Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 juli 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

En Aak hoe smaakt tie?

Toen ik stopte dronk ik alleen alcoholvrij bier...pas 2 jaar later de lemon variant

Dit jaar is het feest met al die fruit varianten..

Veredelde limonade noem ik het...

Lust geen alcoholvrij gewoon bier meer...niks aan.brrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je eigen keuze maken letje zou ik zeggen. Laat ze het zelf maar bij je brengen en wat kost trouwens een komkommer?

 

Ik moet me niet druk maken zegt huttula en gelijk heeft ze wel, maar is soms moeilijk. Maar hoop dat jij doet wat je graag wilt doen en dat is niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.Mary gelukkig dat je er niet helemaal alleen voor staat en dat je zusters ook mee helpen, en dat de thuiszorg is geweest om die persoonlijke dingen te doen, want dat is meestal erg zwaar, zeker als mensen erg suf zijn.

Bij ons is een stichting die vrijwilligers heeft die eventueel sommige taken over nemen, zoals de persoon gezelschap houden en s'nachts kunnen blijven slapen ;) . Ik weet niet of dat bij jou ook zo is. Je zou eens kunnen informeren bij de gemeente. Zou geweldig zijn als jullie een paar dagen per week vrij zijn.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat slapen gaat dus ook voor geen meter.

Ben er alweer uit.

Loop me natuurlijk weer veel te druk te maken,

Of ik het wel uit houdt vannacht,

Of ik niet heel zielig en doodmoe zal zijn zo midden in de nacht, vannacht,

Zucht...wat ben ik af en toe toch een vreselijk moeilijk mens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie,

 

2 nachten, moet ik.

Je hebt wel gelijk geloof ik 

Meestal rond 4 uur een dip.

De tweede nacht, gaat het voorslapen idd. vaak beter

 

Bol,

Was ik al van plan; Om 2 koppen koffie te drinken, voor ik weg ga.

Doe ik anders nooit, sávonds, omdat ik dan niet kan slapen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt goed Blondie.

Mijn collega is een doorgewinterde nachtwerkster.

Ze draait er elke keer 5 achter elkaar, en nooit dagdiensten.

Moet er niet aan denken.

Dan wordt je een soort mol denk ik :) ,

Maar ze is wel erg aardig hoor.

 

Ietje,

Ik begrijp je dilemma,

Ik loop ook vaak tegen dat soort dingen aan.

Net of mensen weten, dat je dat misschien toch wel pikt.

 

Goed, ga even douchen.

Nog wakkerder worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er helemaal uit, uit de dagdraad. Mijn dagen zitten zo vol met van alles. Toch even hier iets typen. Gewoon zomaar.

 

Vandaag vrijwel de hele dag bezig geweest met opruimen en schoonmaken. Ik schreef het enkele weken geleden al.

Toen mijn man en ik stopten met drinken (ruim 5 weken geleden) besloten we ook op te ruimen, schoon te maken en de klussen te doen die gedaan moeten worden.

 

Nu nog steeds ermee bezig. Ik heb het zolang laten versloffen.. ik heb zo vaak spullen meeverhuisd en bijna nooit wat weggegooid..

Ik doe vooral het opruimen en schoonmaken en mijn man de grote klussen (raam erin, kamer voor m'n dochter maken en binnenkort zelfs het dak vervangen).

 

Nou, wij hoeven niet bang te zijn dat we ons vervelen, dat begrijp je! Vandaag rond een uurtje of 6 samen een alcoholvrij biertje op, en daarna weer doorgegaan.

Het eten is nu bijna klaar en mijn man is bijna klaar met de tuin sproeien. Dan gaan we avondeten. Beetje laat, maar ja, we wonen in Spanje, dus dan mag het.  :)

 

We hebben ook wel andere dingen gedaan hoor, de afgelopen 5 weken. We zijn net een weekendje weg geweest en er waren ook andere sociale gebeurtenissen en soms doen we ook niks, een siësta of andere dingen die moeten gebeuren.

 

Met ons gaat het dus supergoed, wat niet drinken (en niet blowen) betreft. Ook wat onze relatie betreft: we zijn weer veel meer samen dingen aan het doen, hebben weer contact en oog voor elkaar. Hmmm, het wordt bijna een verhaal voor op mijn eigen draadje...

 

Voor jullie die het nodig hebben heel veel sterkte! Geniet van het leven zonder drank!!  :heart:  :heart:  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff...net een heel verhaal getypt bij 'wie is wie'...lees het terug en denk: shit, da's toch wel heftig.

(Wil een ander woord gebruiken maar dat wordt gecorrigeerd.)

Het werd nl mijn verhaal...heb het ook aangepast.

 

En dan voelt het ineens zo confronterend, dat het over mij ging...dat traject bij de psycholoog..och het valt wel mee, laten we inzetten op minderen enz enz....en dan na een half jaar die terugval krijgen en je pas echt realiseren dat het een probleem is. Niks minder, gewoon niet, nada, nooit meer. Als ik tenminste echt iets wil veranderen.

Word ik overvallen door een enorm gevoel van zwakte, weemoed...die verdomde mateloosheid! En zelf doen...ik moet het echt zelf doen.

 

Nee, ik wil geen drank meer, ben een fijner mens voor mezelf, maar vind het af en toe zwaar. Confronterend dus. Zo'n 'beng' die komt binnen gevoel....

Kennen jullie dat? Moet het ff kwijt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje het is ook niet makkelijk om iemand voor z'n schenen te schoppen zeker als het een vriendin is. Toch is het denk ik belangrijk als je probeerd zelf de leiding te nemen over hoe jouw leven loopt, en dan moet je voor jezelf opkomen anders blijf je toch geiriteerd.

Heel makkelijk van mij gezegd hoor, ik kan het zelf heel moeilijk. Erg bang voor ruzie maar toch zal het moeten, wil je jezelf de moeite waard blijven vinden.

Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thee,

 

Af en toe heb ik ook zo'n momentje.

Vroeger zou ik dan drank zijn gaan kopen.

Nu herhaal ik mijn eigen argumenten; ik weet dat het af en toe zal gebeuren en kan er tot nog toe goed mee omgaan.

 

Ik zeg eigenlijk nog steeds niet " nooit meer", hoewel ik het best weet.

Een beetje kop in het zand nog steeds.

 

Ja, je moet het zelf doen. Maar misschien kunnen wij hier een klein beetje helpen.

Je kiest ervoor om (vandaag) niet te drinken en daar moet je je aan houden.

Hup Thee! We zijn niet zielig we zijn stoer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede wacht Rapilos!

 

Ik heb vanavond buiten aan yoga gedaan, in het bos. Dat was lekker en weer totaal anders.

Nu douchen.

 

Runner, mooie positieve en opgewekte posting.

Fijn dat het goed gaat bij jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...