen ken ik wel ja, het is bij mij al langer hollen doorgaan stoppen en weer doorgaan (zo was ie toch he, Herman van Veen?). Het bericht van AdB kwam op het eind van een toch al zware dag, misschien dat het daardoor ook zo zwaar op mijn maag ligt. Ik blijf hier wel komen hoor,

Serena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...