Spring naar bijdragen

Hallo ik ben Jan40

Jan40

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Een maand na het begin van mijn online-adb-therapie kom ik hier toch maar eens een kijkje nemen.
Zoals mijn gebruikersnaam al suggereert ben ik 40 jaar. Ik woon in het Oosten van het land. Ik heb geen partner of kinderen. Ik zit in de wao vanwege psychische beperkingen en gedeeltelijk ook vanwege mijn verminderde gezichtsvermogen. Wel doe ik doe vrijwilligerswerk in een filmhuis en dat bevalt al 10 jaar goed. Ongeveer 15 jaar drink ik te veel. Geen flessen jenever per dag, maar toch wel te veel bier bij elkaar opgeteld, waardoor er verder niet zo veel van de grond komt in mijn leven.

Ik sta nu 23 dagen droog en ben daar best tevreden over. Wat ik vooral moeilijk vind is als ik gespannen en moe ben, om dan geen bier te gaan halen. Langzamerhand probeer ik mezelf andere gewoonten aan te leren. Ik vind het nog wel moeilijk te accepteren dan ik nooit meer sociaal kan drinken. Maar goed, dat zullen vast herkennen.

gr, Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees welkom Jan,
En erg goed van je dat je al bezig bent met het niet drinken. Ja spaningen zijn meestal de oorzaak van het gaan drinken, daaronder liggen de diepere gevoelens die vaak die spanningen veroorzaken.
Ze zullen bij jouw behandeling misschien proberen daar achter te komen.
Ik wens je heel veel suc6 in je strijd tegen de alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie.

Oorzaak van mijn spanningen zijn wel helder, maar ja, je gewoonten veranderen is weer een ander ding hè. Ik heb al aardig wat jaren in de hulpverlening rondgelopen dus zelfkennis er er wel. Toch is het jammer genoeg niet altijd zo dat kennis leidt tot oplossing van je klachten. Je kunt er wel beter mee omgaan, en het eerder herkennen, dat wel.

Grappige naam trouwens: Slokje. Relativeringsvermogen en zelfspot zijn volgens mij heel belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,
Ja hoor, ik sport. Dat is inderdaad de enige manier om bij mezelf spanning te verminderen. Het komt pas na ongeveer 40 minuten, soms een uur hardlopen dat ik me echt ontspannen ga voelen. Daar kan ik dan zo'n halve dag op teren. Met ontspanningsoefeningen, Tai Chi, meditatie, yoga kom ik er niet doorheen. Ook met haptonomie niet. Daar heb ik trouwens wel geleerd om spanningen beter te herkennen.
Een en ander zal wel met stofje in de hersenen te maken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Héla Jan, straf van je kerel om al ineens 23 dagen gestopt te zijn hoor. D.w.z. dat je er toch al serieus mee bezig was, vooraleer je hier aan te melden hé ;)
Minderen is geen optie ? Of wil je er gelijk de bijl opleggen.
Ik heb getracht te minderen, maar faalde keer op keer. Nu gestopt 22 dagen geleden, bijna dezelfde dag dus als jij.
Ook knap van je dat je hardloopt, ik doe dat dagelijks zeker 10x (in gedachten ;) ), maar kom er nooit effectief toe. Typisch ikke dus :huh:

Welkom hier, ik hoop dat je veel aan ons zult hebben. Kom eens op het dagdraadje bij ditjes en datjes. Je gaat aangenaam verrast zijn :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jan, welkom hier.
1 maand bezig met de ADB
en al aan dag 24 bezig met stoppen nu, das knap.
Ik ben ook zo begonnen en heb hier veel steun gevonden.
Ook met sporten veel van mijn stress en triggers omgezet,
waardoor ik nu meer naar de oorzaken van het drinken toe
kan en er wat mee aan het doen ben. Mijn leven is beslist niet gemakkelijk
geworden, maar de kwaliteit is wel toegenomen en nuchter kan ik het aan tot nu toe.
En ik maak net als met drinken, mijn stapjes kleiner, dat helpt ook.
Dus vandaag neem ik de eerste niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx

Inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik er gewoon niet mee kan omgaan Will. Iedere keer dat ik me zelf voorhield dat ik dat wel kon liep het uit de hand.
Ik mis het wel, het lekker toegeven aan een binge, maar ja, ik mis de gevolgen ervan niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jan,

Allereerst welkom hier:present:
Je bent al flink op de goede weg zo te horen! En nu volhouden! Zelf ervaar ik veel steun en herkenning in het hier zijn. Het houdt me bij de les. Heb maanden niks gedronken en dat ging best goed. Daarna een uitglijder zogezegd, ofwel 1 avond de fles opgezocht....Nu weer vol goede moed verder gegaan.

Heel veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Ekstertje.
Ja daar gaat het om hè, niet meteen denken dat alles verloren is. Als je niet oppast gebruik je het ook nog als excuus. Nu ik toch al dit of dat gedronken heb kan ik net zo goed...........
Ik zal vast ook wel een keer uitglijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...