Spring naar bijdragen

OK...hier gaat ie dan...


Kipje

Aanbevolen berichten

Trouwens kruidenthee, ik vind niet dat je dit draadje "gebruikt" voor jouw verhaal!

Wat haal ik toch steeds veel uit al jullie postings...

Voor wat betreft mezelf...heb n hele dag zitten/lopen denken.

Vanmorgen hele slechte voormiddag gestart met schuldgevoel over drinken gisteravond....en klein stukje black out :-((

Wat ik ook merk, ook al op andere draad gezet, is dat ik, sinds gedeeltelijk stoppen met alcohol, ontzettend veel ga roken.

Echt twee, naar de drie pakjes Marlboro per dag...

Bij mijn opname vorig jaar gaf ik tijdens de intake (onder invloed) aan dat ik gelijk ook wilde stoppen met roken.

Werd sterk afgeraden...huh...

Vandaag hier ergens op andere draad (weet niet meer door wie geschreven) zelfde gelezen, vanuit hulpverlening zeggen niet alles tegelijk.

Misschien kan het inderdaad niet, weet ik niet (nog niet).

Maar ik wil het wel proberen.

Ben 38, wil mijn leven in handen nemen.

Liever vandaag dan morgen, maar morgen komt ie er aan...

Ga hier posten, voor mezelf achteraf ook, wat er gebeurt, wat er in mij omgaat, hoe ik het beleef...

Nog een moeilijk punt is dat ik heel veel moeite ga hebben mijn dagschema aan te passen...

Kom hier nog op terug maar post dit alvast, moet effe iets opzoeken, anders is mijn bericht weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooooh MijnGerrit wat lief!!

Dank je wel, ik praat veel met m'n mannetje over de hulp die ik hier vind (in tegenstelling tot hulp bij opname vorig jaar).

Hij koopt nooit bloemen, maar dat is bij ons een afspraak.

Begonnen met running gag, als je bloemen koopt voor je vrouw, heb je iets goed te maken...

Maar ik zit er absoluut niet mee, ik koop gewoon wat ik mooi vind. Met toestemming van ventje, die is allang blij dat ie zelf niet meer hoeft te gaan!

Dus ik apprecieer dit virtuele boeket enorm, doet veel deugd...

Dankjewel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi

 

Ik heb me vanavond aangemeld voor de internet-behandeling, de intensieve.

Had enige tijd geleden reeds de intake gedaan, advies gekregen, en nu dus officieel aangemeld en betaald (aangezien ik niet in Nederland woon is dit geheel voor eigen rekening...).

 

Kijk er echt naar uit, wil doorgaan, wil duidelijkheid en structuur in alles, ik vind nogal gauw van goh, dat doe ik zelf wel even, heb niemand nodig...

Zo werkt het dus echt niet bij mij..

 

Ik denk/schrijf nogal gauw te positief, ben ook altijd opgegroeid met het gegeven, hou de schijn maar op, dus tja, een stuk draag je mee uit je opvoeding. Dit is niet gezegd als excuus, excuses wil ik nu niet meer maken, maar het heeft mij wel beïnvloed. 

 

Ik neem ook niemand (zelfs niet mijn hm sociaal aanvaarde alcoholverslaafde vader) iets kwalijk.

Ik ben namelijk diegene die de glazen ingiet en opdrinkt.

In welke omstandigheden dan ook.

 

Dus nu in afwachting van de toewijzing van een hulpverlener...

 

Ik blijf schrijven, laat weten hoe het me gaat...

 

:)  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje, ben heel trots op jou!!

Zo'n belangrijke stap...hulp vragen, echt aan de bak gaan...

 

Herkenbaar hoor...weten is één, maar dat het echt doordringt,

dat je er wat mee kunt...daar gaat het om. 

En zelluf doen  :blush: Je hoeft het niet alleen....

 

Je hebt je enorm kwetsbaar opgesteld, en wellicht heb je wel eens het gevoel 

gehad gekwetst te worden, maar door je zo open te stellen en de feedback 

te ontvangen heb je ook ruimte gecreëerd...en kun je nu verder.

 

Respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit,

Ik heb vorig jaar een opname achter de rug, eigenlijk zware burn-out met destructief drinken, nadat zelfs de zwaarste antidepressiva niets meer voor me deden.

Qua hulp en ondersteuning vond ik het echt maar niks. Dokters die in hun witte jasje zeggen dat je een tijd droog moet gaan staan en tijd nemen voor jezelf...tja dat was nu eenmaal niet de meerwaarde.

Op bijna vier weken tijd af en toe gesprekje met een verpleger (hoe gaat het? Goed geslapen?), en welgeteld twee keer een lezing...eentje over benzo's (niet van toepassing) en eentje over alcohol.

Het enige wat ik dus heb teruggevonden tijdens die opname was rust. En ergotherapie, creatief bezig zijn, daar had ik wel veel aan.

Maar de onderliggende problematiek, daar werd niet op ingegaan. Hoewel ik zelf perfect kon aangeven waar het mis is gegaan bij mij, wat de problematiek en de triggers waren, daar ben ik toen ook helemaal uit geraakt voor mezelf.

Een opname kan heel goed zijn, daar ga ik helemaal mee akkoord, in vele gevallen.

Uiteindelijk heb ik er ook wel wat aan gehad, ik was echt totaal op.

Anderzijds kom je na die periode weer in je thuissituatie, die hier heftig is. Heel veel werk, heel veel stress, ga even niet in detail, want is niet echt relevant.

Ik dacht in het begin hier met het forum echt de oplossing gevonden te hebben, wat een (h)erkenning!

Nu heb ik voor mezelf toegegeven dat ik het niet alleen kan.

Zal samenwerking zijn met huisarts, de intensieve begeleiding hier, en gesprekken met een psycholoog.

Hopelijk pak ik het op die manier ten gronde aan.

Moet zeggen dat ik ook super veel steun heb aan mijn man, is ontzettend begripvol, en positief ingesteld.

Hij heeft voor mij heel veel opgevangen het laatste anderhalf jaar, en ik kan me alleen maar gelukkig prijzen dat onze band heel hecht is.

Dit geeft jou misschien een beeld van waar ik persoonlijk heen wil, en mee bezig wil zijn. Ik neem dit zeer ten harte en ga er inderdaad voor knokken, net omdat ik weet dat er anders alsnog een opname volgt, en dat wil ik dus ook echt vermijden.

De anonimiteit is een grote plus hier, schaam mij nog altijd heel erg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi loper, ik heb begeleiding via huisarts.

Ga ook met het programma hier aan de gang, is niet meteen stoppen maar eerst nagaan waarom je drinkt, triggers onderzoeken...en dan actieplan opstellen.

Dus ik ga zeker niet zomaar op de stop zonder begeleiding...

Dank voor je bericht.

Ben je nieuw hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey

MijnGerrit, voelde mij effe een indringer op het draadje van Akelei, vandaar de wijzigingen in mijn berichtjes daar (had echt een vervelend gevoel tov mezelf, ik wil niemand in de weg staan zijn/haar doelen te bereiken).

Ik wens haar zeker alle succes toe, mijn stopdatum met roken wordt 10 december.

Verder ben ik nog steeds (ongeduldig? Neeuhhh haha) aan het wachten op een hulpverlener bij ADB.

Had een mailtje gestuurd, heb antwoord gekregen dat het kon zijn dat de start een paar dagen langer kon duren dan de vooropgestelde 3 dagen.

Verder niets speciaals, alleen merk ik (dit kan ik niet op de dagdraad schrijven, hier hopelijk wel) dat ik als ik s avonds iets drink, de dag erna meer energie heb dan wanneer ik niets drink. Kan zijn dat dat normaal is hoor, qua aanpassing van het lichaam.

Maar soms denk ik ook dat ik teveel nadenk over alles, niet echt een supergoede eigenschap op dit ogenblik, zou beter doen dan denken.

Ach ja, mocht ik geen probleem hebben, zou ik hier ook niet lezen of schrijven natuurlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje, stoer van je om hulp te accepteren!

 

Balans is bij mij nooit geweest, dus kon ook niet terugkeren van weggeweest of zo. Ook dáárin accepteer ik hulp van anderen: als anderen zeggen dat ik iets overdrijf dan minder ik kunstmatig. Want zelf ben ik in alles óók onmatig. The sky is the limit en ik was daar trots op :wacko: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Kipje en vervelend is dat...

 

Ook iets met 'balans'.. :)

 

Moet wel zeggen dat ik er de laatste tijd wat minder last van heb.

Wat ik deed...proberen te accepteren, het niet vervelend te vinden.

En ja dat is heel lastig....maar als het me lukt heb ik er minder last van.

Kopje slaapthee, beker melk met honing...

Toch naar bed gaan en lezen, alhoewel dat meestal niet lukte omdat mijn hoofd te vol zat.

Ontspanningsoefeningen...op mijn rug liggen, 'bodyscan' of ademhalingsoefening...dit doe ik nog

wel eens als ik 's nachts wakker word.

Schrijven....dat wat in mijn hoofd zit op papier (computer) zetten. Ook dat vooral als ik 's nachts wakker werd.

Computer aan, ratelen, ongecensureerd en dan weer slapen...letterlijk de gedachten eruit.

Ik sliep meestal wel goed in maar werd 's nachts dan wakker..

 

Ik hoop dat je toch lekker geslapen hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He kipje....lichaam en geest waren met drank ook nooit op dezelfde golflengte

Komt pas later veel later

Het moet ook zoveel verwerken...door jarenlange onderdrukking van drank

Maar ik kan je vertellen...het komt goed...tis hier ook weer rustig geworden in mijn koppie

Mooi om te lezen dat je aan jezelf werkt met hulp van wat je nodig hebt

Go for it...je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi..even een update hier.

Met mij gaat het redelijk, kan nog niet helemaal stoppen, wacht vol ongeduld op start van begeleiding.

Probeer wel een aantal zaken onder controle te krijgen, niet drinken voor een bepaald uur, tussenin fris drinken (kon ik echt niet, begint te gaan..) enz..

Ik weet dat ik nog een lange, heel lange weg te gaan heb, maar jullie verhalen en ervaringen geven mij wel moed.

Wat een rottigheid, die alcohol :-((((

Sorry voor de klaagzang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is dat inderdaad wel zo...hoewel nog vaak in mijn achterhoofd een stemmetje berispend staat te praten, och kom, zo moeilijk is dat niet, dat eerste glas en die eerste sigaret niet nemen.

Vandaar het gevoel van klagen en schuld, moet leren accepteren dat die dingen nu eenmaal niet vanzelf gaan.

Dat probeer ik ook, want acceptatie is een belangrijke stap denk ik. Omdat je vanuit acceptatie wel kan werken aan jezelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...