Spring naar bijdragen

Gipsy even voorstellen


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Okay Gipsy,

 

Ik zal een paar dingen opschrijven die nu door mijn hoofd flitsen. Vergeef me als het wat kort door de bocht overkomt, dat is nu puur een kwestie van niet heel veel tijd hebben, maar jou toch zo de moeite waad vinden om even snel te reageren. 

 

Ik vind het heel vervelend voor je dat het zo gaat zoals het nu gaat, maar "helemaal terug bij af" kun je niet zijn. Je kunt niet terug in de tijd alsof er niets is veranderd. Er is zo ontzettend veel gebeurd met je in die tussentijd. Dit draadje is daar het bewijs van. De Gipsy van nu is een andere dan de Gipsy van toen. Ze maakt misschien weer dezelfde vergissingen, maar ze heeft ook véél meer inzicht dan de oude Gipsy. Precies zoals Huttula schreef hierboven: je hebt zo veel ervaring en kennis opgedaan.

 

Je "liegt" tegen iedereen. Okay. Dat zie je dus en dat erken je nu. Die ervaring heb je dan dus ook in de pocket. Vanaf nu kun je het anders gaan aanpakken. Iedereen verdient een nieuwe kans Gipsy, jij ook! Enne.. de enige tegen wie jij echt eerlijk zou "moeten" zijn, de belangrijkste persoon in jouw leven, dat ben jijzelf Gipsy, niet de anderen.

 

Over je draadje: natuurlijk kun je het hier weghalen. Maar wordt jouw lijdensweg dan minder? Of wordt hij alleen minder zichtbaar? Het draadje weghalen met het idee dat "het" er dan niet is, is natuurlijk een beetje "aapje ziet niet-hoort niet-praat niet-gedrag" Als je besluit om je draadje weg te halen - sla de inhoud dan in elk geval ergens op, zodat je het kunt teruglezen. Ook dat is: stoppen met liegen en eerlijk zijn naar jezelf. 

 

Hoe erg is het eigenlijk als die buurman en die anderen jou zouden lezen?

Wat ook nog een optie is - dat doe ik zelf soms - is je berichten nalezen en de meest herkenbare delen verwijderen.

Maar je kunt natuurlijk ook met een schone lei beginnen, met andere woorden: met een geheel nieuw, fris draadje.

Misschien is dat wel een mooi symbool voor de start van je nieuwe pad? 

 

"Op eigen benen staan " is zeker belangrijk. "Op eigen benen staan" betekent ook de verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, de situatie erkennen waar je in zit en zien wat jij nodig hebt om op eigen benen te kunnen blijven staan. En als dat virtuele steun is van anderen, dan is het een gebaar van volwassenheid en verantwoordelijkheid naar jezelf toe, als je hier zou blijven.

 

Goed Gips, je krijgt vast nog veel meer reacties. Ik laat het even hierbij voor nu. 

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat je je bedenkt Gipsy, ik heb zelf nog veel aan mijn teksten en de reacties van mensen uit het verleden in mijn draad. Als je het weg laat halen copy paste dan alles naar een andere plek. Zou het zeker bewaren.

 

Hoop dat je blijft Gypsy en als je drinkt en het lukt niet schrijf dat dan, kan je hier eerlijk zijn.

Ga toch niet alle schepen achter je verbranden zoals het verwijderen van deze draad.

 

De enige die er echt toe doet met eerlijk zijn ben jezelf. Kies voor jezelf, leef vandaag en droom voor morgen.

 

Stel he ik zou deze hele draad lezen en me opeens bedenken die vrouw die ken ik in het echt.....dan zou je de indruk op me maken van; die vrouw is heel vasthoudend in haar doelen najagen en met vallen opstaan knietjes schoon vegen gaat ze steeds weer door. Die vrouw is ook behoorlijk open en eerlijk ook over dat ze soms liegt. Het is helemaal oke zoals je overkomt in je draad. Je mag zijn zoals je bent.

 

Blijf toch en blijf schrijven zoals het is. Dat kan hier, je hoeft hier niks mooier te maken. Hoop echt dat je blijft schrijven en blijft dromen voor je doelen van morgen.

 

Sterkte :rose:

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee die nieuwe start als je gestopt bent. En tot die tijd hier maar en schrijf vooral eerlijk voor jezelf. Ik zal niet meteen pushen dat totaal stoppen het beste is want hoef je geen dingen op te dringen die je zelf wel weet. Als het even niet lukt en de eerste laten staan niet gaat dan is elk glas die je wel laat staan er ook 1. Ik denk dat eerlijk schrijven voor nu belangrijker is dan het doen laten lijken dat stoppen een successtory is als het dat in werkelijkheid niet is.

 

Weet niet precies over welke medicatie het gaat maar het soort pillen die je noemt die invloed op serotonine en dopamine hebben hebben natuurlijk ook invloed op het drinken. Als je je down voelt door minder pillen of je zogenaamde coping met issues nu minder is als voorheen, heb je een grotere kans dat je lichaam roept om drank als substitutie voor die pillen.

 

Zijn er nu veel emoties waar je geen weg mee weet en je er rot onder voelt? Praat daarover als dat zo is met arts, dat die emoties weer terugkomen en vraag of dit door de medicijnen kan komen en zeg dat je het idee hebt dat het van invloed is op je alcohol consumptie.

En lucht hier je verhaal maar, schrijf het van je af ipv dat glas in te schenken. 

 

Gipsy :rose:  kop op en verder gaan.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh hé Gipsy.

Hier weggaan lost niets op, dat ben ik met de vorige schrijvers eens. Waarschijnlijk leest er niemand mee en zo ja, wat dan nog?

Als dat gaat blijken in de toekomst en je krijgt er echt last van, dan kun je altijd nog hier verdwijnen.

 

Weggaan en terugkomen als je niet meer drinkt kan als een vrijbrief werken. Dat lijkt me ook geen goed idee.

 

Met wat ik zo'n beetje van je weet, ben je inderdaad erg gevoelig voor medicatie en middelen en werken ze op elkaar in.

Het kan dus heel goed dat je terugval nu daar veel mee te maken heeft. Even navragen lijkt voor de hand te liggen.

 

Je zus kiest even voor zichzelf, wat ik heel begrijpelijk vind. Uiteindelijk is zij niet verantwoordelijk voor jou en heeft haar eigen leven. Hoe close jullie ook zijn. Ik hoop dat je niet boos op haar bent, ze heeft al heel veel voor je gedaan.

 

Wijsheid, Gipsy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als medewerker in de zorg blijf ik ver uit de buurt van medicatieadvies omdat mensen denken dat ik als verpleegkundige advies geef maar ik ook niet heel veel kennis heb als het om ad gaat. 16:00 op vrijdag is een rottijdstip maar ik zou je echt aanraden te bellen met je psychiater en de ontstane situatie uitleggen van per ongeluk gestopt zijn en je verhoogde trek op dit moment. Hij kan je een advies geven met welk middel op welke dosis je moet beginnen morgen of juist niet.

 

Wat betreft streng dieeten en trek; eet max een paar honderd kcals minder dan je verbrand. Ga niet opeens een crash dieet doen want je weet dat de erg lage suikerspiegels die daar het gevolg van zijn zeker trek veroorzaken. Probeer eens minimaal 6 kleine maaltijden op een dag met trage koolhydraten en zo min mogelijk suikers (snelle koolhydraten) Eigenlijk alleen suikers uit fruit en groente en geen fruitsap ook. Stel je eet 500kcal minder per dag dan je verbrand, dan is dat 3500kcal in de week en dat is 0,5kg vet. (1kg lichaamsvet is 7000kcal) Dat tempo is enigzins vol te houden. Stel eens prioriteiten; liever dun en aan de zuip of een paar kilo meer en nuchter.....ik zou niet lang hoeven denken en voor die paar kilo meer gaan. En als we de situatie van drinken accepteren zijn er natuurlijk alternatieven voor Bailyes en Pasoa, de een bevat veel vet de ander staat stijf van de suiker. Als het niet drinken niet lukt en je wordt ongelukkig van jezelf te dik vinden kies dan voor rose of witte wijn en blijf ernaast iets eten en slik B1 vitamine! Heb moeite met dit laatste advies want eigenlijk adviseer ik helemaal geen drank. Wil er alleen nu heel pragmatisch mee omgaan als het ideale niet gaat.......

 

Stoppen met drinken, stoppen met ad en willen afvallen is geen gelukkige combi!

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, probeer inderdaad te overleggen met de arts die je de medicatie heeft voorgeschreven. Hoe goed bedoeld ook, adviezen op een forum blijven leken-adviezen. Dat geldt ook voor dit forum.

Ook qua voeding heb je afspraken gemaakt i.v.m. de gewicht en je schildklierafwijking. Ook hier lijkt het me beter daar niet zonder overleg van af te wijken.

De alcohol kan wellicht heel veel verstoren. Al is het alleen al omdat het veel loze calorieën zijn.

Voor onder de riem :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de billen bloot..eerlijk zijn

Moet toch een stuk fijner voelen ..Gipsy

Ik ben blij voir je dat je dit nu meld

Mooie stap

En Gipsy ..je bent geen supervrouw ondanks dat je uniek bent

Denk als jij stap boor stap je proces doorgaat dat je een heel stuk verder komt

Stoppen met drank en psychisch stabiel worden.

Das al een behoorlijke kluif

Gewicht is op de laatste plaats.

Ik kreeg dit ook als advies..weet zeker dat ik het anders niet gered zou hebben.

Succes gipsy...laat je wereld niet kleiner worden

Deze draad is jou groei...daar mag je best trots opwezen :)

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Gipsy...'wa bende toch an ut rommele'

zou je zo graag anders gunnen.

 

Ik heb niet zo veel toe te voegen aan de vorige opmerkingen.

Een ding...Ik eet eigenlijk te weinig voor mijn dieet maar drink steeds alcohol dus dat heft elkaar op...

Misschien wel in calorieën...niet in voedingsstoffen  :blush: 

Je laat B en P staan...en neemt daarvoor in de plaats iets anders? Of interpreteer ik dat verkeerd?

ZSM afbouwen....en dan zoals al eerder gezegd eens een tijd niet. Dan weet je ook wat er met je lijf en bolletje gebeurt.

Laat de schaamte varen en laat je helpen.

 

Kop op Gipsy!!

Sterkte!!  :heart: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gipsy,

Ik schrik hier wel even van. Was je al hier en daar tegen gekomen,maar had er geen idee van dat je het zo moeilijk had. Super, dat je nu wel eerlijk kan zijn! Dat lijkt me de eerste stap om weer vooruit te komen! Blijf vooral niet weg, daar kan je niks bij winnen.

Heel veel sterkte en een virtuele knuffel voor jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je droom is dichter bij de werkelijkheid dan je gedachten gisteren. Zelfs als ik je eigenlijk helemaal niet ken word ik bij suicide lezen meteen verdrietig.

 

Vergeleken daarmee is gewicht opeens totaal niet belangrijk. Mooie avatar, eerlijk zijn naar jezelf en hulp vragen van je psychiater maandag. Je verdient het om geholpen te worden. Met zulke stemmingen moet je echt niet zelf gaan rommelen met ad afbouwen zonder begeleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dat wel Gipsy. Maar je krijgt je medicatie niet voor niets, hoe vervelend dat ook is.

Het is onverstandig om zelf te gaan lopen rommelen met van alles en nog wat.

Ook ik denk, dat je ten opzichte van toen je hier kwam, al een heel stuk verder bent.

Kalmpjes aan, verstandig blijven. Sterkte hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooie avatar gipsy.

erg toepasselijk voor mij.

je laat ons wel schrikken door volledig met je mirtazapine en prozac(fluoxetine ) te stoppen.

moet je maar nooit meer doen. kan in het ergste geval leiden tot zelfmoord .

die spullen moet je afbouwen en dat niet proberen in combi met stoppen met alcohol.

stoppen met alcohol is al heftig genoeg.!

erg herkenbaar dat je dan de andere dingen zoals eten minderen en roken ook wil stoppen.

maar dan leg je de lat wel heel erg hoog.

die vreet buien in de avond zijn erg herkenbaar voor mij, komt gedeeltelijk door de mirtazapine maar

hoofdzakelijk door de drang om de leegte te vullen.

veel sterkte met de detox en hulp blijven vragen.

eventueel naar een aa meeting

het gaat je goed je bent het waard!! :heart:

bewerkt door wisse
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En stoppen met roken is ook een weer een stap

Gips..tis jou tijd niet en er is nog genoeg tijd over.

Ik was 45 toen ik stap voor stap alles ging aanoakken

Jammer dat ik het achteraf niet eerder had gedaan...maar ik heb nu meer garantie voor mijn toekomst

Dit leven wil je niet gips...annpakken..jij kan het veranderen.

Weet zeker dat je achteraf zegt had ik veel eerder moeten doen.

Succes gips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kweet niet meer waar ik het heb gelezen, maar 'sociale drinkers' schijnen helemaal niet te bestaan. Dus dat kan je ook nooit worden.

De term 'sociaal drinker' wordt alleen door mensen met een alcoholprobleem gebruikt, iemand zonder alcoholprobleem zal zichzelf nooit zo noemen.

De 'sociale drinker' bestaat dus alleen in het hoofd van de verslaafde, niet in het echte leven.

 

Volg je hem? Was voor mij wel een eye-opener weer...

 

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik ken ook echt alleen alcies die deze term gebruiken niet mensen die zonder probleem drinken. Sociaal drinken als illusie van de alcoholist net als de illusie dat alcohol zou helpen met sociale vaardigheden terwijl het weerhoud om zelfstandig te oefenen met sociale vaardigheden. Link

 

Over je draadje Gipsy, het is net mijn eigen draadje....bij mij ook hilarisch als het niet erg zou zijn dat ik me hier in 2007 aanmeldde en het na goede voornemens steeds weer mis ging en ik ook sociaal wilde drinken en het elke keer weer mis ging. Bij mij ook roken, blowen, drank. soms allemaal meteen stoppen, en dan steekt het ene na het andere middel steeds de kop weer op. We herkennen patronen bij de ander omdat het net zo verloopt als bij onszelf.

 

Maar vandaag is nu...hoe gaat het Gipsy?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag je opeens in mijn draadje een hele tijd. Ja ik ben ook maar een mens. Die bezoeken zijn voor mij gelukkig wel verleden tijd nu sinds die Russische weg is in 2013. Ik twijfel ook vaak of ik mijn wel heel open draad wil houden of deleten en zou niet graag herkend worden met wat er allemaal staat. Maar het valt me zo positief op dat niet veel mensen me veroordelen over wat ik schrijf, jij ook niet en daar ben ik echt blij mee ;)

Ik ben gestopt op 07-01-2015 en nee ik heb geen rare en enge dromen meer gelukkig. Ja ik heb ook al jaren een gevecht met drinken, blowen en roken en soms denken dat ik sociaal kan drinken of zou willen kunnen.

Wat ik zo mag aan de draadjes hier en de mensen daarachter is dat we net echte mensen zijn. Dat als ik een advies geef ikzelf ook in de zelfde valkuilen val of gevallen ben. Dat als jij mijn draadje leest je dingen herkent zoals ik bij jou.

 

Wat mij helpt is wat Yo meerdere malen op het dagpact schreef van de verslaving heeft me gemaakt zoals ik nu ben en je verslavingsverleden omarmen ipv er alleen tegen af te zetten. We zijn wie we zijn met allemaal een eigen verhaal, een eigen ontwikkeling (in jou draad is heel veel ontwikkeling te lezen) We weten wie en hoe we waren en van daaruit kunnen we genieten van hoe het ook anders kan. Door het contrast tussen hoe het was en nu is kan ik genieten van hoe het nu is en dat ik dat zelf bereikt heb (met steun van mensen hier)

 

Heel pragmatisch gezien vind ik dat je het goed doet met die ene fles op een avond. Jij en ik weten dat dit teveel is maar je slaagt er wel in om het leefbaar te houden en dit weekend door te komen zonder schade en met opruimen. Maandag bellen en verder gaan maar. Klinkt gek dat je trots op iemand bent op adb die maar een fles op heeft maar gezien de omstandigheden breng je dit weekend goed zonder kleerscheuren door. De rest zoals medicatie, alcohol en diëten met professionals oppakken maar en niet meer zelf klungelen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gipsy,

 

Ik vind het nog niet zo snel zweverig hoor  :D

 

Ik hoop voor je dat je wat rust gaat vinden om de juiste dingen in de goeie volgorde aan te pakken.

Met de voor jou passende begeleiding...niks impulsief en snel...gewoon op je gemakkie maar degelijk.

En jezelf zijn, met al zijn eerlijkheid en niks mooier makend dan het is.... :rose:

 

Alvast succes voor morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...