Spring naar bijdragen

Dinsdag 19-8-2014


Hanneke

Aanbevolen berichten

Maar Erik je bent nu toch al zo lang hier, je weet toch dat drinken niet gaat? Je hebt het hier al zo vaak gelezen. Houd jezelf niet voor de gek, lieg niet tegen jezelf want dan ben je ontrouw aan jezelf.

 

Nou Ap laten we hopen dat het je morgen gaat lukken joh. Zware strijd iedere keer wanneer je na een tijdje droog weer opnieuw gaat drinken.

Ik hoop dat ik zo sterk blijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik stopte merkte ik pas dat ik zoekende was. Aan het weglopen, én op zoek naar het volgende om in weg te lopen. Weg van onvrede, onrust en een leegte. Daarna ben ik heel actief gaan zoeken wat ik nou miste. Het doet er niet zo toe wat ik zocht en wat ik vond............wat er toe doet is het feit dat verslaving bij mij Weglopen was. Ieder middel zou volstaan. Niet alcohol is mijn probleem; IKZELF ben het probleem. 

 

Fruit, jij pakt het kordaat aan. Jaloersmakend veel inzicht heb jij. Mooi om te lezen en leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou ik graag willen dat als de angel eruit was, en ik mijn zwakke en sterke punten wist te benutten, dat ik dan niet meer verslaafd zou zijn. Het is niet erg dat ik geen alcohol meer kan drinken, ik vind het wél erg dat ik aan ALLES verslaafd ben dus dat ik continu zo op moet letten. Ik lijk wel een kind dat heropgevoed wordt door zichzelf. Ik was nooit van de regeltjes en niet van de regelmaat, ook niet van verstandig leven of gewoon doen. En nu let ik steeds op waarom ik dingen wil meemaken of doen, of het toevoegt. Steeds ja. Omdat het volgende mijn willetje kan zijn en het dááropvolgende misschien wel een drankje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG dit is zeker een punt. Een genie, een kunstenaar komt niet ver zonder onmatigheid. Ik denk dat in de top van de muziek en wetenschap wel bewezen is hoever onmatigheid je kan brengen. Toen ik aan de universiteit met een papiertje wegliep hoorde je niemand piepen en als ik op het podium sta met helm in de hand ook niet maar als ik morgen een pak koeken achter elkaar weg eet begint iedereen te zeiken. Tuurlijk. Want de reden, het weglopen van mijn onrust kan dezelfde zijn. Maakt het niet minder vermoeiend, al dat opletten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruit, dáár heb ik lang mee gestoeid en me ook wel achter verscholen. Ik doe waar ik goed in ben en ik doe dat met overgave....wat zeuren jullie nou? Ja daaag! Ik heb al es geschreven hoe dat op het circuit werkte bij mij en over het studeren; daar werd niemand gelukkig van. Want dat ging inderdaad obsessief. Maar ik heb geleerd en ben pas net begonnen. Voor nu geldt dat door al dat opletten ik steeds beter zie waar mijn pijnpunten liggen en ik denk dat ik er wél mooier van word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuinman belde af, snap ik, het was koud, nat en regende in  harde buien. Hij komt donderdag, ijs en weder dienende en bevestigt dan 2 lampjes voor me in de badkamer en een slaapkamer. Ik vroeg of hij ook iets anders deed dan tuinen en legde het uit, blijkt hij electriciën te zijn! Zo zie je maar, als je niets vraagt, krijg je ook niets.

Kostganger had gezegd dat hij op proef kwam en dat blijkt letterlijk zo te zijn. Vlg  week gaat hij ergens anders heen, daar zit hij alleen en hij denkt dat dat niet leuk is. Vraag me ook af hoe hij dat met het warme eten gaat doen.

Ik word een beetje moe van mensen met de nodige jaren en ervaring achter zich die dan nog steeds niet weten wat ze willen.

Want mss gaat hij wel elke dag op en neer met de trein, maar dan moet zijn vriendin voor dag en dauw op om hem naar het station te brengen. Of mss gaat hij van hier op de fiets of toch met de auto, dat is 10km naar A'dam CS, makkelijk en vooral; goedkoop parkeren daar.  :lol:

Mijn eten vindt hij geweldig, ik heb talent vlg. hem. Ik denk dat het meer ervaring is.

Ik zie het wel, maak me de laatste tijd nergens meer druk om, nou ja, over de toestand in de wereld of zo, maar in mijn persoonlijke leven wacht ik het gewoon af.

Dat geeft me rust, of mss is het omgekeerd? Ik denk dat dat ook mee helpt niet te drinken en daardoor ben je ook weer minder nerveus, gejaagd en depri.

Alle foto's zijn ingeplakt, was nog 2 uur werk, nu het bijschrijven nog, dat wordt nog wat met m'n hand, die deed nu al pijn van dat plukken aan die plakkertjes. Heb nu lekker m'n brace om, geeft toch steun.

 

En dan meld ik me nu, net als de laatste3 weken droog af, in de hoop dat ik dat nog heel vaak mag doen.

Maar als ik dan hierboven lees hoeveel mensen het daar heel moeilijk mee hebben, durf ik hier geen gedachten aan te wijden.

Eigenlijk negeer ik de drank gewoon, heb het uit mijn hoofd geband. Met de sigaretten gaat dat ook gelukkig weer de goede kant op.

Nu mijn melatonine en dan nog even lezen en dan naar bed in de hoop/verwachting dat ik weer goed zal slapen.

:moon:    Welterusten.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...