Spring naar bijdragen

OK...hier gaat ie dan...


Kipje

Aanbevolen berichten

'Vandaag de eerste niet...'

Succes Kippie!

 

 

Enne...het gaat op jouw tempo...

Ik meen iets van mezelf te herkennen  ;)

Het gevoel van iets 'waar moeten maken',

ten opzichte van anderen, de mensen hier, mezelf..

Dat was voor mij een belangrijke les in het begin.

Ik had last van verwachtingen, mezelf bewijzen...

Niks van dat alles dus...

 

....Jij gaat het proces in op jouw manier, jouw tempo,jouw keuzes, jouw fouten,

en jouw toppers....belangrijk is denk wat hier boven staat:

Open staan voor de verandering.

 

Maar altijd (met liefde) voor jezelf!

 

Take care!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel herkenning Kipje in hoe en wat je schrijft, wat je beleeft en hoe snel je soms van het een naar het andere vliegt en jezelf lijkt te overvragen hier en daar! De gedachten die je op allerlei sporen zet en overal mee aan de slag gaan, of willen gaan? Veeleisend en niet snel tevreden over jezelf en waarschijnlijk niet eens echt bewust of sla ik de plank nu volledig mis en is het pure projectie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi LadyJane

Dank je...

Hoi Kruidenthee,

Ik voel inderdaad erg veel "druk" voor mezelf, tegenover anderen, zeker ook tegenover jullie frummers...beetje idee van niemand te willen teleurstellen.

Ben altijd al zo geweest, voor iedereen goed willen doen.

MijnGerrit, de training neem ik heel erg ter harte, geef heel veel info, heb n heel goed contact met hulpverlener!

Dribbeltje, niks planken misslaan, het klopt helemaal wat je zegt...

wat n strijd he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Agnieta,

Heb wel al gehoord over het stappenplan, zijn een paar mensen dit ook komen uitleggen vorig jaar tijdens mijn opname in het ziekenhuis.

Maar toen stond ik niet echt open voor het programma, sprak me niet echt aan.

Heb wel intussen nog eens gegoogled een paar maanden geleden, en heb wel t idee dat je er uit kan filteren waar je wat aan hebt.

Mijn laatste bericht was eigenlijk oorspronkelijk veeeeel langer, maar alvorens het te versturen heb ik het grootste stuk gewist.

Groot stuk uit angst voor onbegrip, maar ook omdat ik me ergens niet echt klaar voelde om het te delen, hoewel het hier anoniem is..

Ik ga het wel uitleggen, maar misschien nog niet vandaag, als het oké voelt dan post ik het.

Sorry dat ik wat in raadsels praat...

Wat fijn dat je hebt kunnen bellen toen die trek er was! Gaat het nu weer beter?

En inderdaad, de strijd tegen alcohol win je niet...

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Kippie,

 

Een strijd...ja zo voelt het soms, ik weet het.

En af en toe kun je je enorm moedeloos gaan voelen.

Of je gaat een keer de mist in en dan baal je.

 

Ik probeer het te zien als een proces...niet een strijd.

Een proces van leren....want stoppen met drinken is één ding in een proces.

Proces van verandering...en dat hoeft niet groot en dramatisch te zijn, kan wel.

Dat is bij iedereen anders.

Je zult ook naar jezelf gaan kijken, en aan de slag 'moeten'...

 

Kipje laat vooral eerst los dat je iets te bewijzen hebt, hier.

 

Je doet dit omdat je dat voor jezelf wilt, jij gaat je er beter door voelen.

Je bent aan niemand verantwoording schuldig..alleen aan jezelf.

En ook dan...niet jezelf veroordelen. 

Vallen en opstaan, maar vooral groeien!!

 

Je bent het waard Kippie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Even een update van mijn kant...

 

Vandaag een heftig voormiddagje gehad :face-icon-small-shocked:

Vanochtend een gesprek bij de huisarts van bijna een uur, daarna telefonische begeleiding van mijn hulpverlener bij Tactus.

 

Kan alles onmogelijk in een bericht plaatsen, maar ik ben heel erg positief.

Beiden zitten op dezelfde lijn qua denken, dit is erg leuk.

 

En inderdaad Kruidenthee, het is een proces. Ben vandaag ook tijdens die twee gesprekken erg geconfronteerd geweest met het feit dat ik te veel wil, en ook te vlug.

Blijkbaar is het dan toch (omwille v huidige gebruik en medicatie) niet aan te raden voor mij om nu onmiddellijk te stoppen. Met de internetbehandeling loopt het goed, volop situaties en triggers aan het analyseren. Maar we hebben wel samen al doelen uitgewerkt, medisch gezien dan, huisarts en ik.

Nu een kwestie van rustig aan afbouwen, dan in januari volgt een detox, waarbij uiteraard niet gedronken wordt, en na die detox ga ik alvast een hele periode niets drinken, alvorens eventueel te bekijken of af en toe eentje kan. Maar dat is iets waar we nu nog niet op kunnen vooruitlopen zei de hulpverlener, daarvoor moeten we verder in het programma zitten.

 

Al met al ben ik dus erg blij, ben omringd door mensen die met kennis van zaken een heel goeie begeleiding geven :)

 

GewoonDoen, een erg leerrijke tekst, die hou ik zeker bij!

 

En Agnieta :rose:

Wat heftig, jouw zoon niet bij je...en wat goed dat je weer de draad oppakt. Ik hoop dat je wel nog contact met m hebt? (oeps sorry, gaat mij natuurlijk niet aan, dus geen probleem als je het er liever niet over hebt).

Ik heb inderdaad (3) thuiswonende kinderen, categorie puber.

 

Zo, ik ga maar weer aan de slag hier, ik schrijf ook wel eens op de dagdraad, maar nu even niet in dagpact. Vandaar een beetje mijn verhaal hier :blush:

 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey GewoonDoen,

 

Even nog, zij het afbouwend.

 

Wil zelf ook na de detox in januari langere tijd niet drinken alvorens samen met de begeleiding uit te zoeken of ik al dan niet gecontroleerd kan/mag drinken.

Blijkbaar schuilt er op dit ogenblik toch medisch gezien gevaar, vandaar afbouw.

 

En, nee, dit zijn echt geen smoezen of excuses, ik heb het bericht ook geschreven met een dubbel gevoel, voor mezelf, maar ook in geval er frummers zouden zijn die zich afvragen waarom ik minder op de dagdraad ben.

 

Heb het ook heel erg bewust hier op mijn draadje geplaatst, omdat ik niet zou willen dat op de dagdraad mensen in verwarring gebracht worden of zich naar gaan voelen.

Wil ook helemaal geen discussies tussen mensen die enerzijds bij gelegenheid drinken (die zijn er toch ook op het forum?) en mensen die echt voor zichzelf droog willen zijn/blijven.

 

Het is voor mij echter niet vanzelfsprekend en laat staan dat het makkelijk zou zijn om af te bouwen. Mocht ik geen probleem hebben met alcohol, zou ik hier dan ook niet schrijven.

Dus ondanks het feit dat het nu nog afbouwfase is, zou ik graag blijven schrijven op het forum... :)  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk blijf je hier schrijven Kippie...

ADB kan op allerlei manieren...

Voor de één stoppen, voor de ander minderen...

Alhoewel voor de meesten minderen niet is weggelegd.

Heb dan wel een schema of zoiets...want anders lijkt het me heel lastig...

Fijn dat je goede begeleiding hebt, belangrijk.

En eerlijk blijven naar jezelf,

het is jouw proces!

 

Take care!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben eigenlijk al een hele tijd niet meer droog, had me deze week twee keer op het dagpact gezet maar me er niet aan kunnen houden.

 

Enkele weken geleden week droog, maar onder heel strikte begeleiding en met valium. Is toen helemaal niet goed gegaan, huisarts had toen ook al aangeraden eerst te minderen, maar ik was nogal koppig...

Wil nu niet weer aan de valium, huisarts vindt t ook geen goed idee, dus andere optie is minderen.

 

Hoeveelheden zijn inderdaad best stevig :blush:...

 

Ik ben inderdaad al gewoontes aan het veranderen, ga proberen een dagdoel te stellen voor mezelf, even kijken wat werkt.

Vooral ook schrijven, dat helpt mij ontzettend. Mijn schriftje ligt bij me, zo krijg ik ook inzichten (komt ook wel stilaan met de internettraining).

 

Het schema qua afbouw is per drie dagen ongeveer een glas minder. Zal wel even pittig worden ;)

 

Kruidenthee, de begeleiding is top! Hele goeie huisarts, hier de internetbegeleiding en sinds kort ook n psycholoog :)

 

Ik post wel hoe het me vergaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat schrijven je helpt!

 

Kippie...het is niet niks wat je aangaat,

je laat steeds mee van jezelf zien..ook hier ;)

Je klinkt enthousiast en voortvarend en dat is goed,

ik wens je dat je het vol kunt houden als het strakjes 

echt erop aan komt!!!

En schroom niet hier je ei te leggen als je het zwaar hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kruidenthee, voelt soms wat onwennig als ik zulke dingen neerpen, maar achteraf ben ik eigenlijk blij, want het is zo dat er juiste tips en adviezen komen. 

GewoonDoen, ik hou je aan de tip van de week he :P , ik zal m toepassen ook!

 

:rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kipje,

 

Je hebt voor jou goede afspraken gemaakt en bent tevreden over je begeleiding. En tijdens de afbouw ga je verder met zaken uitzoeken en vastleggen.

Het klinkt weldoordacht. Ik wens je er veel succes mee.

Veel sterkte met het minderen; ik vond dat heel lastig, maar het kan wel.

Zet hem op Kipje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi...

 

Even geleden dat ik me nog heb gemeld...

 

Is een hele turbulente periode geweest hier...

Redelijk onder controle gehad, samen met huisarts. Maar toch op 1 januari volledig de mist in gegaan, van s middags beginnen drinken (och het is nieuwjaar.....), niet kunnen stoppen.

Gevolg, huisarts van wacht is geweest, wilde mij onmiddellijk laten opnemen in ziekenhuis. Die nacht dus totaal onverwacht in ziekenhuis beland, wilden mij niet laten gaan omwille van veel te hoog promillage.

 

Volgende dag, 2 januari, lang gesprek gehad met hulpverlener in ziekenhuis, normaal gezien opname voor 4-6 weken maar zag dit echt echt niet zitten. Dus na overleg met hoofdarts weer naar huis met medicatie, heb dan van 2 januari tot en met donderdag 7 januari niets gedronken. Vrijdag 8 januari wel wat, niet dramatisch.

 

Zaterdag viel ook mee.

Gisteren hier gepraat met vriend des huizes, waarvan we vermoedden dat hij ook probleem met alcohol heeft, lang gepraat...

 

Ook met privé kliniek gebeld, maar de kosten zijn onmenselijk, 32000 euro voor vier weken :face-icon-small-shocked:

Ok, er mag een kostprijs zijn, maar dit is werkelijk met de haren gesleurd...

 

Nu twijfel ik om de knoop door te hakken en echt definitief te stoppen (in mijn binnenste weet ik dat dit de enige mogelijkheid is, ik heb namelijk geen rem :( ), maar die keuze valt me zwaar.

 

Ga waarschijnlijk wel binnenkort een week op detox in het buitenland (resort zonder alcohol) en dan zou ik sowieso minimum een week vooraf stoppen met behulp van de medicatie, en zo een nieuwe start nemen in mijn ongezonde leven...

 

Daar kijk ik echt naar uit, de stoppen met roken cursus vorig weekend waar ik zo naar uit keek is afgelast :blush: .

 

Wil jullie allen nog de beste wensen schenken voor een gezond, gelukkig 2015!!!!

 

xx Kipje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks je rotte begin van het nieuwe jaar, ben ik wel heel blij om iets van je te lezen. Ik miste je namelijk wel als ik hier op het forum kwam spieken.

Geen idee wat voor wijs of ondersteunends ik kan zeggen over die knoop die je voor jezelf zal moeten doorhakken. Dat is een beslissing waarvan ik denk dat we die zelf allemaal nemen als het goed voelt.

Je hebt in ieder geval voor nu weer je rem gevonden wat niet drinken betreft.

23000 is inderdaad wel veel geld voor 4 weken detox vind ik persoonlijk. Als ik kijk naar de weg die ik bewandeld heb en ongetwijfeld meer mensen met mij. Slaat vier weken nergens op zolang je daarna niet de nodige begeleiding krijgt.

Wellicht dat dat resort zonder alcohol dan veel helpender voor je zal zijn om je gedachtes wat meer op orde te krijgen over wat je wil en hoe je het wil aanpakken. De do´s and down´ts zeg maar die voor jou wel werken en welke niet overlopen.

Ik heb de internetbehandeling gedaan. Misschien is dat iets voor je? Ik verval ook nog wel vaak maar de tips die ik daar leerde, zorgen er ook wel weer voor dat ik sneller op de rit kom. En verders hier mee schrijven. Daarvoor had ik alcoholcontracten en andere harde maatregelen voor mijn verdere hulpverlening, maar die heb ik nooit echt serieus kunnen nemen omdat ik dan niet het gevoel had dat ik het voor mezelf deed maar voor een ander. En die ander is de eerste 6 weken misschien wel attent en alert, maar daarna ook niet hoor. En toch hoop je in zo´n periode op applaus, waardering en respect bij elke drempel die je voor jou gevoel over gaat naar een nuchter bestaan. Maar dat zien andere gewoon niet, die zien dat jij niet drinkt dus gaat het volgens hen goed en verslapt de enthousiasme. Valt ook niet kwalijk te nemen, het leven gaat door! Maar bij trek momenten best heel erg moeilijk om dan in dat leven toch even aan de bel te trekken en te zeggen ik trek het weer even niet.

 

Jij heel veel sterkte! En een gelukkig 2015! Want als je voor jezelf vecht ga je dat ontgetwijfeld krijgen. Daar geloof ik in.

Voor jou een :sun: -straal, meegepikt uit nicaragua.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kipje,

 

Ik heb ook geprobeerd te minderen, maar iedere keer die afweging maken van nog eentje pakken of niet. En er dan achter komen dat die rem echt niet werkt.

De beslissing genomen om te stoppen heeft mij rust gegeven. Ik hoef niet meer te kiezen, ik pak niets meer. Het gaat niet altijd makkelijk, hoor, maar het minderen vond ik moeilijker. Je krijgt toch steeds weer genoeg alcohol binnen, waardoor de trek alleen maar groter en bijna niet te weerstaan is.

 

Oke, je weet nu zeker dat die rem bij jou ook niet werkt. En niet meteen te ver vooruit denken, dat is beangstigend. Het nooit meer mogen.....alsof je jezelf in een gevangenis plaatst. Dag voor dag bekijken. Iedere dag niet gedronken is er mooi weer eentje.

 

Ik wens je een heel mooi 2015. Met vallen en opstaan kom je ook een eind. Blijven schrijven hier kan ook helpen.

 

Heel veel groetjes en sterkte,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kipje,

 

Natuurlijk voor jou ook de allerbeste wensen nog voor 2015. We hadden je al gemist hier, maar dat heb je wel gezien misschien.

Je bent flink uit de bocht gevlogen zeg. Tsjonge, inclusief ziekenhuis.

 

Ik heb het hier en daar wel geschreven hier op het forum. Voordat ik me hier aanmeldde, heb ik wel een jaar of vijf "strijd" geleverd. Minderen, doordeweek niet drinken, alleen met of bij bezoek,noem maar op. Niets werkte. Ja, soms voor een week of een paar dagen ... en dan weer even inhalen, leek het wel.

 

Ik vind het dapper dat je het hier komt melden en de moed nog niet hebt opgegeven. Op je snuffel gevallen en weer opgestaan.

 

Wat mij erg geholpen heeft is het van dag tot dag bekijken. Het "nooit", daar kun je goed chagrijnig van worden. Dat heb ik dus maar even opzij gezet; en nog wel.

Ik heb steeds een dag vooruit gekeken en een plannetje gemaakt voor de moeilijke momenten, die ik zag aankomen. Meestal wist ik het wel. Ook wist ik, dat ik me rot zou voelen. Nou, dat moest dan maar.

 

Ik wens je ontzettend veel succes. Hup Kipje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Spud!

 

Wat leuk je te lezen! Behalve dat het 32000 euro is ipv 23000... ;-)

 

Heb ook de internetbehandeling gedaan, eerste fase bijna afgerond...

Heb er veel aan gehad !

 

Wil eigenlijk in mijn binnenste gewoon weer helemaal stoppen......ben mezelf aan het voorbereiden..

Want wil erg graag op detox naar buitenland en daar is alcohol uiteraard niet aan de orde...

 

x

Kipje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee kip wat jammer dat je zo uit de bocht bent gevlogen. Wat zul je je rot hebben gevoeld en nog misschien.

Goed dat je hier weer bent. Op de plek waar aandacht is en waar mensen je snappen!

Hoe het zal gaan weet niemand maar ik wens je heel veel sterkte op je weg naar totale helderheid. En per dag bekijken.

Een plannetje voor die dag maken helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...