Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 september


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Tussen broers en zussen spelen meestal nog oude patronen, oud zeer.

Ik ben ook wel wat gevoelig voor mijn oudere broer.

Kreeg er ook nog een portret van een schoonzus bij, met bezemsteel. 

Maar die opmerking over opname van je zoontje is wel heel bar Kaboutertje. Gelukkig heeft hij daar niets over te zeggen.

Goed gedaan vandaag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, fijn dat alles goed is verlopen en dat het leuk is geweest.

 

Wat dat andere betreft, ik heb het me jaren afgevraagd waarom ik het niet voor elkaar kreeg minder te drinken.

Voor mij was de omslag de echte, overtuigde realisatie dat ik verslaafd ben en het zelf niet ging redden. Ik was niet in gevecht met mezelf, maar met mijn ziekte. Dat veranderde de zaken nogal.

Hoe het voor jou moet of kan werken, weet ik niet.

 

(ik weet dat het uitgangspunt "ziekte" soms discussie oplevert, maar daar gaat het hier nu even niet om)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het wordt schoner en lichter. Op enkele flessen na vandaag alles cadeau gedaan op een housewarming en een verjaardag. Als ze maar niet denken dat ik elke keer met zoveel drank kom aanzeilen  :)  Ook een compliment gekregen: zie er minder pafferig uit, hoorde ik. 

 

Er staat weer een hoop wijsheid en levenservaring op de draad vandaag. Ik wou dat ik een verlossend woord had voor ietjefietje, maar ik kan niets bedenken. Hoop dat je goed slaapt ietje, en morgen blij wakker wordt. Sterkte met alles.

 

dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elkaar een spiegel voorhouden is een van de sterke kanten van dit forum. Ik denk zeker te weten dat Akelei dit uit liefde doet, Ietjefietje. En daar is lef voor nodig. Het is alleen zo balen dat anderen vaak zoveel meer, of in ieder geval andere dingen zien dan wijzelf als het om onze blinde vlek gaat.

Ietje, ik wens je oprecht wijsheid om eruit te halen wat waar is. Alleen jij kunt dat bepalen. En op jouw tijdstip.

 

Akelei, dank je dat je de spiegel durft op te houden. Hopelijk doe je dat ook bij mij als je iets ziet waar ik blind voor ben. Want ik héb blinde vlekken. En ik denk dat ik je vast geen gelijk zal geven. Ja, in mijn bedje als ik niet ingelogd ben. (in de volksmond heet dat stronteigenwijs, hier noemen we het 'ontkenningsfase' , ook goed)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietjefietje, je wilt heus. Ik geloof dat. 

Misschien is het een idee om goed te kijken naar wat jij nodig hebt. Ik denk zelf, maar ik kan het fout hebben, dat dat erkenning is.

Van anderen, maar bovenal van jezelf! Als jij het goed kunt vinden met jezelf, je vind wat je nodig hebt in jezelf, dan kan alles wat buiten is de pot op. Dan is het fijn als anderen vertellen dat je het goed doet maar dat weet je dan al omdat jijzelf dat al vind. En dan heb je de beloning en de vlucht en de pauze en de rust en....................... alles wat drank je moet gaan bieden, niet nodig. Want je hebt jezelf en dan heb je genoeg.

 

Maar ik kan er naast zitten. Ik wil je wel vragen hier eerlijk over te zijn tegenover jezelf. Omdat je het waard bent :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...