Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 september


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Yvonne; Ja, zo kun je het ook zien natuurlijk. Thnx.

 

Misschien spiegel ik mezelf wel (teveel?)

Bedoel; Mijn laatste terugval begon ook maar met 2 dagen drinken, dus viel reuze mee. Dacht ik.

Zoveel dronk ik niet, vond ik niet, en dat was ook zo maar ik was vergeten dat je na een half jaar droog al snel

"op je kop staat".

en ik was ook vergeten dat ik het daarbij niet kon laten etc. etc.

Ik was alles vergeten!

 

Ik ben vandaag dag 8, en ik vind het achteraf doodeng wat ik deed omdat ik alles al zo snel bijster was.

Dat heet de "verslavingsziekte" Agnieta, een sluwe vijand die toeslaat als je je herstel te gemakkelijk neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie: fijn dat je onderdak hebt gevonden voor de winter. Ik vind het heel leerzaam om te lezen hoe jij jou keuzes maakt.

Leeft zoals jij je leven leeft. jezelf geeft wat je nodig hebt en waar je het beste bij gedijt. Ik reageer lang niet altijd op wat je schrijft, maar weet dat ik altijd uitkijk naar jouw schrijfsels. Ze raken me en ze zetten me aan het denken. Ik ervaar je als een mooi mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben niet zo gezond bezig Jowan maar mijn eigen tabak roken is wel beter. Ik wil en kan ook niet stoppen maar wat ik gelezen heb is dat je wel veel minder gaat roken omdat er geen toevoegingen in zitten waardoor je meer gaat roken. En dat merkte ik vorig jaar al. Nu rook ik niet zo bar veel, ongeveer 10 sigaretten per dag maar toch is het veel minder geworden dan voorheen.

Je hoeft je rookgedrag alleen maar aan jezelf te verantwoorden, als je tenminste niet in de publieke ruimte of bijvoorbeeld bij mij te gast bent.

In het algemeen wordt roken als een verslaving opgevat (en ervaren, zo heb ik zelf gemerkt..) en is een tegennatuurlijk gedrag in tegenstelling tot eten en drinken wat je nodig hebt om te blijven ademen.

Wat ik tot dusver gezien heb is dat mensen met een verslaving aan meerdere middelen een heel grote kans op terugval houden als ze niet met alle middelen stoppen. Je houdt gewoon een grote schuifdeur achterom open. Dat is je eigen verantwoording, niet de mijne, zeker. Ik zet dit hier dan ook alleen neer als een mening en overtuiging die ik heb, niet als een persoonlijke bemoeienis met jou of met anderen die roken.

 

Je kunt er best wel mee stoppen, net als met bijvoorbeeld alcohol. Als je zegt er niet mee te willen stoppen, vind ik dat een beetje vreemd, zeg maar. Zou je je redenen daar voor willen delen?

Mijn advies is: stop er eens een week of twee helemaal mee, merk op wat het met je doet, trek, zucht, gezondheid, smaak, geur, ik noem maar wat.

Als je daarna weer begint en je bent echt eerlijk tegen jezelf, ervaar je hoe ontzettend vies het stinkt en "smaakt".

Dat vinden alle andere mensen in je omgeving ook, het is maar net hoe je daar mee om wil gaan. Hoe sociaal je daarin wil zijn.

En hoe erg je jezelf voor de gek wil houden. Let wel, ik weet waar ik het als ex-roker over heb. Dit heb ik niet uit een boekje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, rechtsboven bij het envelopje vind je de PB opties.

 

Dat doet het bij mij in Google Chrome niet....als erop klik verschijnt even een blanco balkje, that's it.....

Net zo vreemd als dat ik in Internet Explorer niet kan knippen/plakken of qouten......

Daarom doe ik  dit in Chrome....

Internet was toch bedoeld om voor alles en iedereen gelijk te zijn...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet na ruim 5 jaar nog steeds niet

wat iemand met scrollen bedoelt.

Ik weet dat je via dat zijbalkje de teksten

sneller kunt laten lopen, maar ik moet ze

toch eerst lezen, wil ik ze kunnen negeren?

En dan is het al gebeurd dus en is de inhoud

meestal ook "binnen"bij me.

Ik heb het nooit onder de knie gekregen dus.

iemand een tip?

Mijn tip is (hopelijk overbodig)

zeg wel wat je dwars zit

maar denk er even over na

om een niet kwetsende toon te gebruiken.

Soms moet je om assertiever te worden

even doorslaan van niks naar alles

en komt daarna de gulden middenweg,

en dat kan dus ook op een respectvolle toon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het proces van leren loslaten

(dochter is ziek en woont nu bij haar vader)

en in het hier en nu leven en genieten

ga ik jullie ook tot zondagavond loslaten.

Best moeilijk merk ik, want hier zijn geeft me ook structuur.

heb een mooi weekend frummers

dan ga ik daar ook voor zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook gewoon scrollen hoor Jopie. ;)

Heb je ook nergens last van en kan je toch blijven komen op tijden dat jij dat wil. :)

Zonde om weg te blijven, voor iets of iemand.

Volgens mij gaat dat uiteindelijk ook knagen. (Ja projectie van mij! Bij mij gaat dat uiteindelijk knagen ;) )

 

(zelfs uiteindelijk wringen)

dit bedoel ik dus.

 

en nu zennnnnnnn en de kunst van loslaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms heeft de geest gewoon rust nodig. En dan pak je die waar mogelijk.

Wat echt noodzakelijk is blijf je toch wel doen.

Ik zal het maar opbiechten, ik neem nooit de telefoon op als mijn schoonmoeder belt.

Ik neem sowieso bijna nooit de telefoon op thuis. Mobiel staat uit, is alleen voor als het voor mijzelf handig is.

Door de week vrijwel geen afspraken, en geen t.v. Wat een rust. Muziek maar af en toe.

Jopie, ik ben blij voor je dat een winteronderkomen weer hebt gevonden. Hou je bijeen.

Wijfie, goed dat je dat kleine huisje niet genomen hebt en naar je intuïtie hebt geluisterd.

Nu komt er nog veel meer op je pad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...