Spring naar bijdragen

zondag 23 november


Jen

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen.

 

Bedankt voor jullie reacties, fijn om allerlei ervaringen te lezen.

Ik ben natuurlijk niet de enige die zoiets meemaakt.

Heb het zelf in het verleden ook al wel eens eerder gedaan, en dat waren goeie beslissingen.

Het is ook geen opwelling, het speelt al jaren. Ik heb me door deze baan ook kunnen ontwikkelen en groeien, daar ben ik dankbaar voor. Maar nu is de rek er wel uit. En is het klimaat dusdanig veranderd, en de eisen, dat ik me er helemaal niet meer thuis voel.

Dat gevoel had ik van de week dus ook, gaat dit hem nog wel worden. Wat is de bedoeling.

Ik wil het er niet op aan laten komen dat ik ziek word. Dat hele traject is niet zo fijn. Of op mijn strepen gaan staan en ontslagen worden, ook niet zo prettig. De resterende tijd zo goed mogelijk doorkomen en dan even een tijdje rust.

 

Vannacht maar een halve nacht geslapen, is niet erg. Nu wil mijn hoofd aan de pieker met het financiele plaatje. Tijd dus om een overzicht te maken aan de hand van het afgelopen jaar. De spaarpot, die houden we gewoon voor onderhoud van het huis en vervangingen van dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akie,

Gewoon stug volhouden, om niet te roken.

De graving zal op den duur steeds minder worden, weet ik uit ervaring.

Na een jaar ben je blij!

 

En ja, Het zijn toch heftige dingen in je leven;

Ontslag nemen

Ontslag krijgen..

Het zijn zulke keerpunten weer.

 

Heb zelf natuurlijk ontslag gekregen (contract niet verlengd)

Dan moet je uitkijken, dat je je niet laat beinvloeden door je omgeving;

Ze zeggen dingen als;

Denk er om snel een uitkering aanvragen hoor (krijg ik voor hooguit 1.5 maand, want heel kort in loondienst geweest)

En..ik ken niemand van jou leeftijd, die nog aan de bak komt.

en..Gaat steeds slechter in de zorg, verwacht er maar niets van.

 

Maar..

Eigenlijk, zie ik het wel als een uitdaging nu.

Om toch te bewijzen, dat er wel degelijk werk is.

Heb eigenlijk best goede hoop, dat het allemaal wel goed komt.

Niet vanzelf natuurlijk, daar moet je echt wel wat voor doen.

Dat doe ik dan ook.

Dus...Op naar een nieuw leven, met misschien wel veel meer vrijheid, als dat ik nu gewend ben.

En al die zekerheden als je in loondienst werkt dan?

Ach,..wat is nog zeker in dit leven..

 

Komt vast wel goed met mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes akelei.....niemand heeft gezegd dat het makkelijk is

Moet er ook niet aan denken om alles weer over te doen..kwa stoppen met drank en roken

en ja..ook ik stond niet te juichen

Rottige...ik stond ook niet te juichen om mijn longen nog meer af te laten takelen..

En zin in stoppen...nee...wetende hoe afhankelijk van die peuk en drank was

En toch...waar ik doorheen moest was de moeite waard.

Hoop ook voor jou...succes Akelei..sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het harde werken in de tuin heb ik wel een grote mok salie/zoethout thee verdiend en een lekker stuk chocolade.

Ook ik heb ervaring met stoppen met een baan die niet meer bij me pastte.

2x zelfs. De eerste keer vanuit een positie dat ik geen kant meer op kon, totaal in een hoek gedreven. Geen fijne positie om vandaar uit te moeten kiezen of beter er was geen keuze. Ik kon maar 1 ding doen, vluchten.

De tweede keer vanuit een hele bewuste keuze. De werkstress was niet te doen voor mij, daar ben ik heel goed weggegaan en ook goed afscheid kunnen nemen.

En nu worstel ik ook wat met mijn werk, maar ben er nog niet uit wat ik nu precies wil. Van de week zei iemand: je kunt je werk ook zien als een bron van inkomsten en dat wat je daar mist op een andere manier invullen. Dat heeft me wel tot nadenken gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Showat: je hebt helemaal gelijk, want op één van mijn werkdagen kom ik altijd doodmoe thuis en ben tot niets meer in staat lijkt het wel. Gelukkig werk ik maar 2 dagen dus dat is nog te overzien, maar ik weet zelf nog niet of ik zelfs die ene dag kan accepteren.

A3: kan ik me in vinden. Gelukkig haal ik ook nog wel wat meer positieve dingen uit mijn werk dan alleen de inkomsten. Alleen al het fijne contact met mijn collega's.

Dank trouwens voor jullie feedback, dit zal ik zeker meenemen in mijn overwegingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visite was gezellig.

Geen puf meer om te koken, dus dat wordt een vette hap vandaag.

Patat met snacks.

Qua werk.

Mijn baan is nu nog een combi-baan.

Deels werkzaam als verpleegkundige aan huis, deels voor een project gedetacheerd werkzaam als schakel tussen wijkbewoner en zorgproffessionals.

Helaas loopt het project ten einde en vooralsnog nog geen duidelijkheid hoe het zich daarna voort gaat zetten.

Juist de combi vind ik superleuk.

Mede daardoor en de onzekerheid wat er allemaal gaat gebeuren binnen de thuiszorgorganisaties ben ook ik aan het snuffelen naar met name meer zekerheid, al vrees ik dat ik aan het zoeken ben naar de naald in de hooiberg in zorgland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele middag bezig geweest om financiële posten van afgelopen jaar op een rijtje te zetten.

Zoveel dingen waar je zo gauw niet aan zou denken. Lokale belastingen, gemeente belastingen, eigen risico zorg, alle verzekeringen, onderhoud ketel etc etc.

Het ken net maar we moeten wel flink bezuinigen. Is ook een uitdaging. Er borrelen bij ons beiden al allerlei ideeën op.

Pff dat is ook weer gebeurd, hoef ik voorlopig niet meer over te piekeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik zeker naar vragen Gerrit als het zover is. Maar dan moet het meestal aan allerlei voorwaarden voldoen, zelfde functie en omvang als een ander die weg moet en dan in jou plaats zou kunnen blijven, dat moet maar net matchen. Potje van mijn werkgever is ook al aardig leeg geloof ik. Maar ik hou het in gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...