Tomi75 Geplaatst 1 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2014 Thanks Skip.Ik schrik er inderdaad AF EN TOE van, als ik denk aan de supermarkt, of in een situatie beland dat ik opeens cash geld heb of ga krijgen,bijvoorbeeld van een Marktplaats verkoop. Ik schrik dan van die duivel die ergens nog zit en zegt: "Kom dan, gewoon nog een keer, ons geheimpje, het was toch lekker?"Ga weg!!!Gewoon overheen stappen, lukt me tot nu toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 1 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2014 zó herkenbaar............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank56 Geplaatst 2 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2014 Gewoon door zetten je doet het harstikke goed ! Waarschijnlijk voel je je al een stuk helderder in je hoofd en dat gaat waarschijnlijk alleen maar beter worden> Ga je goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 9 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2014 Hi MGerrit,Het gaat vrij goed, veel minder drankzucht, gisteren uit eten geweest met collega's, dat ging goed, in het begin wel even slikken, maar gewoon lekkere frisjes gekozen.Inmiddels begonnen met de online cursus, daarnaast gesprekken met bedrijfsarts en vandaag maatschappelijk werker, allemaal prima.Ik voel me nog snel moe, heeft te maken met herstel van burn-out en het feit dat ik mijn "gevoel" niet meer verdoof ; )Bedankt voor je mail! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 14 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2014 Hoi Tomi, alles ok daar? Lukt het met de cursus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 17 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 Serieuze terugval helaas, een paar dagen achter elkaar gedronken, ik voelde me goed, nu zwaar beroerd, en verdrietig en in paniekVreselijke nacht gehad en vanochtend wederom besloten dat ik hiermee moet kappen, wat heb ik hieraanVolgende week begin ik weer met werken, de stress daarover hielp niet mee, maar daar had best mee geleefd kunnen worden,dit versterkt alleen het negatieveIk wil hier echt mee stoppen, ik ga gewoon door met de cursus en het stoppen, ik moet over deze terugval heen stappen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 Hoi Tomi, Op je snufferd gegaan, nu weer opgekrabbeld. Knietjes afvegen en doorgaan, lees je hier ook wel eens. Je wilt niet weten hoe vaak ik onderuit ben gegaan de afgelopen jaren. Dus: goed voornemen en veel succes. Als je voor jezelf kunt vaststellen, waar en waarom het verkeerd is gegaan, dan heb je er misschien nog iets aan. Dan zou je kunnen kijken, of je eeen risicovolle situatie, gebeurtenis of emotie eerder kunt zien aankomen. Zodat je nog een kans hebt om een list te verzinnen, een alternatief. Hup Tomi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 17 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 Thanks, ik ga ook gewoon alles op alles zettenHet gevaar is dat je af en toe gaat denken "het gaat wel weer", "één keertje, de laatste keer", "niemand die het weet"Als ik alle voordelen van niet drinken in mijn hoofd oplees dan is dat alweer goede motivatie,voor nu overheerst verdriet en teleurstelling, schuldMaar ik moet er overheen stappen en positief verder, fijn dat jullie helpen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 "het gaat wel weer", "één keertje, de laatste keer", "niemand die het weet". Jaja, bekend terrein. Ik denk dat we hier met z'n allen zo bladzijden vol kunnen schrijven. Niet te lang bij stilstaan en doorrrrr! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 'Maak het niet te groot' kreeg ik ook een keer als tip...met name die schuld... die je voelt..niet doen. Opstaan en verder gaan...inderdaad erover heen stappen. Nobody is perfect...velen zijn je voorgegaan en velen zullen je volgen. Jij volgt je eigen pad en weet waar je naar toe wilt, je hebt je motivatie helder! Succes!! Tomi75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 17 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 Thanks KT / MG, ik voel me inmiddels iets beter, straks lekker naar bed, vandaag ging het goedBerichten op het forum helpen ook.Ik doe nu de online cursus, verder dan doelen stellen en verkregen tips ben ik nog niet,misschien komt er nog meer of verwacht ik teveel, ik snap ook dat ik zelf aan de bak moet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 Met de internetcursus hadden de dingen regelmatig echt de tijd nodig om te landen. Je hebt jaren gedronken en bent vast komen te zitten in een bepaald gedrag, drank-gestuurd kun je zeggen. Dan vallen niet alle puzzelstukken 1-2-3 op hun plaats. Voor mij was het een kwestie van erg veel aandacht besteden, alles goed dordenken, goed op me in laten werken, teruglezen. Ik ben nu 8 maanden droog, maar ben nog iedere dag met mijn verslaving bezig. Ik ben hier iedere dag, ga eenmaal per week naar een zelfhulpgroep en kijk nog steeds vooruit naar wat er op mij afkomt. Niet meer zo strikt als in het begin, maar toch. Wat ik eigenlijk met dit alles probeer te zeggen is: rustig aan, stel je verwachtingen ten aanzien van de cursus niet direct te hoog. Uiteindelijk moet je het zelf doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 18 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2014 Thanks, knap hoor van je echt. Ik ga er zeker mee aan de slag! Ik maak graag gebruik van je tips, tof dat je zoveel mensen helpt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 20 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2014 Ik voel me een stuk beter vandaag, op het werk ging het goed, ook een goed gesprek met maatschappelijk werker gehad. Moeilijke momenten waren er, maar ik wil me gewoon goed blijven voelen, dus doorgaan. Ik MOET niet, ik KAN. Dat kun je op heel veel dingen toepassen. Ik moet niet drinken, ik kan drinken als ik dat wil. Ik wil het niet meer,maar liet me omver praten door MOETEN. Nu lekker avond en dingen doen waarvan ik geniet. RUNNER reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 20 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2014 Fijn dat het goed gaat Tomi. Houden zo! Tomi75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2014 Tomi Klinkt goed zo, sterk! Bij twijfel hier melden hoor, of op de dagdraad waar eigenlijk altijd wel mensen aanwezig zijn. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 20 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2014 Ga zo verder ! Lekker!!! Tomi75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 28 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2014 Hoi allemaal,Gerrit bedankt voor je PM. Het gaat goed met me. Aan het herintegreren op het werk, 3 dagen p/w een halve dag, dat is wel vermoeiend, maar het voelt goed.Ik probeer met structuur te eten en zoveel mogelijk gezond, af en toe schiet ik wel uit, met drop of vlees . Toch al bijna 8 kilo lichter sinds half augustus.Na mijn laatste 'drinking run' heb ik niks meer gedronken. Ik hou me voor dat ik me niet meer zo beroerd wil voelen, de laatste kater duurde 3 dagen .De online cursus helpt me, met stof tot nadenken. Afgelopen weekend bezocht ik een verjaardag en daarna een eredivisie wedstrijd, even lastige momenten.Ik blijf dan vasthouden aan de voordelen van NIET drinken, en de gedachten aan wat ik nu allemaal WEL doe: genieten van lezen, luieren, goed slapen, spelen met mijn kinderen, muziek. Het leven is nu veel mooier. Het belangrijkste blijft vastberadenheid vasthouden, dan kun je af en toe wel wankelen, maar val niet! De trekaanvallen gaan weer over. Het fietsen, met muziek op die me steunt, mindset KILL. Gewoon doorgaan. Boodschappen doe ik samen, lekkere dingen kopen en gezond.Muziek die mij helpt als het even zwaar is: Slave to habit, a bottle, a pill-what will you do?DEMAND INDEPENDENCE!You're losing your mind and you're losing your willIs that really you?"Hey I'm just growing up, I'm just having fun"You're just on the runYou reach for excuses, but there are noneShould've never begun RUNNER reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2014 Wow..goed bezig!!!! Tomi75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 9 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2014 Shit, een flinke klapper naar beneden gemaakt, een harde derde terugval Maar ik ga niet bij de pakken neerzitten, hup ik raap mezelf weer op en positief verder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 december 2014 Rapport Share Geplaatst 9 december 2014 Een terugval of weer een stap verder komen. Wat deed jou terugvallen...een mooie vraag die heel leerzaam kan zijn...tis wat jij ermee doet. Succes go for it Tomi Tomi75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 9 december 2014 Rapport Share Geplaatst 9 december 2014 Jammer Tomi, die terugval. En geen kleintje schrijf je. Heb je nog hulp van verslavingszorg? Ik hoop van wel. Alleen stoppen is erg moeilijk, dat lees je hier steeds. Tomi75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 december 2014 Rapport Share Geplaatst 9 december 2014 Gevallen, opgestaan, knietjes afvegen en doorgaan. Hup! Probeer voor jezelf goed vast te stellen, wat er nu is gebeurd. Aanleiding, reden, situatie ... Dan kun je een volgend lastig moment misschien voorspellen en vooraf je actieplan klaar hebben liggen. Ik weet niet wat jij doet om scherp te blijven. Als ik niet dagelijks aan dit onderdeel van mezelf "werk" dan ben ik bang dat ik ook terig zal vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomi75 Geplaatst 9 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2014 Thanks guys--Ja idd een flinke terugval. Ik werd geveld door de griep, er viel een leegte in tijd zonder structuur / ritme,dat is een valkuil voor mijIk heb wel steun aan de gevolgde cursus, blijf stilstaan bij de nadelen van dit destructieve gedragHier lezen en schrijven helpt ookIk wil positief verder, dus vooruit 'things will get better', weer keihard richting de zon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december 2014 Rapport Share Geplaatst 9 december 2014 En ook als er hier en daar een bui valt Tomi kun je dat nuchter aan. Als je alleen op zon rekent ben je niet erg realistisch helaas. het leven is niet enkel positief of eerlijk. Hoe langer je nuchter blijft, hoe beter je dit leven aan kunt in al haar facetten. ups en downs horen daarbij. gelukkig maar denk ik soms, en soms denk ik dat ik toch liever zonder de downs verder zou willen. Maar ja.... da ken nie he Tomi75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden