Spring naar bijdragen

Donderdag 9 oktober


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Agnieta, sterkte vanmiddag

 

Kaboutertje, wat ontzettend fijn te lezen dat hij er weer beetje bij is !

Zieken, geef er volkomen aan toe en hou je maar vast aan wetenschap dat je over een week weer fit bent !

(been there ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al met al toch een mooi ritueel dus

en oh zo belangrijk!

Wist je trouwens dat mensen vaak na de dood

van bil gaan, er is een soort oerdrang om na de dood

meteen weer nieuw leven op de wereld te zetten.

Dus ja leven en dood kunnen naadloos in elkaar overgaan, bijna.

En ik ben blij dat je ook emoties voelde hoor, niks mis mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uurtje de oogjes gesloten, maar nog steeds bonzend hoofd.

Eerst maar eens kokkerellen, opslomen en daarna vroeg mijn ronde met de hond.

Misschien toch iets teveel gevraagd van mijn lichaam gisteren, en vooral met vandaag de therapiesessie eroverheen.

Balans!

Bijtijds mandje dus maar in vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Jane bedoelt dat als mensen iemand verloren zijn door de dood, en ze zijn jong, ze weer proberen nieuw leven te maken. Zoiets. Niet dat dode mensen van bil gaan. ;)

 

Ik voel me vet schuldig en verdrietig.   Jan heeft twee hondjes een van 9 en een van 2 jaar. Nu heeft die van twee zoveel energie en raakt die niet kwijt omdat de oude hond te weinig speelt. Dus zei ik "dan neem je Mojo toch even een paar dagies mee". Dus heeft hij dat gedaan maar ik heb me helemaal niet afgevraagd of dat wel goed is voor Mo. Ik bedoel ze ging wel met Jan mee maar bibberde. Achteraf is dat niet zo gek want ze is hier ook min of meer gedumpt.

Hij mailde dat ze al flink aan het ravotten is met zijn hond maar toch. Ik had toch ff na moeten denken, me voor moeten bereiden dat ze weg zou gaan tot maandag. Nu was ik best wat gespannen toen ze weg ging en dat voelde zij natuurlijk ook. En dat zit me niet lekker. Moet ff bezinken en denken dat ze het heel erg naar haar zin heeft nu. Das belangrijk. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even binnenvallen.

Nadat ik toch klachten bleef houden van mijn maag en de misselijkheid bleef toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Alles wijst op een ontsteking in of de slokdarm of maag. Medicijnen gekregen voor 4 weken, dan zou het over moeten zijn. Is het dat niet dan wordt er verder gekeken.

Voelde me gehoord en gezien, dat is fijn.

Vanavond lekker op de bank, ook wel met een kleine knoop in mijn buik.

Dochterlief is net vertrokken voor haar eerste schoolfeest. Spannend. Om 22.00 uur mag ik haar weer ophalen.

Ik ga nu eerst maar eens bijlezen.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit: zo'n ontsteking kan ontstaan in bijv. stresssituaties en door alcoholmisbruik. Dan ontstaat er een wondje en dat kan gaan ontsteken. Ik kan dit wel plaatsen. Ik had deze klachten in de afgelopen jaren met enige regelmaat. Ik zocht het toen in psychische oorzaken en de alcohol. En dacht dus dat als ik dat aan zou pakken, de klachten zouden verdwijnen. Dat is blijkbaar niet zo. Ik zie het dan ook als een na-reactie. Het zorgt er nu in ieder geval voor dat ik het wat rustiger aan doe en nog beter naar mezelf luister.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Sowhat maar als ik bel is mijn hondje vanavond nog terug hoor. En ze is helemaal gek op Jan. Verder zijn we tijdens de sloop van de vloer hier, 4 dagen wezen logeren en toen had Mo het ook heel erg naar haar zin.

Heb al een mailtje gehad waarin hij schreef dat ze de hele tijd aan het uitdagen is en nog niet heeft gelegen of zo. Nee het is eerder dat ikzelf een hoop invul. Ja en Puck doet net of ze helemaal niet in de gate heeft dat Mo op vakantie is. Nu heeft ze een heel bordje eten voor haar zelf zonder dat er van alles voor haar neus verdwijnt :) Want Mo haar snuitje heeft het formaat van een ministofzuiger. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruit, ik kom maar niet los van jouw posting over de dood, gemist (kunnen) worden en belangrijk zijn. Toen mijn eigenwaarde nog rond de nullijn lag, wist ik zeker dat de wereld prima zonder mij kon. Dat kan de wereld ook. Als ik dood ga dan is daar een open wond waar mensen kort of lang last van hebben, maar uiteindelijk gaat de wereld prima zonder mij verder. 

Tegenwoordig denk ik dat de invalshoek een andere is: Ik ben een onderdeel en zonder mij is het anders, dan is de samenstelling anders. Ik kan hier veel brengen en veel halen en van alles ervaren. En als het genoeg is dan ga ik. 

 

Ontdaan van waardeoordeel. Dat heb ik althans geprobeerd. Wel met een oprechte poging om zelfrespect te tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik voor mezelf gek vind om te voelen is dat ik de behoefte heb aan thuis zijn, alleen.

Zo min mogelijk prikkels. Gek vind ik dat omdat dit heel nieuw voor me is.

Alleen zijn associeerde ik met eenzaam zijn.

Nu zoek ik het steeds meer op. Geen mensen om me heen, geen tv, gewoon ik met een boek, wat schrijven.

Kop thee erbij, meer is niet nodig op dit moment. Sterker nog, het is goed zo.

Ik heb ook even weinig ruimte voor andere mensen, daarom lukt reageren op berichten van jullie hier ook niet zo.

Ik had eerder wel eens geen ruimte, maar dat was dan omdat ik zelf vol emoties zat en daar genoeg aan had.

Dit is anders, dit is een heel ontspannen gevoel.

Het lijkt wel of er een tijd van stilte aan zit te komen.

Het is moeilijk uit te leggen. Maar nu ik er zo over schrijf word ik er blij van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het laatste half jaar ben ik ook graag alleen. Na mijn werk of soms 's avonds. Vol is vol.

Omdat verslaving de ziekte van isolatie wordt genoemd, heb ik lang gevochten tegen de behoefte om alleen te zijn. Nog steeds weet ik vaak niet wat wijsheid is;

Is alleen willen zijn goed of niet?

Een verslaafde alleen is in slecht gezelschap, zeggen ze..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Rapilos: ik heb mijn rust gevonden. Eindelijk.

Monster: ook ik vind het moeilijk om toe te geven dat ik behoefte heb aan alleen zijn. Ik dronk eerder vooral als ik alleen was.

Dat alleen zijn niet meer is gekoppeld aan drank en eenzaamheid is echt pure winst. Ik hoopte dat ik dat ooit zou kunnen voelen en meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Ietje, dat je aan me denkt!

Zal op mijn eigen draadje schrijven, morgen denk ik.

Ik heb geen goed gevoel, alles staat een beetje op zijn kop momenteel, werk en thuis en bijna vakantie en dat is niet o.k. Voor mij.

Ben nu te down om verder te reageren. Even niet......sorry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn "drukke" leven tót het stoppen was ik nooit alleen maar altijd eenzaam achter mijn grote mond en vrolijkheid. Nu ben ik graag even alleen maar niet meer eenzaam. Dat heeft bij mij niets met een voldaan gevoel of rust te maken. Het heeft meer te maken met rust zoeken. Bij mezelf komen geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week belde mijn zwager om te vragen of ik het weekend kwam logeren. Eerst voelde ik de neiging om in complottheorieën te geloven. Waren ze gestuurd door andere familieleden die vinden dat ik niet alleen moet zijn? Daarna durfde ik mijn zus en haar man niet af te wijzen. Ik was er vervelend van. Toen ging ik ervan wakker liggen. 

Ik wil niet!

Een paar uur op visite is al veel, een weekend is too much..........

Toen heb ik ze EINDELIJK afgebeld: "Heel lief van jullie, maar ik zie er tegenop."

Zij deden niet moeilijk.

Ik deed moeilijk.

Ik zal dit weekend amper alleen zijn. Maar dat zal niet tegen mijn zin zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja gerrit

wonderbaarlijk eigenlijk.

Was heel wankel vanmorgen

ging toch naar de schrijfcursus

en had een hele fijne ochtend daar.

Dochter kwam even thuis voor haar rijles

en ik kon lekker kalm aan doen.

Vanavond 2 taarten gemaakt voor de

uitgestelde verjaardag van de volleymeiden.

Straks nog even de boel klaarzetten en dan

kunnen we na de training lekker smikkelen.

Ik vermoed dat die koorts een soort van

instant detox was? Ik moet zeggen dat ik

vannacht wel even dacht dat ik zo dood kon

gaan zonder dat iemand dat zou merken.

En nu weer helemaal sterk lijkt het.

het blijft een wonderlijk iets he met dat lijf/geest gedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...