Spring naar bijdragen

Donderdag 30 oktober 2014


plof

Aanbevolen berichten

Als ik bedenk dat ik nooit meer ga drinken word ik er zelfs wat paniekerig van.

En niet om drank te promoten maar dan zie ik de voordelen ervan en dat die ook nooit meer gaan komen.

Maar voor dit moment weet ik dat ik niet wil drinken omdat het me meer kost dan dat het me waard is.

En elke keer als ik twijfel ga ik alle ellende na die drank me heeft gebracht.

Met de vraag of ik dat wil? Of ik dat wil voor dat ene glas.

En nu is dat antwoord nee. Wat dat later zal zijn weet ik niet. Die keuze maak ik dan wel.

Dus ik weet niet of je van jezelf kan verwachten op het moment de keuze te maken voor nooit.

Maar wel te kijken wat je op korte termijn wil en gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sebas, ik reageerde op dit zinnetje:

 

En tóch voel ik mij sterk. Dit is een alcoholische uitspatting (ik zit nu dronken te schrijven, maar: daarmee kom ik to the bottom point).

 

DUS: IK VOEL MIJ STERK!

 

Ik wil je zeker niet wegjagen als je hier om hulp komt. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij dronken noemt en hoe jij dan bent. Dus ik hoop dat je alles morgen eens naleest en dan

kan ik er wel op ingaan. Dat zegt niets over jou, maar over mij, hoe ik in het verleden wel eens de mist ben ingegaan met mensen serieus nemen als ze te veel gedronken hadden

en ik dat niet herkende. niet ioedereen blijft schrijven zoals jij nu deed. En geloof me, er zijn rare dingen geschreven hier onder invloed. Dus ik ben blij dat je gebleven bent, een dutje deed

en erop terug kwam. Voor mij ook fijn. Gewoon blijven dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yogajuf, ik begrijp dat je de gedachten in mindfulness moet laten komen. Maar voor mij werkt dat alleen bij kleine gedachten. Misschien werkt het ook bij middelgrote gedachten als ik daar geoefend in ben. Bij grote gedachten lukt het mindfulness concept niet. Dat zou hetzelfde zijn als iemand zijn naaste verliest en dan tegen hem zou zeggen: ' laat het verdriet maar komen, gaat vanzelf wel weg. Volgende week lach je erom.' Werkt niet zo, denk ik.

 

Plof, ik schreef iets anders, namelijk dat je niet tegen je gedachten hoeft te vechten, maar kunt accepteren dat ze er zijn.

Nooit zou ik iemands verdriet, of welke gedachten dan ook, bagatelliseren op bovenstaande manier.

Bij mij werkt dit concept wel, bij kleine en bij grote gedachten. Maar makkelijk is het niet: mijn instinct zegt, wegduwen die gedachte. Dan komt hij gegarandeerd sterker weer terug. 

 

Ik ga ook slapen, gelukkig droog. Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo zeg ik heb me toch

een joekel van een schaal sla weggewerkt.

Veel calorieen verbrand met volleyen en nog

gewonnen ook. Dan moet ik oppassen met belonen

met wat lekkers. kan ook gezond dus.

en nu met melk en honing naar bed

en niet vergeten mn tanden nog te poetsen

zoals veel te vaak gebeurt.

slaapwel :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Ik ben wel klaar met de dag van vandaag. Mijn vrijwilligerswerk is soms een aanslag op mijn intelligentie en gevoel voor rechtvaardigheid.

De energie is even op nu. Geen zorgen hoor, morgen ben ik er weer helemaal overheen. Nu ga ik wat anders doen, boekje lezen, bank hangen en verder niets.

 

Monster, ik heb soms zin om leidinggevenden in mijn omgeving als boksbal te gebruiken, telt dat ook?

 

Goede nacht straks voor iedereen, tot morgen. Sterkte voor wie het op dit moment nodig heeft.

Wat mij betreft ben jij wel de laatste hier die zich hoeft te verontschuldigen dat even de puf weg is, ik verbaas me er soms over hoeveel positieve energie jij kan beschikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer blij dat het weekend is voor mij. Ik zal er niet te veel woorden aan vuil maken, maar op mijn werk heb ik me weer lekker lopen ergeren.

 

Mijn vrijwilligerswerk dat ik nog steeds elke donderdagavond doe was daarentegen harstikke leuk vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, elk weekend denk, dit zal wel het laatste mooie weekend zijn dit jaar met hoge temperaturen. Als ik even kort het jaar weerkundig beschouw was het op augustus na een heel fijn jaar.

 

Ik had dan ook hele grote pompoenen, maar die zijn al op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heerlijk om mijn tanden te poetsen voor het slapen gaan, dat vergeet ik nooit.

Toen ik dronk ook niet, was in de illusie dat mijn kegel er minder van werd, maar dat is net als met knoflook niet weg te poetsen. Komt ook van dieper, uit je longen denk ik. En de rest van je porien

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...