Spring naar bijdragen

Ik wil vrijheid

zeeglans

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben 34 jaar, moeder van 4 kinderen en gescheiden.... en ik heb een vriendje... alcohol. Ik drink altijd alleen en merk nu dat een fles wijn al niet meer genoeg is. Er zijn dagen geweest dat ik niet dronk, maar ik merk meer en meer dat ik eigenlijk elke avond wil drinken. Vanavond heb ik me ervan weerstaan toch nog naar de winkel te rijden voor een fles wijn. De hele dag neem ik me voor niet te drinken 's avonds, maar meestal tegen de avond gaat het fout en moet ik toch naar de winkel. Ik was drie weken gestopt met roken en ook daar hang ik nu weer aan vast. Vorige zomer heb ik mijn huisje gekregen na de scheiding en ben ik 6 maanden gestopt met roken en drinken. Voor mij is stoppen met roken automatisch stoppen met drinken. Het hoort bij elkaar. Roken kan ik wel zonder drinken, drinken kan ik niet zonder roken. 

Afgelopen winter heb ik een enorme depressie gehad, waarvoor ook psycholoog en toen ging het met alcohol ook weer mis... sindsdien krijg ik het nog niet op de rit om voorgoed te stoppen. Ik word steeds eenzamer en sluit mezelf op met mijn wijn... het klinkt zielig, maar dat is het niet. Het is mijn eigen schuld. Ik werk 32 uur in de week en heb er geen last van op het werk, al drink ik meer rond de weekenden. 

Ik wil weer rust en vrijheid en dat heb ik nu niet. Ik wil trots kunnen zijn op mezelf en het gevoel hebben een goede moeder te zijn en ook dat heb ik nu niet. Ik wil er weer beter uitzien en er moeten kilo's vanaf.. ik wil zoals vorig jaar zomer, tien kilo lichter, vol energie zonder drank en sigaretten... Pfff... Het gaat lastig worden, maar de motivatie is er! 

Ik drink echt om niet te voelen en om zogenaamd te ontspannen... muziek die je luistert lijkt beter binnen te komen etc... alles lijkt leuker, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is, want het is zo eenzaam. 

Succes ook voor jullie allemaal... laten we onze vrijheid terugnemen!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

`Je klinkt niet zielig,

maar ik ervaar het wel als triest.

Ook konfronterend, want op het roken na

was ik ook zo afhankelijk geworden van alcohol.

En oom mijn wereldje was erg klein en depressief geworden.

Toen ik dit forum ontdekte en de online training deed hier

kon eindelijk de knop om, definitief wat mij betreft.

eerst dag per dag, en naarmate de voordelen om niet te

drinken steeds groter worden, week per week, en inmiddels

jaar per jaar. We hebben hier dag-pacts, weekend- week en een jaarpact.

Je basis wordt steeds sterker en uiteindelijk is het een verademing te

kunnen schrijven: blij dat ik niet meer hoef te drinken.

Het pad is niet altijd makkelijk, we komen onze eigen trucs en excuses tegen,

onze valkuilen. Maar ook onze kracht, weer fier worden, en blijdschap.

Het leven is subtieler zonder drank. Niet halleluja, gewoon leven met alle ups en downs.

Maar wel leefbaar weer.

Go for it zeeglans. En welkom hier ook :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom zeeglans,

Het zou zeker lastig worden maar de stap heb je al genomen.

Trots zijn op je zelf vind ik een mooie reden om te stoppen. Als je jezelf goed voelt komt de rest vanzelf.

Ik wil het zelfde als jou, trots zijn, 10 kg eraf, en energieker worden.

Vandaag heb ik gedronken daar heb ik zo,n spijt van.

Mijn motivatie begint elke morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi zeeglans

Ik ben 4 jaar geleden gestopt met roken

3,5 jaar geleden gestopt met alcohol

daarna kwam ik mezelf tegen..puinruimen...therapie..hard aan mezelf gewerkt en nog steeds.

Wat rest is de overtollige kiloos waar ik mee aan de slag moet.

Wil jij niet teveel tegelijk...

wat dat alles of niets dat herken ik...ben er zelfook een kei in.

weet voor mezelf nu ook dat niet alles tegelijk kan..om het te laten slagen

Succes en welkom hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal, 

Dank voor jullie lieve reacties. Ik realiseer me dat ik wellicht wat veel tegelijk wil, maar wat ook meespeelt is mijn financiele situatie. Het is echt twee voor twaalf en het bespaart zo'n hoop geld als ik niet rook en niet drink. Ik gun mijzelf en mijn kinderen dat.... Gisteren was makkelijk, vanavond ga ik ook makkelijk volhouden, morgenvroeg gaat om half zeven de wekker ivm voetballen van mijn twee oudste zoons. Morgenavond wordt een uitdaging. De kinderen gaan dan om 18.00 uur naar papa toe en ik heb mijn avondje en zondag vrij (dat is om de week het geval).... Normaal zit ik dan dus om 19.00 uur aan de wijn en de sigaretten, lekker alleen... ik moet nu een plannetje bedenken waardoor ik niet in de verleiding kom. Ik ben aan mijn laatste pakje sigaretten begonnen en wil er echt geen meer kopen. Daarbij ben ik spullen aan het verzamelen om op marktplaats te zetten, zodat er iets extra's binnen komt. Extra werken gaat niet, want ik werk al 32 uur en het rooster van de kinderen is er op af gestemd. Ik wil en moet echt weer als nieuw worden.... de nieuwe ik die trots is. Strakjes wil ik ook nog even op mijn spinningfiets kruipen. 

Zoals jullie zien ideeen zat, nu de uitvoering nog.... ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor jullie reacties, heel fijn dat er meegeleefd wordt!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zeeglans (je naam geeft instant een zengevoel :-))

Ik herken me helemaal in jou. Ook dat lekker alleen als kindjes weg zijn: roken, drinken, verdoven. Waarom toch he? Met vier kinderen onder je zorg en fulltime werken, na scheiden en verhuizen etc.. weet ik wel zeker dat je een sterke vrouw bent. Dit gaat je ook lukken. We doen het samen! Ik ben ook aan mijn laatste sigaretten bezig. Voelt onwennig, angst om hetgeen dat me even doet vergeten wat er allemaal heerst, te verliezen. Toch ben ik er klaar mee, net als met drank. Wil fitter, terug mooier en vooral trots zijn op mijn moeder zijn ipv liegen dat het vuil weer even buiten moet. Mijn dochter is slimmer dan dat vrees ik. Laat ons die fitte, trotse evenwichtige mamas worden! Goed dat je hier bent! Wens je alle moed en vastberadendheid toe. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn tegenwoordig budget sportscholen

waar je voor rond de 15/16 euro per maand

onbeperkt kunt sporten, en sauna na afloop.

Is dat niets voor je? Door niet te drinken

spaar je dat vast al uit, en als je het niet roken

ook meteen aanpakt (moeilijk hoor 2 dingen)

dan herstelt je lichaam daar ook sneller van.

Er is begleiding zodat je verantwoord op kunt bouwen

en dat saunaatje is de slagroom op de taart (voor mij).

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal, wederom bedankt voor jullie reacties! Gisteren is het op een aantal momenten na goed gegaan, ik heb de momenten overwonnen. Vandaag weet ik niet ik heb, ik ben zo ontzettend moe en kom niet vooruit. Vanmorgen natuurlijk vroeg eruit voor het voetbal, vanmiddag ben ik een zakje ellende... bah bah. Het is net of ik mijn ogen amper open kan houden. Ik lag er gisteren netjes om 22.30 uur in... Ik voel me nu ellendiger als met alcohol... niet echt fijn. Dat ik iemand zou moeten opzoeken vanavond, dat weet ik.. maar kan ik heel moeilijk opbrengen, zeker als ik me zo voel. Ik heb de sterke wil ook enorm om alleen te zijn, dat klinkt raar, want eenmaal alleen is het ook maar saai, maar toch.... ik kan me niet zetten tot een bezoekje hier of daar. Die tegenstrijdigheid is vooral begonnen met mijn depressie afgelopen winter. 

Daarbij staat bij mij roken en drinken echt enorm in verband en is het voor mij beter beiden niet te doen. Als ik blijf roken, blijft ook de drang naar alcohol veel groter, als ik niet rook hoef ik niet eens alcohol. Vorige zomer ben ik gestopt met roken (en niet bewust met drinken), dat was een cadeautje dat erbij kwam. Wijn zonder sigaret smaakt me niet en hoeft voor mij ook niet. Ik krijg dan nog niet eens een glas leeg. Heel apart hoe dat werkt bij mij. 

Sportschool zou een optie kunnen zijn... zal ik eens over nadenken, zeker ook met het idee van onder de mensen komen... 

Nou.. ik modder nog even wat aan vandaag, ik heb net een uurtje op de bank gelegen en de kids zijn gelukkig lekker buiten aan het spelen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je! Ik had gisteren nog sigaretjes, dus die heb ik wel gerookt, maar ik had ook trek in wijn en dat heb ik niet gedaan. Meestal zo tegen de avond komt mijn gevoel van "toch nog even naar de winkel voor een fles (of twee)", voor mezelf heb ik dat gisteren overwonnen... ik liet de gedachten ontstaan en weer voorbij gaan.. probeerde gewoon een soort van "uitstellen" en dat werkte. Ik heb nu nog drie sigaretten... pfff... ik weet inderdaad niet of ik het ga redden met beiden radicaal te stoppen, maar de focus ligt bij mij op het drinken. Echter staat dat ook weer nauw in verband met de alcohol... cirkeltje weer rond... pfff.. 

Zo'n wake-up light is wel vaker door mijn hoofd gegaan, maar zoals gezegd zie ik dat meer als luxe en financieel heb ik eigenlijk geen cent te makken.... 

Winterdip oké, afgelopen jaar was echter echt geen winterdip, vandaar ook de sessies met de psycholoog, of dit misschien een overblijfsel is weet ik niet. Ik heb in ieder geval niet dat ik dezelfde kant uit ga als vorig jaar, dat ging gepaard met angstaanvallen, nachtmerries en de hele dag voor me uit zitten kijken zonder maar iets te doen. Ontzettend zware en depressieve gedachten in een cirkel waar ik niet kwam.. nee, dat wil ik echt niet meer. 

Nou, ik ga me zelf maar eens proberen bezig te houden en wat was weg strijken.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Zeeglans,

goed dat je hier gekomen bent, net wat Mijn Gerrit zegt, je kunt hier veel steun en advies krijgen.

Ik reageer even op je wens te stoppen met roken door je attent te  maken op Roken de Baas en met name Ditjes en Datjes daar.

Op het ogenblik ligt het eigenlijk stil, maar je kunt er steun vinden, dat weet ik uit ervaring, ik ben namelijk 9 mnd. een gelukkige stopper geweest en probeerde daar dat ook uit te stralen en anderen enthousiast te maken. Wie schetst mijn grote verbazing dat ik toch 3 mnd. geleden langzaam aan weer ben gaan roken tot uiteindelijk gewoon weer bijna een pakje per dag.

Ook ik kan het niet betalen en heb bovendien lichte COPD, waar ik nu weer last van heb.

Mijn voorstel aan jou en Lotus79 is: daar samen te gaan schrijven. Ik denk dat er dan ook wel meer stoppers zich aan zullen sluiten.

Wat mij enorm geholpen heeft is, het hele draadje te lezen. Dat is wat veel, maar je kunt er veel tips en ervaringen lezen.

Ik ben nu in de 2e dag en heb de SRV kar die langs mijn huis komt weerstaan, dus dag 2 is ook binnen als ik niet i paniek in de auto stap en een plaats verderop ga kopen waar de winkels tot 20 uur open zijn.

Steeds als ik een snakscheut krijg breng ik mezelf in herinnering hoe bevrijd ik me voelde toen ik verlost was van die verslaving.

Maar je ziet hoe hardnekkig hij is, kan zo weer de kop opsteken.

Vanavond zal ik een start maken op de Rookdraad en ik hoop jou en anderen daar te zien.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste lotgenoten, en mensen die al veel verder zijn dan ik, zoals ik al zei is vanavond mijn "trigger-avond" en daar ben ik dan goed mee bezig, niet dus... ik zit weer aan de wijn... en het lijkt raar, maar ik voel me voor nu even zoveel beter als straks.... ik heb zoveel goede ideeen die ik wil gaan naleven. Lieve mensen, ik weet dat ik mezelf straal voor de gek hou, maar het voelt even zo goed.... Nu lijken mijn gedachten en gevoelens weer geordend, de laatste twee dagen was dat niet het geval.... Ik wil als laatste mezelf voor de gek houden, vandaar ook dat ik nu schrijf... er gaan nu tienduizenden voornemens mijn hoofd door en het voelt nog goed ook... ik weet dat het tijdelijk is, maar het voelt zo fijn..... ik voel me weer een beetje mezelf... alsof ik leef.... De verslaving is er dus wel degelijk... Ik heb al gezocht naar personal trainers etc... maar ik kan dat niet betalen, ik wil wel weer serieus aan het sporten. Ik denk ook dat stoppen met roken voor mij op de eerste plaats moet staan, want dan kan ik ook niet drinken, ik lust het dan niet en wil het niet... Pffff.... De kinderen zijn weer weg en mama is weer alleen en eenzaam op de bank... trieste bedoeling dit.... En daarbij zo'n schuldgevoelens, ik heb de kinderen afgesnauwd vandaag... en daar heb ik nu zo'n spijt van... maar het probleem is als je jezelf niet helemaal lekker voelt en er vier kinderen om je heen zijn.. dan is de grens al gauw bereikt... ik word dan gek van het geluid om me heen en wil alleen maar rust.... Dat heb ik nu, maar zo dubbel... het zijn wel mijn kinderen... pfff.... sorry voor deze klaagzang.... af en toe denk ik dat ik het niet verdien om dit leven te leiden en vraag ik me af wat het leven dan eigenlijk te bieden heeft. Ik voel me eigenlijk gewoon waardeloos.... maar ik kan heel goed acteren... mensen zien dit niet aan mij... 

Genoeg klets... eigenlijk is dit gewoon een noodkreet... nogmaals dank voor alle lieve reacties.. en shit dat ik het nu niet waar maak... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me het meest afvraag... waarom was ik vorig jaar wel zo sterk om dit te kunnen.... en nu niet? Ik voel me eigenlijk zo eenzaam.... Ik ben heel emotioneel en alleen... en dat wil ik niet.. en eigenlijk wil ik nu alleen maar alleen zijn.. snappen jullie dat? Ik niet namelijk.... ik wil het leven echt weer leuk vinden, maar op dit moment zie ik dat niet... en dat zie ik eigenlijk al vanaf december vorig jaar niet meer... ik wil hieruit... ik wil plannen kunnen maken... en ik wil de zorg van mezelf en mijn kinderen met iemand kunnen delen... 

Nieuw hoofdstuk:  ik heb me al alleen gevoeld vanaf een jaar of 10.... niemand begreep mij... ik was anders dan anderen... ik kon sociale contacten heel goed onderhouden en behoorde zelfs tot de "populaire mensen", maar toch heb ik me altijd heel alleen gevoeld. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 17 jaar was en ik heb de zorg van mijn vader toen op  me genomen. Hij was alcoholist.... en ik doe nu hetzelfde... ik heb nu al een hele tijd geen contact meer met hem, omdat ik hem niet wil zien... zeker niet tov mijn kinderen... maar ik doe nu hetzelfde... zit het dan ook echt in de genen? Pffff.... ik doe het, maar ik wil het niet, en de enige die verschil kan maken is ik... dusss.. ik ben zwak en zielig en doe mezelf dit aan.... in de tijd dat ik voor mijn vader heb "gezorgd" was ik een middelbare schoolganger en ik kwam iedere dag thuis van school terwijl hij laveloos op de bank "jerry springer" lag te kijken. Ik begrijp nu dat hij toen ook ziek was van verdriet, maar dit is het leven dat ik dus echt niet wil.... 

Graag advies... .wat kan ik anders doen dan mijn vader? Waarom doe ik hetzelfde en bv. mijn zusje niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je "mijn gerrit"... mijn eigen risico is ook al opgeslokt door de psycholoog... dus daar kan ik nu even niets mee... wel heel fijn dat je meedenkt.... het moet toch ook een keer goedkomen? Ik vraag me werkelijk af wanneer ik dit leven eens gelukkig kan doormaken... ik wil het zo graag... 

\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Zeeglans,

Ik zit meer op de dagdraad dan hier in wie-is-wie. Maar ik wil je nog even welkom heten.

Mijn advies is om 1 verslaving aan te pakken. Het is erg moeilijk om van het roken af te komen en van de alcohol. Laat staan als je beide tegelijk doet. Ik zou beginnen met stoppen met alcohol, want dat zorgt ervoor dat je impulsiever met je geld omgaat. Alcohol zorgt voor vaak voor een dipje. Soms op de dag zelf, soms een paar dagen later. Je wordt er impulsiever door. Als je stopt met alcohol dan kan je beginnen met budgeteren en je er aan houden. En omdat je niet zo impulsief meer bent, dan zal het waarschijnlijk lukken om binnen het budget te blijven. En dan na een paar maanden als de lichaam een beetje aangepast is, stoppen met roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Zeeglans,

Ook een heel warm welkom van mij.

Ik zou eerst stoppen met de verslaving die jij als de ergste ervaart, waar je je het slechtst bij voelt. Meestal is dit alcohol, maar bij jou misschien andersom. Als je die verslaving hebt aangepakt, kun je de kracht die je daaruit haalt gebruiken om de 'minder erge' verslaving aan te pakken. Als je het andersom doet loop je het risico dat het mislukt omdat je je van binnen een zwakkeling blijft voelen omdat je je ergste probleem nog niet hebt aangepakt. 

Heb dit ook maar ergens gelezen hoor, maar denk dat het wel klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...