Spring naar bijdragen

Zondag, 14 december 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Gister een oud kinderspeelgoedje gekregen van 2 vriendinnen ...was van de moeder die overleden is.

Toen ik het pakje open maakte...wist niet wat ik zag...was superblij hiermee en ja emotioneel diep geraakt

Mooi om dit emotionele te mogen meemaken...het voegd zoveel aan mij mens zijn toe

Ben het me nu pas bewust...dik 3,5 jaar na het stoppen :)

Tranen van blijdchap en tranen van geluk

Zo bijzonder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond lieve mensen.

Vandaag helemaal geen gewonde of gevonden dieren op moeten halen. Vanochtend alleen een dood konijn opgeraapt. Nou ja meer geschraapt.

Dus ben ik vandaag maar weer eens aan het opruimen geweest,  de linnenkast opgeruimd. Wat een hoop werk want iedereen gooit er maar van alles in door elkaar. Verder nog 6 wassen gedraaid en opgeruimd. Ben lekker ontspannen bezig geweest, en toch de hele dag aan de gang gebleven. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie wat ik zelf altijd doe is dat wat ik op wil ruimen in fases te doen. Een voor een. Of alles op een hoop gooien en wat je weg wilt doen gelijk in een zak en de rest netjes strijken en in de kast. Handdoeken bij elkaar theedoeken enz. Maar je moet er ook zin in hebben. Goh t' is dat je zo ver weg woont anders had ik graag geholpen.

Maar is er bij jou in de buurt niet een vrijwilligersvereniging die jou daar mee kan helpen? Want op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, en sta je met je handen in je haar, te kijken naar die berg, en kom je niet meer tot iets. Dan is het makkelijk als iemand je kan helpen daarbij. Moet je eens bij de gemeente informeren, die weten dat vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Eline ja ik heb een hoop energie weer maar dat krijg ik ook als dingen lekker lopen en niemand zich ermee bemoeid. Ik krijg een hoop energie en zou de hele avond nog kunnen werken. Niet het gevoel dat ik ook maar een klein beetje moe ben. Das een lekker gevoel.

 

Blondie zou het helpen om het op te schrijven? Of ff iemand te pb.en? ;)  Vaak raak je dan toch iets kwijt. Even een luisterend oor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Wijfie toch maar proberen tevreden te zijn wat J. nog wel doet, ook al is het maar één plankje per dag, hij probeert het toch. Probeer te laten zien dat je blij bent met datgene wat hij doet. Dat stimuleert. En ja als mensen ouder worden, gaat alles langzamer ook de bewegingen, dat is niet anders.

Probeer toch eens blij te zijn mens. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer even behoefte om op het forum te komen.

Fijn om mee te lezen. Ik merk na 2,5 jaar gestopt te zijn, ik van de mensen om mij heen die allemaal drinken geen steun krijg en hoe langer ik ervan af ben, ik daar wel meer behoefte aan heb. Ik weet dat ik het voor mezelf doe, maar toch is het zo af en toe goed om te horen. Dus daarom mijn bezoek hier en merk dan dat de strijd die ik lees en zelf ook ervaar mij steunen.

De afgelopen keer toen ik mij op het forum melde ging het niet goed met mij. Gelukkig in de tussentijd verhuisd en met mijn eerste zwangerschap gaat het ook goed! Mijn partner en ik zijn samen maar we latten wel. Dit bij mij past, maar ook zoiets waarvan ik veel om mij heen onbegrip van krijg. Als je kind samen krijgt hoor je toch samen te wonen.

Hebben jullie dat ook na een lange tijd te zijn gestopt behoefte te hebben aan een compliment of id?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Skip...

Vandaag echt een dag van alleen maar janken

Zo zat, dit soort dagen...

Gelukkig dan zat in de sense van genoeg!

Je kunt het ook zo bekijken dat tranen het gevolg zijn van een "intern opruimproces" en dus eigenlijk een goed signaal zijn. Niet altijd sociaal geaccepteerd, daar weet ik als man alles van. Ik heb in mijn prillte herstel wel zo'n drie tot vier maanden aan één stuk gejankt, zo lijkt het. Ik was er eigenlijk wel blij mee, mijn gevoel deed het nog!

Dus als je jankt, Blondie, zou het zomaar kunnen zijn dat je therapeutisch werk aan het werk is en werkt! Ondanks dat je een stoere uitstraling wil nastreven, zo komt dat op mij over, tenminste.

Een lieve vriendin hield me voor: "De tranen van vandaag, zijn de pareltjes van morgen!".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha Kate. :P :P

 

Hoi Lieselot,

Ja natuurlijk is het fijn om complimenten te krijgen maar vaak gebeurt dat niet omdat niet alci's gewoon niet weten hoe moeilijk het is om van de drank af te blijven. Vaak denken ze, nou als je niet wilt drinken dan doe je dat toch gewoon niet. Niet zo moeilijk doen hoor. ;)

Maar je kan ook jezelf complimenten geven dat is vaak veel meer waard dan dat anderen dat doen. Hoewel het wel leuk is om ze af en toe te krijgen hoor.

Hoelang ben je al zwanger? Tja en wat is belangrijk voor het kindje hé, wel of niet samen het kindje opvoeden. Alleen opvoeden schijnt toch moeilijk te zijn hoor. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer even behoefte om op het forum te komen.

Fijn om mee te lezen. Ik merk na 2,5 jaar gestopt te zijn, ik van de mensen om mij heen die allemaal drinken geen steun krijg en hoe langer ik ervan af ben, ik daar wel meer behoefte aan heb. Ik weet dat ik het voor mezelf doe, maar toch is het zo af en toe goed om te horen. Dus daarom mijn bezoek hier en merk dan dat de strijd die ik lees en zelf ook ervaar mij steunen.

 

Hebben jullie dat ook na een lange tijd te zijn gestopt behoefte te hebben aan een compliment of id?

Hallo Lieselot!  Ik doe niets anders dan vertellen hoe het me gaat en luisteren hoe het anderen gaat met hun nuchterheid en herstel. Ik kan het niet alleen!

Daarom bezoek ik drie tot vier keer in de week AA en NA groepen en doe daar ook service-werk voor. Dat houdt me bij de les en nuchter.

Heel sterk dat je het voor jezelf alleen doet! Veel mensen die het voor hun partner doen, vallen terug als er iets in hun verhouding tot die partner verandert. De andere, betere reden is dat dat ik erin geloof het allemaal bij mezelf te moeten zoeken en houden. Het vreemde daarbij is dat het gedrag in gebruik erg egocentrisch was, en nu egoïstisch lijkt. Maar mijn ervaringen met de mensen om me heen vertellen me dat dat maar schijn is.  Ik heb nu weer echte relaties die ertoe doen, mensen die voor mij belangrijk zijn en waarvoor ik van belang ben.  Een heel goed gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...