Spring naar bijdragen

OK...hier gaat ie dan...


Kipje

Aanbevolen berichten

Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Vandaag ga ik maar even heel erg aan de slag hier in huis. Heb er zin in, en krijg er altijd een heel goed gevoel van.

Zoiets als, ruimte en rust in huis, ruimte en rust in mijn hoofd.

En dan vanavond op de bank, dekentje, filmpje...

Een mens mag effe dromen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK...gisteravond dus weer te veel alcohol...

Vanmorgen voelde ik me zo krachtig, zowel op gebied v alcohol als op gebied v roken.

Maar blijkbaar zit tussen mijn (vind ik wel schattige, off-topic) oren nog niet alles OK.

Had vorige week donderdag opdracht naar hulpverlener bij ADB gestuurd, bleek vrijdagochtend niet te zijn doorgegaan, fout mailadres ingegeven, dus stuur het overnieuw.

Krijg vrijdag voor de middag bericht dat mijn gegevens in mijn dossier zullen worden aangepast en opgenomen, en dat er later verder wordt op ingegaan.

Balen dus, dacht vrijdag echt verder te kunnen :-((

Nu open ik vandaag vanop grote computer het dossier, met iPad lukt dit niet, en ik zie dat er wel degelijk vrijdag nog een uitgebreid antwoord is gekomen, met vraag voor belafspraak vandaag......

Nu baal ik natuurlijk helemaal, heb me het hele weekend druk gemaakt om...niks dus!

Heb wel voor mezelf ondervonden, dat ik eerst aan de slag ga met normale routines in te bouwen (vb elke avond keuken clean, ontschminken,...s ochtends deftig aankleden, geen jogging, echt routine die ik nu niet altijd heb) alvorens ik zwart-wit beslissingen neem.

Zit gewoon veel te hard in de knoop nog.

Tot morgen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje, vermoeiend zo voor jezelf. Goed dat je het gewoon hier neerschrijft, al is het alleen al voor jezelf.

 

Misschien kun je voor jezelf vaststellen, waar en waarom je je niet aan je voornemen hebt gehouden. Als je dat kunt vaststellen, dan kun je er later misschien nog wat mee en is het niet voor niets geweest.

Morgen weer een dag en nieuwe kansen.

 

Je internettraining (cursus, behandeling) is nu van start gegaan. Met wat horten en stoten, maar dat maakt niet uit.

Volgens mij heb je je voorgenomen om voor jezelf te beslissen, wat je nu wilt. Minderen of stoppen.

Ik hoop dat je daar al tijdens je training goed zicht kunt krijgen.

 

Zet hem op Kipje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kruidenthee...dat is het probleem...prioriteit...

Ik vind het nu eigenlijk echt belangrijk om opnieuw een structuur in mijn leven te krijgen, heb het gevoel dat de rest dan rustig kan komen...

Al sinds 7 jaar geleden (kids, alle 3 ASS toen 7, 4 en 2 jaar oud), steeds in beweging geweest, verhuizingen, 3 sinds die tijd, altijd weer wat anders...veel problemen, nooit rust...

Ik merk nu dat, als ik alles wat loslaat, er meer vordering komt.

Mag mezelf, na al die jaren, niet plots onder druk zetten.

Maarrrr ik werk er aan!

Thx x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey MijnGerrit

Berichten gekruist :-)

Ja, ik voel echt wel mijn knelpunten aan nu. Kan dit alles niet op de dagdraad posten, wil niemand confronteren met alcohol die dat niet wil.

Heb veel inzicht gekregen vandaag, door omstandigheden ...

Morgen meer!

Slaap lekker x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kipje,

Jammer maar herkenbaar, heb ook zo lopen ' klooien' in het begin, misschien is het nog nodig om daar te komen waar je moet zijn ?Maar het gaat niet vanzelf, ga op zoek naar de excuses die je gebruikt om toch te drinken want die zijn er vast zo vlak voordat je gaat drinken of meer gaat drinken dan dat je van plan was.....Succes met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He kip...roerige jaren...sjonge...

 

Maarre...ik ga toch even een kritische noot plaatsen...en die is echt helpend bedoeld :)

Je schrijft...eerst structuur en dan de rest....ik neem aan dat je dan met de rest ADB bedoelt?

Bij mij rinkelt dan een klein alarmbelletje.....kip-ei verhaal....

Ik spreek uit ervaring: eerst voorwaarden scheppen en dan pas handelen......

bij mij betekende dat  er van handelen niet veel meer kwam...Tuurlijk is structuur in je leven heel belangrijk...

maar is het niet zo als je een keuze kunt maken om ADB te worden, je daar aan te houden,

daar aan te werken juist die structuur ook weer een vorm gaat vinden?

 

En ik weet het kipje, het valt echt allemaal niet mee.....maar je blijft positief, je kent je knelpunten en krijgt inzichten,

hoe goed ben je dan bezig!? Je bent aan het loslaten...wilt vooruit.....je wereld ff op z'n kop...

Eerst ff chaos.

 

En nogmaals rustig aan Kippie...alles op z'n tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je allemaal

Voor de bemoedigende berichten.

Wees echt niet bang, heb graag kritische blikken, stemt tot nadenken, en helpt me ook echt verder.

Ik neem jullie ervaringen en kijk op mijn verhaal echt mee.

Het raakt me echt dat ik niet alleen ben, ook al ben ik soms verwarrend om te volgen.

Maar ik blijf positief, gelukkig kan ik ook hier thuis rekenen op een kanjer van een man, en ook wel op de kinderen (die tot mijn grote schaamte van mijn probleem op de hoogte zijn).

Voor mijn man is het natuurlijk helemaal niet makkelijk, zeker niet omdat het hem natuurlijk erg kwetst dat de kinderen er wel mee geconfronteerd worden.

Er is geen ruzie in huis en er wordt veel gepraat, doet ook wel iets natuurlijk...

Maar ik heb mezelf weer bij elkaar geraapt, al veel gedaan vandaag, kom later nog wel eens terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu we het toch over achterdeurtjes hebben ...

 

Ik schreef eerder

"Volgens mij heb je je voorgenomen om voor jezelf te beslissen, wat je nu wilt. Minderen of stoppen.

Ik hoop dat je daar al tijdens je training goed zicht kunt krijgen."

Wat ik eigenlijk bedoelde was, dat ik in je bericht over de training ook kan lezen, dat je de beslissing over minderen of stoppen uitstelt tot na de cursus. Dan mag je namelijk nog een aantal maanden drinken.  Het is een beslissing, die je weloverwogen moet nemen denk ik. Dat betekent niet te snel. Maar uitstel is ook niet nodig.

Ik hoop dat ik het verkeerd interpreteer; dan kun je deze opmerking in de prullenbak gooien.

 

Hup Kipje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit

Heb inderdaad jouw opmerking in die zin begrepen.

Alleen, ik weet niet goed wat ik er mee moet...

Ik weet in mijn binnenste dat stoppen de enige echte optie is (althans voor een tijd).

Maar ik durf niet, ik kan niet, ik (wil) niet...

Voel me erg naar momenteel, zou willen dat ik bij de hand genomen werd, maar een opname zie ik echt niet zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kippetje, ik bedacht me net, misschien is een detoxkuur iets voor jou. Niet in een verslavingskliniek, maar een gezondheidskliniek. Zo'n sapkuur met een programma van lichte sport en lekker veel massages. Ook goed tegen je stress en om er even helemaal uit te zijn. Artsen zijn ook voorhanden. Ik heb er zelf eentje twee keer gedaan waar ik heel erg tevreden over was. Niet extreem duur ook. Ik pb je morgenochtend de details. Nu even zelf chillen. 

x van yo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey aakje

Dankjewel...het "alleen vandaag" principe is top...

Hoop het morgen te kunnen aangaan!

Yogajuf, de behandeling tegen roken houdt ook een soort detox in, is van 9-11 januari...

Eerste dag stoppen met roken ( Jan Geurtz opluchtingsmethode) dan twee dagen detox...

Heb me ingeschreven :-))

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje, het is best logisch dat je er nu tegenop ziet, het niet weet, niet wilt. Het hoeft ook niet nu, vandaag, of morgen. Akelei gaf al aan om heel veel aandacht, echte aandacht, aan de internetcursus te geven. Kijk maar wat het met je doet. Als je maar niet vooraf het idee hebt, dat je een besluit kunt uitstellen. Want dan sta je niet open voor verandering. Meer kun je niet van jezelf vragen, je kunt jezelf niet dwingen.

En werkt het niet voor jou, nou, dan werkt het niet voor jou. Dan kijk je gewoon weer verder.

Je bent goed bezig Kipje, respect hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...