Monster Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Acceptatie is vanaf nu een woord dat ongeveer dagelijks tot je gebruikte vocabulaire gaat behoren. Welkom. We hebben een clubje opgericht voor mensen met ...........je hoort erbij. Acceptatie van je gebruik. van je verslaving van je onmatigheid van je geobsedeerdheid van je ongeduld van je imperfectie van jezelf. Hier ben je wel effe zoet mee. Net als wij. Welkom in ons clubje. Ik ken niemand die zei:"Dank voor jullie geduld. Ik ben klaar, ik ben af." Gelukkig maar. Mensen die af zijn lijken me onuitstaanbaar. Mensen die accepteren dat het niet af hoeft, dat het goed is zoals het is , werkelijk goed, ow wat wil ik daar graag op lijken. Of draaf ik door..............zucht wat ben ik toch onmatig bah Skip, Kipje, kruidenthee67 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 22 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Dank je monster Dit is weer stof tot denken! Waar ligt mijn schrift? En oef, af zal ik nooit zijn, imperfecties zullen steeds deel uitmaken van mijn eigen ik. Je draaft niet door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 23 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2014 Heb zopas delen uit het "forumboek" gelezen, met ervaringen van mensen die hier schreven/schrijven over hun alcoholgebruik/misbruik en de stap naar ADB. Heavy...vaak echt herkenningspunten, ook wel stukken tekst die ik zelf denk en voel maar zeker (nog) niet durf zeggen of schrijven. Het is een lange weg, met veel kronkels en zijwegjes. Ik moet voor mezelf loslaten dat het een autosnelweg is, van hier tot ADB. Moet leren accepteren dat er ook putten en putjes in die weg zijn. Of grote obstakels die zomaar uit het niets lijken te komen. Maar vooral moet ik mezelf ook leren om die weg wel te gaan bewandelen. Als ik geen stap zet, zal ik nooit geraken daar waar ik wil zijn. Moet van "alles of niets" leren dat het zo ook goed is. Misschien met vallen en opstaan. Met goede dagen en minder goede. Maar dat ik er wel geraak. Stap voor stap... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 23 november 2014 Rapport Share Geplaatst 23 november 2014 Dat jengelende kind..is vergelijkbaar met verslaving. Hoevaak wil je als ouder toegeven aan een jengelend kind...om maar ff van dat gejengel af te wezen Terwijl je weet dat het geen oplossing is om eraan toe te geven Ahhh arm kind..het moet nog leren...terwijl wij al best weten hoe het in elkaar zit Mooi he hoe een mens in elkaar zit Kipje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 23 november 2014 Rapport Share Geplaatst 23 november 2014 Mooi inzicht kipje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 25 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2014 Vandaag eindelijk de internetbehandeling opgestart. Ben ik echt blij om Maar verder gaat het hier echt niet goed, kan er niet veel over zeggen, behalve dat het familie betreft, wij geen schuld treffen, maar de schuld wel in onze schoenen gestopt wordt... Komt ooit hopelijk wel goed, maar beheerst nu mijn hele dag qua denken. ciao.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 25 november 2014 Rapport Share Geplaatst 25 november 2014 Hou je taai Kipje. Goed dat de internetbehandeling gestart is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 november 2014 Rapport Share Geplaatst 25 november 2014 Klinkt niet fijn Kipje..alle goeds gewenst... Fijn dat je met de internetbehandeling kunt starten, succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2014 Rapport Share Geplaatst 25 november 2014 Kipje Kracht, moed en vertrouwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 26 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2014 Dank je allemaal...heb op dit ogenblik nog echt geen tijd om uitgebreid te schrijven, dingen beginnen heel stilaan te beteren... Dikke knuf en tot later.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 26 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 november 2014 DJU wil ik mijn behandeling verderzetten...website offline omwille van onderhoudsomstandigheden grrrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 november 2014 Rapport Share Geplaatst 26 november 2014 relax.............komt niet op een dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 november 2014 Rapport Share Geplaatst 26 november 2014 Alles of niets he Teleurstelling hoort ook niet in rijtje thuis Zo herkenbaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 november 2014 Rapport Share Geplaatst 27 november 2014 zennnnnnnnn en de kunst van geduld hebben en bewaren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ineke60 Geplaatst 27 november 2014 Rapport Share Geplaatst 27 november 2014 Begrijp je heb zo,n zin om te beginnen na zo lang wachten maar idd zeeeeeeen of het tegenovergestelde reeeeeeeeeeen huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ree Geplaatst 27 november 2014 Rapport Share Geplaatst 27 november 2014 Hoi Kipje, Heb me vandaag hier ingeschreven, omdat ik al een aantal keren heb geprobeerd te minderen. Maar al snel zat ik weer op een fles wijn (of meer) per avond. Ik ben jaloers op die mensen die wel van 1 glaasje kunnen genieten en dan gewoon aan het fris gaan. Na 1 glaasje vind ik het lekker om er nog eentje te pakken. En dan houdt het gewoon niet meer op. Ik denk er ook over om de HA in te schakelen. Heb nog geen afspraak gemaakt. Je bent goed bezig. Ik hoop ook de moed te kunnen verzamelen om een afspraak te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 27 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 november 2014 Hoi Ree, Kan het je echt aanraden, HA inschakelen, ben nu zelf met de online-behandeling hier bezig, voel me echt top! Drink nog wel nu, maar wil inzicht krijgen dmv cursus en dan beslissen om te kunnen matigen of om te stoppen. Ik herken het ook...1 glas...en dan volgt de rest... Succes!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 28 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2014 Moeilijke dag, moeilijke avond... Komt wel goed, weerom geduld.. Stop,met roken op 9 januari, daar kan ik alvast naar toe leven. Voor drinken, begeleiding ADB, had verwacht antwoorden te krijgen, maar moet wachten tot na analyse. Dus nog even geduld......, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 28 november 2014 Rapport Share Geplaatst 28 november 2014 Kom op he kippie! Koppie niet laten hangen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 november 2014 Rapport Share Geplaatst 28 november 2014 kipje kom uit je dipje omhoog met dat koppie ben je morgen weer toppie kruidenthee67 en Kipje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 28 november 2014 Rapport Share Geplaatst 28 november 2014 Jane doe mee met dat rijm pact ... !!!! Kan nog net Deze is ook al leuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 28 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2014 Ja hoor... Ik kom uit m'n dip Ook al ben ik n kip Ik wil er echt voor gaan En zet me er krommer voor dan een banaan.. Blijf aan de gang met bezem en vod Schuur in het rond en boen me rot. Effe moeilijke week gehad, gaat weer voorbij, Morgen nieuwe dag en een propere lei!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 28 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2014 &&@&@&&@&&,()?!"!€& k Grrrrrrrrr Wat een dag :-(( Morgen beter ........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 november 2014 Rapport Share Geplaatst 28 november 2014 Morgen weer en dag Kipje. Morgen blij dat je vandaag hebt volgehouden. Goed gedaan Kipje en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 28 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 november 2014 Echt een *****dag Morgen hopelijk beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden