Spring naar bijdragen

dreigt weer fout te gaan


shadow

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Shadow,een vrouw van 42.Ik ben 6 dec.12 jaar van de drank af maar door prive omstandig heden dreigt het toch weer mis te gaan.De drang word met de dag groter om weer te drinken en te vergeten.Vandaar dat ik me hier hier nu heb aangemeld,als eerste stap zeg maar.Ik hoop hier wat steun te vinden en tips te halen uit de verhalen die ik hier tegen kom...maar eerst even voorstellen voor ik ga lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Shadow. Goed dat je je tijdig realiseert dat je een risico loopt. Denk niet te ver vooruit en kom regelmatig hier lezen en/of schrijven. 12 jaar pff, dat is al een heel eind. Uit jouw tekst leer ik nu nu al de les dat je nooit kunt zeggen dat alc je niets meer doet. Succes en blijf vooral droog aub!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag shadow,

12 jaar, petje af. Denk dat je er heel goed aan deed om hier steun te zoeken. Want je wil niet terug naar die ellende. Misschien is het wat vervaagd door al die jaren maar lees dan maar veel hier.

Ik ben nog beginneling maar wens je veel kracht toe. Je kan het, dus ..

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga aanpakken,maar zie dit als een eerste stap.

 

Ik dacht echt dat ik alcohol de baas was na al die jaren.......niet dus.Heel geniepig dreigt het mijn leventje weer binnen te komen...maar dat laat ik niet gebeuren.(zeg ik wel maar de verleiding is erg groot).Het is echt een duveltje die op de loer ligt.Maar ik blijf er zeker tegen vechten.Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts om te kijken hoe ik nu verder moet/wil/kan.

Ik heb uit voorzorg alles wat er in huis was waar maar iets van alc in zit door de gootsteen gespoeld,dan is die verleiding in ieder geval weg.Ik heb mensen om me heen die me op hun manier wel steunen maar ze kennen het verslaafd zijn niet.Dan kijken ze er toch anders tegen aan,snappen het gevecht niet.

Ik blijf hier dan ook veel lezen en schrijven zal ik ook regelmatig doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shadow,

Je wilt iets waar je veel pijn van hebt verdoven om het te vergeten en te verdringen. Maar het is misschien wel even weg maar zodra je weer bij je positieven komt ben je er nog veel dieper in gezakt.

Knap dat je het hier komt melden.

Lees ons! En lees onze verhalen ( vooral de begin verhalen waarmee wij hier kwamen ) op de wie is wie draad.

Stuk voor stuk komen we van ver. Jij ook en wilt daar niet meer heen.echt niet.

Misschien naar de huisarts? Voor ondersteuning of wellicht medicatie.

Shadow trap er niet in. Je leven nu is moeilijk maar als je je later weer wat beter voelt dan moet je alsnog weer van de drank af...

Dus een nog langere weg af te leggen

Voel je welkom hier en blijf zolang je het nodig hebt

Veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal even het een en ander toelichten...12 jaar is inderdaad een lange tijd.

12 jaar geleden om precies te zijn op 6 dec. 2002 besloot ik acuut te stoppen,was het kroegleven en de opnames wegens alcohol vergiftiging in een keer meer dan zat.Een hele goede vriend heeft me toen in huis genomen om me door de eerste weken heen te helpen,hij wist wat afkicken was.Na die weken hulp gezocht bij Tactus omdat ik het toch niet alleen kon.Na 2 jaar dreigde het toch weer mis te gaan en heb ik een crisisopname aangevraagd en ben ik twee weken opgenomen geweest.Daar ben ik ook begonnen met Refusal.Ik heb veel aan die opname gehad en een jaar later ben ik met de refusal getopt.

Ik leerde mijn huidige man kennen,zijn getrouwd en twee van zijn 3 kinderen wonen bij ons.We kenden zeker wel tegenslagen maar voelde me door hem gesteund en weet hoe hij erover denkt als ik weer ga drinken.

Mijn grote steun en toeverlaat is nu dus weggevallen...hij is er door een zogenaamde kamaraad ingeluist en hij zit nu al twee maand vast in Duitsland.Dit brengt op zich al genoeg spanning met zich mee maar daarbij komt ook nog dat het met een van de kinderen niet goed gaat en een gedeelte van uitkering is stopgezet wegens zijn detentie.Dat is de reden dat ik de drank soms gewoon hoor roepen.

Ik weet het soms gewoon even niet meer,dan word alles teveel en dan wil ik vergeten,niet meer denken.Er zijn mensen in mijn omgeving die dat snappen,ik weet dat dat komt omdat ze het niet kennen,maar is soms wel lastig.

Ik heb me ook weer aangemeld bij Tactus,want ik weet dat drinken niks oplost,het alleen maar erger maakt maar toch....

IK put veel steun uit de verhalen en het schrijven hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shadow,

 

Als ik bovenstaande lees begrijp ik heel goed dat je het soms niet meer ziet zitten.

Het is goed dat je je weer bij Tactus aangemeld hebt en dat je op dit forum leest en schrijft.

 

Wat mij opvalt in je verhaal is dat je steun gekregen hebt van een goede vriend en van je huidige man.

Dat is helemaal prima.

 

Maar blijkbaar heb je in al die jaren weinig of geen aandacht gegeven aan het kunnen putten van steun en kracht uit jezelf.

De 'stok achter de deur' is weggevallen, dat maakt je blijkbaar heel kwetsbaar.

Misschien is dat iets om in de hulpverlening aandacht aan te schenken?

Daarmee bedoel ik niet dat je altijd alles zelf moet kunnen oplossen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou zo'n eenzame ellende worden als je weer gaat drinken, Shadow.

Kom maar lekker hier lezen en schrijven.

Je kunt het zonder, dat heb je wel bewezen.

Geloof de oude roep om verdoving niet, die hoort bij het verleden.

Kun je misschien hulp krijgen bij je problemen. Had je huisarts nog ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu via de huisarts aangemeld voor hulp op alle fronten waar ik nu tegen aanloop.Voorop staat dat ik meer voor mezelf moet kiezen en niet alles alleen moeten doen van mezelf.Ik vind het nl. erg moeilijk om hulp te accepteren of te vragen,dat is mijn grootste struikelblok.Sta altijd voor anderen klaar en vergeet daarbij mezelf..dat moet ik zien te veranderen.En dat wil ik ook veranderen...ik weet dat ik het kan,zie het alleen even niet.

Ik moet zo nog boodschappen doen en vraag maar iemand mee denk ik.....er staat teveel lekkers......

 

Ben vanmorgen ook bij mijn man geweest en heb hem ook verteld dat ik weer hulp heb gezocht i.v.m. de alc......toch fijn te horen dat hij trots op me is.Het was ook goed om hem weer te zien en weer vast te houden.Toch ook weer een realitycheck.....hem ben ik dan kwijt als ik weer ga drinken en dat is het laatste wat ik wil.Ook omtrend hem en de zaak veel onzekerheden.....ggrrr wou dat er wat meer duidelijkheid was.Maar goed schouders eronder en doorgaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petje af...dat je jezelf toch zo aanpakt!

En de verleiding met de daarbij behorende gevolgen ook onder ogen kan en durft te zien.

En eerlijk bent naar jezelf. Wauw!

En je hebt hulp gevraagd terwijl je dat hééél moeilijk vindt....nogmaals petje af.

 

En sterkte, hoop echt dat je er doorheen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slechte nacht gehad,steeds wakker en veel dromen.

Dus de hond maar weer aangelijnd en in de stromende regen een eind gewandeld.Nu een kop thee en maar even bijlezen,

 

Ik ben vandaag erg onrustig en voel me opgejaagd.....en heb veel trek...gelukkig is er niks in huis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff naar de natuur?

ik wandel virtueel graag mee.

 

Als je man na 2 maanden weer vrij is

mag hij dan naar huis denk je?
Dat is nl te overzien he, dan kom je

gewoon dagelijks een paar keer hier en

gebruikty het forum om structuur te brengen

in alles van je afschrijven.

Fijn dat hij trots is, nou jij nog! :rose::present::heart: :heart: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ LadyJane,wandel maar lekker mee hoor,ga elke morgen met haar naar het bos.

 

We weten nog niet wanneer mijn man weer vrij komt,dat is een van de problemen ook,de onzekerheid.In Dld. kennen ze iemand een half jaar vasthouden voordat de zaak voorkomt.Hij zit nu twee maanden.

Woensdag is onze oudste jarig en hij zal daar dus niet bij zijn...ik zie dus erg op tegen die dag(nu al)Wel gaan we dan bij hem op bezoek.

 

Ik kom hier zeker een paar keer per dag,soms schrijf ik of anders lees ik alleen.Ik merk dat het me helpt.

 

Ik ben ook wel een beetje trots op mezelf dat ik me hier heb aangemeld maar vind het aan de kant zwak van mezelf dat ik na zoń lange tijd weer zoveel trekmomenten ken.Sta dus erg in tweestrijd,zoals zo vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...