Lotus66 Geplaatst 26 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Ik denk ook niet dat we hier uit hoeven te komen. Geen missie Ik lees wel dagelijks dat verslaving een ziekte is. En dat houdt de gemoederen bezig Fruitvlieg: Oorzaak en gevolg...Rolstoel verhaal. Er is zeker sprake van oorzaak en gevolg. Als je korsakov (gevolg) krijgt tgv drinken is dat een ziekte. Het feit dat je drinkt is gedrag (oorzaak). Trouwens, een verlamming is een handicap geen ziekte. Mijn zoon is spastich (lichte mate) ik zie hem als een gezonde jongen met hier en daar een beperking. Maar geen ziekte. Ik draaf door.... Nu eten en naar de camping.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 De vraag of je verantwoordelijk bent voor een ziekte, pff, dat is een vervelende. En de antwoorden schommelen mee met de waan van de dag. Verantwoordelijk voor longkanker omwille van roken? Verantwoordelijk voor aids omwille van promiscuïteit? Volgens mij zijn er veel mensen die op vraag 1 ja zullen antwoorden, en op vraag 2 nee. Het is zoiets als politiek correct denken en heeft weinig met rationaliteit te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) Interessante discussie... Moet wel een beetje grinniken als ik steeds moet switchen tussen: wel of niet vloerbedekking en wel of geen ziekte? Mmmm..moet er over nadenken....heb zelf nog niet zo'n mening. In het begin noemde Gerrit nog wel eens 'rem kapot'...ik heb wel eens wat gehoord over dat een bepaald deel in je hersenen anders zou werken, waardoor je inderdaad gevoeliger bent, minder makkelijk nee kunt zeggen en zo en daardoor heel veel kans loopt ergens aan verslaafd te raken..is dat dan een ziekte? En dan heb je nog de afdeling dat je kunt denken dat je ziek kunt worden omdat je op de 'een of andere manier niet goed voor jezelf zorgt?'... Stof genoeg om hele lange draden te maken hier! Interessant allemaal......en leerzaam om verschillende meningen te lezen.... 26 juni 2014 bewerkt door kruidenthee67 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 26 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Mooi Thee: Ik heb toen ik opgenomen was ook veel lezingen gehad over wat drank met je hersenen doet. Ik heb het vast ergens nog liggen. Maar later.... Ik zat toch nog even te spieken, maar nu douchen en weg.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Ik ga binnenkort misschien Selincro uitproberen, kent iemand dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 ik lees het later wel - moet nu naar hondenschool, pff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 en een ander gaat naar yoga of Mindfulness en ik ga naar de film van de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. Dat boek las ik ooit op Jaaps aanraden en nu mis ik Jaap om aan te vertellen dat hij mij heeft ge-inspireerd. mensen komen en gaan hier he, pffffffff soms Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) Volgens mij ben ik geboren met een drankprobleem... Mijn moeder was al alcoholist en rookte als een ketter Dat heeft ze ook niet gelaten toen ze zwanger was van mij De hele opvoeding van mij bestond uit alcohol en nicotine Ik speelde tussen de flessen Drank werd ook door het eten gegooid Dit was normaal voor hun doen Ja en idd...je gedrag veranderen is een must met overwinnen van de verslaving Ik ben verslaafd aan dopamine Dopamine doet me hunkeren naar meer Dat gelukstofje had ik als klein kind al gebrek aan Heb mijn eigen geluk in mijn poppen gezocht Later in snoepen..stiekum Weer later in roken en drank en sex Puur om mijn tekortkoming van dopamine Dopamine kan je ook krijgen in vorm van aandacht..complimenten Das iets waar ik niet groot mee ben gebracht Mpoi hoe een mens in elkaar steekt en zijn tekortkoming in stofjes opzoekt..hoe klein het mensje is. 26 juni 2014 bewerkt door huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Was het ook..ook al leefde ik in mijn eigen poppenwereldje Jammer dat je als klein kind al jezelf moet vormen Had allemaal zo anders kunnen lopen Nu toch optijd het roer om gegooid om toch de rest van mijn leven op mijn eigen manier te leven Leven die zinvol is voor mij Hoop ook voor jullie...het is nooit te laat om asn de toekomst te werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Hutt als ik je zo zie stappen met je verleden aan dat stokje dan heb je het toch maar goed aangepakt.Wat een sterk mens heeft het je gemaakt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 (bewerkt) Hallo allen. Was ik mezelf vergeten op het dagpact te zetten? Stom zeg! Wat een dag. Zit nog na te hijgen zeg. Om half 6 nog een spurt de super in. Toen ik in de auto zat zat ik al te snakken naar een koude wijn. Alle voors kwamen voorbij; Het is donderdag, eentje kan wel, je verdient het, wat maakt het uit etc. Het mooie was dat al jullie uitspraken van gisteren voorbij kwamen. Vooral dat armoedige wat drinken is, waar het in zou eindigen, dat eentje niet genoeg is, de kater van morgen en dat ik dan morgen niet zou kunnen sporten. Ik kon het gewoon zien als het vlammetje en vastberaden besloot ik de trek de baas te zijn. Nu ben ik weer trots! ik kan het dus gewoon, ook als ik trek heb. Ik bepaal wat ik doe en niet de drank! En nu, nu ik hier uitgeput tussen de donderdag zooi zit, ben ik blij dat dat met een nuchtere kop is. Ik hoef niks meer vandaag! De afwas laat ik lekker staan. De koude sparood naast me en verder is het goed zo! Wijfie: waarom loop je niet even langs het maatschappelijkwerk of de gemeente? Vaak zijn er gratis of goedkopen hulpdiensten van vrijwilligers om mensen te helpen met kluszaken. Huttula; Dat leest als een nare jeugd. Jou moeder heeft gedronken toen jij in haar buik zat? Heb je daar iets aan overgehouden? ik las laatst een stuk over kinderen van moeders die hadden gedronken en de gevolgen. ik meen dat alcohol wel een ziekte is; in de aanleg. Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk, maar de ene persoon is de andere niet. Wanneer je niet de kracht hebt zaken te veranderen, dan is dat zo. Dan wordt de aanleg een ziekte. Kanker zit ook in ieders aanleg. Het is soms hoe je met je lichaam omgaat dat maakt of de ziekte eruit komt. 26 juni 2014 bewerkt door Ella Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Dit vind ik een gevaarlijke uitspraak Ella. Dan zou je bijna zeggen dat iemand zelf verantwoordelijk is of er kanker komt of niet. Ik ken mensen die zeggen; je bent wat je eet. En dus daarmee "schuld" leggen. Ongetwijfeld hebben we invloed, maar niet zoveel dat mensen alles kunnen voorkomen ben ik bang. Jen reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Hier eindelijk bijgelezen. Mooie draad, net als gisteren. Nu even niet in staat om onder woorden te brengen hoe ik er tegenaan kijk, het moet bij mij ook altijd effe broeden. Kip-ei verhaal,net als oorzaak-gevolg. Drukke dag gehad op het werk, mijn koppie loopt momenteel over en ik stuiter van hot naar her, dus zaak om eerst de rust weer te hervinden op mijn matje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Nee Jane. Zo eenzijdig bedoel ik het niet. Natuurlijk kunnen mensen er niets aan doen als ze ziek worden. Wel is het bewezen dat bepaalde ziektecellen tot uiting komen omdat de aanleg er al was, bijvoorbeeld in erflijkheid en mensen dan bijvoorbeeld veel gaan roken en het gevoed wordt. Dan wordt aanleg een ziekte. Wanneer een mens aanleg heeft tot andere ziektes kan dat ook zo zijn, maar natuurlijk niet bij alles en ook niet bewust. Maar ik trek de vergelijking met alcoholisme als ziekte. Omdat wanneer je erfelijkbelast bent, je dus een grote aanleg hebt tot alcoholisme. Door te gaan drinken kan dat dan een ziekte worden.. Jen en Vol reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Ik heb een vriendin, haar beide ouders waren zwaar alcoholist. ze heeft er bewust voor gekozen nooit een druppel alcohol te gaan drinken, omdat ze weet dat ze dan een groot risico loopt. ik kan me daar wel in vinden. Mijn ouders dronken ook heel stevig. Veel mensen in mijn familie trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Ik stuiter zo de deur uit, vergaderen voor mijn sportclub. Later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Hutt als ik je zo zie stappen met je verleden aan dat stokje dan heb je het toch maar goed aangepakt.Wat een sterk mens heeft het je gemaakt! Zo zie ik het ook nu zonder drank ook nu ik alles een beetje weer op de rit heb. Eindelijk mezelf...word eigenlijk alleen maar beter.sterker om nog meer puin te ruimen Voor Ella Denk dat mijn opvoeding meer nadelig heeft gewerkt kwa alcohol En nu weer verder....afwas wacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 En nu ga ik op het yoga matje...mijn volle hoofd wat rust gunnen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Ouderavond achter de rug Nu verf in haren en dan naar huis en op de bank met slaap-thee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 De ijscowagen kwam hier net langs..met muziekje mister sandman... Zou het helpen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Haha..vast! Dan dromen over ijsjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Huttula, Ik had wat andere troubles als kind, maar hoe herkenbaar dat opgaan in spelen met poppen. Ik heb het zelfs vrij lang gedaan, tot in het begin van de middelbare school. Dan borg ik de barbies weer op, want toch te oud voor, maar haalde ze af en toe nog stiekum tevoorschijn. Gelukkig had ik ook wel vriendinnetjes in real life. Toch zie ik het ook als een soort van geschenk, om je zo in je eentje te kunnen vermaken. Ik kan het nog steeds goed, verveel me nooit. Heb nog steeds een eigen kamer en vind het fijn om regelmatig tijd voor mezelf te hebben en me terug te trekken van de wereld. Niet meer met poppen maar ik heb bijvoorbeeld wel weer de legpuzzels ontdekt als volwassene, hele grote. Beetje speels blijven en op jezelf kan ook fijn zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Past niet helemaal in de context van jouw verhaal besef ik me nu. Wil dat niet minder erg maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Hai beste mensen, Weer lekker naar yoga geweest, Dus helemaal relaxed. Genoten van het mooie weer vandaag, Nog steeds regen in het noorden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2014 Rust weer wat weergekeerd hier, al stuiter ik nog steeds door huis. Hoort bij mij, dat stuiteren. Dochter heeft me genomineerd voor zo'n FB uitdaging, misschien dat zo'n koud nat pak de gelederen wat rust gaat geven... Rotkind Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden