blondie6173 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Opslomen en bijtijds met pijnstiller mijn mandje in. Fijne avond allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Vanavond kwam manlief terug. Hij is een poosje met een goede vriend op vakantie geweest. Zij hadden van de week naar Verslaafd gekeken en hadden geconstateerd dat de hoofdrolspeler een loser was omdat ie een periode gebruikt had terwijl die een vriendin met kinderen had. Ik vind manlief nu niet lief. Kwee nie. Óf hij gelooft dat ik aan een ziekte lijdt, óf hij heeft mij twee jaar lang zwak en fout gevonden. Natuurlijk praat hij mij naar de mond en zegt nu dat ik ziek ben. Maar de verslaafde van tv was afgelopen dinsdag nog een loser. Ik ben niet boos, maar wel verbaasd. Afgelopen nacht had ik een drankdroom. Dat is lang geleden. Ik heb geen trek, al heel lang niet meer. Maar ik werd heel bezweet wakker. Bed is inmiddels schoon opgemaakt. De combi van deze 2 anekdotes maakt dat Acceptatie vanavond even met een hoofdletter moet. Aan beide hoef ik niets te veranderen. Ik kijk ernaar en druk op de powerknop van de senseo en moeilijker wordt het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 2 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Sterk, Monster..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sebastiaan Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Dag allen, Ik ben nogsteeds bezig met plantjes van 2 euro kopen elke droge dag als beloning. Tis net een oerwoud hier, net een kwartier bezig geweest met planten water gegeven . Hebben jullie nog wel eens iets van Borderliner gehoord? Ik mis hem hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Ik zie je al zitten Sebastiaan tussen de plantjes...mooi man Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Mijn eigen jongste broer belde mij en vroeg of het bij mij ook zo was gegaan Hm, ik heb mijn eigen tanden nog. Ik gebruikte geen speed en was rustiger. Ik heb minder troep. Ik kon me niet verstoppen in de badkamer want dit huis is anders ingericht. Ik werd van mijn bed gelicht. Ik was natuurlijk minder erg want ik ahum la maar........ ... ... Ja broer. Bij mij ging ging het exact net zo. Vind er maar van alles van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Monster, Dat lijkt mij een erg lastige situatie waarin jij je bevindt. Als het mij zou overkomen, dan zou bij mij het gevoel van "afwijzing" worden getriggerd. Vriend wijst de ander af die op mij lijkt, dus wijst hij mij af, dus denk ik: zie je wel, ik ben slecht, dus wijs ik mezelf ook af, etc. etc. Maar als hij deze ander een 'loser' noemt, wijst hij jou daarmee natuurlijk helemaal niet af. Daar heeft je vriend waarschijnlijk niet eens op die manier over nagedacht. Want jij bént die ander helemaal niet. Ten eerste is niemand is hetzelfde, ook niet alle alci's. En ten tweede kent hij jou, jouw verleden en je heden veel beter dan die hele ander. Jij bent geen loser, jij bent gewoon zijn lieve Monster. Ik denk dat er een paar redenen zijn waarom mensen het gedrag van anderen soms heel heftig kunnen afkeuren, en dus iemand bijvoorbeeld voor loser kunnen uitmaken. (1) Het gedrag van de ander wordt afgekeurd omdat je het in jezelf herkent - en van jezelf afkeurt. Beter op een ander afreageren, dan boos worden op jezelf, toch? Dylan Thomas schreef: 'An alcoholic is someone you don't like, who drinks as much as you do.' Ik heb mijzelf hier ook schuldig aan gemaakt, en ik ben er niet trots op. Zo heb ik toen ik een stuk jonger was, veel oordelen gehad over mensen met obesitas. Dat terwijl ik zelf een eetverslaving had gehad - maar me daar dood voor schaamde, laat staan ervoor uit durfde te komen. (2) Je keurt het gedrag af omdat je doodsbang bent dat het jezelf ooit zal overkomen, dat je het zelf zal ontwikkelen. Zo'n 'loser' zal jij nooit worden toch? Toch?!? Het raakt je grootste angst. Denk bijvoorbeeld aan hoe hard wij kunnen zijn tegen zwangeren die roken. Of, in extremis: hoe wij tegenover pedofilie staan. (3) Je begrijpt het gedrag simpelweg echt niet, of niet door en door, omdat je je het niet voor kan stellen. Je kúnt het ook niet begrijpen, omdat je het zelf nooit hebt meegemaakt. En wellicht is dit ook zo voor jouw vriend. Dat is niet 'slecht' van hem, maar gewoon oprechte onmacht. (Daarom maken ervaringsdeskundigen ook zulke goede therapeuten.) Hoe het ook zij, ik vind het onwijs goed van je hoe je hieraan werkt. Acceptatie, ja, van jezelf denk ik, en misschien ook van de onmacht van je vriend. Heel inspirerend, vind ik het ook. Dank daarvoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Heb 't programma niet gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Dinsdag heb ik geloof ik beschreven hoe het bij mij wél ging. Niet camera-waardig, niet RTL4. Geen tranen, geen geschreeuw dus geen RTL4. Ik vond het jammer dat het respect wat toendertijd wél aan mij betoond is, nu op tv niet tot zijn recht kwam. Zij vertelden mij dat zij ook gebruikt hadden, dat ze wisten dat ik mens was, machteloos en in een uitzichtloze situatie. Dat zij daar zelf geweest waren. Hun verhaal was niet gebagatelliseerd en hielp mij om het team te zien als "hulptroepen" ipv inbrekers. Dat miste ik op tv. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Hier herken ik het wel monster..de oordelen en vooroordelen ....ook door mijn eigen man En ja...het voelt of je in je ziel word getrapt...tenminste ik voel het zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Goeienavond. Fijn om hier eens aan te loggen terwijl er nog mensen zijn Ik denk wel dat de mensen hier op het forum bovengemiddeld begripvol zijn. Dat wil ik niet direct koppelen aan alcoholisme. De meeste mensen die ik vrijwillig in mijn leven heb toegelaten, zijn dat ook, en daar zit geen enkele alcoholist tussen - vreemd genoeg. Levenservaring misschien. Van die mensen bedoel ik. Begrip is iets wat gevormd door wat je zelf meemaakt, of wat je in je nabije omgeving ziet. Denk ik. - oh ja, dat was als reactie op de aflevering van verslaafd. Ook nog een kleine reactie op het bannen van een forumlid. Op zich ben ik gewoon tegen bans, ik vind dat we hier volwassen mensen onder elkaar zijn. Toch kan ik me er niet meer druk in maken. Nog niet zo lang geleden werd ik er boos van. Waarom een ban och arme, en waar moet die nu terecht. Vandaag bedacht ik ineens hoe arrogant mijn gedachtegang in se was. Ik heb hier in de loop der jaren drie of vier - ben niet meer zeker - waarschuwingen gekregen. Ik vond die allemaal terecht. Ik zou niet gaan huilen als ik een ban kreeg, of het gevoel hebben dat me onrecht werd aangedaan. Waarom denk ik dat van anderen dat wel? Omdat zij minder aankunnen dan ik? Hm - nogal arrogant dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Yo, dank je voor je gedachtegoed. Ik zal het nogmaals lezen. Ondertussen kijk ik naar manlief die allerlei hartigheid naar binnen werkt. Wat moet hij wel gelukkig zijn, al dat geluk heeft voedsel nodig . Glimlachend kan ik kijken. Is acceptatie hetzelfde als er niets van hoeven vinden? Is dat de shortcut? Nou, als dat zo is dan zijn jullie getuige van een kleine doorbraak Yogajuf, plof en kruidenthee67 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 (bewerkt) . 20 november 2014 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Hoi allemaal, Meld me alvast droog af... Wil niet de hele avond in een hoekje van de kamer zitten. (Staat de pc ) Fijne avond en voor straks een goeie nachtrust! Tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Grappig MG. Ikzelf ben heel streng voor mijzelf en dus ook voor anderen. Geweest hoop ik. Ik ben heel erg aan het veranderen in dezen. Hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Yo, dank je voor je gedachtegoed. Ik zal het nogmaals lezen. Ondertussen kijk ik naar manlief die allerlei hartigheid naar binnen werkt. Wat moet hij wel gelukkig zijn, al dat geluk heeft voedsel nodig . Glimlachend kan ik kijken. Is acceptatie hetzelfde als er niets van hoeven vinden? Is dat de shortcut? Nou, als dat zo is dan zijn jullie getuige van een kleine doorbraak Hm Monster, eigenlijk denk ik dat je nu oordelen over je man hebt, leedvermaak, wrok. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Haha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Dacht dat Bram Bakker laatst iets over verslaving schreef Niet kunnen matigen Er bestaan maar weinig mensen die iets hebben waarin ze niet hoeven te matigen. Tv..gamen...sporten ..werken...hobbies..winkelen enz hoe moeilijk hebben ze om daarmee te stoppen of te minderen Elk persoon zit een potenciele verslaafde Ik mag die man wel...hij verteld het altijd mooi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Hm, of er hier nu wel of niet mensen zitten, de wijsheden die ik pleeg te verstrooien zijn parels voor de zwijnen, of olifantenstront voor de engelen. Net hetzelfde eigenlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 (bewerkt) Ploffie, je wordt gelezen. Ikzelf wil ernaar kijken , Verslaafd dus. Als schrikbeeld. Als wake-up call. Niet hoe lodderig de verslaafde eruit ziet, maar het schrikbeeld van een familie die lijdt aan de ziekte van de zieke verslaafde. Hun machteloosheid. Hun uitzichtloosheid. Ik heb schade berokkend aan familieleden wat maakt dat ik nu niet met het idee speel: "och ik ben al even clean, eentje kan toch wel...............blablabla" Als ik die familie zie dan weet ik weer dat ik niet verantwoordelijk ben voor hun geluk maar wel heel veel drama kan voorkómen. Ik denk niet na over de kijkcijfers van RTL. Ik leef mijn eigen kleine leventje en heb mijn handen vol. 2 november 2014 bewerkt door Monster jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Jen, nee ik heb geen wrok. In gedachten zie ik die twee vrienden op het vakantieadres al chips proppend kijken : erg he? Wat een loser he? En nergens een spiegel voorhanden. We zijn allemaal even onhandig en doen even erg ons best om goed genoeg te zijn en hebben onze gewoonten en blinde vlekken. We zijn allemaal gelijkwaardig. Allemaal uniek, allemaal goed genoeg. Allemaal alle moeite waard. We zijn allemaal onderdeel van het grote geheel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sebastiaan Geplaatst 2 november 2014 Rapport Share Geplaatst 2 november 2014 Ik meld me ook droog af. Trusten iedereen Zzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden