Spring naar bijdragen

Donderdag 11 september

Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Net gelezen dat er niet 4000 maar 8000 toevoegingen zitten in tabak waaronder veel suiker. Dat maakt dat de tabak zo verslavend wordt.

Nou dat zit in die tabak van mij niet. Niet dat ik het allemaal goed praat hoor maar gelukkig krijg ik dat niet binnen. Ook weet ik dat ik als ik mijn eigen tabak ga roken, ik minder rook dan nu. Nu rook ik ongeveer 10-12 sjaggies. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die halve werkdag is niet gelukt, helaas.

Ik ben net pas klaar. Wel lekker gewerkt, dat dan wel weer.

Nu dus op weg naar huis. Moe en leeg.

En wat zullen we dan eten vandaag. Verantwoord: gebakken krieltjes, boontjes en een speklap of zal ik een patatje halen ?

Dat laatste is wel een heel lekker vooruitzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede middag allen,

Agnieta,

Sterkte maar weer

(Weet niet goed wat te zeggen),

Kastanje,

Patatjes, zijn ook gewoon gemaakt van gezonde aardappeltjes,Toch!? :) ,

Gisteren begonnen aan een cursus medicatie verstrekken.

Pittig, maar erg interessant !

Vandaag een soort computercursusje gehad op werk, want in de toekomst moet alles digitaal

Wennen hoor, ben echt van de ouderwetse stempel,

Wat is er mis, met het gewoon opschrijven?

Jopie,

Je klinkt of dat je het erg naar je zin hebt.

Lekker hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Debora wat jammer toch maar je bent nog maar net bezig hé? Geef jezelf de tijd om te wennen aan een nieuw leven. Een kind leert ook niet ineens lopen, dat gaat met vallen en opstaan. Hoe kwam dat nou zo joh. Was er een aanleiding of kwam het zo maar opzetten. Voor je boodschappen gaat doen, zorg dan dat je wat in je maag hebt, al is het maar een kop soep of zo. ;)

Dan heb je het nog druk Kaboutertje. Hartstikke goed dat je het droog gehouden hebt. Merk je al iets aan de kids, nu je niet meer drinkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest vandaag de weekboodschappen halen en normaal doe ik dat s'ochtends. Maar omdat ik onverwachts moest werken deed ik het uit mijn werk vandaan om 13:00 uur. En ik was de belastingdienst even zat. Ze hebben namelijk weer de verkeerde papieren gestuurd. En nog niet gegeten dus ik had trek. Weet ik dus voor de volgende keer. Niet met een lege buik boodschappen doen en gewoon weer s'ochtends gaan. Baal ervan maar ik leer ik ook weer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees weer veel excuus verhalen over het weer in herhaling vallen van het drinken..

Wanneer je voor jezelf de keus gemaakt hebt om te stoppen met drinken dan maakt het niet uit of je nu met een lege/volle maag,en of vroege/late tijdstippen naar de supermarkt gaat.

Als je wil drinken doe je het toch wel...maar ga geen spookverhalen maken.

Overal en altijd is er wel iets te vinden waardoor je een (excuus)glas zou kunnen pakken.

Kortom je stopt of je stopt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, eindelijk op weg naar huis.

Spontaan uit eten gegaan met de collega's.

Gelukkig hadden mijn ouders nog restjes staan dus konden de Kids bij hen eten.

Gezellige avond gehad en verwonderde me erom dat er dit keer door de collega's niet of nauwelijks drank besteld werd, terwijl ze echt wel van een drankje houden (ervaring van voorgaande etentjes)

Zo kan het dus ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholisten en trek dat hoort bij elkaar Gerrit, net als vele andere vormen van verslavingen.

Het in de supermarkt staan en het thuis opdrinken zit toch nog een tijdje tussen waarin je je kan bedenken het niet te doen lijkt mij.

Ik als alleenstaande moet ook elke dag naar de supermarkt, en nee ik mijd het pad waar de drank staat niet bij ons, simpelweg omdat de frisdranken en de alc vrije biertjes daar ook staan.

Ik heb de keuze gemaakt niets meer te drinken, en dan kan ik me wel overal plannetjes voor proberen te verzinnen, maar ik heb er aan eentje maar genoeg..

IK DRINK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peet het is algemeen bekend dat met een volle maag de trek weg gaat of minder wordt. Dus beter eten dan drinken.

Bovendien, als het zo gemakkelijk is om niet te drinken, waarom ben jij hier dan?????

Het is, zeker voor mensen die net proberen adb. te worden niet altijd makkelijk om die keuze te maken en ook de kracht te hebben om dat vol te houden, daarom komen ze ook hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk bol, ik erger me al veel langer aan dit zoetsappige gelul hier..

De vraag waarom ik hier ben?? beetje erg flauw vindt jezelf ook niet?

Blijven jullie ze maar lekker helpen met de drie weesgegroetjes en het haleluja gehalte..

Het ga jullie goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang als dat jij het nodig hebt om trucjes te hebben/ dingen te vermijden om maar niet te drinken, lijkt mij dat je dat vooral moet doen! Maak het jezelf niet onnodig moeilijk, je valkuilen leren kennen en daarnaar handelen lijkt mij zeer wenselijk!

Vandaag alweer een feestje op het werk, eten en een drankje. Had weer geen zin maar voelde me toch wel verplicht dus ben keurig gegaan en wanneer het kon ben ik weggegaan. Ligt dit geen zin hebben nu alleen aan het niet drinken? Ik weet het niet. Maar door niet te drinken blijf ik me bewust dat ik het eigenlijk gewoon niet zo leuk vindt. Anders vond ik het altijd wel leuk worden want ik mocht tenslotte drinken, sociaal geaccepteerd ook nog! Ahum..... Nu zie ik dat eigenlijk niemand echt veel drinkt, ik was ook wel erg vroeg weg natuurlijk maar ook in zeer korte tijd kon ik de nodige drankjes wel wegtikken. En dat valt wel op natuurlijk. Het verbaasde me dan ook dat niemand iets zei over mijn niet drinken. Wel fijn! Er zijn in het verleden wel de nodige opmerkingen over gemaakt.

Ga nu even t.v. Kijken en mijn bed in.

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Blondie maar de een heeft een schop onder z'n kont nodig en de ander een begripvolle benadering. Het is gewoon erg moeilijk om te weten wie wat wil.

Bovendien ben ik van nature niet zo van het schoppen hoewel ik het soms wel doe, als ik kwaad ben of me machteloos voel.

Maar iedereen doet het hier op zijn of haar eigen manier en als enigste doel om te proberen te helpen. En dat is toch het belangrijkste vind ik. En hoe dat gedaan wordt is denk ik niet zo belangrijk.

Zo mensen ik sluit weer af. Trusten. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schoppen onder de kont, zoals Blondie dat noemt, heb ik hier ook wel es gedaan. Zo gedij ikzelf. Maar dat was bij de verkeerde persoon. Die had begrip nodig. Mijn kop stond op vloeken, spiegelen en eerlijk schrijven wat ik vond. Maar ik ben niet alleen op de wereld en iedereen is anders.

Dat schoppen had ik beter kunnen doen bij iemand van wie ik weet dat dat de juiste benadering is. En aangezien ik niemand goed genoeg ken moet ik voorzichtig zijn. Ik maak makkelijker kapot dan heel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de kliniek raakte ik es in paniek; ik dacht aan rampenscenario's waarop ik zou uitglijden. Als dit, dan dat. Als mijn man en mijn dochter samen omkomen in een verkeersongeval, zal ik dan mezelf genoeg waard vinden om gestopt voor te blijven? Zal ik het verdriet aankunnen en nog steeds niet drinken? En als ik diezelfde dag mijn baan verlies? 

Zei een counselor heel droog: Dan heb je wel lekker veel tijd om meetings te bezoeken. Die zul je dan nodig hebben om staande te blijven.

Pas later had ik door dat, hoeveel ellende of stress er kan zijn, niets is reden genoeg om naar drank te grijpen. Niets rechtvaardigt dat. Laat niet onverlet dat ik uit kan glijden, daar ben ik mij dagelijks bewust van, maar een rechtvaardiging zal er niet zijn.

Hoi Jen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...