Spring naar bijdragen

Gipsy even voorstellen


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

WK zonder alcohol...waarom met?  ;)

 

Heel simpel....gewoon de eerste slok niet....

Beetje flauw..

 

Maar bij mij werkte dat en doet het nog steeds.

Ook het voorbereiden op een situatie waarin het moeilijk kon worden.

Dus vantevoren met mezelf afspreken dat ik niet wilde drinken en wat ik dan wel zou nemen.

En soms een moeilijke situatie uit de weg gaan...even geen risico nemen.

 

Als je het echt wilt Gypsy, maak je die afspraak met jezelf en gaat het je ook lukken.

En met hulp om je heen en van de mensen hier kom je ook door de moeilijke momenten heen.

 

Ik heb zelf geen ervaring met medicatie, maar misschien kun je dat overleggen met je psychiater?

Maar het lijkt me zo als dat jou door de eerste moeilijke periode heen helpt....tja, dan is het goed...

Eerst maar eens de alcohol laten staan....dan volgen andere dingen vanzelf, is mijn ervaring.

 

Je kunt het!

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit: begrijp ik het dan goed dat je stil stond omdat er tijdens je poging tot stoppen geen tijd / ruimte bij jou was om aan andere zaken te werken? Te druk met stoppen bv? En het stil staan niet een gevolg was van de Antabus? Want zo las ik het namelijk....Haha verkeerd gelezen wellicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik ook niet gypsy...huisarts brrrr

Toch viel het me mee toen ik hem vertelde van mijn alcoholverslaving

Hij deed het balletje rollen..ik wist niets van hulp wat ik kon krijgen...medicatie

Hij was de eerste die begrip had voor de situatie.

Hij keek er niet vreemd van op..zijn vermoeden was bevestigd....het belangrijkste...ik had het bevestigd

Ik heb de deur plat bij hem gelopen..en nog steeds voor mijn waslijst aan klachten...gehuild..mijn angst

Ik kan niet zeggen dat hij mijn vriend is...maar ik ben blij dat ik hem heb

Toen ik nog dronk had ik echt hele andere ideen over hem

Was bang dat hij met mij zou bemoeien..ik had een geheim en dat hete verslaving...bang dat hij zou vertellen dat ik een probleem had

Overal kijk je met andere ogen tegen aan als je langer gestopt bent

Pak de kansen...accepteer hulp...voor jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klasse Gipsy! Heb je ook in kaart gebracht wat de moeilijke momenten voor je zijn. En een plan gemaakt hoe te handelen op die momenten, alternatieven er tegen over zetten. Probeer ook hele leuke en fijne dingen voor jezelf te doen. En jezelf belonen ;)

Succes en sterkte! Elke dag is er weer 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toi toi toi vanmiddag Gipsy! Is het vieren van een verjaardag zonder alcohol moeilijk voor je dan kun je er altijd nog voor kiezen om deze / gelijke situaties even uit de weg te gaan. Mij hielp dat in het begin. Sommigen zullen ongetwijfeld baat hebben bij de 'cold turkey' methode. Zet uh op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, het is best lastig om die eerste dagen te overleven. Ik probeerde zoveel mogelijk andere dingen te doen dan ik gewend was. Zo min mogelijk in mijn oude ritme. Want bij dat ritme hoorde wijn.

Op feestjes was ik de eerste weken bok sacherijnig omdat ik iets wilde maar niet mocht

Ik probeerde gezellig te zijn maar kon t helemaal niet.

Dan ging ik maar weer naar huis en vroeg naar bed want als ik sliep had ik niet zo door dat ik zo'n trek had. En de volgende morgen was ik weer blij omdat ik toch weer een dag verder was gekomen zonder te drinken

Dag voor dag was ( en is nog steeds) mijn redding.

Elke dag deed ik 3 euro in een potje( ( hoera weer geen wijn gekocht) en intussen heb ik een piano bij elkaar gespaard.

Hoe leuk is dat!

Met ook heel veel dank aan t forum. Ik trok me er aan op. Niet de enige te zijn gaf me kracht en moed om door te gaan.

Ik hoop van harte dat je hier veel steun en ook plezier aan beleeft

Ga er voor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Gipsy25.

 

Of je jezelf voor de gek houdt met alcoholvrij bier drinken kun je alleen zelf bepalen. Drink je alcoholvrij bier als vervanger van alcoholhoudend bier, ja, dan houd je jezelf wel voor de gek. Als je alcoholvrij bier drinkt zonder daarbij ook maar één enkele gedachte aan "gewoon" bier, tja, dan is er niks aan de hand.. dan kun je alcoholvrij bier gewoon als een frisdrankje zien.

 

Je hebt een zgn. wake up call gehad, zeg je. Maar ben je nu ook werkelijk wakker geschudt? En zo ja, wat ga je nu dan doen?

Je slikt nu refusal om de angst om te drinken aan te wakkeren. Je hebt zin in drugs.. 

Van binnen heb je dus nog steeds de behoefte om je te verdoven.

 

Misschien is het zinnig om die behoefte aan drank en drugs te onderzoeken. In je uppie is zo'n onderzoek bijna niet te doen. Het minste geringste

zou weer aanleiding zijn om te gaan drinken.

Je hebt al zo vaak beloofd (aan jezelf en aan mensen hier op het forum) dat je zou stoppen. En evenzo vaak dronk je weer. Je moet toch wel doorhebben dat beloftes op deze manier niets waard zijn.

 

Je zult misschien inzien dat je verslaving groter is dan je eigenlijk wilt toegeven. Je blijft uitstellen, rechtvaardigingen aandragen, ons voor de gek houden met je beloftes maar boven alles jezelf niet serieus nemen. Die eerste drie zijn inherent aan verslaving, wat ook wel de ziekte van ontkenning wordt genoemd. Dat laatste, jezelf niet serieus nemen, is misschien wel de basis van je verslaving, maar als je (met hulp) leert jezelf wél serieus te nemen, dan is dat de basis van herstel. Het begint allemaal bij jou, bij jouw beleving van het leven, de wereld, jezelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja zin in

Er zijn zoveel dingen waar ik zin in heb..

Maar ja...niet alles kan he

Dus zin in verdoven...komt er niet in

Das 1 ding..de rest staat open

Druk maken om alcoholvrij....

Ik heb sixpacks achter elkaar opgezopen toen ik stopte..heb er nooit een roes van gekregen

Ook alcohol vrije wijn er achteraan..ook dat gaf geen voldoening

Omdat ik alles mocht drinken behalve alcohol

Werd vanzelf minder met alcoholvrij...kon eindelijk ook inzien hoe ik het achteroversloeg en dat zoveel drinken niet eens fijn was

Ik had de keus gemaakt ...stoppen.

Wat ik veel deed is achter pc...alles uitzoeken..lezen over verslaving

Mijn WIL dagelijks voeden met input

Slapen ..sporten..werken..lezen..en pijn lijden

Heb het allemaal opgeschreven in een dagboekje...100 dagen stoppen

Om nooit meer te vergeten hoe het ook alweer was

Wat ik hiermee wil zeggen

Wees trots op jezelf dat je wil stoppen

Alles is geoorloofd in dit gevecht behalve verdoving muv medicatie huisarts

He je bent niet zielig...de wereld staat voor je open

Verslaving er kan er maar 1 winnen...zorg dat jij het bent

En jij je bent er niet erger aan toe als je voorgangers..

Eenmaal winnaar...trots ...baas over jezelf...en van hieruit kan je weer groeien

In iedere verslaafde schuilt een winnaar

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gipsy,

 

Jij bepaalt wat je wilt vertellen en degene die leest bepaalt of het te 'zwaar' is...tenminste dat is wat bij mij opkomt  :)

 

Wanneer je moet dealen met heftige problemen, wel of niet alcoholgerelateerd moet je van een forum niet verwachten dat ze opgelost worden.

Wel kun je je verhaal kwijt, vragen stellen, adviezen krijgen, twijfels delen, je verdriet laten zien en misschien wel troost vinden en steun om niet te gaan drinken.

Als dat voor jou niet genoeg is, of je problemen te zwaar om hiermee geholpen te zijn moet je andere hulp zoeken, maar dat doe je ook.

En verder is iedereen welkom die worstelt met alcohol...dat doen we allemaal. Jij ook dus!

 

Als het voor jou lastig is als je zus drinkt, kan ze dat beter niet doen. De verleiding te groot is niet handig. Niet verstandig dus. Als je zus jou wil helpen door geen alcohol te nemen zou ik daar maar blij mee zijn.

 

Wat dat alcoholvrij betreft...ik vind dat ook lastig...inderdaad, als je het doet omdat je eigenlijk trek hebt in iets anders...mmmm...van de andere kant, als het je weerhoudt om het echte spul te nemen...tja..dan is de keus snel gemaakt.

Ik probeer het nu te beperken. Het doet me te veel denken aan echt bier. En dat wil ik niet. Dus daarin probeer ik even heel 'zuiver' te zijn.

 

Gipsy, ik wens je wijsheid en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, wat bij mij opkomt over te zware problemen is mijn ervaring in de detox. Ik vertelde niets over mijn vlucht. Ze zouden me niet geloven. Het was té erg. Niemand had zoveel ergs meegemaakt. Het was heel logisch dat ik was gaan vluchten. Praatte ik zielig tegen mezelf? Praatte ik mijn ontsporing goed? Had ik gelijk? 

Het doet er niet toe. Ik ontdekte dat bijna iedereen die daar was zichzelf heel speciaal voelde. De rugzak was speciaal vol. Te vol. Niemand zou het geloven. Er is iets met ons verslaafden dat wij erg op onszelf gericht zijn. Geen oordeel, we hebben het bijna allemaal. 

 

Gipsy, jij bent niet te zwaar voor dit forum. Iedereen is speciaal en inderdaad hebben de meesten hier een rugzak die te vol is. Je hoeft het niet te etaleren en je hoeft het niet te verbergen. Je hoeft niet bang te zijn dat je niet tussen een groep verslaafden past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne vakantie gipsy

Rust lekker uit en lekker eten hè. Samen met je zus en moeder moet dat toch beter gaan!

Vitamine gebrek en slecht slapen zijn een bron van " infectie " voor je geest.

Beetje aansterken. ...

Als je omgeving wel drinkt en jij niet kan dat heel lastig zijn en tegelijkertijd ben je wel meteen door de zure appel heen.

Want dat zal namelijk altijd zo blijven.

In het begin is er nog sprake van een vreemd soort jaloezie. " zij mogen wel en ik mag het niet"

Later verandert dit in" ik hoef niet meer zo nodig" en nog later wordt dit " ik ben blij dat ik dit niet meer nodig heb....

Ik gun het je ! En ik weet zeker dat er meer zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...