Vol Geplaatst 9 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2014 (bewerkt) Goedemorgen .. ik ben Vol. Vol motivatie om te stoppen met het drinken door de week, omdat dit toch duidelijk de 'stress-wijntjes' zijn ipv genieten van een lekker glas wijn. Ik ken mezelf, en zou hier dan ook graag wat steun bij voelen door op het forum mee te doen en misschien steun van mensen hier te krijgen. Heel algemeen, ben ik een werkende 35 jarige vrouw ... moeder ... echtgenote ... vrolijk, positief, perfectionistisch, toegewijd 10 augustus 2016 bewerkt door Vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2014 En dan toch stress wijntjes nodig hebben Welkom hier...zag je al op de dagdraad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 9 mei 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2014 En dan toch stress wijntjes nodig hebben Welkom hier...zag je al op de dagdraad haha, die beschrijving was algemeen he? meer in de diepte is heus reden te vinden die het stress-drinken verklaart hoor Gelukkig ken ik die reden, weet ik ook hoe ik er anders mee om kan gaan .. maar is nu de makkelijke en kortdurende weg van drinken weer reflex aan het worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2014 Eigenlijk ben je al best ver...je weet waar het van komt enhoe ermee om te gaan....nu de gewoonte wegwerken. Niet de meest makkelijke...gewoonte/gedrag...verandering Alcoholvrij door de week geprobeerd...zelfde gedrag maar je onderdrukt het niet met alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2014 Dag Vol, Welkom op ons forum! Wat Huttula zegt, je bent best ver in het inzicht, zo te lezen. Nu de gewenst verandering doorvoeren en vasthouden. Voor mij was het minderen, door dordeweeks geen alcohol te drinken, geen optie. Dat heeft wel een aantal jaren moeten duren voordat ik dat echt door had. Ik hoop dat het voor jou geen probleem blijkt te zijn! Ik wens je veel succes en ga je lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2014 vol hoop dat het lukt hier, samen welkom dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2014 Op de dagdraad heb je iets geschreven. Geen tennis, kopje koffie, goede dag. Geen alcohol? Hoe voelde dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2014 Gelezen op de dagdraad van de 16e mei, waar je opmerking een beetje ondersneeuwde: " Voor mij sinds lang de eerste vrije middag zonder dat ik mezelf al op een weekend-wijntje trakteerde en vervolgens nog met meiden naar de zwemles moest waar ik me dan weer schaamde voor de waarschijnlijke alcohol-lucht." Mooi berichtje Vol, wees er trots op! Goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 11 juni 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2014 jeetje, ik ben tot nu toe eigenlijk alleen toegekomen aan de dagdraad .. maar omdat Erik weleens verwijst naar zijn eigen draad, besef ik me dat ik dat ook heb Ik kom hier nu geloof ik een paar weken, en heb tientallen euro's uitgespaard aan wijn .. véél concentratie gewonnen en mijn humeur is er ook beter op geworden. Ik kan dus wel zeggen dat mijn aanmelding hier een goede stap is geweest! Het onderwerp "alcohol" is in ieder geval een stuk overheersender in mijn dagelijks leven, waarmee ik me bewuster ben van mijn neiging te gaan drinken vanuit stress/gewoonte. Deze bewustwording help zó enorm ! Verder is het gewoon ook leuk om beetje bij beetje de mensen achter de namen hier te leren kennen. Ik merk wel dat het veel tijd nodig heeft om een plekje te krijgen hier, maar ik geef het nog niet op huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2014 dat plekje heb je al lang hoor Vol we zien je voor vol aan ik lees vaak pas laat bij en ga dan zelden in op mensen maar als ik toevallig tegelijk ben met iemand op de ditjes en datjes dan is de drempel wat lager. Fijn dat je zo veel aan het forum hebt had en heb ik ook, nog steeds! Vol reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 10 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Gevonden, ik wist dat er ergens in Wie is Wie een draadje van mezelf was. Augustus 2016 inmiddels, het blijft toch in fases weer fijn om hier steun te vinden. Vandaag dag 14, gestopt op 28-juli. De ergste vermoeidheid is voorbij, mijn hoofd voelt helder en ik ben absoluut energieker. Eindelijk eens gewoon de rommel van de gang oppakken als ik naar beneden loop, even toch een wasje doen nog. Heerlijk, absoluut om zo te houden! Ik weet ook dat ik dit al eerder zo ervaren heb, en dan toch weer ben gaan drinken..Ik hoop dat ik alert kan blijven en dit me niet weer gebeurt. Veel blijven lezen en schrijven dus, hopelijk kan ik naar de meeting zodat mensen nog meer een gezicht gaan krijgen! Skyer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 10 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Hoi Vol! Heb je een plannetje? Las ik nu dat je nu en dan nog wilt drinken? (weekends?) Fijn he, die energie: daar doe ik het ook voor. Veel succes gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 10 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Gevonden, ik wist dat er ergens in Wie is Wie een draadje van mezelf was. Augustus 2016 inmiddels, het blijft toch in fases weer fijn om hier steun te vinden. Vandaag dag 14, gestopt op 28-juli. De ergste vermoeidheid is voorbij, mijn hoofd voelt helder en ik ben absoluut energieker. Eindelijk eens gewoon de rommel van de gang oppakken als ik naar beneden loop, even toch een wasje doen nog. Heerlijk, absoluut om zo te houden! Ik weet ook dat ik dit al eerder zo ervaren heb, en dan toch weer ben gaan drinken..Ik hoop dat ik alert kan blijven en dit me niet weer gebeurt. Veel blijven lezen en schrijven dus, hopelijk kan ik naar de meeting zodat mensen nog meer een gezicht gaan krijgen! Goed om te horen Vol! Ik heb er alle vertrouwen in dat het je lukt om volledig te stoppen, ga zo door kanjer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 10 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Weer zo'n mooi plaatje, Vol! Dit is ook mijn grote angst: "Ik weet ook dat ik dit al eerder zo ervaren heb, en dan toch weer ben gaan drinken." Valkuilen afdekken vóórdat je erin blijkt te zitten. Veel succes, Vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 10 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Het vergt inderdaad veel aandacht, zodra je gaat verslappen, neemt de andere schouder het over. Ik hoorde pas het liedje van Kadanz. "En er zijn dagen, dat ik je vergeet..". En zo gaat het feitelijk wel. Het lukt je wel hoor Vol, maar blijf alert! :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 10 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2016 Nee smart, geen alcohol meer voor mij. Zelfhulpgroep nog niet serieus overwogen, wie weet komt dat nog. Er is niet echt dramatisch iets misgegaan, wel weer op automatische bekende manier toenemende stress proberen te handelen. Nu wel andere handvatten voor gekregen dmv coachings-trajekt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 13 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2016 Yes! Weer een dag verder, met een uitje waar ik normaal toch minstens 2-3 wijn of aperol zou drinken. Zonder moeite van de gewoonte kunnen afwijken en leuke middag gehad! Claartje, Sita2 en kruidenthee67 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 13 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2016 Goed zo Vol.. dat voelt lekker hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 16 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2016 Een fitte dag 20 vandaag! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 17 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2016 Fijne voortzetting van je vakantie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 26 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Dag 30! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Dag dertig, top! Mooi moment, neem je er een ijsje op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 26 augustus 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 En of! Met mijn voeten in de zee vanavond Dat is heel wat voor iemand uit zuiden van zuid Limburg! Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Mooi Vol.. fier op je ;-) geniet maar aan de zee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claartje Geplaatst 26 augustus 2016 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2016 Dag 30 ????? Dag 30 !!!! Jeee wat ga je goed Vol en vanavond met je voeten in de zee ? Heerlijk. Geniet er van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden