Spring naar bijdragen

steuntje in de rug?


walrus

Aanbevolen berichten

Ik sta twee weken droog en wil het graag volhouden. Geen zin in gedoe met klinieken enzo. Maar hoor wel stemmetje dat zegt dat het allemaal toch wel meeviel en dat een wijntje best wel kan. Ik weet uit ervaring waar dat op uitdraait, natuurlijk. Dus ik hoop af en toe hier een lotgenoot te vinden die me steunt. En ik wil graag ook anderen steunen. Misschien moet ik naar AA of zo, maar ik heb erg onregelmatig werk en ik wil eerst eens kijken of dit helpt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee walrus, welkom op dit forum en gefeliciteerd dat je al 2 weken droog staat. Ik sta nu 6 weken droog en ik merk dat het schrijven en lezen hier mij erg veel helpt. Ik ben niet iemand die zich graag aanmeldt voor een verslavingsprogramma. Dus heb ik alleen maar het forum. Maar als ik trek krijg, dan kan ik hier naar toe en steun krijgen. Ik weet wel dat de meesten ook buiten dit forum hulp krijgen, maar voorlopig gaat het mij goed af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Walrus!

Twee weken droog, knap gedaan! Bij mij waren de eerste twee tot drie weken het lastigst en daarna werd het makkelijker.

De jaren daarvoor heb ik wel halfslachtige stop- en minderpogingen gedaan, maar dat werkte niet. Inderdaad het stemmetje dat dan zegt dat een week wel knap is en ik de boel toch eigenlijk best onder controle had, dus ...

 

Ook ik kreeg het zelf niet voor elkaar om te stoppen en heb de internettraining bij Tactus gevolgd. Dat doe je van huis uit, in je eigen tijd. Het heeft mij goed gesteund evenals het forum. Veel lezen ens chrijven hier, zeker als je het even moeilijk hebt.

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee walrus ! Welkom

Heel veel succes. Er melden zich hier veel lotgenoten. Vinden wij ook fijn. Sommigen blijven en anderen gaan hun eigen weg.

Hoe meer nuchtere zielen hoe beter.

Ik hoop dat je hier vindt wat je nodig hebt.

Ik had veel steun aan eerst illegaal mee lezen en later legaal en af en toe schrijven.

Over missers of meevallers

Over verdriet of vrijheid

Over eenzaamheid of over katers

Over poezen of partners

Alles kan en het meeste mag.

Ik zeg : hou vol en blijf !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walrus,

 

Helemaal goed, je bent al verder dan ik.

Dat stemmetje ken ik wel: het valt wel mee.

Ook het stemmetje: je moet stoppen.

En het stemmetje ...pfff.

En nog veel meer stemmetjes die elkaar kunnen tegenwerken.

Ik schrijf daar uitgebreid over onder mijn eigen draadje: Ontwenningsverschijnselen.

 

Dat je zelf de regie in handen moet nemen en blijven houden.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelezen op de draad van Borderliner:

 

"Toen gaan zoeken op het net en hier terecht gekomen. Het helpt. Kan niet eens zeggen hoe, want ik voel me toch nog vaak een beetje buiten 'de groep' staan - terwijl ik niet eens weet of er wel een 'groep' is. Misschien reflecteert het wel hoe ik me mijn hele leven gevoeld heb. Erbij, maar niet ervan."

 

Die laatste twee zinnen, daar kan ik niets over zeggen. Over het "buiten de groep staan op het forum' wel.

Toen ik hier voor het eerst was, had ik ook wat moeite om me verbonden te voelen met de reeds aanwezige forumdeelnemers. Er zijn er hier een aantal actief, die al vele jaren schrijven. En de historie van elkaar zo goed kennen, dat dat in hun communicatie hier doorschemert.

Ik ben hier nu bijna acht maanden, ben behoorlijk actief maar voel me in sommige gevallen nog steeds een beetje langs de zijlijn staan. Dat vind ik prima, want veel van de historie deel ik niet. Wel heb ik persoonlijk gemerkt, dat ik na verloop van een aantal weken me hier steeds meer thuis ging voelen. Een enkele keer arriveert er een deelnemer, die lang is weggeweest en weer een tijdje meedoet en dan sta ik ook weer even te kijken. Maar ik hoor er hier wel degelijk bij.

 

Je bent hier nu twee weken. Da's nog niet zo heel lang. Je schrijft, je krijgt reacties. Je hebt wat aan het forum. Gewoon lekker zo doorgaan en dan kom je er steeds meer in. Vergelijk het maar met als nieuweling op een school, een klas, een bedrijf of een sportteam binnen komen. Dat heeft ook even nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aan de zijlijn, jij Gerrit? :face-icon-small-shocked:

ik zie je wel als een soort van frummersvader

die "zijn" elftal aanmoedigt, maar niet vanaf de zijlijn eigenlijk.

er is hier wel wat gescoord met jouw hulp denk ik zo.

ik las frummelvader ha ha maar frummersvader is minstens zo leuk, en terecht dat lady jane dat opmerkt MijnGerrit, je geeft met je betrokkenheid veel steun, dank daarvoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...