Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 juni

Lotus66

Aanbevolen berichten

Erik van harte gefeliciteerd. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Nou ik heb toch ook de doelstelling om nooit meer te drinken. Houd wel in m'n achterhoofd dat ik een keer de mist in kan gaan. Wat ik wel bijna zeker kan zeggen, het wordt nooit meer zoals voorheen.

Ik heb het idee nodig, nooit meer te drinken, omdat dat mij sterkt. Anders zou bij mij de twijfel komen en das een slechte raadgever.

Mede door de refu, is het mij gelukt om vier en een half jaar niet meer te drinken.

Zou het voor mij een rede zijn om verder te gaan met drinken als ik een keer niet sterk ben geweest???? Ik denk het niet, ik zou me rot schrikken en gelijk de draad weer oppikken.

Zo zie je, iedereen is anders en iedereen heeft zo z'n eigen doelstelling als hij of zij adb. wil worden. Maar ik zou niet willen praten over een domme doelstelling, eerder over een keuze waar hij of zij zich prettig bij voelt en vooral houvast aan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In deze 3 heftige alcoholvrije jaren heb ik al genoeg excusen gehad om te beginnen...en eigenlijk zou ik er nog niet raar van op kijken als dat gebeurd was

Deze jaren hebben me wel gesterkt...dat drank echt niks toevoegd en dat ik ook niet meerwil naar de tijd met drank

Het heeft me zo weinig opgeleverd.

De betrekkelijk korte tijd dat ik droog sta heb ik al ,meer gehuild,gelachen,genoten,gevoeld

Dat maakt dat me rijk....en doet me beseffen hoe rijk ik wel niet ben :)

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik niet haatdragend...en zal niet gauw iemand de deur wijzen

Eigenlijk heb ik dit 2 keer gedaan in mijn leven...dat waren mensen

Mensen waarin ik heel erg teleurgesteld in was..niet 1 keer maar heel vaak...telkens weer trapte ik in deze personen

Ik heb toen een bewuste keuze gemaakt om echt afscheid van deze mensen te nemen...ook toen ze weer kwamen melden en sorry ..sorry..de deur bleef gesloten ..ik had mijn keuze gemaakt waar ik vierkant achter sta.

Zo is het ook met de drank gegaan...keer op keer liet deze vriend me in de steek..bracht me niet verder dan alleen verlangen naar ...telkens na de ontmoeting kwamen weer de teleurstellingen

Steeds meer steeds vaker...liet hij zich op zich wachten....hoeveel ik ook dronk.

Het was nu of nooit...eruit met die gast...

Ik had een keuze gemaakt...de fles is geen vriend meer van me...en daar sta ik vierkant achter :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fruitvlieg, op 06 Jun 2014 - 16:04, zei:

@A3, nooit meer drinken is volgens mij de domste doelstelling die je kan hebben.

A3: Nou Fruitvlieg, dan ben ik maar dom.

Een waardeoordeel ergens aan geven (in dit geval aan een doelstelling), betekent mijn inziens niet dat een persoon (met een zelfde doelstelling) dat waardeoordeel is.

bewerkt door Lotus66
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het pakje is bezorgd, oh joy .....maar niet heus, een studieboek voor kind....dan nu maar op de fiets en wat te eten halen

Weten jullie, eigenlijk staat drank me een beetje tegen op het moment, moet er niet aan denken, das ook wel eens anders geweest..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was van de week in een prachtig boek bezig. .vanmorgen in de bieb gelukkig het vervolg kunnen lenen ... en het is nu al weer uit.

Heerlijk in de schaduw met véél aanlenglimonade/ijsblokjes genoten. 

Zakdoekjes erbij, veel tranen gelaten tijdens het lezen. Mijn man snapt daar niets van, maar het was heerlijk.

Nu in de tuin nog, als vogels even stil zijn hoor ik PinkPop op de achtergrond :)

Slaap lekker voor straks 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was het in de zon met ouders aan de witte wijn wel even lastig. De trek is na een paar dagen drinken toch heftiger als dat je maanden droog staat. Wel gelukt, mijn wil om nu niet te drinken is best sterk. Meer dan zat gehad van de week.

Verder iedereen bedankt voor de felicitaties.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een dag onder de walnotenboom doorgebracht. Maar toch warm. Dus genoodzaakt om de tuin te laten voor wat het is en met een boek lekker in de tuin gehangen. Een nieuwe mix van vlierbloesem en spa lemon deed de inwendige mens wonderen. Nu opperderpop.....(van niets doen ;))

Slaap lekker voor straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had een rare dag

met bus en trein naar het strand

van 11 tot 16 u bewolkt, af en toe een

héél licht regentje, maar toch geen zin om

naar huis te gaan, en om 16 u breekt langzaam die zon door

en was het me toch lekker. inmiddels waren we met 5, dus

konden we een paar rondjes volleyen en besloten we spontaan

bij de strandtent aan de friet met saté en sla te gaan. En ja zij aan de

witte wijn en ik mijn 1e 0% biertje sinds een jaar of wat. Niet omdat ik

er zin in had, maar omdat limo me nog minder trok en voor water

betaal ik niet. Oh ja en er waren kwalletjes, best veel. En één van wel 30 kilo

was al dood, maar maatje tilde m op om ons helemaal goed te laten zien.

t leek wel een octopus zo groot. Schijnt dat de warme winter daar debet aan is.

Gek om honderden mensen het strand te zien verlaten en dan in stralende zon

héél dat strand nog maar met een stuk of 40 mensen te hoeven delen. Luxe.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...