Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi Joy,

Heel herkenbaar allemaal wat je schrijft...

We zijn allemaal anders, maar in dit proces toch veel overeenkomsten...

Voor mij is die zin 'gewoon de eerste niet' een hele belangrijke...

Dat woordje gewoon is dubbel...want ja, zo 'simpel' is het in basis...

Als ik de eerste niet neem is er niets aan de hand.

En tegelijkertijd ligt daar die enorme uitdaging....

Belangrijkste..doen wat bij jou past om ADB te blijven...

Succes Joy!

Geplaatst

Lieve mensen, dank voor jullie lezen en reacties! Het is en blijft idd een proces! Ik denk dat ik vooral op mijn eigen draadje maar ff moet blijven schrijven., ook al voel ik me dan wel schuldig dat ik meelees in andere processen en daar niet actief een opbeurend woord kan geven.

Ik herken alles in wat ik bij anderen lees! Het wijst me op hoe het in elkaar zit! Incl, smoesjes, zwakte etc. Soms begrijp ik een ander niet als ik lees... Warom trap je in je eigen valkuil, maar ik doe het ook, of vaker eigenlijk niet. Want juist het lezen wapent me! Ik wordt vaak heel bedroeft als ik lees van anderen die een gezin met kinderen hebben, dat doet me pijn! Ik ben altijd alleen geweest met 1 kind, niet dat dat anders is maar als ik dan lees, een gezin... Dan denk ik weleens, als je dat niet trekt... Hoe kan je dat ombuigen?

Maar ok, zomaar ff wat gedachten, ik ga het weekend in. Heb net nw baan en nog wat klussen ernaast, dus best moe! Maar ik ga goed en probeer dat vast te houden! En dat lukt me goed! Hoop alle anderen die het moeilijk hebben ook goed gaan dit weekend! X

• 4 weeks later...
Geplaatst

Het gaat redelijk hier! Drin. Eenmaal per week, anders red ik het niet qua gevoel! Lees veel mee, ik ben nog wiebel!

Als ik het opvoel komen zonder ik me af en voel me benauwd! En dan ga ik voor de bijl! Moet nog veel leren merk ik!

Geplaatst

Lijkt me zwaar joy...

Van het ene drink moment naar het andere drinkmoment toeleven

Dat zou mij benauwen

Ik zou het zelf ook gaan compenseren met schade inhalen...

Heb jij daar ook last van?

Geplaatst

Hoi Joy,

Leuk om van je te horen.

Ik heb ook een tijdje van weekend naar weekend geleefd.

Want dan mocht ik wel drinken. De bedoeling was met mate,

maar o, wat vond ik dat lastig.

Het weekend begon ook steeds eerder  :)

Je schrijft het eerder al, het is een proces...en dat is ook zo,

en iedereen doorloopt het in zijn eigen tempo en op zijn eigen manier 

met z'n eigen keuzes. Dat kun je hier ook lezen en er veel van opsteken.

Mijn proces werd rustiger toen ik besloot maar niet meer te drinken.

Niet onderhandelen met mezelf maar 'de eerste niet'.

Met vallen en opstaan.

Jij succes met jouw proces!!

• 3 weeks later...
Geplaatst

Alhoewel ik veel mee lees, schrijf ik weinig! Ik wil toch iedereen bedanken die deelt hoe het gaat! Ik heb er veel aan! Ik wil best schrijven maar merk dat ik dan wil zeggen dat ik niet heb gedronken, en dat lukt me niet! Waardoor ik me vaak zwak etc voel.... Liever bouw ik op, maar ik schipper teveel! Toch blijf ik hangen en lezen! En trek me eraan op! Dank voor wie open is en hoop snel wat meer toe tw voegen!

Geplaatst

Hoi Joy,

Fijn dat je je op kunt trekken aan wat hier geschreven wordt.

Je hebt voor jezelf de voorwaarde bepaald dat je hier pas mag schrijven als je niet meer drinkt...

Maar het zou je juist heel erg kunnen helpen hier te schrijven om minder of niet te gaan drinken?!

We zijn allemaal bezig ADB te worden....sommigen zijn het al...anderen zitten er middenin...maakt niet uit.

Juist je proces en je verhaal hier delen kan een enorme steun zijn!

Wie weet lezen we je snel vaker?

Succes!

Geplaatst

Lees jullie! Ik weet niet hoe ik nu het drinken kan stoppen! Snap mezelf vaak niet! Ik ben echt een leuke vrouw om te zien hoo ik vaqk! Voel me niet zo!

Geplaatst

Hoi joy

Denk dat veel mensen met drankproblemen dat hebben.

Anders zijn als andere mensen kan ook uniek wezen

Tis hoe je het bekijkt

Ik vind zelf mensen die anders zijn vaak boeiender...lopen niet met dr meute mee

Hebben vaak een hele andere gedachtengang...mening

Best wel hele mooie mensen.

Ik ben er zelf ook 1 van....voelde me ook nooit op mijn plek...was anders

En datvoelde ook niet fijn.

Ik zag niet dat er in mezelf een heel mooi persoon zat.

Totdst ik stopte en alcohol de baas werd.

Toen pas leerde ik mezelf kennen...

Ik weet zeker dat in jou ook een mooi mens zit...en dat er meer mensen zijn die dat vinden

Geef jezelf de kans...ook jij bent het echt waard

Geplaatst

Niemand ziet het helaas!

Hoi joy

Denk dat veel mensen met drankproblemen dat hebben.

Anders zijn als andere mensen kan ook uniek wezen

Tis hoe je het bekijkt

Ik vind zelf mensen die anders zijn vaak boeiender...lopen niet met dr meute mee

Hebben vaak een hele andere gedachtengang...mening

Best wel hele mooie mensen.

Ik ben er zelf ook 1 van....voelde me ook nooit op mijn plek...was anders

En datvoelde ook niet fijn.

Ik zag niet dat er in mezelf een heel mooi persoon zat.

Totdst ik stopte en alcohol de baas werd.

Toen pas leerde ik mezelf kennen...

Ik weet zeker dat in jou ook een mooi mens zit...en dat er meer mensen zijn die dat vinden

Geef jezelf de kans...ook jij bent het echt waard

Geplaatst

Ha die Joy!

Fijn om je te leren kennen op dit forum. Je lijkt mij ook echt een leuk persoon, heel energiek ook en heel opgewekt ergens. Getuigen de vele uitroeptekentjes in je teksten en je grappige ava.

Ik denk dat Huttula het mooi omschrijft. En zonder je nou een split personality aan te willen praten, misschien zijn er ergens wel twee Joys. Een Joy die er leuk uitziet en drinkt (haar imago) en zich eenzaam en anders voelt, en een Joy die verstopt zit, heel mooi is van binnen, maar zich niet wil, of durft te laten zien.

Beide Joys mogen er zijn! Beide hebben een eigen doel dat ze nastreven. De truc is dat ze gaan samenwerken richting een gezamenlijk doel. Net als twee collega's die elkaar niet zo goed lijken te liggen, maar wiens talenten in wezen elkaar ontzettend goed zouden kunnen aanvullen! Door samen te gaan werken, versterken ze elkaar, kunnen ze zich aan elkaar optrekken en staan ze beiden niet meer zo alleen!

De communicatie weer op gang brengen tussen die twee, daar gaat het om. Hoe zou jij dat aanpakken als je hun manager was?

Geplaatst

Ook ik voel me altijd al anders dan de anderen en ook ik vind dat vaak lastig, het maakt me soms...ahum...vaak heel kwetsbaar. Het gevoel er niet bij te horen, weer eens iets niet te begrijpen, anderen die mij weer eens niet begrijpen. Wat zit de wereld toch raar in elkaar maar toch zou ik mezelf niet willen veranderen. Ik moet alleen leren te accepteren dat het goed is zoals ik ben!

Geplaatst

Lieve mede frummers,

Dank voor jullie waardevolle reacties! Er zit veel wijsheid en waarheid in en zet tot nadenken! En Yogajuf, ik schrok gewoon van je bericht! Het lijkt wel of je mij kent! Zo kloppend wat je schrijft, het is bijna eng! Ben jij paragnost of iets van die gaven?

Heel mooi wat je zegt, van twee Joys, want dat is ook zo. En dat bedoel ik ook met me anders voelen dan anderen, terwijl mensen dat an de buitenkant niet zullen zien of merken. Ik ga er eens over denken, zo mooi als je dat schrijft, wat ik zou doen als ik haar manager was. Zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken, dus weer wat geleerd.

Het valt me trouwens op, dat velen van ons dat gevoel denk ik wel hebben, anders zijn. wat Dribbel ook zegt en Hut. We moeten onszelf accepteren en "gewoon" vind ik zelf ook saai.... Ik ben ervan overtuigt dat we allen zeer gevoelige mensen zijn en vaak weing eigenwaarde hebben, wat we met drank nog eens versterken. En ook al weten we dat, pfffff, dat maakt alles misschien nog ingewikkelder.

Ik koet idd meer gaan meeschrijven en mezelf niet de regel opleggen dat het pas "mag" als ik wat langer droog sta. Misschien wel een excuse voor mezelf ook om toch nog te drinken.... Of het gevoel dat ik anderen moet ondersteunen en dat niet doe als ik nog drink. Of vind ik het te confronterend en ren ik liever weg voor de waarheid? Ik denk dat in alles wel een kern van waarheid zit.

Ik ben MG al lang bezig hoor. Heb me hier, geloof, 2 jaar geleden al aangemeld en vanaf die tijd ging het met vallen en opstaan. Therapie gevolgt, maar ja, daar was de doelstelling, minderen en dat lukte toen ook wel. Maar inmiddels weet ik ook wel dat ik niet meer kan drinken en minderen geen optie is. Was het eerst nog 1 fles, na een inhaalslag loopt het nu gewoon naar twee en daar schrik ik van, maar weerhoudt me ook niet om te drinken. Terwijl ik weet, dat als ik een fles koop het mis gaat, maar dan zit ik al te ver in die gedachten en kan niet meer terug. En maken alle consequenties me ook niet meer uit. Ik moet dan ontspannen, me zorgeloos en leeg voelen. Leeg in mijn hoofd qua piekeren bedoel ik.

Ik weet wat mijn triggers zijn nu wel zo'n beetje. Ruzie met vriend, omdat ik niet eerlijk ben en walgelijk wordt als ik heb gedronken. Ik durf vaak niet 100 % open te zijn over bep. zaken waaronder vooral financiele zorgen en dn vlucht ik weg. Van hem en in de drank. En vooral die fin.zorgen killen me.

Ik heb na mijn therapie een terugval gehad en ben toen naar de AA gegaan. Een hele fijne, gemengde groep en ik kon er ook echt naar uitkijken. Maar ja, het ging hartstikke goed en er kwam vakantie, tijdelijk werk en toen begon ik te verslappen. Tot ik dus weer had gedronken en me schaamde en me niet meer wou laten zoen. Net zoiets ls het forum, pas komen als je droog staat. Maak mezelf het wel meoilijk, dus ik ga dat anders doen. Ik ben al eens bij de ha geweest, omdat ik mezlf al voelde wankelen, wou refusal. Maar dat wou ze alleen voorschrijven als ik terug ging nr verslavingsarts, want die moet dat dan voorschrijven. En daar had ik dus geen trek in.

Maar ga er nog eens over nadenken, ik MOET die knop weer vinden en stoppen. Voel ik me sowieso veel beter. Verslaving is echt vreselijk, maar ja, niks doen geen optie. Dus ik zal meer schrijven hier.

Lang verhaal, maar moest het ff op een rijtje zetten voor mezelf!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...