Yogajuf Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Goedemorgen allemaal! Vandaag ga ik een dagje helemaal niets drinken. De eerste in lange tijd en ik hoop de eerste van vele die volgen. Ik heb er zin in! MijnGerrit, beterschap! En nog bedankt voor de link naar de PDF. Ik zal je later wat uitvoeriger antwoorden op "mijn" draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Klinkt goed yogajuf..succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 (bewerkt) Goeiemorgen! Pompiedom, vakantie, lekker. Bol terug, jee die tegelboer heeft weer wat uitgehaald. Alles weer overhoop halen is ook zowat he. Gerrit en Blondie, beterschap, kalm aan. Vannacht een mooie droom gehad. Ik zat op een enorm groot rennend paard (beetje eng) maar gaf me over en liet me meevoeren met die enorme levenskracht. Ik vertrouwde en keek niet meer om me heen. Leunde voorover op dat gigantische lichaam en liet me meevoeren. Als ik mijn eigen angsten voor het leven opzijzet kan het nog een mooi avontuur worden. De lastige buren zijn op vakantie hoor en tegen de tijd dat ze terugkomen gaan wij. Het gaat om voetballen precies bij onze auto. Het zijn geen kleine kinders. Ze trappen aardig. Dat mochten ze eerst niet meer na klachten uit de buurt en van mij, maar er werd maar half de hand aangehouden. Ik stuurde ze wel eens weg. Maar nu zegt moeders dat het moet kunnen. Waar de kinderen bijstonden. Ik weet inmiddels dankzij internet dat je er weinig aan kunt doen. Die kennis heeft zij waarschijnlijk ook. Denk dat ik de auto maar ergens anders ga parkeren als het weer losgaat. We kunnen ook nog een stuk tuin weghalen en er een oprit van maken, dan staat hij wel een stuk van de straat af, maar dat is ook zowat. Ik denk in ieder geval weer in oplossingen. En manlief gaat buurman eerst nog benaderen. Mensen fijne dag. 15 juli 2014 bewerkt door Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Dagpact: Kruidenthee Wimmelt MijnGerrit Blondie Yogajuf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Voor agnieta Bami en kipsate Kwam net een hele oude collega tegen in geen 25 jaar meer gezien Was net of de tijd stil had gestaan...ouderwets gezellig Dat heb je soms met mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Kan me voorstellen gerrit...gegarandeerd succes Beterschap nog Zo en nu afsluiten want de baas verwacht me Fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Goedemiddag, werkdag zit er weer op. Weer veel te veel personeel vandaag. Niet leuk, ik werk liever, dan dat ik er maar wat bij hang. Wel veel gewandeld met clienten, want ja..tijd genoeg. Ook nog rolstoelen en tilliften gesopt, om de tijd te doden. Bijna overal is personeels tekort, maar hier dus te veel. Morgen maar een vrije dag opgenomen, waar ze blij mee waren, want morgen waren we met nog meer mensen. Veel zieken hier lees ik, Beterschap, allen! Bollie, Fijn dat je weer terug bent, Balen van je tegels, Misschien went het. Heb je het allemaal alweer ingericht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Hele dag in mijn bed gelegen. Hele dag naar de knoppen en nog steeds niet bijster best. Baal ervan. Grmbl.... Zo kids maar voor vette hap sturen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Hoop dat MijnGerrit een beter lot is beschoren. Duik mijn bed weer in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Beterschap Blondie, MijnGerrit, Ook beterschap, Wijfie, Toch het beste maar hopen voor J. Hier trouwens helemaal niet warm Fris zee briesje, denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Beterschap Blondie en MijnGerrit. Wijfie sterkte met de warmte en je verdere zorgen. Hoop voor je dat het mee valt. Hier rustig dagje, bijna weer week thuis, ik hoop dat er snel iemand uitvalt, kan ik weer verder met echte therapie. Ga er iig van uit dat het niet langer meer dan 4 weken duurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Zo lieve kanjers ik heb m'n pc. weer aangesloten. Hij zat vol met stof dus heb ik hem eerst maar even een beetje uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Was hoognodig met al dat verbouwen . Heerlijk weer met m'n snufferd achter een groot scherm i.p.v. zo'n tablet dat toch niet zo makkelijk is m.n. het typen. Hé hé, ik ben weer terug. Blij toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Dank je Ger. en Sowhat. Fijn te horen. Rapi. we zijn nog niet klaar hiero. De w.c. worden donderdag gestuuct door mijn neef, en volgende week vrijdag wordt de w.c betegelt, en de plinten (repen van de tegels) tegen de muur gemetselt. Ja en dan maar kijken wat Jan van het geheel vind. Kan zo maar zijn dat ie zegt dat de groffe tegels er uitgekapt moeten worden. Heb vanochtend de tegelhandel aan de tel. gehad en ja die geeft natuurlijk de tegelzetter de schuld. Die had goed moeten kijken. De tegelzetter zegt dat alle tegels het zelfde nr. hadden dus heeft hij het goed gedaan. Uiteindelijk ben ik het slurfje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Gaat goed komen hoor Ger. en anders zal ik moeten accepteren dat het niet anders meer kan, en ik weet dat dit me makkelijk af gaat. Had jij nu geschreven dat je ziek was? God ik weet het niet meer erg hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Hopelijk breek ik niet in, er moet mij iets van het hart. Het motorpak 2 jaar geleden moest ik een nieuw leren motorpak kopen. Mijn pak was meer dan een maat te groot geworden, het was 12 jaar oud. Maar ik riep altijd: "Dat pak kan nog prima, dat wordt ouder dan ik word." Eigenlijk meende ik dat. Een pak kan een jaar of 10 mee, en ik was niet van plan nog 10 jaar door te gaan, visieloos, vechtend, falend. Eenmaal in herstel zat ik niet op de roze wolk waar ik over hoorde en las (en nog lees), ik vond het zwaar. Bekaf, altijd maar nadenken en heel veel fouten van mijzelf zien en altijd maar opletten.............. Afgelopen voorjaar kocht ik een nieuw motorpak. Hardop zal ik zeggen:"Deze past tenminste weer goed en is alleen al daardoor veiliger." De waarheid is: Ik ben vast van plan om nog 10 jaar (en als het mag langer) mee te gaan en het oude pak is nu 14 jaar. Ik ben niet alleen een goed en veilig pak waard, ik heb er weer plezier in om in mijzelf te investeren. Dit mag op meerdere manieren opgevat worden, zo is het ook bedoeld. Eindelijk is er zoiets als zelfacceptatie, eigenwaarde ontdekt en groeiende. Mocht tijd worden, was een zoektocht en zo. Een half jaar geleden vond ik dat ik stil stond. Maar als ik nu terug kijk hoeveel meer dingen fijn zijn geworden alleen al door mijn visie daarop, dan is het ongelofelijk hoe ik verander. En daar zal ik niet de enige in zijn. Nou is het niet de bedoeling dat ik hier wekelijks kom melden wat ik nu weer heb zien veranderen, maar af en toe is het wel fijn om zoiets te delen. Langzaam wordt het leven toch zeker meer de moeite waard. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Leuk bericht Monster Heel fijn, dat je dit soort positieve dingen inziet, als het resultaat van het niet drinken Echt gaaf voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Uit welk klein, egocentrisch en armoedig dal ben ik aan het klimmen en hoeveel lessen volgen nog............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Rap, dank je. En het enige wat ikzelf heb gedaan is het niet zelf doen, het niet alleen doen. Zonder vechten dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Mooi, Monster. Je nieuwe motorpak als metafoor. En het is een gaaf pak, ik heb het gezien op de meeting. Bol, bedenk goed wat je zelf wilt, ook Jan heeft het niet voor het zeggen, hoe goedbedoeld ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Wauw monster dat klinkt heel sterk! Het pak zit je vast als gegoten .... En je zit ook steeds beter in je vel ... Ook dat zit nu als gegoten? Alles valt nu langzaam maar zeker op zijn plek. Mooi om te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 ons slurfje is vast blij als een grote slurf haar helpt en beslist soms, haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Hahaha Jane. Fruitje jammer dat je niet een heel klein beetje gelukkiger bent als je niet drinkt. Dan gaat de motivatie om te stoppen moeilijk worden. Denken kan ook een vlucht zijn heb ik zelf gemerkt. Bij mij had dit vaak te maken met onzekerheid. Ik hoop dat je krachtig genoeg blijft om niet weer naar de drank te grijpen anders doe je jezelf nog meer geweld aan, en die rotzooi die nu op je pad komt, komt dan dubbel zo hard terug. Probeer sterk te blijven joh. Drinken voegt niets toe en brengt je alleen nog maar meer in de shit. Heel veel sterkte kerel. :lips: een dikke knuffel voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Fruit, er zijn hier een hoop denkers die zelfs over het denken (te) veel nadenken. Ikzelf ben er daar eentje van. Het is niet vaak dat ik van breinniveau 30 cm lager, op hartniveau ga ervaren en reageren. Mijn gevoel zegt dat jij nog steeds heel hard vecht. En dat je het alleen doet. Maar dat weet jij alleen. Van hulp gaan je zorgen niet weg. Maar 2 weten meer dan 1 en als je iemand in vertrouwen neemt hoef je het niet meer alleen te dragen. Ik heb met je te doen. Heel veel sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 Hoi Vlieg, ik denk nu aan het boek (niet het liedje) I never promised you a rose garden. (Gaat over een meisje dat in de psychiatrie belandt, en ontdekt dat na behandeling de wereld dus geen rose garden is). Zelf vind ik het leven niet makkelijker als ik niet zuip. Wel boeiender. En ik zie gezuip dan ook een beetje als het verspillen van de weinige tijd die ik op deze aardkloot heb. Geluk vinden in een mandje dat je wordt aangereikt als je adb bent, het zou rechtvaardig zijn, maar ja. In rechtvaardigheid geloof ik niet. Ik gun jou heel erg dat je toch rust vindt, in kleine dingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2014 (bewerkt) Fruitig vliegje heb je nou helemaal niet iets wat je leuk vind om te doen? Iets waar je je een beetje in kan verliezen? Een hobby of zo? Dan zet je iets tegenover dat denken. 15 juli 2014 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden