Spring naar bijdragen

Donderdag 19 Juni


Aanbevolen berichten

goedemorgen Blondie, hier ook weer eens onrustig geslapen, welke behandeling bedoel je?

de draad teruggelezen, goede berichten en mindere maar de ondertoon is een van doorzetten, berusting en doen wat je kunt

en vooral niet drinken....mooi

Zal zo eens even een stinkende vuilniszak buitenzetten.....meloenschillen ruiken zo zwaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) Goede morgen frummers!
Er was al een draadje geopend.

Goede morgen blondie en Eline!

Agnieta en Sowhat ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen. Poeh, ik heb jullie gelezen en wat een bergen zijn jullie aan het verzetten. Dikke knuffel voor jullie!


Vandaag veel afspraken buitenshuis.



Een hele fijne dag en voor wie het kan gebruiken heel veel kracht en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eline, behandeling traumaverwerking.

Zal effe kijken of ik vanavond wat op mijn eigen draad kan zetten erover.

Agnieta, sterkte met je belletje.

Vind het zelf ook wel raar, jeugddetentie?

Probeer ondanks je woede de rust te bewaren...

Sowhat, ik ga voor je zoon duimen komende week, tot mn duimpjes blauw zien!

En nu doesjen... Zoefzoefzoef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Agnieta, ik betwijfel of jij je grenzen niet goed bewaakt hebt hoor! Mijn ervaring met het bjz-systeem is dat ze vanuit eigen grenzen en onmacht bepaalde kanten uitschieten die grensoverschrijdend zijn.

Hier goed geslapen, wel veel keelpijn:(

Ben er nu wel héél blij om dat 2jaar terug mijn keelamandelen zijn verwijderd. Wat een hel was dat, maar wat fijn dat ik nu alleen maar keelpijn heb ipv heel ziek van een keelontsteking :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Koffie en thee staan inmiddels klaar post-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpg

Beetje verslapen hier, maar dat kan geen kwaad gelukkig. 

Straks even teruglezen, maar eerst even een flinke bak koffie voor Agnieta, en ook eentje voor mezelf

                                                   

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even heel snel door de dag van gisteren gegaan. 

 

Sowhat, wat een verschrikkelijk machteloos gevoel moet je hebben... ik hoop zo dat kindlief er toch nog door gaat komen. 

 

Machteloos ook jij Agnieta. 

Straks gewoon bellen hoor. En vragen hoe en wat. 

Kan me indenken dat je een gevoel hebt van 'had ik nou maar afgesproken dat we in ieder geval eind van de dag nog even ... ' 

En kan me zo goed indenken dat de nacht zo lang duurt  zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta: Ik zou ook meer duidelijkheid willen hebben. Machteloos, het gevoel met je rug tegen de muur te staan. Pff je moet heel wat doorstaan. Sterkte!

 

Ik moet rennen en vliegen voor mijn zoon op naar school, revalidatie arts, en dan het ene gesprek in en weer uit...:-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aggie kan je niet proberen om die persoon die met jou afspraken maakt en niet na komt zelf terug te bellen hem eens flink op z'n donder te geven? Misschien raak je dan het gevoel van machteloosheid kwijt. Niet dat dat iets uit haalt hoor want vandaag de dag houdt men zich gewoon niet aan afspraken maar dan raak je toch een stukje kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, als ik het goed begrepen heb waren er juist geen duidelijke afspraken gemaakt, meer iets in de trant van  'als er iets verandert dan hoor je het wel' ... en dan is wachten verschrikkelijk. Want stel dat er iets verandert en ze vergeten je te bellen..... 

Beter sowieso af te spreken voor de avond nog even contact op te nemen of zoiets ... 

Goedemorgen overigens  :blush:  :)

 

En ik ga er nu ook weer snel vandoor.

Wens iedereen een mooie dag en sterkte voor wie het nodig heeft... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Machteloos is dat het juiste woord..agnieta en sowhat

Iets waar je zo weinig invloed ophebt..maar zoveel met je doet

 

 

Dit lijkt wel voor mij geschreven, evenals eigen grenzen bewaken.

 

Het valt niet mee als degene die je leert kennen veel zieker is dan je dacht, afgelopen maandag het zo was van dit is helemaal niet pluis al haar signalen. Pijn, pijnmedicatie detoxen van die medicatie, nauwelijks voldoende kunnen eten, signalen van onmacht van haar waarbij ze echt in paniek kan schieten veroorzaakt door buien van veel pijn. Ze wil zo graag detoxen van de opiaten maar dan baalt ze zo als blijkt dat het haar niet zonder lukt.

 

Inmiddels is het rustiger tussen ons, kennen we elkaar ook weer beter. Best bijzonder dat ons korte contact bestand is tegen zoveel hectiek in een paar dagen. Ik weet dat haar privacy belangrijk is, ik weet dat ze alles zelf wil doen. Ik ken mijn helpende neigingen en mijn neiging in contact teveel te snel te willen. Chatten is oke, bellen is ook maar ontmoeten is bij haar een enorme drempel ook al kijk ik echt niet gek te kijken van iemand die even geen puf heeft voor heel netjes aankleden voor als mensen elkaar voor het eerst zien, ik zal niet snel schrikken van een pijnaanval maar dan moet zij wel helder zijn wat ik wanneer moet doen. Wanneer wil zij dat iedereen oprot en wil ze alleen met die pijn zijn en wanneer wil ze juist dat mensen er ook op zulke momenten wel zijn....Machteloos wordt je vooral van haar pijn, haar pijn kan je niet wegnemen. Voor mij is het erg leerzaam om ook al lees ik op haar profiel van pijn en ik ga maar weer op bed liggen....dit en dat (waaronder simpel boodschappen doen) lukt niet. De kriebels krijg ik ervan. Mensen die je waardeert daar wil je voor klaar staan maar zelfs iets kleins mag ik nog niks mee helpen. Vrijdag moet ze naar een afspraak 20meter van mijn flat en ik heb vrij. Wil ze alleen met de rolstoel taxi en wil ze alles zelf doen. Niets liever wil ik dan haar even zien want die drempel wordt nu steeds groter, niets liever wil ik dan ergens mee mogen helpen. Ze is zo sterk van geest en karakter, ze kan alles zelf als ze zichzelf dwingt. Ze is net zo gek als ik. ze kan zichzelf met die wil nog de vernieling inhelpen.....en ik heb te respecteren dat haar pijn haar strijd is en niet mijn strijd. Ik heb te respecteren dat oprechte belangstelling en rust haar het meeste helpen. Maar niks kunnen niks mogen en steeds zien hoe zwaar iemand het heeft is om behoorlijk machteloos van te worden.

 

En ondertussen zie ik ook nog Agnieta haar verhaal en Sowhat en ik trek het nu niet om ook daarvoor aandacht te hebben. Iets aandacht voor mezelf behouden door ondanks haar pijn te "genieten" in de sauna of op een festival is al lastig zat. Niks voor mij om me af te sluiten van wat er speelt bij anderen. Maar ik zit aan mijn max en kan er niks bijhebben nu. Maar vergeet jullie niet hoor, als het lukt lees ik bij.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Ik heb zowaar heerlijk geslapen.

Valt me mee zo pas de derde nacht.

Ik hoop dat dat iets zegt over mijn gezondheid, maar dat zal daar niet aan af te lijden zijn.

Ik ben vrolijk en vol energie opgestaan.

Wat is het prettig om zonder kater de ochtend door te gaan.

De kleine dingen; ik had de dop van de pindakaas verwisselt met die van de chocopasta.

Normaal zou ik daar heel geiriteerd  van raken en nu moet ik er hard om lachen. En gezelligere moeder zo aan de ontbijttafel.

Fris op het schoolplein 2 moeders tegen komen die staan te puffen en kreunen van de voetbal en vooral drank kater en ik, ik sta daar vrolijk en met zin in de dag.

Mijn doel is om me er de komende periode op te gaan richten de ochtenden zo vroeg mogelijk te beginnen. Ik hou van de ochtenden. De avonden niet, die vind ik vreselijk, dus is het een goed voornemen zo vroeg mogelijk mijn bed op te zoeken, zodat ik om 6 uur op kan staan en kan genieten van de ochtenden.

ik hoop het allemaal te kunnen vasthouden. Vandaag dag 4. En vandaag drink ik niet!

 

Agnieta ik hoop dat je vandaag je zoon kan spreken en antwoord op je vragen krijgt.

Alle andere ook een prettige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik; Volgens mij is dat haar overlevingsstrategie.

 

Rot voor jou maar het gaat om haar.

Hoe lief je ook bedoeld maar respecteer dat.

:heart:

 

De vraag is volgens mij; is dat contact afhouden een tijdelijke kwestie van tot ze daar aan toe is of is dit een principe in haar strategie. Dat is idd een kwestie van wat minder haast hebben vooral. Gewoon afwachten......Maar het voelt niet fijn.....precies dat punt van machteloosheid. En nee het kan niet alleen om haar draaien. Ons contact is voor beide alleen plezierig als we elkaar waarderen......kwestie van dat ik niet in de helperrol wil. Ons wil ik niet zien als een verhouding als zorgmedewerker vs.patient Dat is werk, dat is iets anders als samen vrienden willen zijn.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers,

Agnieta, ik heb leuk aangevinkt bij je stukje over machteloosheid, maar dat is niet het juiste woord. Je bent een kanjer.

Grof schandaal dat je in onzekerheid wordt gelaten.

Erik, ik ben zelf chronisch ziek en herken de wil om dingen zelfstandig te blijven doen. Zolang dat mogelijk is doe je dat, want je geeft al zo veel uit handen, wat heel moeilijk is.

Ella, goed van je!

Gisteravond had ik het moeilijk. Zag ineens een koel glas chardonnay voor me op tafel staan (in verbeelding dan hè), en de beslagen fles stond er naast. Juist omdat die fles er naast stond was dat een waarschuwing. In plaats daarvan koelkast ingedoken, waar GEEN wijn in staat en een schaaltje Griekse yoghurt genomen, leuk versierd met honing en nootjes. Dat hielp wel een beetje.

Ook vandaag drink ik niet!

Dagpact:

Blondie

Agnieta

Vol

MijnGerrit

Ella

ProudMary

bewerkt door ProudMary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn verwoordingen naar anderen toe kunnen kan totaal anders zijn hoe de ande7r zich werkelijk voelt

Medeleven of tonen naar iemand is kracht uithalen voor de ander.

Weet nog dat ik erkenning en medeleven kreeg van mijn zus....ondanks dat ik het er heel moeilijk mee had heb ik er heel veel kracht uit kunnen putten om toch weer door te gaan

Had zelf nooit verwacht dat het zij zoveel voor mij kon betekenden

Soms krijgen dingen een andere wending ook al kun je ze niet terugdraaien

Een hand een aai een knuf kan zoveel voor iemand betekenen...zijn geen woorden voor

Volgens mij draaf ik nu door...maar geeft niet..komt uit het hart :)

Mooie van dit forum is..door mee te lezen... leer ik mezelf zo goed kennen

Toch over veel dingen na kunnen denken...fijne maar ook minder fijne dingen

Ook het meeleven met een ander zonder daar zelf van streek te raken

Weet nog goed in het begin toen ik me hier aanmelde....een tijdje meegelezen te hebben

Mijn eigen rugzak en dat van alle anderen werd me vaak teveel

Werd er moedeloos van...je zou bijna weer op het zuipen zetten

Toch door dat niet tedoen...lees,ervaar,voel dat je echt veel meer kan handelen...tenminste ik wel

Ik heb bergen verzet , puinhopen beetje voor beetje opgeruimd

Waar onrust was toch naar een normaal nivo weten te brengen

Ben mezelf en jullie hier heel dankbaar voor

Moet weer wat doen...sterkte en succes die het nodig hebben

Tis nooit een verloren dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...