Spring naar bijdragen

Wat wil ik nu?


Gabrielle1948

Aanbevolen berichten

Het bevalt me goed ... niet drinken. Wil ik in eerste instantie minderen ... blijkt dat stoppen ook makkelijk gaat (tenminste tot nu toe).

Samen met mijn man hebben we jaar in, jaar uit "sociaal" elke dag gedronken. Als er 2,5 jaar geleden longkanker bij hem geconstateerd wordt besluiten we meer energie in gezond leven te stoppen en beperkt het drinken zich tot in het weekend.

Maar dan ... 6 september jl overlijdt mijn maatje en sta ik er alleen voor. Al snel vind ik een nieuw maatje ... de wijn. Over het algemeen hou ik het bij 2 glazen maar als ik erg verdrietig of boos ben is de fles zo leeg. Half november besluit ik de wijn niet meer op mijn boodschappenbriefje te zetten en dat werkt. Voor het gevoel drink ik alcoholvrije wijn maar merk dat dat nu een gewoonte wordt. Tot aan Kerst wil ik mijn lever rust geven maar merk nu dat ik de fles terug op mijn lijstje wil. Ik doe het niet want er zijn nog teveel emotionele momenten en met Kerst heb ik (klein)kinderen over de vloer ... controle genoeg.

Ook ben ik er nog niet uit of ik helemaal wil stoppen. In ieder geval hoop ik hier wat steun te kunnen krijgen en wil ik iig niet meer anoniem mee lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gabrielle

Als ik jou lees voel ik het verdriet en gemis van je man,je maatje

Emoties..pijn horen daarbij..moeten en mogen er zijn.

Herinneringen zijn een komen en gaan.

Gemis is onvervangbaar

Kinderen en kleinkinderen ze zijn jullie

hoop dat je er nog lang van mag genieten

Welkom hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Gabrielle

je bent uit de kast :lol:  nu

en kruipt er niet meer in he!

Je hebt genoeg gelezen hier om te weten

dat je nu een poos dag per dag kunt kiezen

om niet te drinken. En laat de toekomst maar

open. De feestdagen worden al moeilijk genoeg

voor je. Nuchter verwerk je het verlies van je maatje

in elk geval op een eerlijke manier en hem waardig.

En jouzelf waardig. Veel sterkte daarbij.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gabriëlle,

Dag voor dag is een mooie manier om met niet drinken om te gaan. Gaandeweg kunnen de beelden dan duidelijk worden, hoe alles voor jou op zijn plek gaat vallen.

Vergeleken met mezelf ben je er vroeg bij, erg goed. Je herkent dat je af en toe teveel dronk. En nu trekt het weer.

Ik wens je veel succes hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gabrielle,

 

Fijn dat ook jij de weg naar hier hebt gevonden. Eerlijk tegen jezelf kunnen zijn en toegeven dat je teveel drinkt, is al 1 ding. Hier steun zoeken is weer een stapje verder.

Verdriet kun je helaas niet wegdrinken. Door die rouwperiode moet je heen en dat kan toch het beste met een beetje helder hoofd. Maar het is wel erg verleidelijk om juist dan wat te drinken als je je eenzaam en verdrietig voelt. Helaas versterk je dat rot gevoel dan alleen maar.

Voor mij werkt het forum goed. Iedere dag wat lezen, schrijven. We willen je allemaal steunen, je staat er echt niet alleen voor.

Heel veel sterkte gewenst.

Tot morgen dan?

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk heb ik niet zoveel te melden. Ik drink niet, hoeft  niet, geen behoefte, thee is net zo lekker. Ik heb ook de drang niet dat ik MOET stoppen. Ik wil wil gewoon zelf niet. En als ik geen zin heb hoef ik niet te drinken toch.

Druk met Kerst, afleiding genoeg. Brengt wel veel emoties met zich mee. Zo is de kerstboom al weer naar buiten en mijn dorpje (met skipistes, station, treinen, cathedraal en 18 andere gebouwen) dat ons gezamenlijk project was ("we doen het voor de kleinkinderen" ... hahahahaha) heeft ook maar een kortstondig leven van 1 uur gehad. Teveel huilen en buikpijn. Alles weer opgeruimd en ik doe het nu met  wat losse spulletjes en een ienie mienie klein kunstboompje. Inmiddels aan de thee om alles eens goed te bekijken. Geen paniek, geen spanning.

Maar er komt vast een moment dat ik  jullie hard nodig heb ... vermoed ik.

Het belangrijkste voor mij is dat ik hier niet meer anoniem lees. Ik weet namelijk hoe irritant dat is.

bewerkt door Gabrielle1948
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gabrielle,

 

Je bent altijd welkom. Als je iets kwijt wilt, dan zien we het wel. Ik wens je heel veel sterkte de komende weken.

Als je het te zwaar krijgt, is het soms al genoeg om even online te zijn. Gewoon op je eigen tempo, eigen manier aanpakken.

We zijn er in ieder geval voor je.

 

Heel veel groeten,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Goedemorgen,

 

Na al mijn goeie plannen ging ik steeds verder het schip in. Een tijd geen alcohol en dan in een periode van zelfmedelijden "oh wat ben ik toch zielig alleen"... ineens een hele fles wijn. Ik heb het redelijk onder de dekmantel kunnen houden maar voordat het uit de klauwen loopt nu toch maar actie.

Ja ...  ik ben een emo-drinker en als ik dan een paar glazen op heb is het hek van de dam. Met als gevolg dat het me 2 dagen kost om er weer bovenop te komen. Dagen waarin ik me ook niet al te super voel en waar ik zeker niet sterker van wordt.

Zo kan het dus niet langer. Bij deze ga ik me hier maar dagelijks melden want ik zal en wil van die alcohol af blijven. Heb nog even alcoholvrije wijn geprobeerd maar daarmee bleef ik mijn borreluurtjes in stand houden en bovendien vind ik thee en tomatensap eigenlijk dan net zo lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gabriella,

 

Je weet waarom je drinkt...da's al belangrijk.

Het te veel drinken en dan in zo'n negatieve cirkel

komen is erg vermoeiend.

 

Nu de stap naar daar iets mee doen?

 

Het zal niet meevallen na zo'n ingrijpende periode...

maar ik lees ook kracht om er voor te gaan.

 

Dat wens ik je toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie.

 

Ik ben er al achter dat de eerste stap is  "zorgen dat je geen drank in huis hebt". Niet zo moeilijk want 's morgens sta ik redelijk stevig in mijn schoenen en wordt er geen drank gekocht. Voor boodschappen moet ik altijd de auto pakken en 's avonds is hier niets open/ Dus niets in huis  blijft dan niets in huis.

 

Bezoek dat zondag "gezellig een borreltje"  bij mij wilde komen drinken heb ik al gezegd dat er geen borrel/wijntje is en dat ze het met een sapje zal moeten doen. Eerst die vermoeidheid maar weg, sterk worden en dat kan alleen door fit worden en fit worden kan weer door leven zonder alcohol.

 

Nu eens even een pot thee zetten en  kijken wat ik aan dat andere punt "eenzaamheid" kan doen. Als dat wordt aangepakt hoef ik ook geen vergetelheid te zoeken in de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt al een goede stap gezet, geen alcohol in huis. Dan kun je ook niet in de verleiding komen. Hier thuis ook niets. Ik zeg ook sinds kort dat ik gestopt ben. Dat ik me er niet goed door voel en nu zonder veel beter in mijn vel zit.

Succes en zet m op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen boodschappen gedaan. Geen drank meegenomen. Het is toch zo dat als je weer bijgekomen bent van de alcoholische dreun en je je weer fit voelt dat kleine duiveltje in de winkel toch vraagt "1 flesje kan toch wel voor het weekend?". Heb de flessen even toegesproken en ben vervolgens doorgelopen. Auto staat nu in de garage ... heb leukere dingen te doen dus ... geen triggers meer dit weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo!

 

Ja, het stemmetje kan heel geniepig en venijnig je proberen over te halen.

Het valt niet altijd mee weerstand te bieden.

Jou is het gelukt...complimenten!

Deze momenten sterken je in het proces!

 

Overigens vind ik het ook heel goed dat je je omgeving inlicht...

Weet je, iedereen moet het zelf weten, maar doordat ik niet drink, denkt mijn omgeving er ook over na...

Mooi toch? Dan blijkt dat ter meer mensen zijn die in ieder geval zich realiseren dat iets minder niet zo verkeerd is.

 

Succes en een fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee op dit moment niet. Laat die voetbalkantine maar zitten ... wel donderdag een gezellige avond maar daar is eerst een lezing, Wordt dus een latertje en dan kan ik er wel vandoor voordat het borreltijd is.

Vriendin was trouwens blij want zij vond dat ze ook wel wat minder mocht gaan drinken. Kijk "zieltjes redden ... op zondag". Mooier kan haast niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het slechte slapen herken ik goed :( 

Het gaat ook weer over; bij de een wat sneller dan bij de ander. Bij mij ging het niet zo vlot.

Voordeel is vaak wel, dat de uren die je nuchter slaapt, wel voor twee lijken te tellen.

Ik heb steeds wat uurtjes bijgesprokkeld, soms 's middags een uurtje, vroeg in de avond en in het weekend bijtanken door langer te blijven liggen.

Als het helemaal de spuigaten uitloopt, kun je altijd nog je huisarts om hulp vragen.

Niet leuk allemaal, maar je moet er doorheen. En uiteindelijk levert het veel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...