Kipje Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 1 december 2014 OK...gisteravond dus weer te veel alcohol... Vanmorgen voelde ik me zo krachtig, zowel op gebied v alcohol als op gebied v roken. Maar blijkbaar zit tussen mijn (vind ik wel schattige, off-topic) oren nog niet alles OK. Had vorige week donderdag opdracht naar hulpverlener bij ADB gestuurd, bleek vrijdagochtend niet te zijn doorgegaan, fout mailadres ingegeven, dus stuur het overnieuw. Krijg vrijdag voor de middag bericht dat mijn gegevens in mijn dossier zullen worden aangepast en opgenomen, en dat er later verder wordt op ingegaan. Balen dus, dacht vrijdag echt verder te kunnen :-(( Nu open ik vandaag vanop grote computer het dossier, met iPad lukt dit niet, en ik zie dat er wel degelijk vrijdag nog een uitgebreid antwoord is gekomen, met vraag voor belafspraak vandaag...... Nu baal ik natuurlijk helemaal, heb me het hele weekend druk gemaakt om...niks dus! Heb wel voor mezelf ondervonden, dat ik eerst aan de slag ga met normale routines in te bouwen (vb elke avond keuken clean, ontschminken,...s ochtends deftig aankleden, geen jogging, echt routine die ik nu niet altijd heb) alvorens ik zwart-wit beslissingen neem. Zit gewoon veel te hard in de knoop nog. Tot morgen..
Kipje Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 1 december 2014 Heb trouwens wel vanavond alle opdrachten en vragen teruggestuurd... :-)
kruidenthee67 Geplaatst 1 december 2014 Rapport Geplaatst 1 december 2014 Och Kipje...niet zo fladderen! Rustig aan...niet alles tegelijk... Een plan de campagne, waar ligt de prioriteit? De kippenstok niet te hoog leggen, dan kun je er nooit bij... Geen stapjes overslaan...één voor één.. Kop op Kipje, take care and take time.... Kipje reageerde hierop 1
Kipje Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 1 december 2014 Ja Kruidenthee...dat is het probleem...prioriteit... Ik vind het nu eigenlijk echt belangrijk om opnieuw een structuur in mijn leven te krijgen, heb het gevoel dat de rest dan rustig kan komen... Al sinds 7 jaar geleden (kids, alle 3 ASS toen 7, 4 en 2 jaar oud), steeds in beweging geweest, verhuizingen, 3 sinds die tijd, altijd weer wat anders...veel problemen, nooit rust... Ik merk nu dat, als ik alles wat loslaat, er meer vordering komt. Mag mezelf, na al die jaren, niet plots onder druk zetten. Maarrrr ik werk er aan! Thx x
Kipje Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 1 december 2014 Hey MijnGerrit Berichten gekruist :-) Ja, ik voel echt wel mijn knelpunten aan nu. Kan dit alles niet op de dagdraad posten, wil niemand confronteren met alcohol die dat niet wil. Heb veel inzicht gekregen vandaag, door omstandigheden ... Morgen meer! Slaap lekker x
dribbeltje Geplaatst 2 december 2014 Rapport Geplaatst 2 december 2014 Hey Kipje, Jammer maar herkenbaar, heb ook zo lopen ' klooien' in het begin, misschien is het nog nodig om daar te komen waar je moet zijn ?Maar het gaat niet vanzelf, ga op zoek naar de excuses die je gebruikt om toch te drinken want die zijn er vast zo vlak voordat je gaat drinken of meer gaat drinken dan dat je van plan was.....Succes met alles! Kipje reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 2 december 2014 Rapport Geplaatst 2 december 2014 He kip...roerige jaren...sjonge... Maarre...ik ga toch even een kritische noot plaatsen...en die is echt helpend bedoeld Je schrijft...eerst structuur en dan de rest....ik neem aan dat je dan met de rest ADB bedoelt? Bij mij rinkelt dan een klein alarmbelletje.....kip-ei verhaal.... Ik spreek uit ervaring: eerst voorwaarden scheppen en dan pas handelen...... bij mij betekende dat er van handelen niet veel meer kwam...Tuurlijk is structuur in je leven heel belangrijk... maar is het niet zo als je een keuze kunt maken om ADB te worden, je daar aan te houden, daar aan te werken juist die structuur ook weer een vorm gaat vinden? En ik weet het kipje, het valt echt allemaal niet mee.....maar je blijft positief, je kent je knelpunten en krijgt inzichten, hoe goed ben je dan bezig!? Je bent aan het loslaten...wilt vooruit.....je wereld ff op z'n kop... Eerst ff chaos. En nogmaals rustig aan Kippie...alles op z'n tijd! Kipje reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 december 2014 Rapport Geplaatst 2 december 2014 ik ben wat bot misschien maar ik wil wel waarschuwen eerst alle achterdeurtjes dicht dan kun je vooruit op je pad. Kipje reageerde hierop 1
Kipje Geplaatst 2 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 2 december 2014 Dank je allemaal Voor de bemoedigende berichten. Wees echt niet bang, heb graag kritische blikken, stemt tot nadenken, en helpt me ook echt verder. Ik neem jullie ervaringen en kijk op mijn verhaal echt mee. Het raakt me echt dat ik niet alleen ben, ook al ben ik soms verwarrend om te volgen. Maar ik blijf positief, gelukkig kan ik ook hier thuis rekenen op een kanjer van een man, en ook wel op de kinderen (die tot mijn grote schaamte van mijn probleem op de hoogte zijn). Voor mijn man is het natuurlijk helemaal niet makkelijk, zeker niet omdat het hem natuurlijk erg kwetst dat de kinderen er wel mee geconfronteerd worden. Er is geen ruzie in huis en er wordt veel gepraat, doet ook wel iets natuurlijk... Maar ik heb mezelf weer bij elkaar geraapt, al veel gedaan vandaag, kom later nog wel eens terug.
Kipje Geplaatst 2 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 2 december 2014 Hoi MijnGerrit Heb inderdaad jouw opmerking in die zin begrepen. Alleen, ik weet niet goed wat ik er mee moet... Ik weet in mijn binnenste dat stoppen de enige echte optie is (althans voor een tijd). Maar ik durf niet, ik kan niet, ik (wil) niet... Voel me erg naar momenteel, zou willen dat ik bij de hand genomen werd, maar een opname zie ik echt niet zitten...
Kipje Geplaatst 2 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 2 december 2014 Mss een maatje zoeken? Weet t niet...
Yogajuf Geplaatst 2 december 2014 Rapport Geplaatst 2 december 2014 Kippetje, ik bedacht me net, misschien is een detoxkuur iets voor jou. Niet in een verslavingskliniek, maar een gezondheidskliniek. Zo'n sapkuur met een programma van lichte sport en lekker veel massages. Ook goed tegen je stress en om er even helemaal uit te zijn. Artsen zijn ook voorhanden. Ik heb er zelf eentje twee keer gedaan waar ik heel erg tevreden over was. Niet extreem duur ook. Ik pb je morgenochtend de details. Nu even zelf chillen. x van yo Kipje reageerde hierop 1
Kipje Geplaatst 2 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 2 december 2014 Hey aakje Dankjewel...het "alleen vandaag" principe is top... Hoop het morgen te kunnen aangaan! Yogajuf, de behandeling tegen roken houdt ook een soort detox in, is van 9-11 januari... Eerste dag stoppen met roken ( Jan Geurtz opluchtingsmethode) dan twee dagen detox... Heb me ingeschreven :-)) Liefs
kruidenthee67 Geplaatst 3 december 2014 Rapport Geplaatst 3 december 2014 'Vandaag de eerste niet...' Succes Kippie! Enne...het gaat op jouw tempo... Ik meen iets van mezelf te herkennen Het gevoel van iets 'waar moeten maken', ten opzichte van anderen, de mensen hier, mezelf.. Dat was voor mij een belangrijke les in het begin. Ik had last van verwachtingen, mezelf bewijzen... Niks van dat alles dus... ....Jij gaat het proces in op jouw manier, jouw tempo,jouw keuzes, jouw fouten, en jouw toppers....belangrijk is denk wat hier boven staat: Open staan voor de verandering. Maar altijd (met liefde) voor jezelf! Take care! dribbeltje reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 3 december 2014 Rapport Geplaatst 3 december 2014 mooi Kipje op de dagpact zag ik samen sta je sterker
dribbeltje Geplaatst 3 december 2014 Rapport Geplaatst 3 december 2014 Veel herkenning Kipje in hoe en wat je schrijft, wat je beleeft en hoe snel je soms van het een naar het andere vliegt en jezelf lijkt te overvragen hier en daar! De gedachten die je op allerlei sporen zet en overal mee aan de slag gaan, of willen gaan? Veeleisend en niet snel tevreden over jezelf en waarschijnlijk niet eens echt bewust of sla ik de plank nu volledig mis en is het pure projectie?
Kipje Geplaatst 3 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 3 december 2014 Hoi LadyJane Dank je... Hoi Kruidenthee, Ik voel inderdaad erg veel "druk" voor mezelf, tegenover anderen, zeker ook tegenover jullie frummers...beetje idee van niemand te willen teleurstellen. Ben altijd al zo geweest, voor iedereen goed willen doen. MijnGerrit, de training neem ik heel erg ter harte, geef heel veel info, heb n heel goed contact met hulpverlener! Dribbeltje, niks planken misslaan, het klopt helemaal wat je zegt... wat n strijd he
Kipje Geplaatst 3 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 3 december 2014 Hoi Agnieta, Heb wel al gehoord over het stappenplan, zijn een paar mensen dit ook komen uitleggen vorig jaar tijdens mijn opname in het ziekenhuis. Maar toen stond ik niet echt open voor het programma, sprak me niet echt aan. Heb wel intussen nog eens gegoogled een paar maanden geleden, en heb wel t idee dat je er uit kan filteren waar je wat aan hebt. Mijn laatste bericht was eigenlijk oorspronkelijk veeeeel langer, maar alvorens het te versturen heb ik het grootste stuk gewist. Groot stuk uit angst voor onbegrip, maar ook omdat ik me ergens niet echt klaar voelde om het te delen, hoewel het hier anoniem is.. Ik ga het wel uitleggen, maar misschien nog niet vandaag, als het oké voelt dan post ik het. Sorry dat ik wat in raadsels praat... Wat fijn dat je hebt kunnen bellen toen die trek er was! Gaat het nu weer beter? En inderdaad, de strijd tegen alcohol win je niet... Liefs
kruidenthee67 Geplaatst 3 december 2014 Rapport Geplaatst 3 december 2014 Hé Kippie, Een strijd...ja zo voelt het soms, ik weet het. En af en toe kun je je enorm moedeloos gaan voelen. Of je gaat een keer de mist in en dan baal je. Ik probeer het te zien als een proces...niet een strijd. Een proces van leren....want stoppen met drinken is één ding in een proces. Proces van verandering...en dat hoeft niet groot en dramatisch te zijn, kan wel. Dat is bij iedereen anders. Je zult ook naar jezelf gaan kijken, en aan de slag 'moeten'... Kipje laat vooral eerst los dat je iets te bewijzen hebt, hier. Je doet dit omdat je dat voor jezelf wilt, jij gaat je er beter door voelen. Je bent aan niemand verantwoording schuldig..alleen aan jezelf. En ook dan...niet jezelf veroordelen. Vallen en opstaan, maar vooral groeien!! Je bent het waard Kippie!
Kipje Geplaatst 4 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 4 december 2014 Hoi Even een update van mijn kant... Vandaag een heftig voormiddagje gehad Vanochtend een gesprek bij de huisarts van bijna een uur, daarna telefonische begeleiding van mijn hulpverlener bij Tactus. Kan alles onmogelijk in een bericht plaatsen, maar ik ben heel erg positief. Beiden zitten op dezelfde lijn qua denken, dit is erg leuk. En inderdaad Kruidenthee, het is een proces. Ben vandaag ook tijdens die twee gesprekken erg geconfronteerd geweest met het feit dat ik te veel wil, en ook te vlug. Blijkbaar is het dan toch (omwille v huidige gebruik en medicatie) niet aan te raden voor mij om nu onmiddellijk te stoppen. Met de internetbehandeling loopt het goed, volop situaties en triggers aan het analyseren. Maar we hebben wel samen al doelen uitgewerkt, medisch gezien dan, huisarts en ik. Nu een kwestie van rustig aan afbouwen, dan in januari volgt een detox, waarbij uiteraard niet gedronken wordt, en na die detox ga ik alvast een hele periode niets drinken, alvorens eventueel te bekijken of af en toe eentje kan. Maar dat is iets waar we nu nog niet op kunnen vooruitlopen zei de hulpverlener, daarvoor moeten we verder in het programma zitten. Al met al ben ik dus erg blij, ben omringd door mensen die met kennis van zaken een heel goeie begeleiding geven GewoonDoen, een erg leerrijke tekst, die hou ik zeker bij! En Agnieta Wat heftig, jouw zoon niet bij je...en wat goed dat je weer de draad oppakt. Ik hoop dat je wel nog contact met m hebt? (oeps sorry, gaat mij natuurlijk niet aan, dus geen probleem als je het er liever niet over hebt). Ik heb inderdaad (3) thuiswonende kinderen, categorie puber. Zo, ik ga maar weer aan de slag hier, ik schrijf ook wel eens op de dagdraad, maar nu even niet in dagpact. Vandaar een beetje mijn verhaal hier Liefs
Kipje Geplaatst 4 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 4 december 2014 Hey GewoonDoen, Even nog, zij het afbouwend. Wil zelf ook na de detox in januari langere tijd niet drinken alvorens samen met de begeleiding uit te zoeken of ik al dan niet gecontroleerd kan/mag drinken. Blijkbaar schuilt er op dit ogenblik toch medisch gezien gevaar, vandaar afbouw. En, nee, dit zijn echt geen smoezen of excuses, ik heb het bericht ook geschreven met een dubbel gevoel, voor mezelf, maar ook in geval er frummers zouden zijn die zich afvragen waarom ik minder op de dagdraad ben. Heb het ook heel erg bewust hier op mijn draadje geplaatst, omdat ik niet zou willen dat op de dagdraad mensen in verwarring gebracht worden of zich naar gaan voelen. Wil ook helemaal geen discussies tussen mensen die enerzijds bij gelegenheid drinken (die zijn er toch ook op het forum?) en mensen die echt voor zichzelf droog willen zijn/blijven. Het is voor mij echter niet vanzelfsprekend en laat staan dat het makkelijk zou zijn om af te bouwen. Mocht ik geen probleem hebben met alcohol, zou ik hier dan ook niet schrijven. Dus ondanks het feit dat het nu nog afbouwfase is, zou ik graag blijven schrijven op het forum...
kruidenthee67 Geplaatst 4 december 2014 Rapport Geplaatst 4 december 2014 Tuurlijk blijf je hier schrijven Kippie... ADB kan op allerlei manieren... Voor de één stoppen, voor de ander minderen... Alhoewel voor de meesten minderen niet is weggelegd. Heb dan wel een schema of zoiets...want anders lijkt het me heel lastig... Fijn dat je goede begeleiding hebt, belangrijk. En eerlijk blijven naar jezelf, het is jouw proces! Take care!
Kipje Geplaatst 4 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 4 december 2014 Ben eigenlijk al een hele tijd niet meer droog, had me deze week twee keer op het dagpact gezet maar me er niet aan kunnen houden. Enkele weken geleden week droog, maar onder heel strikte begeleiding en met valium. Is toen helemaal niet goed gegaan, huisarts had toen ook al aangeraden eerst te minderen, maar ik was nogal koppig... Wil nu niet weer aan de valium, huisarts vindt t ook geen goed idee, dus andere optie is minderen. Hoeveelheden zijn inderdaad best stevig ... Ik ben inderdaad al gewoontes aan het veranderen, ga proberen een dagdoel te stellen voor mezelf, even kijken wat werkt. Vooral ook schrijven, dat helpt mij ontzettend. Mijn schriftje ligt bij me, zo krijg ik ook inzichten (komt ook wel stilaan met de internettraining). Het schema qua afbouw is per drie dagen ongeveer een glas minder. Zal wel even pittig worden Kruidenthee, de begeleiding is top! Hele goeie huisarts, hier de internetbegeleiding en sinds kort ook n psycholoog Ik post wel hoe het me vergaat...
kruidenthee67 Geplaatst 4 december 2014 Rapport Geplaatst 4 december 2014 Mooi dat schrijven je helpt! Kippie...het is niet niks wat je aangaat, je laat steeds mee van jezelf zien..ook hier Je klinkt enthousiast en voortvarend en dat is goed, ik wens je dat je het vol kunt houden als het strakjes echt erop aan komt!!! En schroom niet hier je ei te leggen als je het zwaar hebt. Kipje reageerde hierop 1
Kipje Geplaatst 4 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 4 december 2014 Dank je Kruidenthee, voelt soms wat onwennig als ik zulke dingen neerpen, maar achteraf ben ik eigenlijk blij, want het is zo dat er juiste tips en adviezen komen. GewoonDoen, ik hou je aan de tip van de week he , ik zal m toepassen ook!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden