Spring naar bijdragen

dinsdag 17 Juni


Aanbevolen berichten

Heb vele rare dromen gehad...

Pfff.

 

Zondag was niet zo leuk. Ben naar een bijeenkomst gegaan voor lotgenotencontact bipolaire stoornis, maar de lezing duurde zo lang dat er geen tijd meer was voor een babbel. Waar ik erg behoefte aan had. Dus vershillende mensen op gebeld. Meesten konden niet - nu ja, kan zo op het laatste moment. Mijn zus spande de kroon. Ze begon een hele preek over drank terwijl ik gewoon een luisteren oor behoefde. Uiteindelijk toch nog gevonden bij een vriend, lekker kunnen zeuren, maar veewl zin om met familie te breken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Jen, omdat je familie niet helpend is, kun je toch niet kappen? Sommige mensen weten gewoon niet hoe om te gaan met bepaalde situaties. Kijk als ze je ontzettend veel pijn gaan doen en je er helemaal depri van wordt dan is het anders maar is dit niet een wat te snelle reactie? Misschien goed over na denken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen.

Mijn dag vandaag verliep prettig. Werk is makkelijk zonder een kater.

Na het koken begon voor mij de terugslag. Druk hier thuis met de kinderen. Koken, afwas, gillende kinderen, opruimen, de was, huiswerk en zo door.

Door die heksenketen werkte ik mij met gemak met een glas wijn aan mijn zijde.

Een van de redenen dat ik dronk dus; wat lucht in mijn drukke bestaan.

Ook heb ik ik het koud en ben moe. De afkick loopt nog even door.

Ik denk er maar aan dat als ik langer ben gestopt ik deze situaties ook beter aan kan.

Nu thee zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rot is dat, wanneer je hulp / een luisterend oor / steun verwacht en dat niet krijgt. Hoe ik het doe...Het heeft bij mij veel water door de rivier doen stromen. Maar na teleurstelling op teleurstelling heb ik het met bepaalde fam. leden eigenlijk nog alleen maar over 'het weer'. Ik verwacht geen diepgaande gesprekken, hulp, steun.....Ik zoek dat bij mensen waar ik dat wel kan verwachten (en zij van mij) Het klinkt heel recht door de bocht, en misschien wel makkelijk. Maar het is voor mij een proces geweest. Weet je k heb 13 jaar geen contact gehad met mijn moeder (nu weer wel hoor) maar weet je, het verbreken van een contact kan ook gaan knagen....Pff, kan er een boek over schrijven.

 

Nu op naar het overleg....Sterkte Jen! Overdenk het nog even rustig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak heeft de familie van een alci. heel veel mee gemaakt Jen. Ik kan me ook voorstellen dat ze geen ellende van je willen horen omdat dat misschien te pijn gaat doen of dat er oude wonden open gaan en weer pijn gaan doen. Het is veel gemakkelijker om de ellende van een vreemde aan te horen dan van je eigen familie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik belde nu i.v.m. een heel ander probleem, en dan is het voor mij allesbehalve prettig om over drank aangesproken te worden. Eigenlijk doe ik het niet zo slecht, toch? Ik heb net een proefperiode overleefd?

Anyway, mijn zus is ook meer van de preken dan van het luisterend oor, had ik op voorhand moeten weten. Ik blijf de "jongste", en nu ik al lang een volwassen vrouw ben, is dat alleen maar slecht voor mijn zelfbeeld. Denk dat ik zo stilaan ook mijn eigen "rol" mag opeisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...