Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi...

Even geleden dat ik me nog heb gemeld...

Is een hele turbulente periode geweest hier...

Redelijk onder controle gehad, samen met huisarts. Maar toch op 1 januari volledig de mist in gegaan, van s middags beginnen drinken (och het is nieuwjaar.....), niet kunnen stoppen.

Gevolg, huisarts van wacht is geweest, wilde mij onmiddellijk laten opnemen in ziekenhuis. Die nacht dus totaal onverwacht in ziekenhuis beland, wilden mij niet laten gaan omwille van veel te hoog promillage.

Volgende dag, 2 januari, lang gesprek gehad met hulpverlener in ziekenhuis, normaal gezien opname voor 4-6 weken maar zag dit echt echt niet zitten. Dus na overleg met hoofdarts weer naar huis met medicatie, heb dan van 2 januari tot en met donderdag 7 januari niets gedronken. Vrijdag 8 januari wel wat, niet dramatisch.

Zaterdag viel ook mee.

Gisteren hier gepraat met vriend des huizes, waarvan we vermoedden dat hij ook probleem met alcohol heeft, lang gepraat...

Ook met privé kliniek gebeld, maar de kosten zijn onmenselijk, 32000 euro voor vier weken :face-icon-small-shocked:

Ok, er mag een kostprijs zijn, maar dit is werkelijk met de haren gesleurd...

Nu twijfel ik om de knoop door te hakken en echt definitief te stoppen (in mijn binnenste weet ik dat dit de enige mogelijkheid is, ik heb namelijk geen rem :( ), maar die keuze valt me zwaar.

Ga waarschijnlijk wel binnenkort een week op detox in het buitenland (resort zonder alcohol) en dan zou ik sowieso minimum een week vooraf stoppen met behulp van de medicatie, en zo een nieuwe start nemen in mijn ongezonde leven...

Daar kijk ik echt naar uit, de stoppen met roken cursus vorig weekend waar ik zo naar uit keek is afgelast :blush: .

Wil jullie allen nog de beste wensen schenken voor een gezond, gelukkig 2015!!!!

xx Kipje

Geplaatst

Hoi Kipje,

Ik heb ook geprobeerd te minderen, maar iedere keer die afweging maken van nog eentje pakken of niet. En er dan achter komen dat die rem echt niet werkt.

De beslissing genomen om te stoppen heeft mij rust gegeven. Ik hoef niet meer te kiezen, ik pak niets meer. Het gaat niet altijd makkelijk, hoor, maar het minderen vond ik moeilijker. Je krijgt toch steeds weer genoeg alcohol binnen, waardoor de trek alleen maar groter en bijna niet te weerstaan is.

Oke, je weet nu zeker dat die rem bij jou ook niet werkt. En niet meteen te ver vooruit denken, dat is beangstigend. Het nooit meer mogen.....alsof je jezelf in een gevangenis plaatst. Dag voor dag bekijken. Iedere dag niet gedronken is er mooi weer eentje.

Ik wens je een heel mooi 2015. Met vallen en opstaan kom je ook een eind. Blijven schrijven hier kan ook helpen.

Heel veel groetjes en sterkte,

Ree

Geplaatst

hey Spud!

Wat leuk je te lezen! Behalve dat het 32000 euro is ipv 23000... ;-)

Heb ook de internetbehandeling gedaan, eerste fase bijna afgerond...

Heb er veel aan gehad !

Wil eigenlijk in mijn binnenste gewoon weer helemaal stoppen......ben mezelf aan het voorbereiden..

Want wil erg graag op detox naar buitenland en daar is alcohol uiteraard niet aan de orde...

x

Kipje

Geplaatst

Hé Kipje!

Sjonge wat een verhaal...

Misschien was het nodig om een beslissing te kunnen nemen?!

Ga voor jezelf...het is een investering die jij waard bent.

Ik wens je wijsheid en succes!

Hou je ons op de hoogte?

Take care.

Geplaatst

Kipje, ook voor jou een gezond en gelukkig 2015!

Wat een geld die kliniek :(

Wellicht is the home clinic iets voor jou?

www.thehomeclinic.nl

Wordt 100% vergoed.

Sterkte!

Geplaatst

Hee kip wat jammer dat je zo uit de bocht bent gevlogen. Wat zul je je rot hebben gevoeld en nog misschien.

Goed dat je hier weer bent. Op de plek waar aandacht is en waar mensen je snappen!

Hoe het zal gaan weet niemand maar ik wens je heel veel sterkte op je weg naar totale helderheid. En per dag bekijken.

Een plannetje voor die dag maken helpt!

Geplaatst

Waar een wil is ,is een weg

en die gaat er echt komen als ik je lees.

Buitenland is niet zaligmakend he...

stoppen is geen vakantie...stoppen is levenslang

Zelf vind ik in levenslang rust...ik weet waar ik aan toe ben

Succes kipje

Geplaatst

Kom ook weer even spieken, het lijkt wel alsof je je lange tijd inhoudt met drinken, niet mogen, maar als je dan gaat drinken dan gaat het ook flink mis. Pittig voor jou en je gezin! Wanneer je je minder lang inhoudt, zo nu en dan drinkt is er wel even die rem?? Althans zo lees ik jou? Misschien heb ik het wel helemaal mis.

Hoe dan ook, ik wens je het allerbeste en super stoer dat je hier (weer) bent en er weer voor gaat! Petje af!

• 3 weeks later...
Geplaatst

Hoi allemaal....

Na overleg met huisarts en dokter op verslavingsafdeling...

ga ik rond 23 februari binnen in ziekenhuis.

Totale detox en therapie, heel intensief..

eigenlijk kijk ik er naar uit

eerst niet, het engagement is minimum 3 weken, met uitbreiding mogelijk...

maar gewoon effe bij neerleggen dat dit de enige juiste keuze is, na 2,5 jaar struggle...

Schuldgevoel is er uiteraard, maar wat beteken ik als moeder en echtgenote als ik niet de hele dag functioneer?

pff effe van mijn hart..hoop ergens wel op steun hier ook :blush:

Geplaatst

Mijn steun heb je.

Ik hoop dat je de hulp en begeleiding gaat krijgen die je nodig hebt.

Om je leven, nuchter, op de rit te krijgen.

Heftig als ik je zo lees twee en een half jaar struggle...

maar ga ervoor.

Het kan alleen maar beter worden.

Geplaatst (bewerkt)

Fijn Kipje...eindelijk echt aanpakken.

beter als aanmodderen.

Kijk er naar uit...is een goed teken.

Succes..go for it

bewerkt door huttula
Geplaatst

Ooh kipje wat goed van je ! En wat mooi dat je er naar uit kijkt. Want een verlossing zal het zijn. Niet makkelijk maar als je je er aan overgeeft wel een opluchting. Wat fijn voor je dat je serieus genomen wordt.

Tot die tijd kom je maar weer hier.

Kan je alvast een mentaal voorsprongetje nemen.

Geplaatst

Goh Kipje, wat een besluit,

en wat moedig dat je hem nam.

Ooit durfde ik niet door te zetten

met opname, en dacht het gezinsleven

daarmee een dienst te bewijzen.

Waarschijnlijk had ik jaren winst behaald

door het wel te doen. Terugdraaien kan

en hoeft niet meer. Maar ik leer van jou :heart: thnx

• 2 weeks later...
Geplaatst

Hoi

Ben hier even weer...

Nog niet de tijd gehad om alles/iedereen bij te lezen, sorry daarvoor...

Vorige week donderdag nog op laatste consult geweest voor opname, heb goed gevoel.

Maar het komt nu wel heel erg dichtbij....ten vroegste aanstaande vrijdag, ten laatste de week die daar op volgt...

Volop bezig met organiseren hier, inpaklijstjes (mag eerste drie weken zelf niet buiten ziekenhuis...:-/)

Heb echt een heel dubbel gevoel, heb momenten dat alles hier loopt als een trein, dat ik vooruit kan...en dan slaat de twijfel weer toe...

Maar even zoveel heb ik momenten dat ik echt zeker weet dat het nodig is, voor mezelf, maar zeker voor mijn gezin...

Het komt wel goed, even nu rollercoaster van emoties, ik bekijk het dat ik nu voor 40 procent functioneer (max) en dat ik opnieuw naar de 100 procent wil gaan.

Heb het met de arts wel uitvoerig gehad over het roken, omwille vh feit dat wanneer ik opnieuw ben begonnen, na 13 jaar niet gerookt te hebben, 2,5 jaar geleden, het drankgebruik is gestegen. Dus ik ga binnen zonder drank, maar zeker ook zonder sigaretten.

Weloverwogen, nieuwe omgeving, geen triggers, en ben echt gemotiveerd.

Hij zei dat dit haalbaar is voor mij.

Weet dat het niet eenvoudig gaat zijn, maar gewoon even de zure appel doorbijten, sowieso ga ik me niet top voelen de eerste week, qua afkick alcohol, dan neem ik de nicotine erbij (samen met Jan Geurtz en zijn boeken :-)))

Ik ga dus vanaf deze week (zeker vanaf moment van opname) veel schrijven, al is het om achteraf te kijken hoe het ging...

Veel liefs

Kipje

Geplaatst

Dank jullie allemaal voor het meelezen en meeleven, ben er echt van overtuigd dat dit ook mee een hele grote hulp gaat zijn!

Fijne dag iedereen!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...