Spring naar bijdragen

Maandag 23 juni


Lotus66

Aanbevolen berichten

Jane, sterkte met de behandeling.

Dat het maar snel mag helpen!

 

Hier ook met het bord op schoot zo.

Niet onpedagogisch meer; de kinderen zijn het huis uit dus die zien dat mooi niet.

 

Na de wedstrijd zelf snel nog sporten.

bewerkt door MijnGerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie wat ik nu ga schrijven klinkt misschien weer hard maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen.

Wanneer ga je de oorzaak van jouw verslaving nu eens bij jezelf zoeken i.p.v. bij anderen.

In het verre verleden waren het de buren die klaagden over kattenstank waardoor jij toen dronk. Je bent verhuisd en toen was het huis weer veel te klein waardoor je niet van de alc. af kon blijven, toen was het je zoon die vervelend was waardoor je was gaan drinken, toen z'n vriendin die niets aan het huishouden deed en hup jij dus weer aan het drinken, je bent toen geloof ik weer verhuisd toen begon het gedonder met J. waardoor ...... juist ja, jij weer bent gaan drinken. Ook was het bij het koor niet zo prettig meer dus daar gaat ie weer, jij weer aan de alc. En zo zullen er hoogstwaarschijnlijk nog wel veel meer dingen zijn waardoor jij bent gaan drinken.

Maar Wijfie de oorzaak zijn niet al die anderen maar ligt bij jou. Hoe ga jij om met jouw problemen. Een ander verandert niet ook J. niet omdat het jouw probleem is. Zolang jij anderen de schuld geeft van jouw rotgevoelens, neem je daar ook geen verantwoording voor want het is dan toch niet jouw schuld dat je drinkt????

Wijfie jij bent verantwoordelijk voor jouw gevoelens, ervaringen en hoe daar mee om te gaan niet een ander.

Gisteren schreef je nog iets van "ik ga niet drinken enz. een uur later schreef je dat je moeite had om geen drank te kopen". Ik kan me goed voorstellen dat je daar erg moe van wordt, want dat kost een hele hoop energie.

Ik maak me echt bezorgd om jou Wijfie want ik heb het gevoel dat, zolang jij zo blijft en de schuld bij andren legt, jij blijft drinken, en dat zou ik heel jammer vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Vol met de uitbreiding van je uren.

Goed dat je zo met alcohol om kan gaan.

 

Jen, fijn dat het goed ging vandaag.

 

Jane, lijkt me best een heftige behandeling. Sterkte!

 

Ik ben één van die mensen die niets om voetbal geven.

Zoonlief is bij vrienden kijken, dus rust in de tent.

Ik ben blij dat Wimbledon is begonnen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk je..wijfie

Als ik jou zo nou lees...ben je aan het opgeven

De makkelijkste weg kiezen

Daar zou je het vrijdag met psych over kunnen hebben.

En idd het meeste moet je zelf doen...

Met hulp gaat het iets makkelijker

Je praat hier toch ook op forum

Psych kan je ook veel kwijt...meer als forum

Het waarom weten..waarom je zo bent..zo doet

Ik vond het zelf een bevrijding om te horen dat onrust bij me hoort

Ik was altijd er tegen aan het vechten..kwijtteraken..onderdrukken

Het lukte me niet om onrust kwijt te raken....jaren overgedaan

En psych verteld dat het bij me hoort

Was er niet blij mee om te horen

Maar het gaf me na een paar dagen best een raar gevoel

Had ik het al die jaren verkeerd gedaan

Dichtklappen heb ik ook...ga janken

Ik heb altijd pen en papier.....schrijf een paar dingen op wat ik wil zeggen..kan ik het niet zeggen dan kan ze het lezen

Nah ja wie ben ik

Je wou toch zelf hulp...gesprekken

Geef de strijd niet zo makkelijk op...zo zonde

Ga er voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik heb het gevoel dat je gewoon niets wilt, maar je zal moeten meid. Kies je voor je leven of kies je voor de drank. Als je voor het leven kiest zal je heel hard  NEE moeten zeggen tegen de drank en alles aangrijpen wat je aangeboden krijgt ook een psych. Er zijn zoveel mensen die heel graag hulp willen maar dat niet krijgen. Jij krijgt wel hulp maar wijst alles af. Jammer hoor.

Wat zou er nu moeten gebeuren waardoor jij krachtiger wordt en nee kunt zeggen tegen de alc.?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bespeur een beetje het gevoel,wijfie en excuses als ik het mis heb dat je op voorhand het al geen kans van slagen geeft de psych?

Vraag me soms ook af of enig advies ook maar binnenkomt bij je?

Vorige week gaf je aan op te zien tegen zaterdag, er geen zin in te hebben, het zelfs als 'mogelijk gevaarlijke situatie' zag en dan toch besluit je je bloot te stellen eraan, omdat je de ander niet teleur kon stellen.

Wanneer eens eerst voor jezelf zorgen en daarna pas voor een ander?

Sorry, ik weet soms niet meer wat ik moet zeggen tegen je, als er al zoveel en zo vaak adviezen gegeven zijn waar ik je zelden iets mee zie doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik weet soms niet meer wat ik moet zeggen tegen je, als er al zoveel en zo vaak adviezen gegeven zijn waar ik je zelden iets mee zie doen...

 

Dat gevoel heb ik ook Blondie. Dan krijg ik ook het gevoel van "ach ja het zal allemaal wel, ik heb geen zin om er nog energie in te steken", met het gevolg dat ik dan het idee krijg haar niet meer serieus te nemen omdat het verspilde energie is.

Daar schik ik van want ik wil graag iedereen serieus blijven nemen ook Wijfie. Maar dat lukt op deze manier erg moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Peet. Problemen, vervelende situatie etc zijn nooit een excuus om te vluchten in je verslaving
Toch, kan het ook zo zijn dat de wil om te veranderen er wel is, maar men gewoon nog niet kan. Bv door gebrek aan zelf vertrouwen, pessimisme, fatalisme. Daarin kan dan hulp bij geboden worden. Maar dat moet je dan wel weer willen....Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond luitjes,

 

Klein beetje mee gelezen.

Ben dik een week op vakantie geweest, dus niet erg bij nu.

In elk geval; Heb het de hele vakantie droog gehouden.

Toch wel een beetje trots op.

Was niet altijd even gemakkelijk, maar is gelukt gelukkig.

Veel gewandeld, veel gedaan.

Vandaag in 1 ruk naar huis gereden.

latex heeft alles gereden, want ik rij helaas al jaren niet meer.

Die ligt nu voor zeker op 1 oor.

Is niet niks, bijna 1000 km. aan een stuk, en hij is ook geen 20 meer.

Hoe dan ook, ik ben weer boven water :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word wat triest van je houding ten opzichte van je zoveelste uitglijder, wijfie.

Alsof het je niet eens zoveel doet?

Laat mij maar even?

Wil je graag bijstaan, en naar mijn idee zijn er meerderen met mij.

Maar zonder jouw motivatie om er ook daadwerkelijk wat aan te willen veranderen kan ik (of ieder ander) jouw niet steunen of helpen.

Afijn, ik ga nog effe mijn matje opzoeken, mn koppie leegkrijgen en daarna mijn bedje in!

Tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...