Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 augustus 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

En Rapske wat eet jij vanavond.

Lidia goed dat je je op het weekpact gezet heb. Zo jammer dat het niet gelukt is maar een nieuwe start geeft altijd energie om je weer wat beter in je lijf te voelen. Hopelijk gaat het je lukken om droog te blijven.

Ja en somsigen hier kunnen wat makkelijker aandacht vragen dan anderen.

En anders maar met grote of vetgedrukte letters schrijven. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lidia, ik las het als een mededeling, niet

als een (hulp)vraag, maar dat kan ook

liggen aan hoe snel ik las of moe ik was.

ik probeer minder hier te zijn, en raffel het

lezen steeds vaker wat af merk ik, vooral bij de D&D.

de thema en personendraadjes lees ik wat serieuzer.

Maar ik meen ook dat je schreef juist dagelijks te willen schrijven

om de motivatie hoog te houden? ook doen dan he, dan krijg je

ook vanzelf meer reacties lijkt me.

 

Hier mosselen, stokbrood, aioli en mosterdsausje en sla.

een keer per jaar doen we dat geloof ik, maar eigenlijk best

weinig werk zo, dus misschien maar eens wat vaker. Eten

we tenminste weer eens aan de eettafel. (alle troep van dochter zo aan de kant geveegd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor jullie reacties, was idd zo dat ik het laat en een beetje verstopt in een groter bericht over de werking van het forum de laatste tijd. In positieve zin dan.

Jane,

het was ook geen hulpvraag, maar mijn vertrouwen in de mensen hier is zo groot dat ik gewoon verwachtte dat er spontaan "applaus" zou komen. :P

MG,

wat het voor mij makkelijker maakt is dat ik de fase van hunkering en elke dag missen eigenlijk al voorbij ben. Klinkt mss vreemd, maar als ik terug denk, was het toen heel moeilijk om niet de deur uit te gaan om wijn te scoren.

Nu is het meer van als ik niet begin is dat niet zo, of het iets emotioneels zijn, daar moet ik attent op zijn.

Eerst wilde ik het niet aan buren en vrienden vertellen, bang dat het weer mis zou gaan, want iemand die geen alcoholist is, kan dat echt niet begrijpen.

Ook hier wilde ik eerst wat hebben om te laten zien, gezichtsverlies vindt niemand immer leuk.

Dus hier in de buurt weet men nu dat mij niet "een wijntje "m

oet worden aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat,

je hebt het nu vast gevonden en ik zal daar elke dag kijken om te zien hoe het met je gaat. Wees nbiet bang voor lich. klachten,dat valt reuze mee. Mss wat hoofdpijn,maar die vieze smaak in je mond is tenminste weg.

Ik drukte op het laatst ook vaak een peuk uit met een vies gezicht en de gedachte "waarom doe ik dit toch?

"De kosten hebben zeker ook een rol gespeeld, maar je kunt daar lezen wat ik met het uitgespaarde geld heb gedaan.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,

ik ben hier idd elke dag geweest en ik weet dat jij op die andere draadjes heel goed leest. Dat heb ik de laatste 2 weken ook gedaan en dat helpt ook. Net of je spiegels worden voorgehouden.

En....niet onbelangrijk, ik slaap heel erg goed, hoewel ik nog steeds geen energie heb. Soms heel even en dat voelt geweldig.

ZIe een bericht hierboven over schade aan je gezondheid.

 

Mensen wat zeer zeker meetelt dat ik, met onderbreking van de tijd dat mijn kinderen klein waren, ik een halve eeuw gedronken heb, dat is niet niks, Ik moet wel een sterk lichaam hebben, menigeen is al dood en begraven.

Wij kennen hier allemaal mensen die aan alcohol ten onder zijn gegaan.

 

Jane jij schreef toen : je wilt toch wel de jaren die je nog resten een beetje fit doorkomen?

Daar dacht ik ook aan toen ik dit besluit nam.

Ik zie het als een avontuur, ben heel benieuwd. Als het moeilijk wordt zal ik hoofdletters gebruiken.\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia,

Ik weet nog dat je een keer zei dat je op jouw leeftijd niet meer wilde stoppen met drinken, dat je jezelf gunde om af en toe te genieten van een glas. Iets in die bewoordingen.

Ik ben blij voor je dat je nu toch de stap gezet heb en gun het jou dat je op jouw leeftijd het avontuur mag aangaan om helemaal helder te worden en je langzaam maar zeker beter te gaan voelen en jezelf beter te leren kennen, zonder verdoving nodig te hebben.

Zo dat is een lange zin zeg.

Lidia succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had me vannochtend willen melden dat ik het droog houd. Ga nu slapen na dag 2 droog. Gisteren best goed geslapen....vooral omdat ik kon uitslapen. Van 7.00 tot 10.00 diep geslapen.

 

Ben deze keer helemaal niet euforisch van het stoppen of er zoveel mee bezig....het is net als met mijn 10de stoppoging met roken nu....stoppen went....na een paar keer ken je het stoptraject van jezelf wel en dat traject ben ik dus net weer van start gegaan. Nu naar bed en op naar dag 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...