Spring naar bijdragen

Zondag 28 september 2014


plof

Aanbevolen berichten

goeiemorgen frummers

hier ook uitgeslapen tot 9.15 u. Heerlijk!

Na een relaxed saunadagje met zus weer

helemaal bijgepraat.

En vandaag wordt een prachtdag dus

achter de schermen zoekt maatje uit

of we op het strand i.p.v. de zaal kunnen

gaan volleyen. Dat zou wel het ultieme kado zijn vandag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Frummers,

Het weekend begint eigenlijk voor mij

op zondag tm maandag. Nu lekker aan

de koffie verkeerd en zaterdagkrant.

Straks verder met klussen.

Een keer een AA locatie bezocht, maar

kwam door de rookwalm niet verder dan

de drempel. Kennelijk was er eerst een

rookkamer. Veel te benauwd voor mij.

Heel anders dan mijn 'Amerikaanse'

beeld. Niets voor mij en ook niet omdat

er ook een soort religie 10 stappenplan

is?

Dagpact :

Gipsy

Jowan (nog steeds blondt..)

Albert

Blondie (superblont)

Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Stond nog ingelogd zag ik maar lag er gisteren ineens vroeg in, werd spontaan heel erg moe dus daar heb ik maar eens direct gehoor aangegeven. Maar vannacht ineens beroerd, bak opgehaald maar gelukkig niet nodig gehad maar het misselijke gevoel blijft. En dat zonder gedronken te hebben..;-))

Draadje van gisteren nog even gelezen. Ik vind het altijd knap dat mensen durven te spiegelen met de informatie die je via het forum hebt/ krijgt van iemand. Ietje, wat ik altijd deed wanneer ik merkte dat ik geïrriteerd werd of in het ergste geval echt boos om een reactie van een medefrummer het even op me in laten werken. Bij mij bleek (bijna) iedere keer dat juist die momenten/ reacties een kern van waarheid bevatten, waarom zou het me anders zo raken? Dat moest ik dus vaker lezen, waarom doet het wat met mij, op onderzoek uitgaan wat me nu precies raakt. In plaats van denken, dat de ander mij toch niet begrijpt. Vooral als ze me wezen op mijn slachtofferrol, daar kon ik echt woest van worden. Ze moesten eens weten hoe lastig/ moeilijk en zwaar mijn leven is!! Bij mij lijkt het kwartje nu pas te vallen nu ik zie dat alcohol echt niet mijn vriend is maar mijn vijand. Dat alle problemen die er waren en echt nog wel zijn hoor juist verergerden door de drank. Alleen heb ik dat ook heel lang niet kunnen zien. Het hielp me juist te doen wat ik moest doen, dacht ik, maar dan stop je nooit want dan is het teveel je vriendje en die zet je de deur niet uit ! En ik kan echt nu pas tot echte actie komen nu ik de drank laat staan. Die knop die om gaat/ moet maar ja vindt die maar eens als die zo goed verstopt is!

Ik hoop dat je echt iedere dag blijft komen of je nu wel of niet drinkt. En of je dat nu wel of niet meldt vind ik niet interessant, ik hoop doordat je actief blijft je steeds dichter bij ' jouw knop' komt en dat moment gaat echt komen Ietje! Wanneer weet ik niet maar je bent er nog steeds na al die tijd dus dat zegt ook wat. En als het goed is begint binnenkort je internetbehandeling!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Dribbel. 

Mooi bericht van je... 

bevat een heel hoop waardevols! 

Mooie berichten, want je hebt er al weer eentje onder gezet zie ik. 

Petje af en een blommetje voor je, heb je verdiend... 

post-1140-0-30989400-1400997028_thumb.jpg

 

Ik ga hier nu snel aan de slag voor mijn hele vrije dag al weer om is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heerlijk om jou te lezen Dribbel;

je betrokkenheid bij Ietje is ook een spiegel

voor haar, voor ons en af en toe jezelf.

Dit gebeurt dus als je niet meer je best doet

die valse vriend alcohol te vriend te houden.

Dan word je weer je eigen vriend.

En 2 maanden, dat verdient een bloemetjeanimaatjes-bloemen-1791344.gif

(en een plekje op het jaarpact?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga mijn laatste opdracht doen en wat open vragen van de internetbehandeling en dan is dat voorlopig ook afgerond!

Vanmiddag een BBQ bij mijn familie, waar flink gedronken wordt maar ik twijfel niet eens meer. Natuurlijk vind ik het nog steeds lastig en lonkt het, al die gevulde glazen maar niet meer voor mij. Eet wel een stukje extra van de BBQ, als de misselijkheid weggaat tenminste.

Fijne dag allemaal en genieten van het mooie weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen idee waar jullie wonen maar boven mij is het bewolkt. In mij niet.

Bedacht vanochtend dat ik opgehouden ben met drinken zoals ik (ooit) begonnen ben. Zomaar. 

Ik moest twee normaal zwaar alcoholische avonden achtereen laat met de auto mensen ophalen/wegbrengen en baalde dus enorm - maar dronk niets.

En toen dacht ik: kan net zo goed even doorgaan. En dat denk ik nu (ruim) drie weken later nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn ogen is het geen eerlijke strijd

Ik weet wat ik kan...heb er vertrouwen in..heb er zelf geen twijfel over

Kost me veel moeite..maar dat geeft niet..hoort erbij

Men kan het je zo moeilijk maken .

Iets waar je geen invloed op hebt..is moeilijk mee om tegaan

Kan je zo weinig mee

Onrecht is zo rot gevoel

Weet dat ik mijn recht moet halen en moet boksen tegen groten

Nu ik zo schrijf zal angst en twijfel mijn valkuil wezen

Schrijven helpt om weer te orderen

En ja Pm tis werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag voor mij alweer de 47ste dag. Wat gaat dat snel.

Gisteren tijdens het boodschappen doen kwam ik langs een terras. Dit terras zat goed vol. Ik realiseer mij nu dat er geen moment in mijn gedachten is geweest van he, ze zitten daar lekker aan een glas wijn.

Heb na zitten denken, hoe kan dit nu.

Belangrijkste is dat de trigger om te drinken uit mijn leven is verdwenen.

Ook ben ik mij bewust dat ik verantwoordelijk ben voor mijn gezondheid en dat het voor mij heel belangrijk is om mezelf recht in de spiegel aan te blijven kijken.

Als ik drink doe ik mijn vrouw ook pijn en dat wil ik niet meer.

Het leven is heerlijk zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, naast de punten die ik al eerder beschreef, heb ik een heel ander alcohol verleden.

In 1984 heb ik mij in korte periode bijna dood gedronken. Oorzaak een eerdere scheiding. Daarna heb ik zeker 20 jaar droog gestaan.

Ben daarna een paar keer de fout ingegaan. Deze periodes waren niet langer dan 1 dag. Op die dagen gingen dan ook zo'n 3 tot 4 flessen wijn naar binnen. Reden was mijn werk. Daar ben ik nu mee gestopt. Als ik dan ga bekijken wat ik de afgelopen 30 jaar heb gedronken is dit minimaal.

Daarnaast heb ik ook diabetes. Diabetes en veel alcohol gaat niet samen. Ook dit is een stok achter de deur.

Elders op dit forum heb ik al de Rotterdamse opmerking gemaakt " niet lullen maar poetsen", dat is voor mij drinken of niet drinken. Gekozen voor niet drinken en is dus ook stoppen en geen smoezen verzinnen om toch maar die ene te pakken. Ook niet als de huisarts zegt dat het goed is voor je diabetes.

Wat ook rust geeft is, dat ik gekozen heb om voor mezelf te zorgen, voor mijn vrouw en onze kat. Dat ik vanuit mijn bewustzijn, gevoel en uit medeleven help waar ik kan. Als anderen deze hulp niet kunnen waarderen, denk ik, oke, drink maar lekker door, de gevolgen zijn volledig voor jezelf mijn leven gaat verder. Ik geniet wel. Wat er verder om mij heen gebeurd zal mij de anus oxideren .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat er verder om mij heen gebeurd zal mij de anus oxideren .

 

Kijk, daar kunnen we wat mee. Ook al ben ik  geen R'dammer (maar 020 van geboorte). Gisteren vond iemand mij op een housewarming ongezellig want aan het water. Ik barstte tot mijn verbazing in lachen uit. Jezus wat een opluchting. Die anus oxideren houden we erin!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Gisteren vond iemand mij op een housewarming ongezellig want aan het water. Ik barstte tot mijn verbazing in lachen uit.

 

Heb ik een keer gehad bij een verjaardag. Nam een glas spa rood. He joh, iedereen neemt bier of een borrel en jij ga spa rood drinken?

Klopt helemaal zei ik, ik heb nog geen verlopen kop en dat wil ik graag houden zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maareuh een huisarts die aanraadt te gaan drinken? T moet niet gekker worden.'

Enne hier in t midden van t land zeggen we gewoon aan je reet roesten maar jouw bewoording vind ik helemaal fantastisch. Die houden we er in.

Mijn huisarts is aan het afbouwen en er is een nieuwe in de praktijk. Deze nieuwe gaf het advies. Het is ook bekend dat een enkel glaasje alcohol een stabielere suikerwaarden geeft. Ik had zelf alert moeten zijn dat zelfs na 20 jaar het gevaar nog niet is geweken. Elk glas alcohol wat ik naar binnen gooi ben ik zelf schuldig aan en niemand anders. Het staat hier al zo vaak op het forum, gewoon de eerste niet nemen.

 

Wat die uitdrukking betreft, ik hou op zijn tijd van een stukje humor. De druk moet zo nu en dan even van de ketel af, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...