Spring naar bijdragen

Woensdag 18 juni 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

In januari dit jaar heb ik precies een maand niet gedronken en gerookt. Viel opzich best mee maar het wordt (werd mij) wel afgeraden ivm dopemine verstoring. Breng eerst alles maar op orde met niet drinken en als je daar eenmaal aan gewend bent het volgende aanpakken. Het probeelm is een beetje dat je niet meer weet waar je afkickverschijnselen bij horen. Na dat ik weer begonnen was met roken was de drempel ook weer veel lager om weer te gaan drinken, het plan was immers toch mislukt.

 

Het zit wel een beetje in verslaafden om alles of niks te doen.

Heel herkenbaar Fruitvlieg; alles of niets! Ik heb al mijn hele leven trekken van een persoonlijkheidsstoornis. Dus dat alles of niets is herkenbaar. Het is een van mijn drink redenen.

Ik denk dat ik inderdaad beter even kan wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ben aan de beurt voor de internet behandeling hoorde ik zojuist.

Ik heb de behandeling eerder gedaan en niet afgerond. Weer gaan drinken en vond het daardoor maar weer onzin..

 

Loss daarvan vond ik het contact met de hulpverlener als heel zakelijk. Ik merkte geen klik of echt interesse in mij als mens. Maar misschien is dat ook niet mogelijk of de bedoeling bij zo n behandeling.

Ook het invullen hoeveel ik had gedronken stoorde mij toen, omdat ik al was gestopt. En nu ook zo.

aan de andere kant is er nu geen alternatief en moet ik alles aanpakken.

 

Iemand tips qua hulpverlening. Mij lijkt iets in de vorm van een persoonlijke coach iets dat bij mij past. Ik ben niet zo van de groepen .

 

Wonderlijk, pas dag 3 vandaag en mijn opgeblazen hoofd lijkt al een stuk minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gruwel vanavond voetbal op tv, heb ik echt niets mee...... het zijn wat rommelige dagen hier, dan wel dan niet elektriciteit.....er worden kabels vervangen....

Maar de voetballiefhebbers wens ik een prachtige wedstrijd toe met een overwinning

Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé hé de lamp hangt maar veel te hoog. Staat wel erg mooi zeg. Nu de andere lamp nog en vrijdag komt de lampenmeneer de lamp een stuk naar beneden hangen.  O wat wordt het allemaal mooi mensen. En als we vanavond dan ook nog winnen kan mijn geluk niet meer op. ;) ;) ;):D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeree!!! Weer een opdracht voor een voorstelling in de zak!

 

Bol: Wat heerlijk al die vrolijkheid en gezelligheid. Wat voor een lampen zijn het? Ik wil ook graag een nieuwe lamp boven de eethoek. Het liefst zo'n kroonluchter ding (mag mooi van lelijkheid zijn) Ik moet hem maar op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag zetten :P

 

Ik heb voor vanavond een oranje T-shirt met de boodschapjes meegenomen....Broeha...Ik hou helemaal niet van voetbal, maar de vorige wedstrijd toch heel besmet geraakt.

 

Ella; Ik ben meestal het meest gebaat bij een persoonlijk contact en heb toen hulp gevonden bij de ambulante verslavingszorg. Alles onder een dak vond ik ook erg prettig. Maar het is waar jij jezelf het prettigst bij voelt. En wat Akelei al aangaf het blijft een 'zelf' doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Huttula, Lotus en MijnGerrit.
Voelt heel goed, deze alcoholvrije week.

Ella, dat gaat best snel hè, dat afvallen. Ik was in vier dagen een kilo kwijt terwijl ik iets meer snoepte dan voorheen.

Waar vind ik nou de emoticons? Ik heb bij de berichtopties inschakelen emoticons aangevinkt, maar zie geen aanklikknop.

bewerkt door ProudMary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei, Lotus. Bedankt voor jullie reactie. Ja, ik moet het zeker zelf doen!

Nu ben ik heel erg gemotiveerd en wil het stoppen volhouden, dag voor dag.

Maar, ik weet ook dat er momenten gaan komen dat het willen een stuk minder zal zijn. Op die momenten moet ik het gaan hebben van iemand die achter mij staat.

Voor nu neem ik het nog dag voor dag.

Maar alcoholisme is een hardnekkige ziekte, want ja, zo zie ik het inmiddels.

Het stiekeme stemmetje laat zich af en toe al heel zachtjes horen en bij elke gelegenheid die zich voordoet.

Zo fluisterde het mij heel zachtjes toe, toen ik de mal kreeg van de internetbehandeling : "als je die behandeling gaat doen mag je nog drinken! Je hoeft nog niet gestopt te zijn, misschien kan je toch proberen in het weekend te drinken, of te minderen".

 

Dat boezemt mij wel angst in. De wetenschap dat dat stemmetje daar altijd zal zijn. Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het ook niet,lost niets op!

 

Precies Sowhat het lost helemaal niets op, je krijgt er zelfs meer rotgevoelens van. En je hebt het al weer zo lang vol gehouden, blijf daar maar naar kijken meid. Bovendien weet ik heel zeker dat je sterk genoeg bent om niet te gaan drinken, en dat weet jij ook. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Sowhat en Fruitvlieg. 

Die drank lost ook niks op. Dat lijkt heel even, maar morgen brengt het meer ellende.

Lekker een fris hoofd erbij houden en morgen gewoon weer een nieuwe dag.

 

Zo, bijna voetbal! Ik heb er zin in! Chips en fris staan al klaar.

Ik hoop jullie ook! Ik gok op 3-1 voor Nederland :musicnote:  :D  :lol:  :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik ook al blij mee Iet

maar om het spannend te houden

ga ik voor 2-1 voor Oranje.

maar we hebben nog nooit vd Aussies gewonnen

dat zegt ook wel iets,

en als ik de heren hockey in gedachten houd

houd ik ook meteen mijn hart maar vast.

Maar ik heb zowaar een fietsvlagje en 2 oranje hoedjes gekocht

ik weet alleen nog niet of we die ook echt op ga zetten,

voor het eerst dat ik al zoiets in huis haal, haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat huilen ook wat hielp

Voetbal nu met aanleng-limo die nog over is van het feestje! Het was een hartstikke leuke middag, lekker buiten op de Brunssummerhei met een tovenaarsleerlingen-speurtocht. Moe maar voldaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...